collapse

Auteur Topic: Dresscode Ja Of Nee?  (gelezen 134835 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

anna23

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #100 Gepost op: 10 februari 2011, 15:47:11 »
Wij hebben geen dresscode maar ik hoop wel dat mensen zich een beetje fatsoenlijk zullen kleden, vooral diegene die bij de ceremonie aanwezig zijn. Mijn broertje en broer van lief gaan wel een pak kopen. Mijn vader trouwens ook. Dat staat ook gewoon mooier op foto's. Getuige lief heeft al een mooi pak.

Maar ik weet wel dat geen een van mijn mannelijke collega's in pak komen, zijn allemaal sociale advocaten en dus geen dresscode op werk. Hierdoor draagt iedereen nette kleren, maar zijn pakken niet verplicht. En ik verwacht ook niet dat ze speciaal voor de bruiloft een pak zullen kopen. Maar zij zijn pas aanwezig voor het etentje dus snap ik het wel hoor. Bij een ceremonie moet (vind ik) toch iets netter.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #101 Gepost op: 10 februari 2011, 16:52:07 »
@ Jof: Ik kleed me ook altijd netjes naar een bruiloft, en voor close familie zal ik altijd wel iets nieuws kopen, dus ik begrijp je wel, maar hoe erg is het nou helemaal als mensen een spijkerbroek dragen? Of zelfs echt slonzig gekleed gaan (een spijkerbroek vind ik doodnormaal en prima kunnen eigenlijk)? Zou jij je op je trouwdag, waarop je zoveel dingen aan je hoofd hebt, emoties, liefde, zenuwen, geluk, echt storen aan het feit dat er één of twee gasten niet 'op z'n zondags' zijn?
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2011, 16:53:08 door Inx »

MichelleJ

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #102 Gepost op: 10 februari 2011, 16:59:12 »
Wij hebben wel iets neergezet, Trendy & informal. Dus verzorgd maar wel trendy. Maar goed of men zich er aan houdt....vorig jaar had ik een bruiloft met cocktail attire, new york chic. Kortom echt wel even iets anders dan je dagelijkse kloffie. En toch liepen er mensen rond in spijkerbroek en oud t-shirt. Dan snap je het toch niet helemaal.
Ik heb zeker geen problemen met een spijkerbroek, maar ik vind het dan toch wel fijn als er een leuk/mooi overhemd bij wordt gedragen.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2011, 17:01:59 door MichelleJ »

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #103 Gepost op: 10 februari 2011, 19:23:50 »
wij hebben geen dresscode gedaan, vriendengroep en familie kwam allemaal in pak!!

kennisen en vrienden van buitenaf kwamen ook allemaal netjes gekleed! was leuk om te zien!!

mensen kwamen veel binnen met: ,, wat zie je er prachtig uit'' .. zei ik terug: Ja ji jook!! echt wauw!!

:wink:

of...

Ach, t is weer wat anders dan normaal he... :wink:

ik heb me helemal niks aangetrokken van wat een ander aandeed trouwens, daggasten weet ik wat ze aanhadden,vriendengroep had van te voren al gezegd in pak te willenkomen, maar verder....ik zou het niet meer weten hoe iedereen er bij liep!!

twijfeltje

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #104 Gepost op: 10 februari 2011, 19:41:14 »
Niet iets waar ik me druk om kan maken.

Fee

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #105 Gepost op: 17 februari 2011, 13:11:16 »
Als je voor een dresscode gaat, moet je het, vind ik, ruim op tijd bekend maken.

Ik was vorig jaar uitgenodigd voor een huwelijk en had zelf iets "tenue de ville" gekocht. Kregen we 1 1/2 week  :blink: van te voren een brief van de CM met erin de mededeling "cocktail". Toen heb ik nog maar even met het bruidspaar overlegd of ik nog iets anders moest halen (en gaan stressen in zo'n korte tijd). Echt fijn vond ik dat niet om zo uit de toom te lopen op een huwelijk.

Hendrik Mulder

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #106 Gepost op: 20 maart 2012, 17:40:01 »
Er zijn verschillende dresscode opties en het is dus niet noodzakelijk iets om je zorgen over te maken! Mijn bruiloft was semi-casual, iedereen zag er netjes uit maar er hing toch nog een informele sfeer, en dit is echt nodig op je huwelijk aangezien het toch allemaal vrienden en familie zijn daar. Smokings en cocktailjurken zijn natuurlijk enorm stijlvol, maar dit is allemaal niet nodig. Mannen dragen best een net pak met een leuke vlinderdas of cumberband en een stijlvol giletje!

Aangepast door Stimpy...
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2012, 18:10:25 door stimpy »

twijfeltje

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #107 Gepost op: 20 maart 2012, 20:02:28 »
Mannen dragen best een net pak met een leuke vlinderdas of cumberband en een stijlvol giletje!
Wie bepaalt dat?

Diana85

  • Gast
Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #108 Gepost op: 31 maart 2012, 00:51:56 »
Wij hebben geen dresscode op de trouwkaart vermeld. Wel zowat alle genodigden op facebook laten weten dat alles mag, alle kleuren en vormen. Ik vind het veel belangrijker dat iedereen zich op zn gemak voelt en een leuke avond beleefd op het feest. Mijn vriendinnen hebben zelf gevraagd wat ik het liefst wilde: jurken of broeken, welke kleuren wel of niet..mij kan het niet gek genoeg, een bruiloft is tegenwoordig een van de weinige gelegenheden om lekker uit te pakken. Dat doe ik zelf ook,waarom zij dan niet? Ik weet dat iedereen op zn eigen manier zn best doet en dat is volgens mij wat echt telt.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #109 Gepost op: 8 januari 2013, 21:43:20 »
Wij willen een 'dresscode' in de zin als iets van '100 tinten blauw'.

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #110 Gepost op: 8 januari 2013, 22:09:06 »
Wij vragen de daggasten wel om iets paars aan te doen. Bijv. een paars overhemd, stropdas, shirtje.. Aangezien onze themakleuren paars/wit zijn..

Voor 's avonds hebben we geen dresscode.. Ik ga er van uit dat mensen wel netjes gekleed komen..

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #111 Gepost op: 8 januari 2013, 22:51:35 »
Wie hebben als dresscode garden chique met een tintje grijs of blauw of geel..

Jassou

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #112 Gepost op: 8 januari 2013, 22:55:30 »
Wat is garden chique?

annia

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 549
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #113 Gepost op: 8 januari 2013, 23:30:35 »
Wij hebben wel iets neergezet, Trendy & informal.

Zowel van dit, als van garden chique zou ik als gast echt helemaal in de stress schiet. Ik zou geen idee hebben hoe ik geacht wordt gekleed te gaan. Ligt aan mij hoor, mijn kennis en ervaring op dit gebied zijn nul. Denk ook dat een dresscode wat dat betreft bij je sociale netwerk zou moeten passen.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #114 Gepost op: 8 januari 2013, 23:37:10 »
@annia, ik zelf ook en daarom hebben wij op onze website de dresscode met plaatjes en text toegelicht. Anders komt iedereen op slippers en Hawaii short! ;-)

Jassou

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #115 Gepost op: 8 januari 2013, 23:40:38 »
Wij hebben wel iets neergezet, Trendy & informal.

Zowel van dit, als van garden chique zou ik als gast echt helemaal in de stress schiet. Ik zou geen idee hebben hoe ik geacht wordt gekleed te gaan. Ligt aan mij hoor, mijn kennis en ervaring op dit gebied zijn nul. Denk ook dat een dresscode wat dat betreft bij je sociale netwerk zou moeten passen.

Het zijn ook geen echte dresscodes. Dresscodes geven alleen een niveau van formaliteit aan (black tie, cocktail, tenue de ville etc), geen stijl an sich. Plaatjes op een website is dan wel een idee.

Vergeten toe te voegen; dus het ligt niet aan jou dat je nul ervaring op dat gebied hebt, dat heeft niemand :)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #116 Gepost op: 8 januari 2013, 23:56:41 »
Nope, dat hebben idd volgens mij voornamelijk mensen die er vaak mee te maken hebben. En in die categorie vallen wij en onze gasten niet. Ik vroeg advies aan een collega die er door de baan van haar man wel regelmatig mee te maken heeft en ze gaf aan de garden chique dan het beste was, of tenue de ville, maar daar kon ik zelf helemaal niets van maken..

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #117 Gepost op: 9 januari 2013, 00:03:05 »
Ach je googled even en je weet wat het is toch

Fransje

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #118 Gepost op: 9 januari 2013, 11:38:15 »
Wij hebben een thema "victoriaans bal". We zijn ons er bewust van dat we niet iedereen kunnen verplichten om aan het thema te houden. Maar we willen het wel vermelden dat we dat wel erg leuk vinden. En we bieden een alternatief: lukt het niet, dan zouden we het wel fijn vinden als men in (lange) galakleding gaat.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #119 Gepost op: 9 januari 2013, 13:27:01 »
Jeetje Fransje, is de hele bruiloft in die stijl dan? Persoonlijk ben ik wel van een verkleedpartijtje alleen is het zo jammer dat je je gasten toch kosten laat maken voor alleen al de kleding. (naast de andere uitgaven die men toch vaak doet voor een bruiloft)  Ik heb bijvoorbeeld zelf standaard 5 jurkjes in de kast hangen voor "special events" mijn bruiloften en feest jurkjes. Als ik dan voor een feest speciaal iets moet huren of kopen voor een dresscode zou ik daar zelf wel een beetje van balen denk ik. Heb je enig idee hoe jullie gasten daar tegen over staan?

Fransje

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #120 Gepost op: 9 januari 2013, 13:37:14 »
Nee, het wordt absoluut geen verkleedpartijtje. En de gasten hoeven niet te komen, ze mogen komen. Soms vind ik een beetje dat de rollen worden omgedraaid. Het is ons bruiloft en de rest mag meegenieten.

Jorien26

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #121 Gepost op: 9 januari 2013, 13:41:47 »
Wij doen tenue de ville, alleen voor de daggasten. En dat is vooral omdat we geen mannen in spijkerbroeken willen zien, dus alle mannen 'moeten' een pak aan en de vrouwen gewoon netjes (uiteraard ook niet in spijkerbroek)

Doe dit vooral omdat ik wel feesten heb meegemaakt waarbij mannen gewoon in spijkerbroek kwamen en dit vind ik toch echt niet kunnen....

overigens denk ik wel dat je je 'publiek'  een beetje moet kennen. Wij weten dat deze dresscode bij onze fam/vrienden geen probleem is, maar als je allemaal mensen uitnodigd die uberhaupt geen pak hebben of dit nooit dragen, dan vind ik het wel een ander verhaal... (met andere woorden: ik weet wel zeker dat al onze gasten zoiets al in de kast hebben hangen en dus niet op kosten worden gejaagd)
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2013, 13:43:25 door Jorien26 »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #122 Gepost op: 9 januari 2013, 13:44:38 »
@Fransje: gasten zijn inderdaad niet verplicht om te komen, maar persoonlijk zou ik het wel erg jammer vinden als mensen niet op de bruiloft komen omdat ze geen speciale outfit kunnen betalen.

@Jorien: naar mijn idee kan een spijkerbroek er ook netjes uitzien. Als je het combineert met een net overhemd of een colbertje oid, zie ik het probleem niet echt. Van mijn broers weet ik wel dat ze allemaal in pak komen en dat vind ik ook wel heel leuk hoor! Maar voor wie dat niet doet, vind ik het ook geen enkel probleem.

Jorien26

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #123 Gepost op: 9 januari 2013, 13:51:09 »
@Jorien: naar mijn idee kan een spijkerbroek er ook netjes uitzien. Als je het combineert met een net overhemd of een colbertje oid, zie ik het probleem niet echt. Van mijn broers weet ik wel dat ze allemaal in pak komen en dat vind ik ook wel heel leuk hoor! Maar voor wie dat niet doet, vind ik het ook geen enkel probleem.

tuurlijk kan een spijkerbroek er ook netjes uit zien, maar ik vind het toch anders dan een pak. vriendlief heeft ook weleens een donkere spijkerbroek gedragen met hemd en colbert naar een bruiloft, maar naar onze smaak is dit toch iets te casual...
Maar smaken verschillen natuurlijk ;-)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #124 Gepost op: 9 januari 2013, 13:54:23 »
tuurlijk kan een spijkerbroek er ook netjes uit zien, maar ik vind het toch anders dan een pak. vriendlief heeft ook weleens een donkere spijkerbroek gedragen met hemd en colbert naar een bruiloft, maar naar onze smaak is dit toch iets te casual...
Maar smaken verschillen natuurlijk ;-)

Is ook zo! En dat is maar goed ook, anders werd het ook saai.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards