collapse

Auteur Topic: 09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten  (gelezen 17123 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bride 2 be

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Gepost op: 29 september 2009, 19:57:34 »
08-09-2009

Na een dag vol laatste dingetjes regelen kwam rond zeven uur de kapster om mijn haren in de krullers te zetten. Het waren van die metalen watergolfkrullers dus een fijn vooruitzicht om daarmee te moeten slapen… niet dus. Maar goed wie mooi wil zijn… :wink:
Mijn vader zou me begin van de avond op komen halen maar omdat hij ineens langer moest werken werd dat verzet naar een uur of negen. Toen de kapster klaar was ben ik E. weg gaan brengen (heel charmant met die krullers haha) en heb daarna thuis nog even tv gekeken tot mijn paps arriveerde. Bij hem thuis nog even lekker voor de buis gezeten en een en ander besproken voor de volgende dag en toen rond een uur of twaalf naar bed!

09-09-2009

De kapster zou om kwart over zeven komen dus had ik de wekker om kwart over 6 gezet zodat ik nog even lekker kon douchen enzo. Maar jullie raden het al, ik was veel eerder wakker, uurtje of half zes zo’n beetje. De krullers hadden mijn nachtrust niet veel goed gedaan dus ik bleef nog even liggen maar om half zeven was ik blij dat ik op kon staan. Lekker gedouched en toen hoorde ik mijn halfzusje heel zachtjes zeggen: ik ben ook al wakker hoor! Haha. Samen met de kleine meid naar beneden gegaan en we hoefden niet lang te wachten of de kapster stond al voor de deur. Ook paps was inmiddels wakker en naar beneden gekomen. Kort daarop arriveerde de videograaf en dronken we met z’n allen ff een bakkie koffie en thee. Ik was nog totaal niet zenuwachtig en we hebben lekker zitten kletsen terwijl mijn haar en make-up gedaan werd. Om half negen was de CM er. Zij vertelde dat degene die de vlinder zou komen brengen belde dat hij het niet op tijd ging redden om bij E. te komen. Of het dan rechtstreeks naar mij kon. Geen probleem maar wel op tijd graag! Dat was het enige stresspuntje die dag en de CM heeft alles opgelost dus niets te klagen!

Tussendoor kreeg ik een smsje van mijn schoonvader dat E. er helemaal klaar voor was. Hij zou om tien uur ongeveer bij mij zijn dus dat liep allemaal goed op schema. Mijn vader was nog snel het huis aan het versieren (had alleen maar happy birthday balonnen hahaha). Lieve pep kwam ook nog een kijkje nemen en de meiden hielpen me in m’n jurk hijsen. Tadaaaaa ik was er klaar voor. Na even wachten hoorden we de Mustang aankomen en gingen de dames naar beneden terwijl ik ongeduldig boven bleef wachten.

En ja hoor, toen werd er aangebeld. Maar nog kon ik niet naar beneden want de fotograaf die met E. mee was gekomen moest nog een paar plaatjes schieten. Eindelijk kreeg ik te horen dat ik de trap af mocht. Daar stond mijn vent dan, strak inpak, prachtig! Romanticus als hij is was het eerste wat ie zei; zie je wel, ik had gelijk!!! Ja hij had de jurk inderdaad nogal goed beschreven van te voren haha. Het bruidsboeket was prachtig! Ondertussen was de vlinder ook gearriveerd en na de nodige foto’s gingen we naar de achtertuin om hem los te laten. Hij zat in een mooi doosje en bleef netjes even zitten zodat de foto;s gemaakt konden worden hihi. Daarna vloog het beestje weg, bleef nog even boven ons rondcirkelen en verdween uit het zicht.





Toen de prachtige auto bewonderd voordat we op weg gingen naar de fotolocatie. We hadden gekozen voor het Schaffelaarse bos dus dat was lekker dichtbij. In ieder geval waren we niet de enige met dit idee want we zagen nog drie andere stellen die foto’s aan het maken waren. Ik had de wens om nog wat plaatjes te schieten bij mijn lieve paardje dus na anderhalf uur in het bos moesten we wel een beetje haast maken hiervoor. Bij de stal aangekomen stond Amigo al klaar en de lieverd was niet eens echt bang voor mijn jurk. Ook hier een paar foto’s gemaakt en toen snel op weg naar de daggasten die bij mijn schoonouders verzameld hadden.





Daar aangekomen kwamen mijn schoonouders ons direct feliciteren. Er hing aan het begin van de steeg een groot spandoek en alles was versierd, erg leuk! Mijn schoonmams kreeg helemaal tranen in haar ogen toen ze me zag dus dat was even heel emotioneel. De koets stond al klaar dus na de felicitaties van de daggasten en een hapje en drankje konden we op weg. Wij vertrokken eerder dan de rest aangezien we zelf alleen met de koets gingen en de gasten met de auto, dus die waren een stuk sneller. Onderweg hebben we nog wel een paar spatjes gehad maar eenmaal bij het gemeentehuis aangekomen was het weer droog. De zenuwen begonnen nu toch wel te komen bij mij hoor! Toen we uistapten stonden er zo veel mensen voor te wachten, ik heb denk ik de helft niet eens gezien, dat vond ik wel jammer maar het ging zo snel vanaf dat moment! Binnen werden wij in een apart kamertje gezet en werden de gasten naar hun plaatsen begeleid. Ook had ik een kaarsje meegenomen om mijn stiefvader te herdenken. Deze zou ik zelf aansteken bij binnenkomst maar helaas had de fotograaf dit inmiddels al gedaan. Eerst ging E. naar binnen en vervolgens ik met mijn vader. Ineens sprongen de tranen in mijn ogen bij het binnenlopen op de uitgekozen muziek (themesong Romeo and Juliet). Het weggeven zelf verliep niet helemaal soepel haha. Mijn vader wist niet goed wat te doen of zeggen dus uiteindelijk kwam er een: alsjeblieft, het prijskaartje  kan er af, moet er nog een strik omheen?! Dit leidde uiteraard tot een hard gelach in de zaal.

De toespraak van de babs was leuk. Alleen de verlovingsdatum die ze noemde klopte niet maar goed, dat zal niemand anders opgevallen zijn. De gedichten die ze erbij had gezocht waren erg toepasselijk, over hoe je samen bent maar toch ieder een eigen individu. De tijd vloog voorbij en we mochten na het ja-woord de ringen wisselen. Toen was het tijd voor de kus, E. bleef maar wachten op het seintje van de babs haha. Hij dacht dat dat hoorde, want zo doen ze het toch ook in amerika? Hihi. Daarna mocht ik het kaarsje uitblazen en was het tijd voor de felicitaties. Schoonouders weer in tranen waarna E. ook erin mee ging. Alle spanning kwam los en het was tijd om te genieten van de rest van de dag. Na een paar foto’s in de prachtige zaal gingen we naar buiten waar iedereen bellen stond te blazen. Ook de bruidsduiven stonden klaar. 2 om met de hand los te laten en 5 in een mand. 7 in totaal dus, wat staat voor geluk.




Na de statiefoto’s vertrokken de daggasten naar de locatie en kort daarop volgden wij zelf in de koets. De bruidstaart stond klaar om aangesneden te worden, smullen maar! We hebben vervolgens lekker zitten borrelen tot om kwart over 5 de kapster kwam om mijn haar en make-up bij te werken. Ondertussen werd het buffet klaar gezet en de band kwam binnen om alles op te zetten. We hebben heerlijk ontspannen gegeten en gedronken. Het dessertbuffet was iets aan de late kant mar uiteindelijk verliep alles prima.




Toen kwamen de eerste avondgasten binnen druppelen. Helaas vonden vrienden van ons het tijd voor een stukje, wat uiteindelijk niet zo goede timing was. Er was namelijk nog bijna niemand binnen en er stonden gasten te wachten om ons te feliciteren. Maar goed, het was goe bedoeld. Omdat wij zulke dierenliefhebbers zijn hadden ze (zogenaamd) gezorgd voor wat gezinsuitbreiding. De gasten hadden van de Cm opdracht gehad om een recept voor ons mee te nemen en een bijbehorend ingredient. Wij kregen  dus een kip, sprinkhanen, een kreeft en een biggetje. Gelukkig allemaal voor de grap en de diertjes werden snel weer weg gebracht zodat ze verder geen stress of dergelijke zouden hebben.

Tijd voor de felicitatierij, hartstikke leuk en lief maar op den duur kreeg ik er wel genoeg van haha. Er is nog nooit zo vaak tegen me gezegd hoe mooi ik er uit zag enz. En natuurlijk de onvermijdelijke vragen zoals: hoe was het vandaag etc. En ja hoor….. toen was het tijd voor de openingsdans. Wat waren we zenuwachtig zeg! E. had nog net van te voren tegen me gezegd dat ie hem helemaal vergeten was dus dat hielp ook niet echt! Maar uiteindelijk ging het hartstikke goed, al moest ik onderweg wat aanwijzingen geven haha. Dat bleef niet onopgemerkt maar ach, we hadden lol. Tijd voor een wissel en met onder andere mijn paps, schoonvader en broer gedanst. Hartstikke leuk dus, ik was volop aan het genieten!






De band was top, de gasten vermaakten zich opperbest en ik ben bijna niet van de dansvloer af geweest. Achteraf merk je dat je lang niet iedereen gesproken hebt maar ach, dat was ook niet te doen. Halverwege de avond kwam er dan toch nog een stukje van mijn vader, oom, broer en neefje. Wat hebben we gelachen zeg, ik kwam niet meer bij! De foto’s vertellen genoeg denk ik.




Ook zijn we een paar keer door de band in het zonnetje gezegd. E. werd er niet echt happy van, die is niet zo van in de aandacht staan, maar ach, hoort erbij. Om twaalf uur begon het feest ten einde te komen en na een bakkie koffie zijn we ons gaan omkleden om naar het hotel te vertrekken. Pfffff wat een opluchting om na zo’n lange dag weer in je gewone kloffie rond te lopen hihi. We hebben alle spullen bij elkaar gepakt en zijn  vertrokken naar Schiphol waar we in een hotel overnachtten en de volgende dag in het vliegtuig zijn gestapt voor onze heerlijke huwelijksreis.

Wat hebben we een geweldige dag gehad. We zijn overstelpt met kado’s en lieve reacties van iedereen. Mijn moeder heeft zich niet laten zien, op de dag zelf heb ik daar niet veel van meegkregen maar achteraf is het toch wel een harde klap. Het heeft zo moeten zijn…. Gelukkig waren er genoeg lieve mensen om ons heen. Mijn stiefvader heb ik zeker gemist, maar zijn broer en schoonzus waren er wel op het feest en dat was erg fijn. Ik kraag van haar nog een briefje bij het receptenboek waarop ze had geschreven: hij kijkt van boven echt wel mee hoor. Dat was wel aanleiding voor een traantje toen ik het las.

Zaterdag zijn we terug gekomen van vakantie en konden we lekker het gastenboek en receptenboek doorlezen, het fotoalbum met bijbehorende foto’s op cd ophalen en inmiddels is de video ook binnen. Genoeg napret te beleven dus. Ook zijn er nog veel foto’s door verschillende gasten gemaakt en de wegwerpcamara’s worden nog ontwikkeld. Bedankt voor het lezen van het verslag (het is een heelverhaal geworden, en dat heb ik nog lang niet alles in detail beschreven) en het bekijken van de foto’s!
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2010, 10:35:20 door JustB »

bride 2 be

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2009, 19:58:34 »
en nog wat foto's:

















« Laatst bewerkt op: 2 maart 2010, 13:37:16 door JustB »

Pepper

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2009, 20:15:02 »
Wat ben je toch een kanjer!





*edit*
en voordat ik dat krijg: En E. is ook een stuk!
« Laatst bewerkt op: 29 september 2009, 20:15:40 door Pepper »

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2009, 20:17:03 »
Van harte gefeliciteerd!!!

Mooi verhaal hoor,helemaal niet erg als het een lang verhaal is, beloofd meestal wat!!

en mooie fotos!!!!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2009, 20:19:45 »
Wauw, wat zagen jullie er onwijs mooi uit!!
Ja, zelfs hier krijg je het nog te horen!

Zo te lezen een onvergetelijke dag gehad.
De foto's zeggen genoeg!

Nog van harte gefeliciteerd en heel veel geluk samen.

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2009, 20:20:48 »
Gefeliciteerd! Wat een plaatje ben je zeg! Ook je man zag er schitterend uit! Fijn dat jullie zo'n enorm mooie dag hebben gehad. Wat een bijzonder bruidsboeket had je zeg! Roze is mijn lievelingskleur :biggrin:

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2009, 20:58:55 »
Wat zagen jullie er prachtig uit!!! :biggrin:
Super dat jullie een geweldige dag hebben gehad en een geweldige huwelijksreis..

Geniet nog na van alle foto's en video's..
Veel geluk met elkaar mop!!!

jet17

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #7 Gepost op: 29 september 2009, 21:20:35 »
Gefeliciteerd!!!! Wat zag je er mooi uit zeg  :) !!
Klinkt als een hele mooie dag!!! Nu lekker nagenieten met de foto's, boeken en video's!

Cella

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2009, 21:28:02 »
Heel mooi!!!

dory

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #9 Gepost op: 29 september 2009, 22:02:08 »
Gefeliciteerd! Jullie zager er mooi uit! Mooi boeket zeg!

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #10 Gepost op: 30 september 2009, 06:45:59 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Jeetje, meis; jullie waren prachtig, zo te lezen was jullie dag prachtig, en de foto's zijn helemaal prachtig!!!
Hartstikke goed! :biggrin: :biggrin: Ben onwijs blij voor jullie! Gefeliciteerd!

Treurig dat je moeder zich niet heeft laten zien; ik had voor je gehoopt dat ze nu dan misschien een dagje zich als volwassene had kunnen gedragen, maar ja... Je kent haar langer dan vandaag, dus het heeft je waarschijnlijk niet heel erg verbaasd. Ben wel erg blij dat je daar achteraf pas bij stil hebt gestaan :)

Mooi verslag, hoor![/color][/font]

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2009, 07:42:55 »
Gefeliciteerd. Jullie zagen er prachtig uit. Vooral je boeket is schitterend. Hele leuke foto's.

**Lara**

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #12 Gepost op: 30 september 2009, 08:36:17 »
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Jullie zagen er geweldig uit!
Het leuke is, ik heb jullie gezien bij de haven!!
Leuk dat jullie bij Vliek het feestje hadden!

Ik wens jullie een prachtige toekomst toe!

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #13 Gepost op: 30 september 2009, 08:44:06 »
Van harte gefeliciteerd! Jullie zagen er geweldig uit, en uit het verslag blijkt wel dat het een prachtige dag is geweest! Geniet van elkaar en van de mooie herinneringen!

Eva1984

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #14 Gepost op: 30 september 2009, 09:28:48 »
Een hele dikke proficiat! Jullie zagen er allebei schitterend en vooral stralend van geluk uit!
En je bruidsboeket is echt super!
Nog veel geluk en mooie momenten in jullie getrouwde leven samen!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #15 Gepost op: 30 september 2009, 09:47:37 »
Wauw! *geniet geniet geniet* Wat zien jullie er SUPER mooi uit! Een prachtige jurk, mooie kleur en je haar :wub:
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Puma in love

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #16 Gepost op: 30 september 2009, 10:22:09 »
Wat een prachitge foto's!
Mooie mensen! Mooie taart! Gezellige feest! Volgens mij hadden jullie een fantastische dag!!!
Gefeliciteerd!

Sandra1977

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #17 Gepost op: 30 september 2009, 10:31:36 »
Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk. Wat een geweldig verslag met prachtige foto's.
Nu lekker nagenieten van alles met behulp van de foto's en de herinneringen.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #18 Gepost op: 30 september 2009, 11:40:31 »
in een woord : Prachtig !!

Klinkt als een super dag !

Van harte gefeliciteerd

Idd vervelend dat je moeder er niet bij was, Maar gelukkig dat je op de dag zelf het niet zo hebt gemerkt
en pas achteraf bij stil stond

Nog een hele fijne tijd samen gewenst

Sh@ron

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #19 Gepost op: 30 september 2009, 12:33:37 »
wat een mooie foto's.....

zo te lezen was het een geslaagde dag! alsnog gefeliciteerd

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #20 Gepost op: 30 september 2009, 12:40:42 »
Wauw wat een super mooie foto's,en wat ben jij een mooie meid zeg!  Het klinkt in ieder geval als een super leuke dag  :)

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #21 Gepost op: 30 september 2009, 13:49:11 »
Hey B! Wat een ontzettend leuk verslag! Het geeft een goed beeld van hoe jullie dag was. Wat zagen jullie er beide mooi uit! Alsnog van harte gefeliciteerd! :)
Waarom hebben jullie een vlinder losgelaten? Zit daar een symbolisch idee achter? Misschien heb je dat al eens verteld, maar ik heb het dan gemist denk ik... :wink:

bride 2 be

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #22 Gepost op: 30 september 2009, 15:15:52 »
Dank jullie wel vor de lieve reacties allemaal!

@ Lara: wat grappig dat je ons gezien hebt! Woon je zelf in Nijkerk?
@ Hakkie: zit inderdaad een symbolische gedachte achter, ik liet een vlinder los ter nagedachtenis aan mijn overleden stiefvader.

**Lara**

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #23 Gepost op: 30 september 2009, 15:19:01 »
We wonen nu in Hoevelaken, maar ik moest bij het gemeentekantoor zijn, vandaar dat ik jullie zag.
Was Nispeling jullie fotograaf?
« Laatst bewerkt op: 30 september 2009, 15:19:36 door **Lara** »

Liset en Han

  • Gast
09-09-09, Een Dag Om Nooit Te Vergeten
« Reactie #24 Gepost op: 30 september 2009, 15:49:00 »
Wat prachtig zeg!!!
Jullie zagen er echt super uit! Had je nog niet gehoord he :wink:!
Fijn dat jullie zo hebben genoten van alles!
Veel geluk saampjes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards