collapse

Auteur Topic: 25-06-2010, Iemand?  (gelezen 70144 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #25 Gepost op: 17 november 2009, 08:28:39 »
Al die dromen hier hebben mij ook aangestoken ik stond vanavacht op mijn bruiloft en was mijn jurk vergeten, kon hem om de een of andere reden ook niet even ophalen dat was toch best zonde hahaha;) Misschien komt het wel door mijn relaxte bank avondje gister, lekker met de laptop op schoot dingetjes opzoeken en alles een beetje op papier zetten hoe we het graag zouden willen doen allemaal. Ok “we” is een groot woord maar wel steeds even vriendlief aangekeken of hij het er nog mee eens was en so far so good :biggrin:

Leuk dat het een beetje vorm begint te krijgen en te zien dat er nog best veel dingetjes gedaan moeten worden, gelukkig hebben we de tijd. De kaarten willen we inderdaad zelf maken. Een vriend van ons trouwde vorig jaar in canada en zij hadden zelf een kaart gemaakt, heel gaaf. Zoiets willen we graag maken, in onze eigen kleuren natuurlijk. De buitenkant maken we zelf, uitsnijden, lijmen en lintje, de binnen kant worden een aantal losse kaartjes die we zelf maken maar wel laten drukken op een mooi glossy/zijde papier. Ook maken we save the date kaartjes die we uiterlijk volgende week willen sturen, vooral voor mensen die uit canada/japan hopelijk kunnen komen. Die moeten toch op tijd de voordelige vluchten in de gaten gaan houden…

Wanneer gaan jullie trouwens in ondertrouw? Ik heb gister de gemeente gebeld om de tijd door te geven en hij zei begin volgend jaar… is dat niet erg vroeg? Ik dacht altijd dat de “wittebroodsweken” 6 weken duurde 6 maanden is best lang? mijn vriend wil het liefst morgen, ik heb het idee dat dat voor hem een hele stap is… ik weet niet zo goed waarom. (zou ik stiekem dan toch een ring krijgen :wink:  die hebben we nl overgeslagen :wink:

Maart, ben je maandag bij de dietiste geweest? Is het goed gegaan?  Heb nog een paar keer je jurk bekeken hier op de site echt onwijs gaaf! Ik heb zin om mijn jurk weer te zien en aan te hebben!
Groetjes allemaal veel plan-plezier weer vandaag!
 Heidi

Lismans

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #26 Gepost op: 17 november 2009, 20:03:58 »
Hahaha, jij hebt dus ook al van die rare dromen! Best lachwekkend  :biggrin:
Ik werd vannacht wakker gemaakt door m'n vriend dmv een kopstoot! Hij was aan het dromen ik lag net dicht tegen hem aan. Haha, geen bult gelukkig, het ging ook niet super hard maar schrok in de eerste instantie wel ff. Hebben er uitgebreid om gelachen toestraks.

Gaaf hoor dat je de kaartjes zelf maakt. Wat voor kleuren ga je gebruiken? Ik ben helaas niet zo crea, heb er het geduld ook niet voor. Doe je dat dmv van scrappen? Daar heeft een collega van mij het steeds over, lijkt me best leuk!

Wij gaan vrijdag 16 april in ondertrouw, zaterdag 17 april zijn we 5 jaar samen. Vandaar die datum.
Maar je hoort wel vaker hoor van mensen dat ze al veel eerder in ondertrouw gaan. Het moet minimaal 2 weken voor de bruiloft volgens mij.
Ik dacht trouwens dat de wittebroodsweken tot 6 weken na je huwelijk duren? Hoop het maar, want dat heb ik op het kaartje voor die collega die gister is getrouwd op gezet ('en geniet maar lekker van de wittebroodsweken). Haha, best erg als ik dat fout heb...

Fijne avond!

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #27 Gepost op: 17 november 2009, 21:38:08 »
[quote name=\'Lismans\' post=\'283962\' date=\'17 November 2009, 20:03\']Hahaha, jij hebt dus ook al van die rare dromen! Best lachwekkend  :biggrin:
Ik werd vannacht wakker gemaakt door m'n vriend dmv een kopstoot! Hij was aan het dromen ik lag net dicht tegen hem aan. Haha, geen bult gelukkig, het ging ook niet super hard maar schrok in de eerste instantie wel ff. Hebben er uitgebreid om gelachen toestraks.

Gaaf hoor dat je de kaartjes zelf maakt. Wat voor kleuren ga je gebruiken? Ik ben helaas niet zo crea, heb er het geduld ook niet voor. Doe je dat dmv van scrappen? Daar heeft een collega van mij het steeds over, lijkt me best leuk!

Wij gaan vrijdag 16 april in ondertrouw, zaterdag 17 april zijn we 5 jaar samen. Vandaar die datum.
Maar je hoort wel vaker hoor van mensen dat ze al veel eerder in ondertrouw gaan. Het moet minimaal 2 weken voor de bruiloft volgens mij.
Ik dacht trouwens dat de wittebroodsweken tot 6 weken na je huwelijk duren? Hoop het maar, want dat heb ik op het kaartje voor die collega die gister is getrouwd op gezet ('en geniet maar lekker van de wittebroodsweken). Haha, best erg als ik dat fout heb...

Fijne avond![/quote]

hahaha dat klopt ik heb het opgezocht het zijn de weken na het trouwen hahahaha lekker bij de tijd! je hebt de kaart in ieder geval goed geschreven :)   tja dan gaan we het gewoon begin volgend jaar plannen, in januari zijn we 3 jaar samen, mooie gelegenheid dan dus :biggrin:

Voor de kaarten hebben we nog een keuze te maken, de binnenkaartjes willen we Ivoor silk papier gebruiken, een papier met een heel mooie glans, hier is alleen wel moeilijk aan te komen dus morgen nog even op pad. De buitenkant wordt of kersenrood (wat ik erg mooi vind) of bruin, de keuze van mijn vriend. we gaan gewoon wat vb maken. Ik weet niet of het scrappen is dat heb ik nooit gedaan, dus zo creatief zijn we ook niet :wink: haha we vinden een persoonlijke touch wel leuk. waarschijnlijk een simpel lintje om de kaart dicht te maken, ik hoop dat het lukt, als het niet naar onze zin is gaan we altijd nog kijken bij een drukker, dat is het voordeel van lekker op tijd regelen he. Jullie gaan een kaart laten maken las ik? heb  je al een idee hoe je het eruit wil laten zien?

hebben jullie trouwens iets van een "thema" in je hoofd voor jullie bruiloft? Qua kleur, stijl, bloemen? ik hoop zelf dat we er een beetje een samenhangend geheel van kunnen maken en misschien toch nog iets kunnen bedenken voor de aankleding van de zaal.

fijne avond!


trouwens over kopstoot gesproken, wij hadden laatst ook leuke, ik kwam op bed even omhoog om mijn kussen op te schudden, komt mijn vriend omhoog om me een kus te geven dat gaf zon stoot dat ik met een tand door mijn lip en tranen in mn ogen (ook van het lachen) langs het bed stond hahaha hij had ook een flinke blauwe plek op zijn voorhoofd...leg dat maar eens uit aan collegas... mn vriendin wilde haar kussen opschudden.... hahahahaha   hoop dat jou bult uitblijft!

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #28 Gepost op: 18 november 2009, 17:19:37 »
hey meiden!
gaaf dat je de kaarten zelf gaat maken Heidi! zal wel heel wat werk zijn, maar je hebt nog 7 maanden de tijd dus dat moet lukken! Wij zijn gisteren de foto's op gaan halen van het aanzoek in den haag. ze zijn geweldig! we hebben er 1 laten vergroten; 40x40 die hangt nu boven de bank. Ook hebben we een kleinere foto laten inlijsten, en 1 voor mijn ouders die we met sinterklaas geven. Wij gaan 9 december al in ondertrouw! dan ben ik ook jarig, leek me wel een leuke dag. Het kon ook schriftelijk, maar dat vond ik niet zo leuk, we gaan dus lekker langs op het gemeentehuis om 10.30. daarna gaan we samen wat leuks doen en 's avonds komt de fam eten. Heb niet zo'n zin om het heel uitgebreid te vieren dit jaar.

De foto's van het aanzoek gebruiken wij voor de uitnodiging. Ik ben zelf wel handig op de computer met photoshop enz dus we ontwerpen hem verder ook zelf. Mijn zwager werkt op een bedrijf waar de kaarten voor niets gedrukt mogen worden! scheelt ook weer een hoop geld.

Maandag ben ik inderdaad bij de diëtist geweest. pfffffffff dat was best heavy! er kwam veel naar boven. heb een aantal keer flink moeten huilen. Het zal erg zwaar worden, het zit nogal diep en het zit ook echt tussen mijn oren. Zo zijn er ook echt patroontjes te vinden, als ik rijst eet moet er ranja bij, bij friet hoort cola, bij brood hoort thee enz. Als er geen thee is, dan ook geen brood. Heel erg vaag dus allemaal, maar raak echt in paniek als het niet klopt. Ik heb wel vertrouwen dat deze vrouw mij kan helpen, ze zei ook dat ik de lat niet te hoog moest leggen. Deze week ben ik begonnen om alles wat ik eet op te schrijven, met mijn gedachten erbij, de situatie en het gevoel dat ik erbij heb. Ik wil er echt voor gaan! Maar merk wel dat ik sinds maandag weer last heb van stemmingswisselingen. Maar goed, heb al veel overwonnen in mijn leven, dus dit moet ook lukken!


Ik ben inderdaad ook al aan het denken aan thema's. Zo wil ik de bloemen enz graag rood. ik hou erg van contrasten, dus witte jurk, rode bloemen enz.
's avonds hebben we een sixties-thema. ik zit er zelfs nog aan te denken om de gasten in die stijl verkleed te laten komen, moet nog even nagaan ofdat de meeste daarvoor in zijn. Een vriend van ons is drummer, hij gaat kijken of hij een goede band kan samenstellen, mocht dat niet lukken hebben we nog een rock'n roll band in optie! echt helemaal te gek zijn ze! mijn vader heeft vroeger in een rock 'n roll band gespeeld samen met zijn broer. ze waren echt populair in die tijd! deze band speelt exact dezelde muziek en hebben zelfs dezelfde zanger gehad als de band van ons pap. Wij zijn dus helemaal met die muziek opgegroeid. als het aan mij lag hadden we ze al vast gelegd, maar mijn aanstaande heeft net een wat andere smaak qua muziek, hij wil graag dat zijn favo nummers ook door de band gespeeld kunnen worden. Het is erg moeilijk om een band te vinden die dat allemaal speelt. we wachten nu even af waar onze vriend mee komt, anders worden het toch de explosion rockets. dan draaien we tussendoor de muziek van Hajo.

Gisteren toen we onderweg waren naar Den Haag, hadden we een cd opgezet om te kijken welke muziek we mooi vonden voor in het gemeentehuis. Het lied van boudewijn de groot; ik geloof in jou en mij" stond op en ik moest ineens huilen! dit nummer gaan we dus draaien als we gaan tekenen in het gemeentehuis.

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #29 Gepost op: 20 november 2009, 13:16:30 »
heej
ik ga vanavond voor t eerst jurken passen, heb er zin in!!!!!!!!!!
mn moeder en mn 2 zussen gaan gezellig mee..!
woehoe, ben beniewd of ik ga slagen!:biggrin:

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #30 Gepost op: 21 november 2009, 23:36:42 »
en en en en en drieke? hoe was het gisteren met jurken passen? al iets moois gezien of misschien al geslaagd??? ben zo benieuwd!

ik zit ff zwaar vermoeiend op mijn werk achter de pc. ben al heel de dag bezig met een hond die moet bevallen! intussen zijn er 2 pups geboren, ik denk alleen dat dat nog niet alles was! zal dus een zware nacht worden...

Lismans

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #31 Gepost op: 22 november 2009, 12:19:31 »
Hoi meiden!

Ik was het weekend gezellig bij mijn zus, heb net jullie berichtjes gelezen  :biggrin:

Spannend drieke dat je jurken bent wezen kijken! En en en, zat DE jurk er tussen??
Maart, zijn er al meer pups geboren?? Spannend joh!

Haha tijger, jullie hebben dus ook wel eens 'nachtelijke opstootjes'. Mijn bult is niet blauw geworden gelukkig.
Heb afgelopen nacht wéér over de bruiloft gedroomd, pfff. Nu hadden we niet genoeg tijd om foto's te maken....best frustrerend, wil nu wel weer een keer een fijne droom hebben. Ben er dus onbewust best druk mee bezig.

Heftig maart, dat verhaal over je eten. Lukt het deze week een beetje om alles op te schrijven? Schrik je ervan of valt het mee?
Zijn toch patronen idd die je moet proberen te doorbreken.

Wel leuk inderdaad een thema op je bruiloft. Wij doen dat alleen niet, wat mij betreft komt iedereen gewoon zoals ie is.
Heb laatst wel foto's gezien van een vriendin die een bruiloft met thema rood had. Wel gaaf hoor, iedereen had 'something red', dus konden ook assecoires o.i.d. zijn.

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #32 Gepost op: 22 november 2009, 13:45:24 »
hee!
JA ik ben geslaagd voor een jurk!!
helemaal geweldig, hij is van sweetheart en ze had m pas sinds vrijdag in de winkel hangen..!

alleen mn moeder vond het niet zo leuk dat ik al in 1 x  geslaagd was, die zag al dagen shoppen in allemaal verschillende steden voor zich :biggrin::Phaha

twijfelde eerst nog wel, maar uiteindelijk heb ik bijna anderhalf uur in de jurk gelopen en toen was het ook wel echt mijn jurk!

dus weer iets van het lijstje!

hoe is t met jullie voorbereidingen?

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #33 Gepost op: 22 november 2009, 14:30:13 »
wat gaaf dat je ook zo snel geslaagd bent! haha grappig dat je moeder nog wel wat dagen zou willen shoppen! Misschien voor de lingerie of schoenen? Heb je ook foto's gemaakt?

Ik ben net wakker, vannacht zijn er nog 2 pups geboren! het zijn er 4 in totaal. het was een zware nacht maar wel een bijzondere ervaring. Vader en moeder waren bij ons gedumpt in het asiel. Moeder weegt al 57 kilo, dus viel het soms niet mee om te ondersteunen.

deze week heb ik alles moeten noteren wat ik heb gegeten. het was best zwaar, had veel last van stemmingswisselingen. Nu gaat het al een stuk beter, morgen heb ik weer een afspraak.

zometeen gaan we naar mijn ouders, dingen uitzoeken voor het huwelijk. Ze zijn erg betrokken en willen ook het feest van overdag voor hun rekening nemen. (diner, lunch etc) daar zijn we echt super blij mee, zo kunnen we wat meer investeren in het avondfeest

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #34 Gepost op: 23 november 2009, 11:54:26 »
[quote name=\'maart\' post=\'285037\' date=\'22 November 2009, 14:30\']wat gaaf dat je ook zo snel geslaagd bent! haha grappig dat je moeder nog wel wat dagen zou willen shoppen! Misschien voor de lingerie of schoenen? Heb je ook foto's gemaakt?

Ik ben net wakker, vannacht zijn er nog 2 pups geboren! het zijn er 4 in totaal. het was een zware nacht maar wel een bijzondere ervaring. Vader en moeder waren bij ons gedumpt in het asiel. Moeder weegt al 57 kilo, dus viel het soms niet mee om te ondersteunen.

deze week heb ik alles moeten noteren wat ik heb gegeten. het was best zwaar, had veel last van stemmingswisselingen. Nu gaat het al een stuk beter, morgen heb ik weer een afspraak.

zometeen gaan we naar mijn ouders, dingen uitzoeken voor het huwelijk. Ze zijn erg betrokken en willen ook het feest van overdag voor hun rekening nemen. (diner, lunch etc) daar zijn we echt super blij mee, zo kunnen we wat meer investeren in het avondfeest[/quote]

hee
de lingerie en schoenen zaten al bij de prijs inbegrepen, maar moet ik nog wel uitzoeken.

hoe is t nu met de pups? alles goed gegaan?

alles opschrijven is idd erg confronterend, maar misschien wel de manier om nog meer 'patronen' te ontdekken.
Fijn dat je ouders zo behulpzaam zijn.

gr!

Lismans

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #35 Gepost op: 23 november 2009, 20:47:57 »
Hey wat goed Drieke dat je zo snel geslaagd bent! Heeeeeerlijk toch! Ik moet er niet aan denken om  3 of 4 keer op pad te moeten. Ik heb na 2 afspraken geslaagd en heb toen in totaal wel 12 jurken gepast denk ik.
Kan me voorstellen dat je moeder ietswat teleurgesteld was, maar aan de andere kant, er komen nog passessies aan zodra je jurk binnen is toch? Daar kan mijn moeder zich in iedergeval wel weer op verheugen haha.

Hoe ging je afspraak bij de dietist vandaag? Leuk dat er 4 pups zijn! Maar als ik het goed heb begrepen zijn die niet van jullie zelf toch?
Wat voor functie heb je precies?
Mijn ouders hebben 2 friese paarden en een pony en nou is vanochtend één van die friezen overleden..erg sneu maar hij was al erg oud, 23 jaar. pijn heeft ie niet gehad, tot afgelopen weekend at ie gewoon en liep hij lekker in de wei. Alleen sinds gister en vanochtend dat hij dus erg raar deed. Slingeren in z'n stal etc. Dus tja, zielig maar hij heeft een super leven gehad.

Ik moet trouwens ook nog schoenen uitzoeken. Ik denk dat ik ze ook gewoon bij de bruidszaak koop en niet via internet ofzo. Tijdens het jurken passen heb ik verschillende schoenen aan gehad en niet allemaal zaten even lekker. Best belangrijk toch als je ze de hele dag aan moet.

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #36 Gepost op: 24 november 2009, 22:57:05 »
hoi dames!
wat tof dat de lingerie en de schoenen al bij de prijs zijn inbegrepen! die ga je dus ook in dezelfde zaak uitzoeken?  Ik moet ook nog schoenen uitzoeken, misschien neem ik die van mijn zus over, die heeft ze toch maar 1 dag gedragen! wil inderdaad ook wel dat ze lekker zitten, want heb nogal snel last van mijn voeten als ik veel moet staan. het liefst draag ik mijn crocks onder die jurk hahaha!

wat ontzettend naar dat er 1 van de paarden is overleden, lijkt me erg heftig om mee te maken. een paard is ook echt een dier waar je een hechte band mee kunt hebben.

de pups zijn van een hond uit het asiel. Ik en mijn aanstaande werken allebei voor het asiel. hij is beheerder en ik ben eigenlijk projectleider en coördinator van het kittenproject. (kittens zitten in gastgezinnen) Ik ben bijna klaar met mijn opleiding als dierenartsassistente. ze wilden graag dat ik erbij was omdat ik wat meer kennis heb dankzij mijn opleiding. het ging ook allemaal erg goed! wel hebben we 2 pups moeten helpen. En weet je wat nu echt raar is, jullie weten nu van mijn eetprobleem en dat ik dus moeite heb met het eten van bepaalde dingen. 1 pup wilde niet ademen en ik heb dus het slijm uit zijn mond en neus gezogen met mijn mond... ahum, smakelijk... puppyslijm lust ik dus wel hahaha! Maar ja, dan doe ik het ook voor een ander ipv voor mezelf.

gisteren weer naar de dietist geweest, heb nu een schema meegekregen wat ik allemaal moet eten deze week. het stelt nog niet bijzonder veel voor, maar het is voor mij al een hele verandering! Ze begon al over boontjes en erwtjes, toen had ik het even moeilijk. Nu moet ik iedere dag een flesje knorr vie drinken. iewwwwwww, neus dicht en slikken maar!

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #37 Gepost op: 25 november 2009, 08:24:18 »
Hi Dames,

Ik ben ook weer van de partij, wat een drukke weken, de tijd vliegt zo wel voorbij :-) vandaag nog precies 7 maanden! Hier alles goed, zijn weer een stapje verder hebben van de week nog eens goed naar het budget gekeken...pfff wat kan dat oplopen he en we doen toch echt niets bijzonders volgens mij, ik zal mijn lijstje hier eens neerzetten misschien kunnen jullie eens zeggen wat je ervan vindt en of er gekke dingen tussen zitten.

Leuk nieuws is nog dat we eindelijk het goede papier hebben gevonden voor de binnenkant van de uitnodiging! ik ben er zo onwijs blij mee! We hebben het op internet gevonden bij een webwinkel het Bezige bijtje. Ivoor kleurig zijde papier met een hele mooie onopvallende parelachtige "gloed" heel subtiel. Nu nog op zoek naar mooie enveloppen en een avond vinden om alles uit te meten en te gaan bestellen hoeveel we nodig hebben. Ander leuk nieuws is dat ik mijn vriendin heb gevraagd als getuige. Ik heb een puzzel op internet besteld met een foto van haar tijdens het passen van mn jurk daar had ze een trouwhoed opgezet, daar de tekst op waarom ik haar vroeg en of ze die dag naast me wilde staan. Die puzzel werd gister bij haar bezorgd dus ze belde me op mijn werk helemaal in jubelstemming zo gaaf! ze is deze week uitgerekend van haar eerste kindje dus toen ze me zo belde en ja ja ja riep dat ik even dat er iets geboren was was heel de puzzel vergeten :wink:

Hartstikke goed Drieke dat je je jurk hebt gevonden! heb je ook fotos mogen maken? Ik moet ook nog op zoek naar schoenen, de schoenen die ik bij het passen aanhad zaten echt heel lekker en waren mooi, maar 120 euro voor 1 dag schoenen... toen ben ik op internet gaan vinden en vond ik ze bij de sluier in arnhem op de site voor 59 euro! die moet ik dus even gaan bellen!

maart je schreef dat je fotos had opgehaald van het aanzoek, had je vriend er iets speciaals van gemaakt dat jullie gelijk fotos hebben? hoe heeft hij je gevraagd?

groetjes Heidi

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #38 Gepost op: 25 november 2009, 18:16:30 »
hee dames!

pfff. zat gisteren toch ineens te twijfelen of ik toch niet nog meer jurken moest passen! maar ja, ken mezelf, als ik eenmaal iets in mn hoofd heb kan toch niets dat verbeteren.
mn schoenen en torselet had ze nog niet in mijn maat binnen, dus die besteld ze nog en kan ik dan aanpassen en uitkiezen.

@tijger: Budget is idd erg frustrerend!! je zit er zo overheen:)
leuk dat je getuige het zo leuk vond!

@maart: knorr vie..mmmmm lekker he :S ben jij ook zo'n lastige groenteneter? ik eet/lust ook heel weinig groenten (ja ik weet t heel slecht :S) maar zal er idd ook wel aan moeten geloven als ik er voor de bruiloft nog wat kilootjes af wil hebben..

ook zo leuk: vrouw van bruidszaak : afvallen mag, als het heel veel is graag een belletje, zwanger worden mag ook, dan ook graag even bellen (hallo! ben net bevallen! was niet van plan om binnen 7 maanden zwanger te raken :biggrin:)

oh ja heb wel foto's maar die houd ik liever nog even voor mezelf
maar hier vind je mijn jurk :
*en weer weg*

het is de foto linksonder
« Laatst bewerkt op: 26 november 2009, 22:09:26 door drieke »

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #39 Gepost op: 25 november 2009, 20:42:51 »
drieke wat een gave jurk! super zeg! de jurk die ik heb uitgezocht heeft ook een bloem op dezelfde hoogte die de bovenste laag een beetje omhoog houdt, ik ben er nog steeds niet achter hoe ik een foto op de site kan plaatsen. Leuk zeg dat we gelijke smaak hebben! hele mooie bovenkant ook, de meeste jurken zijn recht van boven, ik heb ook een beetje gezocht naar dit model maar ik kon niet daar niet echt in slagen, uiteindelijk wel heel blij met mijn jurk.
Ook ik had twijfels in de week na het kopen van mijn jurk, is volgens mij ook wel normaal het is een bijzondere aankoop voor een hele speciale dag. Met deze jurk gaat dat zeker lukken hoor hij staat je vast hartstikke mooi!

hebben jullie al ideeen over de openingsdans? wij kunnen beide niet dansen en ik heb een beetje op het forum rond zitten snuffelen... 2 ideeen spreken mij en gelukkig na net met vriendlief te hebben gekeken ONS wel aan :)
de een is het idee om de band een aantal vragen te laten stellen, als u blij bent voor het bruidspaar ga dan staan, als u het bruidspaar alle geluk wenst kom dan nu naar de dansvloer en misschien nog wat meer... en dan als de vloer vol staat, zo en dan gaat het bruidspaar nu kijken hoe u de dansvloer opent :) deze lijkt mij heeel leuk en denk ook wel gegarandeerd een succes... (en wij dan natuurlijk net doen of we nergens vanaf weten.... :wink:)

het tweede idee is een link die ik ook hier ergens heb gevonden en die ik zoo gaaf vind maar weet niet of ik het durf..... http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=...p;v=QujA8YYgTWU wat een feestje als je je eigen nummers mixt... ben alleen bang hoe erop wordt gereageerd en of we de stemming er wel in kunnen brengen... gaan jullie de dansvloer openen?

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #40 Gepost op: 26 november 2009, 14:35:14 »
Hoi meiden!
Drieke, wat een geweldige jurk heb je uitgekozen! erg mooi ook dat hij zo uitloopt, daar hou ik zelf ook erg van! Weet je ook al hoe je je haar doet die dag? of heb je een sluier? Ik had ook nog even in die winkel nagevraagd of het erg was als ik wat zou afvallen, dat was geen probleem, maar zwanger worden was geen optie hahaha! Nu heb ik ook een bovenstuk wat je helemaal vast moet snoeren aan de achterkant, dus dat zou ook niet lukken met een flinke buik.
wat fijn dat je het juiste papier hebt gevonden Heidi! echt super dat je zelf zo lekker gaat freubelen.
Mijn vriend heeft me in Den Haag ten huwelijk gevraagd bij de fotostudio. Wij wonen zelf in Tilburg maar hij heeft een aantal jaar in den haag gewoond en vindt het een bijzondere stad. we hadden die dag 5 jaar verkering en hij nam me dus mee naar den haag. ik wisr van niks, we stopte toen bij Max Koot, een fotograaf die ook het koninklijk huis heeft gefotografeerd. Toen we binnen kwamen zei hij dat het een verassing was voor ons 5 jarig jubileum en dat we dus een reportage gingen maken. toen we boven in de studio waren en de fotograaf wilde beginnen, draaide hij zich om en ging om zijn knieen met een ring in zijn handen. De fotograaf wist ook niet dat hij dat van plan was en begon dus snel foto's te maken. Het is dus ook vast gelegd allemaal. Daarna hebben we nog wat foto's gemaakt van ons samen. Ik zal de foto's inscannen, dan zet ik ze hier wel neer.

wat de openingsdans betreft, das erg moeilijk inderdaad! Wij kunnen zelf voor geen meter dansen. Nu gaan we misschien een stukje van Ally mc.beal nadoen waar john cage danst op het nummer van Barry White. Of we doen het liedje van Ray charles, shake a tail feather, daar zit ook een maf dansje bij.

Drieke, ik heb zelf ook vaak nog gedacht; had ik niet meer moeten passen? heb eigenlijk maar 3 jurken aan gehad. Maar ik was zoooooooooo blij met deze jurk, en heb daarna ook nog zoveel plaatjes gezien maar blijf mijn jurk het mooiste vinden, dus ik denk dat dat wel goed zit. Natuurlijk is het leuk om te passen, maar ik denk als je eenmaal je droomjurk hebt, dat passen dan ook niet veel nut meer heeft, dan kom je toch steeds uit bij die ene jurk.

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #41 Gepost op: 26 november 2009, 22:14:51 »
hee

bedankt voor de complimenten! heb de link weer weggehaald voor evt. meekijkers..
de bloem gaat er trouwens af.. .en wordt en applicatie zoals op de rok. was een zielig bloempje en kwam ook nergens terug. en als je m groter maakt heb je geen boeket meer nodig:S
ik moest juist wennen aan de bovenkant omdat de bandjes zo 'gewoon' waren.. (rechte bandjes) had zelf strapless of aparte halslijn in mn hoofd (halter of offshoulder) maar dan krijg je 'kwabben' :biggrin: (bij mij dan tenminste)

ik ga denk ik wel voor een traditionele openingsdans... zit zelf al een jaar of 12 op dansles.. alleen manlief niet:( dus die moet nog ff een spoedcursus volgen.. mij lijkt de rumba wel mooi als opening..:)

hebben jullie trouwens aan het WK gedacht? schoot mij net te binnen bij een reclame over wk, dus ik kijken en poule G en H spelen op 25 juni!! dus hopen maar dat NL daar niet in zit of er dan al uitligt :biggrin:

morgen naar fotograaf! ben benieuwd!
gr!

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #42 Gepost op: 26 november 2009, 23:46:24 »
ik had het inderdaad ook begrepen dat het WK is. Ik hoop niet dat er mensen weg blijven daarvoor, maar dat lijkt me sterk. Ook michael jackson is die dag een jaar dood. Misschien iets voor de openingsdans? of moon-walkend het gemeentehuis binnen komen?

Ik ben intussen echt mega verslaafd aan dit forum, ook leuk dat we met z'n vieren op dezelfde dag trouwen en lekker samen ideetjes kunnen uitwisselen! nog 7 maanden en dan is het zo ver.
hoe ver zijn jullie met de voorbereidingen?
wij hebben tot nu toe de kerk en het gemeentehuis vast gelegd, op het zaaltje voor 's avonds hebben we een optie, dat willen we dit weekend vast gaan leggen. Ben nog even aan het wachten op een vriend van ons die misschien een band gaat samenstellen, anders wordt het de rock 'n rollband die we op het oog hebben. overdag vieren we het ergens anders, daar zorgen mijn ouders voor. waarschijnlijk wordt het 's avond een barbeque, daar houden we allebei enorm van.
weet iemand hoe duur een bruidstaart ongeveer is? Ik ben een beetje de kosten aan het bekijken, we denken rond de 10.000 euro uit te komen maar heb echt het idee dat we dingen vergeten. Zouden jullie mijn 'prijzenlijstje' eens willen bekijken of het ongeveer kan kloppen en of ik niks vergeten ben?
komt ie:

bruidsjurk: heeft mijn moeder betaald
pak hajo: 800 euro?
auto: 300 euro
bloemen: 100 euro (moeder van mijn zwager wil alle bloemdingen maken, das wel tof)
kapper: 120 euro (icl proefkapsel)
nagels: ??? 50 euro ofzo?
make up: 60 euro (incl proef make up)
lingerie: 150 euro
schoenen; neem misschien die van mijn zus over, als ze lekker zitten
gemeentehuis: 250 euro
kerk: 350 euro
gospelkoor: 1100 euro
huifkartocht en lunch: betalen mijn ouders
diner; betalen mijn ouders
Feest: 3000 euro (hapjes en drankjes)
band: 1350 euro (als het de explosion rockets worden)
ringen: 600 euro
uitnodigingen (alleen postzegels en enveloppen) 70 euro
notaris: 750 euro
fotograaf: 0 euro, maar die willen we nog wel wat geven
video: 250 euro (huur van camera's, mijn vriendin flimt, is een oud collega van toen ik nog in hilversum werkte)
verzekering: 120 euro
huwelijksnacht: betalen mijn ouders
cadeautjes getuigen en ceremoniemeesters: 250 euro

zo kom ik uit op 9.670 euro

ben ik nog belangrijke dingen vergeten? de huwelijksreis heb ik nog even niet meegeteld.

Ik wil graag wat meer dingen vast gaan leggen, maar ben zo onzeker over alle kosten. Ben zo bang dat ik straks ineens het dubbele kwijt ben hahaha

oeps....... de taart......... 100 euro?
dus 9.770 euri
« Laatst bewerkt op: 26 november 2009, 23:50:08 door maart »

tijger79

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #43 Gepost op: 27 november 2009, 12:18:38 »
hee meiden!

leuk jullie berichtjes te lezen! maart wat een gaaf aanzoek! heel wat romantischer dan het onze hahahaha maar goed hij heeft beloofd voor die tijd nog een keer door de knieen te gaan, en zolang het niet is om de vloer te schrobben vind ik het goed :wink:

ik zal hieronder onze kosten tot nu toe ook even neerzetten ik hoop niet dat ik echt dingen ben vergeten want ook wij zitten tegen de 10,000 euro aan wat loopt dat hard op...fijn maart dat je ouders bij kunnen springen super. Mijn ouders willen de jurk betalen maar omdat ik weet dat ze het niet zo heel breed hebben heb ik gezegd dat ze volgend jar maar moeten kijken of en hoe het uitkomt dat zou nog een leuke meevaller zijn dan. we gaan in september naar canada geen spannende huwelijksreis dus, gewoon naar vrienden en familie. We zijn gek op het land, vincent is half canadees en heeft er een huisje in een klein dorp, ik heb er 2 jaar gewoond, heerlijk even terug te gaan.


Trouwambtenaar Huissen   362.00
Trouwdocumenten                   30.00
Eten 3 gangen diner 50pers   1,347.50
Feestavond 120pers                   2,940.00
Bruidstaart 50pers                   205.00
Drinken overdag (niet afkoop)   600.00
Muziek                                   1,924.76
Eten band 7 pers                   250.00
Kleding Heidi                   1,540.00
Kleding Vincent                   600.00
Kleding Iris(1,5)/Jonathan (3)/Joey(8)   150.00 (gaat mijn moeder zelf maken)
Ringen                                   500.00
Kapper/ Make-up                 120.00
Nagels                                       0.00     (ik heb nog een bon twv 100 euro liggen die ik mooi kan gebruiken)
Bloemen/decoratie        100.00 (vriend is bloemiste betalen dus alleen de veilingkosten )
Save the date kaartjes   26.60    (alleen voor buitenlandse gasten)
Trouwkaarten (zelf maken)   150.00
Bedankjes                    100.00  (kleinigheidje, de meeste bedanktjes eindigen thuis in een la volgens mij)
Auto huur (eigen regelen)   0.00 (vriend heeft een mini, hoeven maar 20 minuutjes ermee weg)
Foto's (tante)                    0.00 9mijn tante was fotograaf is gestopt maar willen haar vragen anders max 500
   
Totaal                                   10,945.86

nog niet geregeld maar wat ik bij maartje las.... cadeaus CM en getuigen! en ik wil toch wat decoratie... en het liefst nog champagne na de ceremonie... ik heb het er nu warm van wat zijn we nog meer vergeten...

WK... daar heb ik wel over gedacht stiekem hoop ik dat als NL al in die pool komt ze er snel uitliggen sssssst  :wink:

ok weer aan het werk hier tot laters!
Heidi

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #44 Gepost op: 28 november 2009, 15:09:21 »
fjieuw jij bent ook al zoveel kwijt! het kost echt een hoop geld he, zo'n dag! maar goed, het moet ook wel een hele bijzondere dag worden natuurlijk om nooit te vergeten! je trouwt maar 1 keer en dat moet je goed vieren! wat zijn trouwens save the date kaartjes heidi?
ik zag in jouw lijstje staan; eten voor bandleden! heeeeeeeeeel goed! daar had ik nog niet bij stil gestaan, die mannen moeten toch ook wat smikkelen zodat ze alles kunnen geven die avond! omdat wij het avondfeest op een andere locatie hebben moet ik dat dus ook goed regelen. Wat is dit forum toch een uitkomst, echt fijn dat iedereen elkaar zo kan helpen. En met z'n allen vast lekker fantaseren over de grote dag! nog 1,5 week en dan gaan we in ondertrouw!

Lismans

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #45 Gepost op: 28 november 2009, 19:05:27 »
Zoooooooooooo wat een hoop berichtjes alweer! Leuk om te lezen  :biggrin:

Ja joh, over minder dan 7 maand is de grote dag alweer geweest. Wij krijgen van mijn schoonzus elke maand, op de 25e, een kaartje. Alleen vorige maand was het er tussen geschoten dus van de week hadden we 2 kaartjes! Erg attent van d'r :biggrin:

Meiden, niet twijfelen over de jurk he! Het feit dat je overgaat op kopen betekend toch dat je de kriebels hebt van die jurk? Ik was 's avonds echt helemaaaal in de 7e hemel :biggrin: Echt een soort verliefd gevoel.

Ja het WK hadden wij in de eerste instantie ook niet aan gedacht. Totdat een collega zei 'hey, das tijdens het WK'. Shit dacht ik in de eerste instantie, maar nu kan het mij echt niet boeien. Sommige mensen zeggen 'oh dan laat je toch een scherm neer zetten'. Nou echt NIET dus! Het zijn volgens mij de laatste poulewedstrijden die avond. Kleine kans dat NL daar bij zit en mocht dat dan toch het geval zijn..ach, kan mij niet schelen. Wat is nou belangrijker denk ik dan. Trouwen doe je 1 keer (als het goed is haha) en EK/WK is iedere 2 jaar.

Ik vind jullie prijslijstjes er realistisch uitzien hoor. Wij zitten nu geloof ik rond de 11.500 euro (staat op de andere computer in excel). Alleen ringen hadden wij ons op verkeken; we hadden een budget van 800 genomen, maar wat wij willen (combi geel-wit goud) is ietsje duurder. We hebben al ringen gezien, die zijn 1100 ex. diamantjes. Maar goed, voor mijn jurk hadden 1500 genomen en die is uiteindelijk 999 geworden. Dus zo heb je altijd mee- en tegenvallers. Huwelijksreis zit trouwens niet bij dit bedrag. We willen in november 4 weken naar australie, dat wordt ook nog een behoorlijk bedrag. We gaan ook pas boeken na het trouwen, dan weten we zeker dat we daar genoeg geld voor hebben. Hebben jullie al ideeen voor de huwelijksreis. Behalve Heidi, die naar Canada gaat, mooi land zeg! Gaaf dat je daar 2 jaar hebt gewoond. Wanneer zijn jullie terug gekomen?

Hebben jullie al ideeen voor een boeket? Ik ben er wel uit denk ik; hard roze gerbera's. Echt, ik vind dat zulke fanatastische bloemen! Ik koop bijna elke week (of 2 weken, afhankelijk van hoelang ze staan) een bosje bij de AH. Betaalbaar en mooi :biggrin:

De openingsdans: wij gaan ook iets creatiefs doen. Dat filmpje van dat amerikaanse stel heb ik ook al een keer gezien. Erg cool! Er staat ook nog een andere leuke op youtube, baby got back. Ik heb vroeger ook aan stijldansen gedaan en zelfs brons gehaald maar mijn vriend heeft er helemaal niks mee. Dus wij willen ook zoiets doen, alleen wel lastig om iets te bedenken...

Drieke, hoe was het bij de fotograaf?

Nou, een heel verhaal weer. Fijn weekend!

maart

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #46 Gepost op: 29 november 2009, 16:32:00 »
een scherm neerzetten???????? whahaha nou never nooit niet inderdaad! Ik hoop gewoon dat ze niet zo ver komen dit jaar, dan zullen we er ook minder last van hebben. Wat leuk dat je iedere maand een kaartje krijgt joh! Ik ben ook helemaal zeker van mijn jurk! Ik was helemaal hyper die avond dat ik hem had uitgezocht, ik kon er gewoon niet van slapen. Nu ben ik nog steeds helemaal in mijn nopjes! Ik vind het alleen zo verdomd moeilijk om mijn mond te houden! Mijn aanstaande wil graag de auto uitzoeken als verassing, ik hoop niet dat ie met een ford fiesta aankomt uit '77. die heeft hij ooit zelf een gehad en helemaal opgeknapt, Ik hoop toch echt op een mega grote witte amerikaanse bak, cadillac cabrio ofzo hahaha.
Ik denk dat wij ons ook een beetje verkijken op de ringen, we gaan binnenkort naar een vriendin van mij, die is juwelier. Hopelijk kan ze ons wat matsen haha.
Over de huwelijksreis zijn we nog niet helemaal uit, we willen wel in de week na het huwelijk vertrekken. We denken wel aan iets tropisch zoals; Bali, de maladiven, dominicaanse republiek enz. en dan voor 2 weken. We kunnen niet al te lang weg blijven i.v.m. onze beestenboel thuis.

Roze gerbera's zijn mooi! dat zijn ook mijn favoriete bloemen. Ik heb zelf nog geen idee, het zal wel roze of rood worden en geen wit. De moeder van mijn zwager zit bij zo'n bloemenclub en die willen graag de corsage's en allerlei dingen voor ons maken. Zo komen er ook bloemetjes aan de trap als ik naar beneden kom in mijn ouders huis.

Lismans

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #47 Gepost op: 29 november 2009, 17:12:46 »
Haha, de mijne wil ook een auto uitzoeken! Ik vind een witte kever (liefste cabrio) echt onwijs gaaf (dus heb hem al hints gegeven). Jouw voorkeus is dus ook wit? Van mij in ieder geval wel, staat zooo mooi op foto's haha.

Ja ringen zijn duur, duurder dan wat wij gedacht hadden. Beter dat je vriendin juwelier is, zal (hopelijk) wel wat schelen!
Oh gaaf naar zo'n bountyeiland. Een oom van mij is op Kaapverdie geweest. Soort Malediven maar iets goedkoper volgens mij. Ook een aanrader: Isla Holbox in Mexico. Das een super klein idyllisch romantisch eiland, daar zijn wij vorig jaar geweest. Ik zou trouwens wel even naar de orkaanseizoenen kijken als je een eiland uitzoekt. En ik denk dat 2 weken ook goed en lekker is voor zo'n eiland. Langer zou ik ook niet doen.

Nee geen wit boeket he! Daar dacht ik in het begin aan, maar gekleurd heeft een veel beter en mooier effect op de foto's. Dat knalt er goed uit. En, we trouwen natuurlijk in de zomer, dus daar mag wel wat kleur bij!

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #48 Gepost op: 29 november 2009, 17:19:23 »
hee
de fotograaf beviel heel goed! denk dat dat m gaat worden...

ik was ook echt niet van plan om schermen neer te zetten! hoogstens de uitslag meedelen (als die positief is..:biggrin:)
ringen moeten we ook nog voor gaan kijken, maar dat wilde ik eigenlijk pas in maart ofzo gaan doen.

vorig jaar had ik bij het wettelijk huwelijk een boeket van houten rozen... was wel ideaal.. ga kijken of ik daar ook corsages van kan maken (erg handig met allergische schoonmoeder)
dit was t boeket van vorig jaar..
[attachment=11908:boeket.JPG]

Lismans

  • Gast
25-06-2010, Iemand?
« Reactie #49 Gepost op: 29 november 2009, 18:37:58 »
Wauw, wat een gaaf boeket!!
Heb je verder eigenlijk nog foto's van het wettelijke huwelijk?? :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards