collapse

Auteur Topic: Trouwpak Dillema  (gelezen 9950 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Trouwpak Dillema
« Gepost op: 31 oktober 2009, 18:18:21 »
Pff...zit heel erg met een dillema!

Afgelopen donderdag heeft mijn vriend een trouwpak gekocht bij de Suitsupply, donkergrijs, erg mooi!
Echter, hij had er geen gilet bij gekocht, maar vind dat dat een gilet toch wel helemaal afmaakt.
Nu zijn we vandaag teruggegaan, maar de suitsupply verkoopt geen gilets... GRR! Wij verder kijken en kwamen we in een andere winkel voor (trouw)pakken. Daar zeiden ze dat het gilet best een andere kleur mag zijn.
Hij heeft nu een wit gilet met motiefje, wit overhemd en bijbehorende chabot ( soort van stropdad; zelfde motief als het gilet).

Nu kom ik thuis en slaat ineens de twijfel toe. Is het wel mooi? Moet het niet dezelfde kleur zijn? Zeiden ze in de winkel dat een andere kleur wel mag, omdat ze iets willen verkopen?
Lees op internet dat de etiquette echt is dat het gilet dezelfde kleur moet zijn als het pak en mijn zus zei door de telefoon dat dit toch niet mooi is als het een andere kleur / materiaal is en wit op wit ook niet.....
Klote is dat we het ook niet nog even kunnen passen, want het gilet word besteld, want de kleur die hij paste was ivoor. Hij had vandaag een wit overhemd aan, zoooo stom dat we in de winkel niet even een ivoor overhemd hebben gepast hoe dezelfde kleur op dezelfde kleur staat!! GRR! Ben bang dat we ons teveel hebben laten leiden door het per se willen van een gilet. Pff, normaal geen twijfelkont, maar nu dus wel!

Nu is het dus: donkergrijs pak, wit gilet, wit overhemd en wit chabot.  
Misschien moeilijk te visualiseren, maar wat denken jullie? Kan dit? Hebben jullie dit weleens vaker gezien? Denk nu dat het wel kan als hij zijn jasje aanhoud, maarja, mijn vriend zegt terecht: daar koop ik geen gilet voor, wil hem ook wel uit kunnen doen!

10eke

  • Gast
Trouwpak Dillema
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2009, 18:22:16 »
Bij het passen van het pak voor mijn vriend heeft hij ook zo'n combi aangehad. Het kan prima, denk ook dat het komt doordat het gilet en chabot hetzelfde motief heeft en dit zal afbreken met het overhemd.

~M*M~

  • Gast
Trouwpak Dillema
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2009, 18:45:45 »
misschien moet je de trouwfoto's van iris en sander even bekijken, sander had een grijs pak met een goud gilet aan.
en om je vraag te beantwoorden ja ik vind het heel mooi en vooral feestelijk!

Marry24

  • Gast
Trouwpak Dillema
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2009, 18:55:58 »
geen idee hoe het er bij jullie uitziet natuurlijk.... maar over het algemeen vind ik het zelfs mooier en feestelijker staan!
En als jij in het wit gaat komt het toch helemaal mooi terug?

Ratatosk

  • Gast
Trouwpak Dillema
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2009, 19:15:00 »
Mij lijkt het ook heel mooi!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Trouwpak Dillema
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2009, 19:49:12 »
Kan prima hoor, staat meestal juist meer 'bruidegoms'. Dan valt ie wat meer op :-).. naast alle andere gasten in pak.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Trouwpak Dillema
« Reactie #6 Gepost op: 1 november 2009, 11:39:10 »
Thanks meiden!!!!

Nursszz

  • Gast
Trouwpak Dillema
« Reactie #7 Gepost op: 1 november 2009, 12:17:36 »
Mijn wederhelft heeft ook een pak van Suit Supply en ook nog getwijfeld over een gilet.
Hij heeft het uiteindelijk niet gedaan maar anders had hij ook een andere kleur gilet gekozen.
Met name omdat je s avonds vaak je jasje uit hebt en dan het gilet alleen op de broek hebt....dan staan heel veel gilets leuk!

Kan dus echt prima!!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Trouwpak Dillema
« Reactie #8 Gepost op: 1 november 2009, 13:06:25 »
Misschien flauw hoor, maar ik moet steeds zo lachen als ik de topic titel lees. Ik had vroeger een leraar die Dillema heette, en dat is toch heel iets anders dan een dilemma... :tongue:

Ontopic: Ik denk dat het heel mooi kan staan hoor, je ziet wel vaker bruidegoms met een ander kleurtje gilet, is inderdaad erg feestelijk :)

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Trouwpak Dillema
« Reactie #9 Gepost op: 1 november 2009, 23:19:04 »
lief hier heeft ook een andere kleur gilet heeft
en staat super

Esmé

  • Gast
Trouwpak Dillema
« Reactie #10 Gepost op: 2 november 2009, 09:13:25 »
Kan wel hoor, Robert had grijs pak en ivoor overhemd en ivoor met motief gilet aan. Zelfde stropdas en pochet als gilet..

Elles*

  • Gast
Trouwpak Dillema
« Reactie #11 Gepost op: 2 november 2009, 11:24:28 »
Ik denk ook dat het prima kan! Op de site van kostuumparadijs staan bijna alleen maar voorbeelden met een andere kleur gilet dan het kostuum:

Kostuumparadijs

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Trouwpak Dillema
« Reactie #12 Gepost op: 2 november 2009, 11:26:53 »
vrolijkt het een beetje op toch ?

vind het inderdaad wel leuk als het giletje ander is

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Trouwpak Dillema
« Reactie #13 Gepost op: 2 november 2009, 11:34:27 »
Vind het ook mooier dan dezelfde kleur!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Trouwpak Dillema
« Reactie #14 Gepost op: 2 november 2009, 11:41:14 »
Ben helemaal gerustgesteld meiden, thanks!
Enne. elles, bedankt voor die link!! Dan kan ik het ook beetje visualiseren! Top!

CCBloom

  • Gast
Trouwpak Dillema
« Reactie #15 Gepost op: 2 november 2009, 15:59:53 »
ik  vind de pakken op die link heel behoorlijk...en juist een andere kleur gilet is wel leuk...volgens mij geldt die etiquette ook alleen voor jacquet enzo...lichtgrijs gilet bij zwarte jacquetjas e.d.

ik vind het mooi en denk dat je er goed aan doet om het zo te doen...en wit overhemd-wit gilet is juist supermooi...als ie een donkergrijs gilet aanheeft bij ene donkere broek, dan lijkt hij misschien net een ober (dit hadden onze obers namelijk aan, wit overhemd, donker gilet en donkere broek....)

Elles*

  • Gast
Trouwpak Dillema
« Reactie #16 Gepost op: 5 november 2009, 23:51:18 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'279711\' date=\'02 November 2009, 11:41\']Ben helemaal gerustgesteld meiden, thanks!
Enne. elles, bedankt voor die link!! Dan kan ik het ook beetje visualiseren! Top![/quote]

Graag gedaan  :rolleyes: Kan me je zorgen helemaal voorstellen hoor, ineens slaat dan de onzekerheid toe. Maar geniet verder nog ff van je voorbereidingen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards