collapse

Auteur Topic: Kerkboekjes  (gelezen 22172 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eva

  • Gast
Kerkboekjes
« Gepost op: 11 november 2009, 23:08:08 »
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn/ haar kerkboekje van de huwelijksceremonie door te willen mailen?
Ter inspiratie?

Wij trouwen volgend jaar in de katholieke kerk...

sydnew

  • Gast
Voorbeeld kerkboekjes
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2009, 09:03:10 »
Kijk eens op www.uwpastor.nl
Staan mooie voorbeelden in.

Eva

  • Gast
Voorbeeld kerkboekjes
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2009, 10:54:30 »
Dankjewel Sydnew! www.uwpastor.nl is idd een mooie site!

Ik zou zo graag voorbeelden willen hebben van een katholiek huwelijksboekjes...
Heb nu een aantal boekjes thuis liggen, maar deze zijn veelal van een Gereformeerde dienst en voornamelijk heel erg oud(erwets)...
Wij willen graag een moderne ceremonie...

lydia

  • Gast
Voorbeeld kerkboekjes
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2009, 14:50:38 »
Gaat het je om de inhoud (de liturgie, welke liedjes, welke teksten) of gaat het meer over de vormgeving van het boekje zelf?
Voor dat laatste heb ik mijn inspiratie van de amerikaanse sites - diy afdelingen zoals marthasteward.com of weddingbee.com. Daar staan veel plaatjes en ideeen voor programmaboekjes, die ook goed te gebruiken zijn voor je lithurgie. (ik zal ze weleens laten zien dat je van je liturgie ook een feestje kan maken - mijn schoonvader doet altijd het drukwerk voor de kerk, dus geen probleem)

Met de inhoud kan ik je nog niet echt helpen; wij willen het ook op 'onze' manier invullen, maar we zijn nog niet verder dan een paar losse ingevingen.. bovendien chr. gereformeerd  :cool:  en daar is de ceremonie anders.

sydnew

  • Gast
Voorbeeld kerkboekjes
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2009, 15:29:20 »
Bij downloads zie je hele kerkboekjes en kan je zo teksten uithalen als het goed is. Als je dat wilt tenminste. Heb zelf de teksten voor onze eigen bruiloft al doorgenomen en zitten een paar erg mooie tussen.

dory

  • Gast
Voorbeeld kerkboekjes
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2009, 12:37:31 »
Ik wil je mijn boekje wel doormailen. Ik ben in augustus voor de katholieke kerk getrouwd. Pb me even je mail adres. Dan stuur ik het je naar je op.

Heidi_s7

  • Gast
Voorbeeld kerkboekjes
« Reactie #6 Gepost op: 4 december 2009, 14:08:09 »
[quote name=\'Eva\' post=\'282541\' date=\'11 November 2009, 23:08\']Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn/ haar kerkboekje van de huwelijksceremonie door te willen mailen?
Ter inspiratie?

Wij trouwen volgend jaar in de katholieke kerk...[/quote]


Hoi,

Ik heb wel een heel boekwerk van de pastoor gekregen waar we alles nog uit moeten zoeken. Ik kan je dat wel doormailen als je wilt? Per gebed staan er dan een aantal opties in waar je er 1 van moet uitzoeken.

marian1313

  • Gast
Voorbeeld kerkboekjes
« Reactie #7 Gepost op: 4 december 2009, 15:51:57 »
ik heb ook interesse, stuur jullie wel een pb met mijn emailadres

ankiever

  • Gast
Indeling Kerkboekje
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2010, 12:06:00 »
Wie heeft er voorbeelden van kerkboekjes waarbij ook in de binnenkant e.e.a. is gedaan met 'versieringen'.
Wij willen graag een wat moderner boekje maken.

lydia

  • Gast
Indeling Kerkboekje
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2010, 15:30:43 »
ik heb gisteren wat fotoideetjes bij kaft misboekje geplaatst.

- lettertype kaart ook in kerkboekje bebruiken of bv voor titels, aankondigingen een ander lettertype als voor de liedjes.
- boekje ipv nieten binden met een lint of touwtje of juist een soort waaiertje van maken
- niet de vaste liturgie-maker de tekst laten opmaken (nou, ja; ligt eraan of die er iets heel degelijks van maakt.. zoals bij ons in de kerk; mijn schoonvader.. ik kan me dus heeeeeel erg goed bemoeien..)
- kijk goed naar andere afdruksels uit hetzelfde apparaat; als de kwaliteit van de stencilmachine die in jullie kerk gebruikt wordt niet geweldig is, probeer het dan niet leuker te maken met foto's - die worden in dat geval soms korrelig.
- kijk voor heel veel inspiratie bij de 'programs' op bv marthastewardweddings.com of onder www.weddingbee.com

kattekliek

  • Gast
Voorbeeld kerkboekjes
« Reactie #10 Gepost op: 17 april 2010, 11:35:21 »
Ons boekje kan ik je niet doorsturen, om de simpele reden dat dat nog niet bestaat :wink: Maar voor het maken van katholieke liturgieboekjes vind je veel info op de volgende sites:

- www.huwelijksvoorbereiding.nl
- www.misboekje.nl
- www.mennenpr.nl

Veel succes en plezier met de voorbereidingen! :)
(en mocht het inmiddels achterhaald zijn - we zijn immers alweer een stukje in het volgende jaar - dan is er wellicht iemand anders die er wat aan heeft)
« Laatst bewerkt op: 17 april 2010, 11:37:29 door kattekliek »

jes26

  • Gast
Voorbeeld kerkboekjes
« Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2010, 16:34:18 »
Dames en misschien ook heren,

Ik las dat het al vele malen is gevraagd. Maar wie oh wie heeft er een mooi bestandje voor mij als voorbeeld kerkboekje?
Je zou me er heel blij mee maken aangezien mij het een hoop tijd zal schelen. Alvast super bedankt. Mijn mail is: mooistedagvanjeleven@gmail.com

Groetjes Jessica

marloes0110

  • Gast
Indeling Kerkboekje
« Reactie #12 Gepost op: 28 juli 2010, 09:10:38 »
Wie heeft er voorbeelden van kerkboekjes waarbij ook in de binnenkant e.e.a. is gedaan met 'versieringen'.
Wij willen graag een wat moderner boekje maken.
Goedemorgen allemaal,
Wij zijn nogal geschrokken dat we het kerkboekje zelf moeten maken, ieks! is er misschien iemand die ons zou kunnen helpen aan een bestand waar wij het in kunnen verwerken?
Alvast bedankt!!

marian1313

  • Gast
Indeling Kerkboekje
« Reactie #13 Gepost op: 28 juli 2010, 09:41:05 »
Bedoel je voorbeeldteksten of een lay-out?
Als je me een pm stuurt met je emailadres wil ik ons boekje en alle hulpmaterialen wel sturen.
Wij hebben het in elk geval gewoon in Word gemaakt en geprint op het werk waarbij de printer er zelf meteen een goed boekje van wist te maken.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards