collapse

Auteur Topic: Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn  (gelezen 3630 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tikkel

  • Gast
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Gepost op: 19 september 2009, 20:34:17 »
Hallo allemaal,

mijn vriend, eh, verloofde, en ik zijn nu zo'n 10 maanden bezig om zwanger te worden, maar tot nu toe helaas zonder goed resultaat. Daarnaast willen we 21 mei 2010 gaan trouwen. Mocht ik deze ronde toch bezwangerd zijn dan ben ik begin juni uitgerekend (niet zo handig om al puffend 'ja' te zeggen :tongue:) en zullen we de datum verzetten. Als het in een volgende ronde raak is laten we het gewoon doorgaan in mei 2010.

Nu mijn probleem: ik heb vandaag op de love&marriagebeurs begrepen dat ik in oktober (ofwel, over een maand!) al een jurk moet gaan shoppen. Dit wil ik gaan doen met mijn moeder (die ook mee was vandaag), aangezien ik de jurk van haar krijg en het gewoon gezellig is :). Zij weet echter niets van onze kinderwens, en dat zou ik graag zo willen houden. Het punt is alleen dit; stel ik test begin oktober positief, dan ben ik eigenlijk te vroeg met shoppen (want onze trouwdatum wordt dan verzet naar een later moment). Ik wil alleen in zo'n pril stadium mijn moeder nog niet vertellen dat ik zwanger ben. Maar het probleem wordt nog groter als ik ergens in de komende maanden zwanger word, dan heb ik een gruwelijk dure jurk besteld die ik misschien niet eens aankan op mijn bruiloft omdat mijn buik te mega is! Ik kan natuurlijk pas in december/januari gaan shoppen zodat ik wat zekerder week óf ik een dikke buik heb op mijn trouwdag en zo ja, hoe dik die dan ongeveer zal zijn, maar ik durf te wedden dat mijn moeder 'smoesjes' om pas dan te gaan shoppen meteen doorheeft. Bovendien heb ik eerlijk gezegd écht de hoop op een natuurlijke zwangerschap al een beetje opgegeven en wil ik niet een 'minder mooie' jurk omdat ik nog maandenlang heb gehoopt dat ik tóch zwanger zou worden (vandaar dat we ook gewoon een mooie trouwdatum gepland hebben).

Ik ben erg benieuwd of er bruidjes-to-be of al Getrouwde Vrouwen zijn die zoiets hebben meegemaakt en hoe dat toen opgelost is. Willen jullie mij misschien helpen en met me meedenken? Ik zou jullie erg dankbaar zijn, want ik weet het echt niet meer zo goed....

Alvast heel erg bedankt, ik hoop dat er mensen reageren!

Groetjes,
Tikkel

Tammy

  • Gast
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2009, 21:22:03 »
Hallo Tikkel,

wat een herkenbaar probleem! Ik ben afgelopen jaar in mei zwanger geraakt en ik ga 23 oktober trouwen. Ik ben dan dus 24 weken zwanger.
Mijn jurk had ik geshopt in begin januari en die hangt al vanaf maart klaar.....  :wink:
In principe is de leveringstijd van de meeste jurken om en nabij de drie maanden, dus ik zou dat wel nog een beetje uitstellen. Je kan natuurlijk wel alvast lekker gaan passen om te kijken wat je mooi vind, je hoeft toch nog niks te bestellen!
Wat ik je verder als tip kan geven wat betreft de jurk; ik ben gegaan voor een jurk met een rijgkoord aan de achterkant. Hierdoor heb je sowieso meer ruimte, en dat scheelt zomaar 2 maten. Je moet er natuurlijk van houden, maar ik vind het zelf wel heel mooi en dus makkelijk.
Heel veel succes en geniet van alle voorbereidingen!

Suusjeuh

  • Gast
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2009, 00:45:46 »
Hmm, ik ben niet zwanger en wij hebben het - iig tot na de bruiloft - ook niet op de planning staan, maar mijn nichtje zou wel zwanger trouwen, ze zou in Februari trouwen en in April zou de kleine geboren worden. Echter, onvoorziene situatie, haar dochter werd 9 februari geboren en ze trouwden 16 februari.... Dus haar zwangerschapjurk was ineens buik-loos... Of in ieder geval.... Toch een stukje anders!

Ik weet niet of je bijvoorbeeld heel traditioneel wilt trouwen, maar er zijn ontzettend leuke zwangerschaps trouwjurken, waarin je heel duidelijk of juist bijna niet ziet dat je zwanger bent. Mn kapster vertelde dat zij, 5 maanden zwanger, een a-symetrische rok aan haar jurk had, en een hoge taille, waardoor haar buik wegviel in het "tule" ( Klinkt tuttig, was het niet ) waardoor je de buik bijna niet opmerkte...

Wat je ook zou kunnen doen is, in oktober met je mams gaan passen, nog niets kopen, en dat van te voren ook subtiel duidelijk maken, dat je bijvoorbeeld lekker heel veel jurken wilt passen en pas de 100e jurk gaat kopen.... En tegen de tijd dat je weet of je wel of niet in verwachting bent, de keuze maken voor een gewone jurk of een mama trouwjurk?

Annemiek1975

  • Gast
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2009, 12:29:06 »
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje.
Wij zijn al anderhalf jaar bezig om zwanger te raken en hebben helaas ook al 2 miskramen achter de rug.
Wij gaan op 10 september 2010 trouwen. November en december gaan wij daar rekening mee houden door condooms te gebruiken.
Ik ga dus ook echt pas in het voorjaar ... maart/april opzoek naar een jurk.
Bij mij is iedereen wel op de hoogte dat wij bezig zijn voor een kleine, dus dat maakt het wel wat makkelijker.
Ik zal dus bij het passen van jurken wel aan de verkoopster vragen of de desbetreffende jurk evt passend te maken is aan een zwangerschapsbuik.

Heel veel succes!

Liefs Annemiek

hairdresser

  • Gast
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2009, 19:51:59 »
mijn collega wasvbijna 7maanden zwanger
en had ook een hele mooie jurk waar
haar buik mooi tot zijn recht kwam

succes x

elleinad

  • Gast
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2009, 22:01:54 »
Ik zit  niet met het probleem, maar toen ik jou bericht las moest ik gelijk aan een 2e hands jurk denken. Er zijn meiden die dit absoluut niet willen. Mij maakt het niet uit. Scheelt al gauw 1000 euro en je kan het op het laatste moment kopen.

Ik weet niet hoe het met de markt is gesteld van de deze jurken (mocht je zwanger zijn). Het is maar een tip. Succes in ieder geval.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2009, 08:45:55 »
[quote name=\'Suusjeuh\' post=\'266253\' date=\'20 September 2009, 00:45\']Wat je ook zou kunnen doen is, in oktober met je mams gaan passen, nog niets kopen, en dat van te voren ook subtiel duidelijk maken, dat je bijvoorbeeld lekker heel veel jurken wilt passen en pas de 100e jurk gaat kopen.... En tegen de tijd dat je weet of je wel of niet in verwachting bent, de keuze maken voor een gewone jurk of een mama trouwjurk?[/quote]
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Dit lijkt me sowieso een goed idee :) De meeste meiden kopen toch niet bij de eerste winkel hun jurk, dus daar is al niets geks aan.
Daarbij is het zo dat de meeste winkels 'maar' 3 tot 4 maanden nodig hebben om eea definitief te regelen als je een keuze hebt gemaakt (zelfs als je een jurk van begin af aan laat maken, weet ik uit eigen ervaring), dus hoef je ook nog geen haast te hebben met je beslissing...
Je kunt eventueel ook even bellen met de winkel in kwestie (van tevoren of juist nadat je er geweest bent) om je probleem voor te leggen. Dan hoor je vanzelf hoe zij daarmee omgaan, en hoeft je mams van niets te weten :biggrin:

Heel veel succes! (zowel met zwanger raken als met de jurken-jacht)[/color][/font]

Tikkel

  • Gast
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2009, 22:27:52 »
Hallo allemaal,

sorry, het is een tijdje geleden dat ik hier was. Allemaal hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb besloten om niet eerder dan januari te gaan shoppen voor de jurk. Je wil er toch zo mooi mogelijk uitzien en tegen die tijd weet ik in ieder geval iets beter dan nu waar ik aan toe zal zijn op 21 mei. Omdat ik deze uitstel-actie met geen mogelijkheid goed zou kunnen praten bij mijn moeder heb ik haar verteld dat we proberen zwanger te worden en dat ik daarom ook niet eerder 'op jacht' wil. Gelukkig begreep ze het heel goed en vindt ze het geen probleem. En ik ben ook wel opgelucht, want na bijna een jaar proberen is het wel fijn als je het zo nu en dan eens met iemand anders dan mijn Lief kan delen.

Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken, als mijn shop-tijd dichterbij komt zal ik hier vast wel weer vaker te vinden zijn, hihi!

Hannielle

  • Gast
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2009, 09:24:27 »
nou dan iig succes met klussen meid!

Suusjeuh

  • Gast
Jurk Kopen En Zwanger Worden/zijn
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2009, 17:32:46 »
Haha ja inderdaad, veel plezier saampjes :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards