collapse

Auteur Topic: 10-09-2010  (gelezen 187504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kim van Gameren

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #50 Gepost op: 25 september 2009, 17:42:32 »
[quote name=\'Annemiek1975\' post=\'267797\' date=\'25 September 2009, 15:39\']Nog even een tip trouwens... als je een datum plant voor je ondertrouw, vraag dan even na of je de uitreksels moet regelen. Bij ons in de gemeente hoeft dit nl niet meer, dus bespaard toch mooi zo'n 40 eurie en de moeite. (wij zijn nl beide in een andere gemeente geboren). Niet alle gemeentes doen dit al heb ik vernomen, maar ze kunnen het voortaan via internet opvragen, en het kost het bruidspaar geen geld.[/quote]

Dat is inderdaad een goede tip, die zal ik meenemen wanneer wij onze ondertrouw gaan plannen. :)
Mijn AS is er nog niet precies uit wie hij als getuigen wilt, dus eerder kan er nog niks gepland gaan worden.

Wel leuk zeg, dat er al zoveel koppeltjes meer zijn die op 10-09-10 trouwen.
Voelt een beetje als lotgenotencontact, hahaha.

Even iets anders:
Ik had een goede fotografe gevonden via een oud-klasgenoot van me, die haar vorig jaar op haar bruiloft de bruidsreportage liet maken.
Erg mooie foto's al zeg ik het zelf, maar dat hebben zoveel fotografen.
Ik heb net even zitten googlen voor bruidsfotografen, maar je word er onderhand dood mee gegooid.
Zoveel fotografen, ja weet gewoon niet waar je op moet letten of waar je voor moet kiezen.

Iemand hier tips voor?

Groetjes Kim.

Fajah

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #51 Gepost op: 25 september 2009, 22:20:08 »
Ja moeilijk he, die fotograven...

Er zijn een aantal dingen waar wij voor getipt zijn.
Vergeet niet te vragen hoeveel foto's/bladzijden er in het album komen.
Zou een beetje vervelend zijn als je 1000 euro betaald en er maat 20 foto's in je album zitten bijvoorbeeld. :wink:

Is de prijs die hij/zij berekend inclusief reiskosten, fotoalbum en eventuele digitale bewerkingen en heeft hij/zij eventueel alternatieve locatie's in geval van slecht weer?
Of misschien heb je dat zelf al wel.

Misschien is het makkelijk om vor je zelf alvast een globale planning van de dag klaar te hebben.
Zo heb je een beetje een idee hoelaat de fotograaf er moet zijn en tot hoelaat en op hoeveel locatie's je foto's wilt gaan maken.

Op deze manier kan de fotograaf ook een bereking maken van het aantal uren de hij/zij bij jullie is.


Dit zijn de dingen die bij ons vorige week ter sprake kwamen.

 :)

Fajah

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #52 Gepost op: 25 september 2009, 22:22:12 »
Ow,ja....

Getuigen...Pff......

Zij jullie daar al uit? :wacko:

Kim van Gameren

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #53 Gepost op: 25 september 2009, 23:34:47 »
[quote name=\'Fajah\' post=\'267904\' date=\'25 September 2009, 22:20\']Ja moeilijk he, die fotograven...

Er zijn een aantal dingen waar wij voor getipt zijn.
Vergeet niet te vragen hoeveel foto's/bladzijden er in het album komen.
Zou een beetje vervelend zijn als je 1000 euro betaald en er maat 20 foto's in je album zitten bijvoorbeeld. :wink:

Is de prijs die hij/zij berekend inclusief reiskosten, fotoalbum en eventuele digitale bewerkingen en heeft hij/zij eventueel alternatieve locatie's in geval van slecht weer?
Of misschien heb je dat zelf al wel.

Misschien is het makkelijk om vor je zelf alvast een globale planning van de dag klaar te hebben.
Zo heb je een beetje een idee hoelaat de fotograaf er moet zijn en tot hoelaat en op hoeveel locatie's je foto's wilt gaan maken.

Op deze manier kan de fotograaf ook een bereking maken van het aantal uren de hij/zij bij jullie is.


Dit zijn de dingen die bij ons vorige week ter sprake kwamen.

 :)[/quote]

Hieronder de informatie die de fotografe naar me toemailde:

Basisprijs bruidsreportage                                             €  500,00

Aanwezigheid van de fotograaf per uur                           €     50,00

Reiskosten p. km.                                                         €       0,35

Levering  trouwalbum naar keuze, traditioneel geplakt of digitaal tegen dan geldende inkoopsprijs plus BTW en verzendkosten. De afdrukken voor de traditionele boeken en de moderne digitale albums bestel ik uitsluitend via het vaklab.

Inbegrepen in de basisprijs zijn:

- Alle fotobewerkingen plus de opmaak van digitaal of traditioneel trouwalbum van 40 bladzijden. (extra bladzijdes in overleg)

- Online trouwalbum zodat je iedereen je boek kunt laten zien, in geval van een traditioneel boek worden de foto's per stuk in een slideshow getoond in geval van een digitaal album worden bladzijdes plus opmaak getoond.

- Alle foto's in hoge resolutie  (HR) plus webformaat op CD-rom. (dus geen nabestellingen)

- Gratis "verlovings" sessie te Nijetrijne buiten e/o in de studio inclusief 5 HR foto's naar keuze. Desgewenst kan ik ook naar jullie komen, in dat geval worden uiteraard de reiskosten in rekening gebracht.

Deze "verlovings" sessie dient ter (nadere) kennismaking, om een en ander uit te proberen, voor de leuk en eventueel kun je de foto's gebruiken voor de uitnodiging. Je kunt (als we elkaar voor die tijd nog niet gezien hebben) dan ook meteen verschillende albums bekijken en vergelijken. Het is aan te raden deze sessie royaal voor de bruiloft in te plannen, maar wel pas wanneer datum, plaats en globale tijdsindeling min of meer bekend zijn zodat we tijdens deze samenkomst alles even goed kunnen doornemen.

Voor de verlovingssessie vraag ik op de dag zelf een aanbetaling van 150,- euro plus eventuele reiskosten, dit bedrag wordt in mindering gebracht op de totaalprijs van de trouwreportage. De trouwreportage zelf kan in de week voorgaande de reportage via overboeking worden voldaan of contant op de dag zelf.

Onze trouwlocatie heeft zowel voor binnen als buiten genoeg mooie plaatsen/plekjes om foto's te maken, dus dat zal geen probleem zijn.
Ook de globale dagindeling hebben we al dus ook de aanwezigheid van de fotografe kan berekend worden.

Wat denken jullie ervan? Zal die prijs een beetje redelijk zijn? De fotografe is Bonnie van der Born. (bonfoto.nl)

Ik hoor het graag.

Groetjes Kim.

Kim van Gameren

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #54 Gepost op: 25 september 2009, 23:35:55 »
[quote name=\'Fajah\' post=\'267906\' date=\'25 September 2009, 22:22\']Ow,ja....

Getuigen...Pff......

Zij jullie daar al uit? :wacko:[/quote]

Ik ben er al uit: mijn ouders.
Mijn AS weet het nog niet helemaal.

Jullie zijn er ook nog niet uit begrijp ik? :)

Flowers

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #55 Gepost op: 26 september 2009, 09:07:13 »
[quote name=\'Fajah\' post=\'267906\' date=\'25 September 2009, 22:22\']Ow,ja....

Getuigen...Pff......

Zij jullie daar al uit? :wacko:[/quote]

Ja daar zijn we gelukkig al uit!
Voor mij word het mijn moeder en zus.
En bij mn vriend worden het zn ouders ( die weten het alleen nog niet haha! )

Groetjes Flowers

Annemiek1975

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #56 Gepost op: 26 september 2009, 09:27:11 »
Onze fotograaf is aanzienlijk duurder, 1350 maar daar zit wel echt alles in. En ze is echt super goed.

Onze getuigen zijn wij al uit. De mijn e heb ik al gevraagd. Eerst mijn zus... die heb ik meteen gevraagd toen ik haar melde dat we trouwde " heb je najaar 2010 al plannen? nee? wil je dan mijn getuige zijn? Waaaaaat gaan jullie trouwen jaaaa gaaf tuurlijk vereerd bla bla bla.
Mijn tweede getuige is een goede vriendin. Ik was met haar uit eten en gaf haar een kaartje "omdat we elkaar al zoveel jaar kennen, omdat we lief en leed delen, omdat we samen kunnen lachen en huilen, en nog een paar meer van dat soort dingen, om al deze redenen en nog veel meer wil ik vragen of jij volgend jaar mijn getuige wilt zijn" "Echt? (zwaar geemotioneerd)" hahahaha dus erg leuk.
Mijn as gaat zijn getuigen vandaag op zijn verjaardag vragen, zijn beste vriend en zijn oom. Ik ben erg benieuwd hoe zij reageren. Zijn vriend zal het wel al vermoeden dat hij getuige mag zijn, maar voor zijn oom zal het een complete verassing zijn.

Fijn weekend allemaal
Liefs Annemiek

Smoeltje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4015
  • Geslacht: Vrouw
10-09-2010
« Reactie #57 Gepost op: 26 september 2009, 12:14:38 »
Hoi hoi,

Wij willen graag beide onze ouders als getuigen. we moeten alleen nog een goed moment kiezen om ze te vragen.

en wat betreft die fotograaf, wij zijn ongeveer 1000 euro kwijt inclusief digitaal album, cd-rom met de foto's en 1 klein digitaal boekje om weg te geven.
Volgens mij zitten we hiermee een beetje in de middenmoot.
Ik vond het heel moeilijk om een fotograaf te kiezen. ik heb er echt heel veel op internet bekeken en toen op basis van de stijl van de foto's een eerste selectie gemaakt. Daarna ca 20 fotografen gemaild met de vraag om een globale prijsopgave en daaruit weer 5 stuks gekozen met wie we een afspraak hebben gemaakt. wel een heel gedoe, maar we zijn nu echt super tevreden!

@ Annemiek: bedankt voor de tip over de ondertrouw! wij willen dat waarschijnlijk op 21 januari doen, dan zijn we precies 6 jaar bij elkaar.
@ Lot: tja, die save the date kaartjes... Ik denk niet dat wij ze doen, maar als ik dat zou doen, dan naar alle gasten denk ik.

Ow ik krijg steeds meer zin om jurken te passen! maar ik heb met mezelf afgesproken dat er eerst nog wat kilo's af moeten. Nu maar hopen dat dat goed gaat en dat ik zolang mijn geduld kan bewaren.

Fijn weekend verder allemaal!

Nogevengeduld

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #58 Gepost op: 26 september 2009, 17:50:30 »
Wij zijn er ook al uit wie onze getuigen zullen worden alleen weten ze het nog niet. Wij vertellen pas dat we gaan trouwen over 3 weken (ik wacht nu al 5 weken met vertellen en het valt niet mee)
Ik vraag mijn beste vriendin en hij vraagt zijn broer.

Onze fotograaf zit in de duurdere prijsklasse, zo'n E 1850,- inclusief traditoineel gefotografeerd fotoboek incl bewaartas. Dat is een van de dingen waarop we niet willen bezuinigen. We mogen zelf de foto's uitkiezen. Bovendien mogen we de auto van zijn vrouw lenen als trouwauto. Een witte Mazda MX 5 dus dat sparen we ook weer uit (naast de schoonmaakkosten, benzine en een bloemetje als bedankje dan)
Volgend jaar krijgen we een proefsessie en 1 foto daarvan wordt in een kaartje geplakt met een gedichtje erop als bedankje voor de ouders. En een minialbum maar dat doen er meer.
« Laatst bewerkt op: 26 september 2009, 17:53:58 door Nogevengeduld »

mariekel

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #59 Gepost op: 26 september 2009, 18:14:56 »
Vandaag de locatie geregeld. Receptie, diner en feest allemaal in dezelfde tent, wel zo makkelijk. En ook makkelijk: lekker in ons eigen dorp. Onze DJ heeft veel connecties met deze tent, dus krijgen we ook nog flinke korting!

Mignon

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #60 Gepost op: 26 september 2009, 23:57:04 »
Wij trouwen dan ook!
Wij hebben de locatie, fotograaf, dj, auto en getuige al geregeld! Wat geeft dat een rust zeg!

Kevin & Valesca

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #61 Gepost op: 27 september 2009, 21:44:38 »
Heyhey,

Wij trouwen een week eerder, hadden de 10e ook als optie maar de muziek welke we eerst wilde kon aleen op de 3e.....
Succes met de voorbereidingen

Flowers

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #62 Gepost op: 28 september 2009, 09:55:51 »
[quote name=\'Kevin & Valesca\' post=\'268208\' date=\'27 September 2009, 21:44\']Heyhey,

Wij trouwen een week eerder, hadden de 10e ook als optie maar de muziek welke we eerst wilde kon aleen op de 3e.....
Succes met de voorbereidingen[/quote]

Hoef je in ieder geval een week minder te wachten dan ons!  :biggrin:  Succes met de voorbereidingen!

Groetjes Flowers

Lot

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #63 Gepost op: 28 september 2009, 12:41:56 »
Meiden wat een geregel toch als ik dat allemaal lees hahaha.

Ik heb een fotografe op het oog, ik ken haar van een vorig huwelijk waar ze bij was en ze is ontzettend goed. Heb haar gemaild en gevraagd wanneer we iets kunnen afspreken om de mogelijkheden te bespreken.

Getuigen voor mij worden mn moeder en vriendin, van mn vriend wordt het een vriend en zn moeder of vader..daar is ie nog niet helemaal over uit.

Fajah

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #64 Gepost op: 29 september 2009, 13:13:58 »
Hey Meiden,

Nou onze fotograaf van afgelopen donderdag heeft  het bijvoorbaad al verknalt.
Hij belde een uur voor de afspraak met de mededeling dat het wel eens een uurtje later kon worden
want meneer had eerst nog een ander klus.
Jah daaaaaag deze afspraak staat al 4 weken.
Had onze dochter al naar de oppas gebracht... heb hem terug gebeld en verteld dat ie helemaal niet
hoefde te komen en 10 september niet meer voor ons vrij hoeft te houden.
Ik was al gewaarschuwd dat deze meneer het niet zo nauw nam met de afspraken.Bij mijn collega was ie
's morgens een half uur te laat, de bruidegom zat al in de auto om haar op te halen.

Wij zijn er allebei nog niet uit wie de getuigen worden.
Ik wil graag mijn ouder, maar ik wil mijn broertje ook wel een bijzondere rol geven, dus weet niet niet hoe ik het
aan moet gaan pakken.

Mijn afspraak voor de jurk is nog even uitgesteld naar november, de winkel belde vanmorgen.
I.v.m. omstandig heden van de personeels leden moest de afspaak verzet worden.
Geeft niet, kan ik nog een paar extra kilo's afvallen..haha..

Aan save the date kaartje heb ik nooit gedacht, denk ook niet dat we dat gaan doen.
Ik heb het al aan zoveel mogelijk mensen verteld dus ze zullen het wel weten, haha..


Fijn die korting Mariekel!
Het is allemaal al duur genoeg!

Lot

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #65 Gepost op: 29 september 2009, 14:22:05 »
@ Fajah: Goed dat je die fotograaf meteen de waarheid hebt gezegd! Wat een debiel zeg..je moet er toch niet aan te denken dat ie straks op je trouwdag ook een uur te laat komt  :blink:

mariekel

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #66 Gepost op: 29 september 2009, 18:56:55 »
Joepie, vandaag belde de juwelier met de mededeling dat onze ringen klaar zijn! Ben benieuwd, we gaan ze dit weekend ophalen! En inderdaad Fajah, korting is altijd fijn, hihi.

Fajah

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #67 Gepost op: 29 september 2009, 20:51:17 »
Wauw, dat is snel!

Wat leuk....hadden jullie die ringen met 3 kleuren en steentjes?
Of vergis ik me nu?

Wij hebben vanaf plaatje al wel ringen uitgezocht maar nog niet besteld..

Mag je hier trouwens zo een link plaatsen? Dan kan ik ze ff showen :wink:

Smoeltje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4015
  • Geslacht: Vrouw
10-09-2010
« Reactie #68 Gepost op: 29 september 2009, 20:59:42 »
Wow Marieke, leuk joh,. de ringen al klaar!

en Fajah, inderdaad behoorlijk stom zo met die fotograaf! Nu moet je alsnog verder zoeken. succes!


Hier verder weinig nieuws. De belangrijkste dingen die echt geregeld moesten worden zijn nu in orde (locaties, fotograaf en band). Dus we hebben even rust.
Kunnen we ons nu weer op ons nieuwe huis storten, daar moet ook veel voor geregeld worden!
In januari gaan we weer verder met regelen!

Klein vraagje: gaan jullie de uitnodigingen zelf maken/ontwerpen? Ik kreeg het helemaal spaans benauwd op de trouwbeurs toen ik die dikke mappen met allemaal voorbeeldkaarten zag... Ik ben niet zo van de roosjes, strikjes, glittertjes etc, maar ook weer niet van het superstrakke, dus een tham voor de uitnodigingen en bedankjes wordt nog behoorlijk pittig. Waar gaan jullie kijken/ideeën opdoen?

Mignon

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #69 Gepost op: 29 september 2009, 21:37:15 »
Ik heb zelf mijn kaarten gemaakt.
Staan onder het onderwerp zelf trouwkaarten maken! Ik vind ook dat er veel keuze is en weet dat ik dan echt moeite krijg om een beslissing te maken! Dus heb zelf wat gemaakt!
Ik heb van dit forum heel veel ideeen opgedaan! En ben ook al lekker aan het knutselen! Heerlijk! Zo blijf je toch een beetje met de bruiloft bezig. Wij hebben de belangrijke zaken nu ook al geregeld en gaan daar ook in jan. pas mee verder...

mariekel

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #70 Gepost op: 30 september 2009, 22:36:37 »
[quote name=\'Wendelieke\' post=\'268811\' date=\'29 September 2009, 20:59\']Wow Marieke, leuk joh,. de ringen al klaar!

en Fajah, inderdaad behoorlijk stom zo met die fotograaf! Nu moet je alsnog verder zoeken. succes!


Hier verder weinig nieuws. De belangrijkste dingen die echt geregeld moesten worden zijn nu in orde (locaties, fotograaf en band). Dus we hebben even rust.
Kunnen we ons nu weer op ons nieuwe huis storten, daar moet ook veel voor geregeld worden!
In januari gaan we weer verder met regelen!

Klein vraagje: gaan jullie de uitnodigingen zelf maken/ontwerpen? Ik kreeg het helemaal spaans benauwd op de trouwbeurs toen ik die dikke mappen met allemaal voorbeeldkaarten zag... Ik ben niet zo van de roosjes, strikjes, glittertjes etc, maar ook weer niet van het superstrakke, dus een tham voor de uitnodigingen en bedankjes wordt nog behoorlijk pittig. Waar gaan jullie kijken/ideeën opdoen?[/quote]


Wat grappig Wendelieke, want bij ons is het ook zo dat nu alle belangrijke zaken zijn vastgelegd en wij kunnen ons nu ook weer storten op ons nieuwe huis! Die is begin december waarschijnlijk klaar en dan mogen we zelf nog klussen...

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
10-09-2010
« Reactie #71 Gepost op: 30 september 2009, 23:49:40 »
Hallo Meiden,

Hier nog een 10-09-10 bruid.  :biggrin:

Super leuk dat er zo veel meiden zijn die dan trouwen! Het is dan ook een hele mooie datum, haha.
Mijn vriend en ik zijn er al achter gekomen dat deze datum erg gewild is. Er zijn hier al zo veel locaties volgeboekt. We zijn nog steeds druk aan het zoeken naar de mooiste locatie voor het aansnijden van de bruidstaart, de receptie, het diner en het avondfeest. We hebben nu bij 2 locaties een optie staan. Erg spannend allemaal, maar super leuk!

Ik lees hier echt vreselijke prijzen voor fotograven zeg. Wij hebben een kennis die op het grafisch lyceum zit en die wil onze hele dag fotograferen van begin tot eind voor 150,-. Echt een koopje dus. En omdat dit zo'n meevaller is wil ik ook heel graag een videograaf. Heb dit bij vrienden gezien en het is echt leuk om bewegende beelden te hebben van die speciale dag.

Verder hebben we nog niet zo veel geregeld. Zijn er nu druk mee in de weer, want wil niet achter het net vissen bij sommige dingen.

Het lijkt me erg leuk om samen met jullie naar onze dag toe te leven.

Groetjes Marijke.

Smoeltje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4015
  • Geslacht: Vrouw
10-09-2010
« Reactie #72 Gepost op: 1 oktober 2009, 08:09:53 »
[quote name=\'mariekel\' post=\'269233\' date=\'30 September 2009, 22:36\']Wat grappig Wendelieke, want bij ons is het ook zo dat nu alle belangrijke zaken zijn vastgelegd en wij kunnen ons nu ook weer storten op ons nieuwe huis! Die is begin december waarschijnlijk klaar en dan mogen we zelf nog klussen...[/quote]


Zeker grappig! Ons huis is in januari klaar. Doen jullie veel zelf? en waar staat jullie nieuwe huis ergens in Nederland?



Marijkje, join the club! Gezellig nog een 10-09-10 bruidje erbij!
Je boft inderdaad maar met de lage kosten voor je fotograaf. Videograaf lijkt ons ook wel wat, maar we zijn al zoveel geld kwijt!

Flowers

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #73 Gepost op: 1 oktober 2009, 11:48:31 »
Nog "maar" 344 dagen!!  :biggrin:

mariekel

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #74 Gepost op: 1 oktober 2009, 20:18:12 »
[quote name=\'Wendelieke\' post=\'269256\' date=\'01 October 2009, 08:09\'][quote name=\'mariekel\' post=\'269233\' date=\'30 September 2009, 22:36\']Wat grappig Wendelieke, want bij ons is het ook zo dat nu alle belangrijke zaken zijn vastgelegd en wij kunnen ons nu ook weer storten op ons nieuwe huis! Die is begin december waarschijnlijk klaar en dan mogen we zelf nog klussen...[/quote]


Zeker grappig! Ons huis is in januari klaar. Doen jullie veel zelf? en waar staat jullie nieuwe huis ergens in Nederland?



Marijkje, join the club! Gezellig nog een 10-09-10 bruidje erbij!
Je boft inderdaad maar met de lage kosten voor je fotograaf. Videograaf lijkt ons ook wel wat, maar we zijn al zoveel geld kwijt!
[/quote]

Ons huis is begin deceber klaar. Zelf moeten wel alleen nog de muren en de vloeren doen, verder wordt alles gedaan door de aannemer. Het huis staat een paar straten vanwaar we nu wonen, in Breezand (ligt net onder Den Helder).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards