collapse

Auteur Topic: Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?  (gelezen 61253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #25 Gepost op: 5 november 2009, 19:03:09 »
Mm, door de laatste berichten ben ik weer wat gerustgesteld. We hebben inderdaad ook nog wel eventjes tijd en aangezien de belangrijkste dingen bij ons al vastliggen...
Ondertussen zijn we wel bij het reisbureau langs geweest, dat was echt een succes. Die man kwam met een prachtvoorstel van een huwelijksreis af. (Meer hierover in het huwelijksreis-gedeelte op dit forum) Dus we staan toch weer een stapje verder in onze planning.

krisjuh

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #26 Gepost op: 13 november 2009, 20:21:36 »
Hey hey

Wij trouwen op 2 juli 2010 en we hebben de volgende dingen al geregeld:
auto
feestlocatie
ringen
DJ
gemeente
fotograaf
cameraman
huwelijksnacht

Nu moeten we nog de volgende dingen regelen:
trouwalbum --> heeft iemand tips waar we mooie albums kunnen kopen??
gastenboek --> wat gebruiken jullie als gastenboek??
huwelijksreis
kaarten
bedankjes

Nog heel veel plezier allemaal met de voorbereidingen!!

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #27 Gepost op: 14 november 2009, 19:56:42 »
@ Krisjuh: Voor leuke ideetjes voor een gastenboek moet je eens kijken bij doe-het-zelf, daar zitten wel wat topics tussen met leuke ideetjes.
 
Zelf ben ik geen voorstander van zomaar een boek (waar dan misschien enkel de eerste 10 pagina's beschreven zijn ofzo). Wij hebben het idee om grote puzzelstukken (daar hebben wij iets mee) uit te knippen en ergens op een tafel te leggen met wat pennen, kleurtjes, stickertjes,... De gasten kunnen dan zelf zo'n puzzelstuk versieren: iets schrijven, tekenen, weet ik veel. Die mogen ze dan in een doos/vaas gooien. Achteraf plak ik ze dan zelf in in een soort scrapbook, waar ik dan ook foto's bijplak. Heb het graag zelf ook een beetje in handen, vandaar. En aangezien die foto's erbij plakken, lijkt het mij nog leuker om achteraf in te bladeren.



Ondertussen hebben wij al bedankjes gekozen voor de kindjes die aan de kerk ons komen feliciteren. Leuke potloden met grappige eendjes erop en een zakje snoepjes eraan. Weeral iets om van het lijstje te schrappen. Joepie!

Maaikie82

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #28 Gepost op: 16 november 2009, 20:07:30 »
Wij zijn ook weer iets verder met het regelen. Hebben er gisteren even voor gezeten. We hebben nu:
- stadhuis: geregeld
- kerk: zo goed als geregeld
- jurk: geregeld
- schoenen voor mij: geregeld
- trouwpak: staat een afspraak
- feestlocatie: geregeld
- taart: maak ik zelf
- bloemen: maakt mijn zus
- fotograaf: nog niet geregeld.
- Trouwauto: hebben een offerte liggen en ik denk dat we die nemen
- Muziek (koor/ pianist/band): geregeld
- uitnodigingen: gaat een vriendin van mij maken

 Dit zijn nu wel de belangrijkste dingen. Alleen een fotograaf moeten we dus nog even snel beslissen. Dingen als gastenboek/ envelloppendoos, etc. komt over een paar maanden wel. Wil ook veel van die dingen zelf maken.

Frances

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #29 Gepost op: 17 november 2009, 19:48:51 »
[quote name=\'loi85\' post=\'280297\' date=\'03 November 2009, 19:33\']Jeetje, wij hebben nog helemaal niets geregeld.

We willen ook pas met kerst aan iedereen vertellen dat we gaan trouwen. dan gaan we alles pas regelen. We willen wel in juli of augustus gaan trouwen. Het scheelt misschien wel dat wij het vrij simpel houden dus er hoeft niet veel geregeld te worden.

het eerste wat we dan gaan doen is de trouwdatum en feestlocatie vast leggen.
de rest doen we veel zelf zoals uitnodigingen, fotograaf, muziek..  :biggrin:

We hebben nu: 6-11 toch de datum al vast laten leggen bij de gemeente. we trouwen op 30 juli 2010!  :biggrin:[/quote]


Wat toevallig, wij hebben vandaag ook de datum 30-07-2010 gereserveerd bij de gemeente. :)
Wij hebben tot nu toe ook alleen geregeld dat mijn ouders het eten gaan maken, aangezien zij zelf een catering bedrijf hebben.
Veel succes met alles!

Bente

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #30 Gepost op: 19 november 2009, 20:32:27 »
Wij gaan 16 juli trouwen en hebben vandaag de trouwlokatie bevestigd :)

Maaikie82

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #31 Gepost op: 20 november 2009, 08:54:29 »
Wat leuk, eindelijk iemand die op dezelfde dag trouwt als wij :)

Marieba

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #32 Gepost op: 20 november 2009, 11:06:10 »
Wij zijn ook weer een paar stappen verder.

Dit hebben we inmiddels geregeld/vastgelegd:
Begin locatie (verzamelen daggasten en foto's nemen)
Stadhuis
Kerk
Locatie voor receptie en feest
Taart - krijgen we van de feest locatie
Fotograaf
Band voor op het feest
Getuigen
Ceremoniemeesters
Concept gastenlijst
Vervoer (we gaan met onze eigen auto)

Nu nog een locatie voor het diner, ringen, bloemen, videograaf, gastenlijst definitief maken, receptieboek, uitnodigingen, jurk (ik ga volgende week weer op zoek), pak voor de bruidegom etc. etc. Nog genoeg te doen dus!

joan

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #33 Gepost op: 4 december 2009, 11:57:12 »
zo, ik denk kijk nog een in dit topic!

wij aan ook ^16 JULI trouwen!
Dat hadden we tijdje geleden nog niet vast liggen...

wij hebben tot nu toe;
*bloemen, wat moet ik nog verzinnen
*bruidsjurk
*bruidsschoenen
*opzetje van de uitnodigingen
*save the date kaarten zijn al weg
*trouwauto {van pap}
*locatie en het eten
*trouwdata en gemeentehuis
*klein gedeelte vand e bedankjes al binnen, moet nog uitgebreid worden en gemaakt worden.
*bruidstaart maken we zelf, alleen nog een ontwerp vinden waar we het allebei mee eens zijn :wink:
*concept daggasten


dus gaat al de goede kant op :)
« Laatst bewerkt op: 4 december 2009, 13:03:42 door joan »

joan

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #34 Gepost op: 6 december 2009, 20:06:32 »
zeg hallo JULI bruidjes... waar zitten jullie???
Ben zo blij, mijn vriend heeft het trouwpak gekocht! zzooo mooi, helaas heb ik het samen met hem uitgezocht, hij zou eiegnlijk met mijn moeder gaan maar die had weinig tijd en nu met de kerstsferen had ik een mooi pak gezien {is het niet geworden uiteindeijk} dus ben zelf maar meegeweest!
maarr zzooo mooi!
Hij heeft zelfs een stropdag terwijl hij dat eigenlijk nooit wilde... vond hij het nu tegek!
en viel me echt mee wat het kosten!

hoe is het met jullie voorbereidingen?

Maaikie82

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #35 Gepost op: 7 december 2009, 18:01:47 »
Wat leuk een derde bruidspaar op 16 juli! Het ligt hier een beetje stil qua voorbereidingen, dus heb niet zo heel veel toe te voegen. De meeste belangrijke dingen zij al geregeld en de andere dingen, zoals bedankjes, enveloppendoos, etc. begin ik pas over een paar maanden mee.

joan

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #36 Gepost op: 7 december 2009, 21:06:53 »
hoi maaike... ja geloof idd de 3e, we zouden eigenlijk een weekje later trouwen maar dat kwam voor mijn ouders al slecht uit en tja we hebben toch niets met een data in juli :wink:
hebben jullie een reden dat jullie de 16e trouwen?

Hier ook nu belangrijke dingen al klaar, ga me nu geven aan de uitnodigingen {die maak ik zelf} als die klaar zijn gaan ze op tijd de deur uit. Juli is toch een drukke maand voor mensen, vind het fijn als ze vroeg weg zijn. Normaal staat er 2 maanden van te voren voor maar denk dat ik 4 maanden van te voren doen!

en al geslaag voor een pak?

Maaikie82

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #37 Gepost op: 7 december 2009, 22:38:34 »
Nee nog niet geslaagd, mijn vriend heeft in de kerstvakantie een afspraak, dus wie weet dan.


Een speciale reden om de 16de te kiezen is er eigenlijk niet, vooral een praktische reden. De enige tijd die mijn vriend vrij heeft is in de zomervakantie (hij is muzikant en is de rest van het jaar extreem druk met werk). Toen dacht ik het is wel een handig als hij een weekje na zijn laatste lesweek heeft om zich een beetje voor te bereiden en de week daarna begint de bouvak alweer, dus dan zullen er wel veel mensen op vakantie zijn.

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #38 Gepost op: 8 december 2009, 23:03:45 »
Ik heb deze morgen een afspraak gemaakt om jurken te gaan passen in een winkel die hier in Belgiƫ ontzettend veel lofbetuigingen krijgt, vooral qua vriendelijkheid en service. 'Le Chapeau' in Antwerpen. 21 december sta ik op de agenda. Ik had al schrik dat ik wat aan de late kant was (ik wilde al in november gaan, maar het is zo ontzettend druk geweest dat trouwvoorbereidingen er gewoon compleet niet meer bij gingen), maar volgens die vrouw was het geen probleem en ben ik nog op tijd. Spannend!!!

melis

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #39 Gepost op: 9 december 2009, 16:03:17 »
wij gaan 30 juli trouwen,
Hoef allen nog de bedankjes en de ringen.
En hij moet zijn pak nog halen.
Rest geregeld

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #40 Gepost op: 9 december 2009, 17:19:18 »
[quote name=\'melis\' post=\'289010\' date=\'09 December 2009, 16:03\']wij gaan 30 juli trouwen,
Hoef allen nog de bedankjes en de ringen.
En hij moet zijn pak nog halen.
Rest geregeld[/quote]

Wauw, dat is flink doorgewerkt! Wel leuk lijkt me, als je weet dat alles zeker goed op tijd geregeld is. Ik hoop een maand voor de trouw ook zeker rond te zijn met alle voorbereidingen.

melis

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #41 Gepost op: 10 december 2009, 13:28:15 »
[quote name=\'heidebloempje\' post=\'289040\' date=\'09 December 2009, 17:19\'][quote name=\'melis\' post=\'289010\' date=\'09 December 2009, 16:03\']wij gaan 30 juli trouwen,
Hoef allen nog de bedankjes en de ringen.
En hij moet zijn pak nog halen.
Rest geregeld[/quote]

Wauw, dat is flink doorgewerkt! Wel leuk lijkt me, als je weet dat alles zeker goed op tijd geregeld is. Ik hoop een maand voor de trouw ook zeker rond te zijn met alle voorbereidingen.
[/quote]


Nou binnen een week had ik alles in me hoofd zitten, binnen 2 weken alles geregeld.
Als ik iets wil wil ik het ook gelijk gedaan hebben, en aangezien ik alles zelf mog beslissen was het zo gedaan.
Ringen en bedankjes help Maan mee rest was allemaal mij idee :biggrin:

Bente

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #42 Gepost op: 11 december 2009, 23:14:06 »
Ojee, het voelt nu wel alsof ik achter lig op schema, degene die ook op 16 juli gaan trouwen hebben al heel veel geregeld! Wij hebben alleen nog maar de ringen binnen en hadden een locatie maar daar zijn nu allemaal wijzigingen ingekomen....
Elke locatie die we bekijken hebben trouwens al meerdere trouw ceremonies op die dag, grappig toch.

We hebben de 16e niet om een speciale reden uitgekozen, maar wilde graag een vrijdag (wel zo praktisch) en ik moest eerst afgestudeerd zijn. En ook weer niet te ver de zomer in omdat iedereen dan op vakantie is :biggrin:

Maaikie82

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #43 Gepost op: 12 december 2009, 23:08:31 »
Volgens mij ben je gewoon op tijd hoor! Ik wist al vanaf september 2008 dat ik aankomende zomer ga trouwen, dus heb ook een hele ruime voorbereidingstijd. het enige wat ik je wel aan zou raden is de feestlocatie, trouwlocatie en evt. trouwjurk op tijd te regelen. Trouw/feestlocatie, omdat de meeste mesnen die als eerst boeken en het is toch balen als je niet op jouw datum ergens terecht kan waar je zou willen en de jurk, omdat er op sommige jurken een levertijd van ruim een half jaar zit (op die van mij dus).
Als ik zou willen had ik ook alles allang geregelt kunnen hebben, maar ik vind het juist leuk om elke keer weer met iets anders bezig te zijn. Dan houdt het ook een beetje levendig voor mij. Zo hebben we vandaag de trouwauto definitief uitgekozen. We zijn wezen kijken en hij was net zo mooi als op de plaatjes. We hebben voor een excalibur sedan gekozen, ben er echt heel erg blij mee! Volgende waar we mee aan de slag gaan is een fotograaf. Zijn we wel al een beetje mee bezig geweest, maar ik wil dat toch echt wel geregeld hebben binnen een maand. En zo kijk ik elke keer weer wat er nu in het rijtje staat en ga ik lekker op onderzoek uit.

Bente

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #44 Gepost op: 13 december 2009, 13:24:17 »
met de trouwjurk ben ik nog niet echt bezig, had me voorgenomen om 5 kilo af te vallen voordat ik een kijkafspraak ging maken bij een winkel. en zit al op vier haha. dus ik mag nu wel gaan bellen  :biggrin:

Marieba

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #45 Gepost op: 14 december 2009, 21:11:05 »
Bij ons (trouwen op 9 juli) ligt het nu ook een beetje stil met de voorbereidingen, de grote dingen zijn nu wel geregeld, zoals stadhuis, kerk en de locatie voor het feest. We moeten nog wel veel doen, maar het zijn allemaal dingen die niet nu hoeven (naar de notaris, uitnodigingen, huwelijksreis, ringen). Ik wil nu als eerste mijn jurk kopen, heb er een paar gepast die ik heel mooi vind, maar twijfel nog welke het gaat worden. Eerst maar even de feestdagen en dan gaan we in januari wel weer verder met de voorbereidingen.

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #46 Gepost op: 23 december 2009, 21:59:14 »
Ik heb mijn jurk gevonden! Iets heel belangrijks wat ik nu van het lijstje mag schrappen. Ik heb meteen ook mooie lingerie en schoenen erbij gevonden.
Het passen was super leuk en het is uiteindelijk de jurk geworden die ik helemaal als eerste aanhad. Ben super blij, want hij is zooooo mooi!!!
Ik begin nu aan het misboekje.
« Laatst bewerkt op: 23 december 2009, 22:00:40 door heidebloempje »

Maaikie82

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #47 Gepost op: 24 december 2009, 10:41:38 »
Wat leuk zeg! Bij mij was het ook de eerste die ik aan had. Mijn vriend heeft trouwens ook een trouwpak gevonden. Ook meteen de eerste die hij aan had.

Trouwring

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #48 Gepost op: 24 december 2009, 10:58:31 »
[quote name=\'heidebloempje\' post=\'288876\' date=\'08 December 2009, 23:03\']Ik heb deze morgen een afspraak gemaakt om jurken te gaan passen in een winkel die hier in Belgiƫ ontzettend veel lofbetuigingen krijgt, vooral qua vriendelijkheid en service. 'Le Chapeau' in Antwerpen. 21 december sta ik op de agenda. Ik had al schrik dat ik wat aan de late kant was (ik wilde al in november gaan, maar het is zo ontzettend druk geweest dat trouwvoorbereidingen er gewoon compleet niet meer bij gingen), maar volgens die vrouw was het geen probleem en ben ik nog op tijd. Spannend!!![/quote]

Ben afgelopen jaar getrouwd op 24-07. En ik had op 13 januari (uit mn hoofd.. het was iig half januari) pas een afspraak voor mn jurk, dus het valt wel mee hoe laat je bent hoor :) Net zoals wat die vrouw zei. Heb je wat leuks gevonden?!

hairdresser

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #49 Gepost op: 26 december 2009, 09:19:06 »
nog 6 maanden en  23 daagjes...spannend...

gaat voor me gevoel nu echt wel dichtbij komen...wat is een half jaar nou?

ik ben in aug gevraagd en toen duurde het voor me gevoel nog een half jaar...

bij ons ligt het ook allemaal een beetje stil maar in het nieuwe jaar gaan we er weer voor hoor... anders moet ik straks nog alles op het laast doen..

is het een idee om een juli lijst te maken wie er gaat trouwen enzo?

ik begin wel.....

wanneer trouwt wie??????

juli 2010:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 hairdresser (esther)
23
24
25
26
27
28
29
30
31

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards