Alles over trouwen > Kleding

Dresscode Ja Of Nee?

(1/43) > >>

Han:
dag,

vriend wil als kledingvoorschrift black tie.. lang niet iedereen heeft natuurlijk een smoking dus ik vind dat je mensen op kosten jaagt. Dit vindt hij eigenlijk ook dus zijn voorstel is vermeldenĀ± black tie of feestellijk zodat mensen zelf kunnen keizen....

lijkt mij niet heel geslaagd. mensen zullen zich misschien toch verplichdt voelen of zich underdressed etc etc

wat vinden jullie?

alvast fijne jaarwisseling mensen!!

zinzi:
Ik zou geen dress code willen. Het probleem bij black tie vind ik inderdaad ook dat je anderen mensen op kosten jaagt. Maar daarnaast zal niet iedereen zich prettig voelen in een smoking.
Het kan er dan wel leuk uitzien, maar ik heb liever dat mensen zich zelf blijven!  En dat ze lekker gaan feesten!

En feestelijk; ik denk dat iedereen wel weet dat je niet in een versleten spijkerbroek aan moet komen op een bruiloft (afhankelijk van jullie stijl en die van jullie gasten, wat jullie bijvoorbaat al weten)

Within:
Mensen zijn niet verplicht zichzelf op kosten te jagen voor een dresscode.. Dus de beslissing om geld uit te geven aan een bruiloft ligt bij de genodigde zelf. Sowieso wil je netjes zijn op zon grote dag, dus mensen kopen vaak toch wel iets nieuws als het bruidspaar dicht bij ze staat.
Dat is tenminste mijn ervaring.

Marry24:
Wij willen ook graag een dress code. Alleen dan iets met een kleur. Dus iedereen bv iets met rood dus dat kunnen dan ook assecoires zijn.
In jullie geval zou ik er iets in zetten van; bij deze feestelijke gebeurtenis zouden we het erg op prijs stellen als jullie er feestelijk uitzien.
Zou er niet feestelijk en black tie opzetten dan voelen de feestelijke mensen zich misschien nog steeds undressed

Suusjeuh:
Het ligt aan welke gasten, zeg maar. Je daggasten kopen vaak toch wel iets nieuws ( Bij ons was bijna iedereen met paars accent, heel leuk op de familie foto! ) Maar je avond of receprtie gasten, die komen denk ik niet in smoking ofzo voor een paar uur? Tenminste, bij ons kwamen de receptiegasten in hun gewone kloffie...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie