collapse

Auteur Topic: Aanbetalingen  (gelezen 24978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipapenders

  • Gast
Aanbetalingen
« Gepost op: 17 november 2009, 10:23:50 »
Bij onze offerte voor de feestlocatie staat vermeld dat we 75% van het totaalbedrag van de offerte uiterlijk 2 weken van tevoren aanbetaald moeten hebben. Ik had hierop gereageerd dat ik gerust een kleine aanbetaling wilde doen maar geen 75%, maar nu komt de locatie terug dat ze vasthouden aan die 75%

Hebben jullie ervaring met aanbetalingen? Ik hoor namelijk altijd dat je bij auto's / keukens etc. nooit een aanbetaling moet doen maar hoe zit dat bij feestlocaties?

Alvast dank voor de reactie(s)!

Groeten

chrisjes

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2009, 10:56:41 »
Hoi Pipapenders,

Wij moeten 50% twee weken van te voren aan betalen en de helft na afloop. Onze locatie staat vrij goed bekend, en loopt goed dus wij hebben er geen problemen mee, je moet alleen oppassen dat je niet aanbetaald aan een bedrijf dat op het punt staat failliet te gaan.

groetjes
chrisjes

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Aanbetalingen
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2009, 11:07:44 »
Wij moesten ook veel aanbetalen (85% ofzo). Volgens mij is het bij feestlocaties wel gebruikelijk. Als je een omzetgarantie afspreekt zou ik wel even kijken of je denkt dat echt te halen, anders een lager aantal mensen opgeven. Dan kun je achteraf bijbetalen, maar betaal je niet teveel als de totale kosten toch te laag uitvallen. Wij dachten echt dat onze inschatting goed zou zijn (tot aan de krappe kant) maar we waren een tientje onder de 90% omzetgarantie gebleven.

Nogevengeduld

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2009, 11:52:11 »
Wij hoeven niet aan te betalen. Maar ik denk dat we wel een bepaald bedrag van te voren overmaken.
Dan krijgen we achteraf niet zo'n hoge rekening.

De locatie denkt er trouwens wel over om het in te gaan voeren. Moet vaak lang wachten op hun geld e.d.

Wij vertrouwen deze zaak wel. Bestaat al meer dan 40 jaar.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Aanbetalingen
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2009, 12:05:33 »
Idd. wel oppassen met aanbetalingen als je weet dat een locatie financieel niet zo goed loopt ivm. een evt. aankomend faill. Ik zou de aanbetaling wel zo laat mogelijk doen...

Maar in de meeste gevallen zal het wel goed gaan. Wij moeten ook een aanbetaling doen. Volgens mij is het voor locaties niet ongebruikelijk om dat te vragen...

pipapenders

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2009, 12:07:59 »
Ok, niet ongebruikelijk dus om een grote aanbetaling te doen 2 weken van tevoren, gelukkig maar, dan zal ik het geen "showstopper" laten zijn.

Onwijs dank voor alle snelle reacties!!!

Marry24

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2009, 16:06:38 »
Wij hoeven helemaal niks aan te betalen :wink: mijn schoonzusje is van de zomer getrouwd en hoevde ook niks aan te betalen...
Ik snap best dat ze iets van je kunnen vragen maar vind 75 procent echt wel erg overdreven...

Trouwring

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2009, 16:43:10 »
Wij mochten een bedrag overmaken van tevoren, maar het hoefde niet.

nessa

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #8 Gepost op: 7 april 2011, 21:17:55 »
Ik vind dat je groot gelijk hebt. Je gaat toch niet zo ver van te voren al aanbetalen? In een jaar kan er nog mega veel gebeuren. Voor hetzelfde geld gaan ze failliet in die tijd en kan jij naar je geld fluiten. Ik zou een aanbetaling eigenlijk helemaal niet zo ver van te voren doen...Als zij die 8 weken marge hebben is bijvoorbeeld 10 weken van te voren toch veel logischer om dan een aanbetaling te doen? Of zie ik het nu verkeerd? :unsure:

Yvie

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #9 Gepost op: 7 april 2011, 21:37:36 »
Wij hoeven geen aanbetaling te doen. Heb er eerlijk gezegd ook in deze regio nog nooit over gehoord.
En 100% aanbetalen vind ik echt belachelijk.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Aanbetalingen
« Reactie #10 Gepost op: 7 april 2011, 22:25:32 »
Ook wij hoeven geen aanbetaling te doen, maar ik was er wel wat verbaasd over. Op de meeste locaties moet je een aanbetaling doen van ong. 10%, en dat vind ik ook niet heel vreemd, zij willen ook een bepaalde zekerheid! Ik zou sowieso niet van te voren alles betalen, hoogstens dus een aanbetaling, maar niet 100%!!

Bride-77

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #11 Gepost op: 7 april 2011, 23:27:04 »
Wij dienen een aanbetaling te doen van 75% uiterlijk 1 week voor de reserveringsdatum.

100% zou ik niet mee accoord gaan, en zeker niet zo ver van te voren.

Mikey

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2011, 10:39:01 »
Wij moesten E500,- aanbetalen (is een standaardbedrag bij hun). Dit is als zekerheid voor hun dat we ook daadwerkelijk op komen dagen.
3 Weken van te voren moeten wij 85% betalen. Ik vind dit persoonlijk niet zo gek, want ik denk dat zij dat bedrag gebruiken om inkoop te doen. En dan na de bruiloft de laatste 15% en mogelijk bijbetaling als er bijv. meer gasten zijn gekomen dan gepland.

twijfeltje

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #13 Gepost op: 10 april 2011, 11:03:35 »
Nu al 100% vind ik inderdaad absurd en te riskant voor jullie.
Snap niet helemaal waarom ze dat eisen.

Wij hoeven niets aan te betalen.
Alles in een keer achteraf.
We weten niet of er misschien een uurtje aan het feest wordt geplakt ofzo als het gezellig is en dan kunnen ze in een keer een rekening opmaken en niet nog een extra.
(We hebben nu wel een offerte met alle losse onderdelen, dus we hebben natuurlijk wel een schatting)
Ze willen ons een maand vooraf nog een keer zien om alles door te spreken en dat vinden ze voldoende bevestiging dat we komen.
Daar hoeven ze geen geld voor te zien gaven ze aan.

Siske

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #14 Gepost op: 10 april 2011, 12:04:43 »
Een 100% aanbetaling zou ik nooit doen. Wij hebben voor de feestlocatie de eerste weken 10% moeten aanbetalen en twee weken van te voren 50%. Wij hebben voor de fotograaf maar 195 euro hoeven aan te betalen. Voor de bruidstaart was het achteraf bij mijn proefmake-up 50% nadat ik die had gehad. En bij de kapper ook.

Imke1986

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #15 Gepost op: 10 april 2011, 15:31:29 »
Wij trouwen ook pas in 2012 (13 januari) de locatie hebben we al eind januari van dit jaar geregeld dus ook een jaar vooruit zeg maar.
Wij hoeven pas 2 maanden vooraf een aanbetaling te doen van 50% de restnota komt na de bruiloft en moet binnen 30 dagen worden voldaan.

Lotte09-09

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #16 Gepost op: 10 april 2011, 16:31:35 »
[font="Century Gothic"]Wij hoeven voor de feestlocatie ook geen aanbetaling te doen.
Wij krijgen achteraf de rekening. Nu kennen we de eigenaar best goed, dus misschien dat het daardoor anders is.
Bij de auto is het op de dag zelf betalen omdat we niet vast zitten aan een bepaald aantal uren. Dus er wordt dan bekeken hoe lang we de auto hebben gebruikt.
Bij de taart weet ik het nog niet.
De bruidskleding hebben we wel 50% aanbetaald. [/font]

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Aanbetalingen
« Reactie #17 Gepost op: 10 april 2011, 16:56:16 »
Wij hebben wel een aanbetaling gedaan. De locatie moet toch ook inkopen doen toch? Lijkt me niet meer dan logisch.

Marretje

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #18 Gepost op: 10 april 2011, 20:05:41 »
Voor de locatie waar we ons feest geven , hoeven we ook geen aanbetaling te doen.
Trouwauto, hier moesten we borg voor betalen en de kosten voor het huren(zijn inmiddels al wel betaald).
Onze bruidstaart wordt door een hobbybakster gemaakt en voor haar hebben we 2 weken van te voren het geld overgemaakt.

Carmen

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #19 Gepost op: 11 april 2011, 09:09:23 »
voor de locatie hoeven wij niet vooruit te betalen, 1 week vooraf geven we het verwachtte aantal door & dan volgens mij achteraf betalen (eigenlijk nog niet eens met ze over gehad),
het is de locatie van vrienden, dus ja, dat zit wel goed,
de band hebben we ook via hun geboekt & dat is gewoon op de avond zelf betalen denk ik, of ook achteraf via onze vrienden

de auto lenen we van vrienden, daar zitten dus geen kosten aan

het diner is ook op rekening achteraf...

de kerk factureerd ook achteraf

voor mijn jurk is bij bestellen 50% aanbetaald & straks bij de 1ste pas de rest, van het pak van mijn vriend weet ik het niet.

ook de fotograve factureerd achteraf, maar goed, dat is mijn zus :wink:

al met al "boeken" wij dus veel bij bekenden, dat scheelt wel volgens mij...

weet wel dat wij altijd ringen hebben aangevlogen op bruiloften & dat was altijd of op de dag zelf contant betalen of vooraf per bank, gewoon uit ervaring, veel bruiloften vallen tegen qua kosten & dan verschuiven te betalen rekeningen naar achteren, vooral de kleinere bedragen.

weet bv van en vriendin die nog steeds (huwelijk was april vorig jaar) op haar betaling van de fotoshoot zit te wachten & het echtpaar is inmiddels gescheiden en verwijst naar elkaar voor de betaling....dat gaat dus niet meer goed komen....

Fee

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #20 Gepost op: 12 april 2011, 11:29:34 »
Wij hebben wel een aanbetaling gedaan. De locatie moet toch ook inkopen doen toch? Lijkt me niet meer dan logisch.

Dat is het. Jij krijgt je salaris ook toch pas (bijna) aan het einde van de maand en niet vooruit?

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Aanbetalingen
« Reactie #21 Gepost op: 12 april 2011, 13:50:32 »
Wij moeten ook een aanbetaling doen, van 60% dacht ik, uit mn hoofd. Dit een aantal weken van tevoren. Daarbij geven we ook aan hoeveel personen er komen. De rest moeten de op de avond van het feest betalen. De CM krijgt dus onze pinpas + code, want op die avond wil ik het niet eens weten ;-)

Jurk heb ik ook een gedeelte van aanbetaald, de rest bij het ophalen. Zelfde gold voor de ringen. De DJ betalen we voorruit, een maand voor het trouwen, geloof ik. Hoe het met de gemeente enzo zit, weet ik niet, is iets om te vragen bij onze afspraak :)

Sabine80

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #22 Gepost op: 12 april 2011, 15:46:37 »
Ik ben blij daar wij niet vooruitbetaald hebben bij de eerste locatie (heeft plots zijn deuren gesloten). Nu hebben
we inmiddels een andere, maar daarover ook niet gesproken over vooruitbetaling.

Zodra de jurk en pak was besteld, is 50% over gemaakt naar de winkel. Bij de eerste passessie het restant.

De vakantie hebben we een kleine aanbetaling moeten doen van +/- 10%.

en ook bij de bestelling van de ringen een klein bedrag € 80,-

tamra

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2011, 00:08:39 »
wij hebben ook geen aanbetaling gedaan!!ze hebben er niet eens over gesproken, wel onze handtekening gezet onder offerte..rekening krijgen we achteraf..
enigste wat wij betaald hebben is de huwlijksdag voor de gemeente...
en wat we op de dag zelf moeten betalen is fotografe...maar dat regeld mijn zus!
en wat we van tevoren moesten betalen worde de ballonnen en de cupcakes...dat is ongeveer 8 wkn van tevoren....

groetjes

missy-ila

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2011, 06:52:11 »
Wij moeten 300 euro als aanbetaling overmaken (trouwen pas over een jaar) en dan een paar weken van tevoren de rest van het bedrag. We betalen alleen echt de locatie, dus eten ed zit daar niet bij in.
De taartenworkshop/bruidstaart betalen we voor 10% alvast. De rest achteraf. Ik had gedacht dat we daar vooraf ook alles wel over zouden moeten maken omdat ze alles moet inkopen, dus dat valt weer mee. Al had ik nu ook niet veel meer willen overmaken, het is bij een particulier en je weet nooit hoe die er over een jaar voorstaat. Voor hetzelfde geld stopt ze helemaal met taartenbakken..  :blink:

Isabella

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards