collapse

Auteur Topic: Verlovingsring / Trouwring  (gelezen 22032 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paisano

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Gepost op: 3 november 2009, 09:46:31 »
Hallo allen,

Ik wil met nieuwjaar mijn vriendin ten huwelijk vragen (is namelijk ook de dag dat we een relatie zijn begonnen).
Nu heb ik een vraag over verlovingsringen en trouwringen. Is het nou zo dat over het algemeen de verlovingsring goedkoper is dan de trouwring?

Voor mijn vriendin wil ik namelijk een diamantenring als verlovingsring kopen. De trouwring moeten we samen uitzoeken want die moeten wel matchen. Omdat je dus 1 verlovingsring koopt en 2 trouwringen, vind "ik" dat de verlovingsring de duurdere van de 2 mag zijn. Want als je 2 trouwringen koopt kun je niet (lijkt mij) hetzelfde bedrag uit besteden per ring als aan de verlovingsring. bijvoorbeeld een verlovingsring van 1000 euro is duur maar kan. Alleen daarna 2 trouwringen per stuk van 1000 bij elkaar 2000 dat is een beetje veel. Maar 2 trouwringen per stuk 500 die bij elkaar 1000 zijn kan weer wel. Nu vraag ik mij dus af hoe dat bij jullie is, en mag de verlovingsring duurder zijn dan de trouwring of vind je juist van niet. Alle reacties zijn welkom.

Groeten,

paisano

~M*M~

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #1 Gepost op: 3 november 2009, 09:51:16 »
ik vind dat je niet naar de prijs moet kijken
als je een mooie ring ziet moet je die kopen. wat het duur maakt voor zowel de trouw- als verlovingsring is de diamant
zou je vriendin ook een diamant in haar trouwring willen dan kost dat meer dan 500€

als je voor een diamant gaat vraag je dan bij de juwelier naar het Kimberly certificaat? dit certificaat geeft aan dat de diamant niet uit conflict gebieden komt.

Nogevengeduld

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #2 Gepost op: 3 november 2009, 09:51:37 »
Hoi !

Wat leuk dat je je vriendin ten huwelijk gaat vragen!

Over je vraag...ik denk dat je vooral moet kijken naar waar je vriendin van houd.

Persoonlijk heb ik geen verlovingsring om 2 redenen.
Wij hebben samen besloten om te gaan trouwen. Ik ben dus niet gevraagd.
En het geld wat dan eventueel uitgegeven was aan een verlovingsring kunnen we voor iets anders gebruiken. Trouwen kost tenslotte een hoop geld.

Maar jij vraagt jouw vriendin ten huwelijk dus is het leuk om haar te verrassen met een ring.
Maar of die ring nou zo duur moet zijn (E 1000,- is een hoop geld) Ik zou dan zelf denken aan 200 euro ofzo.

Succes met de beslissing

Groetjes Marielle
« Laatst bewerkt op: 3 november 2009, 09:52:32 door Nogevengeduld »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #3 Gepost op: 3 november 2009, 10:47:56 »
Ik ben ten huwelijk gevraagd met een goedkopere ring dan mijn trouwring ( al moet je niet naar de prijs kijken), maar ik zou juist wat meer geld uitgeven aan een trouwring, omdat je die in principe je hele leven draagt ( en dat is met een verlovingsring niet standaard ofzo-kan natuurlijk wel).
En trouwringen hoeven niet te matchen hoor, dat doen die van ons ook niet.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #4 Gepost op: 3 november 2009, 10:55:09 »
Mijn verlovingsring is zo'n 300 euro geloof ik... (Houten "wikkelring" met zilver stukje erin), de trouwringen zijn 450 euro per stuk... Edelmetaal met morsecode bij een edelsmid...

Gaat niet perse om de prijs! Vaak zie je wel dat trouwringen vrij "eenvoudig" zijn. Verlovingsringen kan je net zo dol en groot en duur maken als je zelf wilt. Gaat er vnl. om dat het mooi is en uit een goed hart komt.

Wellicht een idee om zelf iets met een edelsmid te ontwerpen?

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #5 Gepost op: 3 november 2009, 11:58:13 »
Ik heb een verlovingsring van 25 euro die ik al bijna 1,5 jaar met veel plezier draag :) Vind 'm nog steeds mooi! Dus tja, het maakt (mij) niets uit hoeveel zoiets kost.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #6 Gepost op: 3 november 2009, 12:06:49 »
Ik heb van me aanstaande een mooie verlovings ring gekregen met een briljant
en de ring is duurder dan dat me trouwring gaat kosten ( moet nog opzoek :ohmy: )


this maar net wat je zelf wilt :)

Femke

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #7 Gepost op: 3 november 2009, 12:57:13 »
Ik had geen verlovingsring en mn trouwring is eigenlijk een verlovingsring (met een briljantje erop), koste iets van 300 euro

CCBloom

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #8 Gepost op: 3 november 2009, 13:00:00 »
Denk ook aan oude juwelen die je laat vermaken! Ik heb als verlovingsring een witgouden ring met diamantjes rondom die eigenlijk te klein was, maar F had er twee diamantjes tussen laten zetten en die was net zo duur als mijn trouwring maar bevat wel twee keer zoveel diamant! ;-)

dat certificaat heb ik niet om gevraagd maar nu wel een beetje spijt van ;-(

Sincerity

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #9 Gepost op: 3 november 2009, 13:01:34 »
Ook mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd MET een verlovingsring!
Maar die hoeft echt niet zo duur te zijn hoor, het is maar net wat je zelf wilt.
Mijn vriend heeft een ring gekocht waarvan hij wist dat ik die helemaal geweldig zou vinden.
een mooie titanium ring .. van € 129 (moest hem zelf laten graveren,moest natuurlijk met bon)
en idd vond ik hem fantastisch mooi! dus het gaat niet om de prijs maar om het feit dat je iets uitzoekt wat je
vriendin echt mooi vindt.

Helen

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #10 Gepost op: 3 november 2009, 15:56:03 »
Leuk dat je haar gaat vragen!

Mijn vriend had ergens gehoord of gelezen dat een verlovingsring 2 maandsalarissen waard moest zijn.. Dus hij met zijn goede bedoelingen een hele dure ring gekocht met 20 diamantjes. Trouwringen hebben we nog niet, maar misschine dat ik een diamantje uit m'n verlovingsring laat halen voor in mijn trouwring of hem vermaak tot of gebruik als trouwring.

Het maakt niks uit welke ringen duurder zijn. Als jij een mooie ring voor haar kunt vinden, moet je die kopen en het lijkt mij niet dat het haar wat uit maakt hoe duur die is. Trouwringen kun je daarna samen voor kijken en kun je zo gek maken als je zelf wilt..

Succes met het zoeken!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #11 Gepost op: 3 november 2009, 16:29:11 »
[quote name=\'Helen\' post=\'280204\' date=\'03 November 2009, 15:56\']Mijn vriend had ergens gehoord of gelezen dat een verlovingsring 2 maandsalarissen waard moest zijn..[/quote]

Heuh... Niet dat mijn vriend nu heel veel verdient, maaruh... Dat was toch een verdraaid dure ring geworden. Dat had ik niet leuk gevonden denk ik... Ik had me wellicht opgelaten gevoeld (en moreel verplicht een kleine tweedehandsauto of een enorme vakantie terug te geven... :tongue: )

Het belangrijkste van een ring vind ik eigenlijk de moeite die je ervoor hebt genomen (en hij moet natuurlijk niet aartslelijk zijn (Carrie, Sex and the city, eerste verlovingsring Aidan!)...

Die moeite doe je iig. al door ons te raadplegen, ga zo door... :wink:

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #12 Gepost op: 3 november 2009, 16:30:16 »
[quote name=\'Helen\' post=\'280204\' date=\'03 November 2009, 15:56\']2 maandsalarissen waard moest zijn..[/quote]


jeetje !! das wel veel hoor , dacht dat ik met me 600€ al duur uit was :tongue:

Trouwring

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #13 Gepost op: 3 november 2009, 17:31:45 »
Een verlovingsring hoeft ook niet perse.. Ik ben gevraagd zonder ring en ik heb ook ja gezegd :tongue: Was het er helemaal mee eens om dat geld in de trouwringen te steken, die dragen we ten slotte ons hele leven. Maar dat is net was je vindt en wat je wil :)

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #14 Gepost op: 3 november 2009, 19:21:17 »
2 maandsalarissen :blink:  whahah onze ringen samen zijn er nog niet eens 1 waard.

Ik denk dat je moet doen wat je gevoel zegt.
Als je het kan betalen moet je voor de ring gaat die je mooi vind ook al is die duurder of goedkoper dan de trouwring

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #15 Gepost op: 3 november 2009, 20:13:57 »
Dat van die 2 maandsalarissen is echt Amerikaans!!! Daar kan je echt niet aankomen met een goedkopere ring...
Gelukkig wonen wij in een wat nuchterder land en hoeft het hier niet zo gek duur te zijn.
Mijn verlovingsring (die mijn man natuurlijk voor mij gekocht heeft) heeft ook niet al te veel gekost.
Het gaat wat mij betreft om het gebaar. Ik draag mijn verlovingsring nu ook niet meer, die is nu vervangen door
mijn trouwring. Wij dachten er beiden hetzelfde over, dat wij liever meer geld uit wilden geven aan een mooie trouwring,
die je de rest van je leven nog zal dragen!!!  :biggrin:

Marieba

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #16 Gepost op: 4 november 2009, 00:16:08 »
Na het aanzoek zei mijn vriend dat ik zelf mijn verlovingsring uit mocht zoeken. Dus een paar dagen later naar de juwelier, waar we toen stiekem (niemand wist nog dat we gingen trouwen) ook alvast trouwringen hebben gepast.   :happy:.

Nali

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #17 Gepost op: 6 november 2009, 20:31:07 »
Ik heb van mijn vriend wel een dure verlovingsring gekregen. Was een solitair diamant. Was er wel erg blij mee, maar het gaat natuurlijk gewoon om het gebaar :tongue:

Lionness

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #18 Gepost op: 9 november 2009, 08:55:20 »
Mijn man heeft mij ten huwelijk gevraagd met een prachtige witgoud ring met een saffier er in. Deze ring is helemaal naar zijn idee gemaakt en hij heeft ook een vrij speciale saffier uitgezocht. Samen hebben we toen besloten deze prachtige ring ook als mijn trouwring te houden en later hebben we zijn ring uitgekozen. Ik vind het persoonlijk erg zonde veel geld uit te geven aan een verlovingsring die je na het trouwen niet dagelijks meer draagt.

Annemiek1975

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #19 Gepost op: 9 november 2009, 12:38:02 »
Ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd. Hij is niet zo van de sieraden.
Ikzelf zag wel bij ons in de winkel een leuk ringetje voor mezelf: echt zilver met een (nep)steentje erin voor €1,- Dat noem ik nu mijn verlovings ring hahaha.

Helen

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #20 Gepost op: 9 november 2009, 21:02:57 »
[quote name=\'stimpy\' post=\'280221\' date=\'03 November 2009, 16:29\'][quote name=\'Helen\' post=\'280204\' date=\'03 November 2009, 15:56\']Mijn vriend had ergens gehoord of gelezen dat een verlovingsring 2 maandsalarissen waard moest zijn..[/quote]

Heuh... Niet dat mijn vriend nu heel veel verdient, maaruh... Dat was toch een verdraaid dure ring geworden. Dat had ik niet leuk gevonden denk ik... Ik had me wellicht opgelaten gevoeld (en moreel verplicht een kleine tweedehandsauto of een enorme vakantie terug te geven... :tongue: )

[/quote]

Ik kwam er later pas achter hoor dat hij dat dacht.. Ik weet ook niet hoe duur hij uiteindelijk was, wil ik ook helemaal niet weten.. Vond het vooral sneu om te horen. Dat hij dacht dat het zo hoorde.. :sad:  
Hij had van mij ook helemaal niet duur hoeven zijn! Zonder ring had ik ook zeker ja gezegd.. :biggrin: En een auto of enorme vakantie kan ik niet betalen zonder die ring weer te verkopen hehe.. En daar heeft hij nu al teveel emotionele waarde voor, dus gaat niet gebeuren ook.

Maaikie82

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #21 Gepost op: 10 november 2009, 13:41:30 »
Mijn verlovinsring wordt mijn trouwring. Ik vind hem eigenlijk zo mooi (hij is heerlijk simpel/ elegant), dat ik geen andere ring meer hoef als trouwring. kan er evt. nog wel wat steentjes bij laten zetten, maar vind juist de eenvoud zo mooi. ik wet eigenlijk niet hoe duur hij was.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #22 Gepost op: 10 november 2009, 23:50:26 »
[quote name=\'Helen\' post=\'281898\' date=\'09 November 2009, 21:02\'][quote name=\'stimpy\' post=\'280221\' date=\'03 November 2009, 16:29\'][quote name=\'Helen\' post=\'280204\' date=\'03 November 2009, 15:56\']Mijn vriend had ergens gehoord of gelezen dat een verlovingsring 2 maandsalarissen waard moest zijn..[/quote]

Heuh... Niet dat mijn vriend nu heel veel verdient, maaruh... Dat was toch een verdraaid dure ring geworden. Dat had ik niet leuk gevonden denk ik... Ik had me wellicht opgelaten gevoeld (en moreel verplicht een kleine tweedehandsauto of een enorme vakantie terug te geven... :tongue: )

[/quote]

Ik kwam er later pas achter hoor dat hij dat dacht.. Ik weet ook niet hoe duur hij uiteindelijk was, wil ik ook helemaal niet weten.. Vond het vooral sneu om te horen. Dat hij dacht dat het zo hoorde.. :sad:  
Hij had van mij ook helemaal niet duur hoeven zijn! Zonder ring had ik ook zeker ja gezegd.. :biggrin: En een auto of enorme vakantie kan ik niet betalen zonder die ring weer te verkopen hehe.. En daar heeft hij nu al teveel emotionele waarde voor, dus gaat niet gebeuren ook.
[/quote]


hoe hij het bedoelde is veel belangrijker , Ik vind het in iedergeval super lief . !!!!

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2010, 15:57:58 »
Ik zou me nogal bezwaard voelen als ik een verlovingsring van meer dan 200 euro had gekregen. Dit omdat je deze doorgaans niet je hele leven draagt. Ik vond het wel belangrijk om een degelijke trouwring te nemen. Deze is dus aanzienlijk duurder dan mijn verlovingsring, die ik wel erg mooi vind.
Maar dat moet ieder voor zichzelf beslissen

m-a-n-d-y

  • Gast
Verlovingsring / Trouwring
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2010, 19:59:56 »
Mijn AS heeft mij gevraagd zonder ring.
We dragen al bijna 8 jaar beiden dezelfde ringen met elkaars naam en datum erin van het begin van onze relatie.
Vond zijn vraag veel belangrijker dan een ring.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards