collapse

Auteur Topic: Aanbetalingen  (gelezen 24935 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinkbride

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #25 Gepost op: 27 mei 2011, 08:25:40 »
wij moeten eerst 10% aanbetalen en dan 14 weken voor ons huwelijk 65%en na het feest de rest vind ik toch beter zo

missy-ila

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #26 Gepost op: 27 mei 2011, 15:53:10 »
Ja inderdaad, vind het ook geen probleem om alvast een klein bedrag over te maken  :)  100% zoals sommigen moeten vind ik wel erg veel!

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Aanbetalingen
« Reactie #27 Gepost op: 1 juni 2011, 21:46:40 »
Bij ons is het niks vooraf. Ze verwachten dat je het 14dagen naar de bruiloft over maakt. Een aanbetaling mag wel.

jennenjos

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #28 Gepost op: 22 juni 2011, 14:48:08 »
Wij hebben een locatie waar we alleen zaalhuur kunnen doen
Is het gebruikelijk om naast de huur ook nog borg te betalen?

We huren het af voor 1500 euro en de borg moet 3 dagen van tevoren ook voor 1500 euro?

deniesje

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #29 Gepost op: 22 juni 2011, 15:06:54 »
Ja dat is wel gebruikelijk jenenjos, ivm evt schade of het niet schoon achterlaten van de locatie. Dat bedrag krijg je (indien je het achterlaat in de staat waarin jullie de locatie hebben aangetroffen) gewoon weer terug.
Wij betalen geen borg omdat wij een all-in arrangement hebben.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2011, 15:07:07 door deniesje »

Soraya

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #30 Gepost op: 22 juni 2011, 17:20:31 »
Wij hoeven bij de feestlocatie geen aanbetaling te doen, er wordt zelfs achteraf pas een offerte gemaakt. Zijn relaxe lui, beetje ons-kent-ons. 6 weken van te voren gaan we om de tafel zitten wat we willen schenken en serveren.

kanama

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #31 Gepost op: 22 juni 2011, 19:47:51 »
Wij hebben ook niets aan hoeven te betalen,
man was erg aardig en zij dat we ons daar niet druk over hoefde te maken en dat alles achteraf wel in orde kwam, goed van vertrouwen zeg ik!
Mooie offerte binnen enkele dagen binnen, nee erg fijne ervaring.

Frank

  • Junior
  • **
  • Berichten: 56
Aanbetalingen
« Reactie #32 Gepost op: 24 juni 2011, 15:29:14 »
Wij hoeven ook niets aan te betalen, wel een prijsopgaaf gekregen en alles wordt achteraf helemaal rond gerekend.

Kastanjaa

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #33 Gepost op: 7 juli 2011, 19:37:57 »
Wij hebben een villa gehuurd voor een weekend, die hebben we voor de helft aan betaald (maar dat moet je ook als je een vakantiehuisje boekt).

Catering hoeven we niets aan te betalen, alles achteraf

Jurk 50% aanbetaald

Pak 50% aanbetaald

Boeket mag op de dag zelf wordt bezorgd, dus wij hebben meteen betaald (was ook maar 50 euro), anders vergeten we het.

Fotograaf 10% aanbetaald

Ringen 50% aanbetaald

DJ op avond zelf betalen

Kapper doet mijn tante en make-up moet ik nog regelen!

Gemeente 100 euro aanbetaald en bij goedkeuring de resterende 165 euro
« Laatst bewerkt op: 7 juli 2011, 19:43:39 door Kastanjaa »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Aanbetalingen
« Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2012, 13:05:42 »
Jurk in één keer betaald, hoefde namelijk niet besteld te worden maar heb het showmodel gekregen ( inclusief korting :) ).

Feestlocatie hoeft geen aanbetaling en we betalen de rekening achteraf

Ringen hadden we 50% aanbetaald en de rest bij het ophalen.

Fotograaf 200 euro aanbetaald, om de garantie te hebben dat wij niet spontaan een familielid ofzo zouden vragen. Mocht het feest om wat voor reden nu totaal niet meer doorgaan (ivm met overlijden ofzo) krijgen we het terug en als de datum verzet zou moeten worden, gaat de fotograaf gewoon mee naar die datum.



Trouwlocatie hebben we 100 % betaald vorig jaar. Aan de ene kant wel fijn, want dat waren de kosten voor 2011. Plus het is een gebouw van de gemeente dus we gaan er maar vanuit dat die voorlopig niet failliet gaat en dat het anders goed geregeld is.. Hmm.. Maar nu ik er zo over nadenk is het toch best gek. Hebben jullie hetzelfde gehad?

twijfeltje

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2012, 13:20:13 »
Wij hebben de gemeente vooraf moeten betalen en ook de lokatie.
Onze feestlokatie volledig achteraf.
Trouwbusje een week vooraf volledig betaald.
Fotograaf volledig achteraf (via via)
Jurk helft aanbetaald, andere helft bij ophalen met de vermakkosten.

Poohpooh

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #36 Gepost op: 18 januari 2012, 13:48:22 »
Wij moesten de fotograaf 50% aanbetalen, de andere 50% na aflevering van het album

De jurk 50% bij bestelling en 50% 21 dagen later (zodra de jurk je gehele eigendom is, is de leverancier verplicht hem aan jou te leveren ondanks eventueel faillissement van de bruidsmodezaak)

De ringen waren 250 euro bij aanschaf, en de rest bij het ophalen (komt neer op ongeveer 25%)

De locatie en catering zijn wel geregeld, maar er is nog niets afgesproken over aanbetalingen.

ellendeboer

  • Gast
Aanbetalingen
« Reactie #37 Gepost op: 22 januari 2012, 22:06:44 »
Wij betalen de locatie 30% aan en dan nog 50% een paar weken van tevoren. De rest achteraf. Dit had ook met inkoop te maken.

Mijn jurk 40% aanbetaald en de rest binnen een maand moeten betalen. Wel met leveringsgarantie (zitten aangesloten bij een of ander garantiegebeuren)

Verder nog geen aankopen etc. gedaan dus dat weet ik niet. Het is denk ik ook heel verschillend en ook wat voor gevoel je bij een locatie heb. Wij trouwen over 7 maanden, dus dat scheelt ook al. Ik kan me voorstellen als je pas over een jaar trouwt (of langer) dat het dan spannender is om aan te betalen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards