collapse

Auteur Topic: Gezocht Rabbi  (gelezen 1651 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

d4rk-4ngel

  • Gast
Gezocht Rabbi
« Gepost op: 17 oktober 2009, 17:44:31 »
hoi hoi,

Ik zal mee eerst ff heel kort voorstellen, ik ben al een tijdje aanwezig op dit forum alleen zonder tekst :tongue:
Vorige maand heeft mijn aanstaande me gevraag en volgend jaar, precies een jaar later gaan we trouwen.

Nu is er alleen een probleempje. Mijn aanstaande is Joods, ik niet. Voor hem zou het heel veel betekenen als op ons trouwen een joodse ceremonie kan worden uitgevoerd. Officieel kan dit echter niet omdat ik niet joods ben.

Nu weet ik dat in Amerika dit wel gewoon gedaan kan worden zolang een van de twee maar wel joods is. Nu is mijn vraag dus of iemand een rabbi weet in Nederland die deze ceremonie ook gewoon doet als een van de partners niet joods is.

Als iemand wel van zo'n ceremonie gehoord heeft tussen een Jood en een niet Joods maar niet de naam weet van de Rabbi, zou ik het toch graag horen zodat ik in ieder geval weet dat het otch mogelijk is in Nederland. Hopelijk is er iemand die mijn kan helpen.

Trouwring

  • Gast
Gezocht Rabbi
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2009, 19:34:00 »
Misschien kun je eens bellen naar een synagoge bij jou in de buurt? Ik denk dat zij het het beste weten :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards