collapse

Auteur Topic: Trouwen Zonder Ouders Erbij  (gelezen 1669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Zonder Ouders Erbij
« Gepost op: 7 oktober 2009, 15:14:47 »
Mijn lief en ik trouwen zonder dat onze wederzijdse ouders aanwezig zijn. We hadden dit zelf liever anders gezien maar ja... Er zijn wat heftige dingen gebeurd waardoor ze moeilijk bij elkaar kunnen zijn.

Bij verjaardagen houden we mijn vader (mijn moeder leeft niet meer) en mijn schoonouders ook uit elkaar door het op verschillende dagen te vieren.

Ze zouden zich alle drie wel kunnen gedragen, maar voor mijn lief en mij is het weten van de onderliggende spanning en het idee dat we de hele tijd op hen moeten letten de reden om het de dagen na het trouwen dmv. aparte etentjes met hen te vieren.

Overigens telt ook mee dat een trouwerij zonder mijn ma toch al een beetje vreemd voelt en dat de aanwezigheid van mijn vader en mijn schoonouders dit nog eens extra zou benadrukken.

Wij hebben verder ook bijna geen daggasten. Zou een beetje raar zijn als Ome Dinges en Tante Hutsefluts er wel zijn maar de ouders niet.

Mijn vader weet alles inmiddels en reageerde heel OK. Mijn schoonouders weten nog van niks.

Graag hoor ik ook hoe de reacties vanuit de omgeving waren op anderen die zonder ouders zijn getrouwd.

Palle

  • Gast
Trouwen Zonder Ouders Erbij
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2009, 15:56:32 »
Mijn ouders zijn gescheiden en kunnen absoluut niet met elkaar om gaan. Maar ik ben heel simpel ik trouw 1 keer en nodig ze beide uit, hun eigen keus of ze erbij zijn en als ze erbij zijn (natuurlijk zijn ze er) dan gedragen ze zich maar normaal want het is ons feest. Mijn ouders weten ook dat ik er zo over denk en dat accepteren ze ook. Bij verjaardagen enz hou ik ze wel uit elkaar maar trouwen vind ik iets heel anders.
Het scheelt dat ik wel ome dinges en tante hutsefluts heb uitgenodigd en nog andere gasten in totaal iets van 100 mensen dus mijn ouders hoeven elkaar niet heel de dag aan te gapen.
Daarnaast hebben we ook de zus van opa uitgenodigd en oma heeft daar ruzie mee, dus ook oma moet zich daar over heen zetten want dat gebeurd wel vaker dat ze op het zelfde feestje zijn.

Jij moet kiezen wat je wil en dat moet je niet te veel laten beïnvloeden door andere mensen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards