collapse

Auteur Topic: Dresscode Ja Of Nee?  (gelezen 134840 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fransje

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #125 Gepost op: 9 januari 2013, 13:56:30 »
Wij hebben al vanaf begin af aan gezegd dat we het "intiem" willen houden. Dat betekend dat de mensen die komen ons sowieso kennen. Een van mijn vriendinnen reageerde zo enthousiast! Ze vindt het thema geweldig. En we weten zeker dat iedereen dat voor ons vind. Het is zeker geen verkleedpartijtje. Laat dat duidelijk zijn. Maar we doen wel zo veel mogelijk in dat thema (of wat eventueel erin zou passen). Dingen die niet zozeer victoriaans bal is, maar wel in die stijl zou kunnen is bijvoorbeeld het kasteel waarin we het doen (ceremonie, diner, feest, alles) en we willen een roofvogelshow voor onze gasten terwijl wij foto's aan het maken zijn. Niet specifiek victoriaans bal, toegegeven, maar wel zoveel mogelijk in die richting.
Nog even ontopic: ik weet van wie we uitgenodigd hebben dat ze zeker galakleding hebben. En dus jagen we ze niet op kosten (hoewel ik me eigenlijk niet zo druk over maak). Als ze (zoals mijn vriendin) echt een victoriaans baljurk/pak willen aantrekken, dan vinden wij dat alleen maar leuk dat ze met ons mee willen gaan.
Nog even over spijkerbroeken: ja, daar hebben wij ook een hekel aan. Ook aan veel te oridinaire jurkjes. Vandaar onze keuze "gala".
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2013, 13:59:17 door Fransje »

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #126 Gepost op: 9 januari 2013, 18:09:00 »
Wij gaan ook voor een dresscode. Het liefst zouden we mannen in pak en dames in een rok of jurk willen. Maar omdat we mensen niet enorm op kosten willen jagen en een vriend zelfs op de bruiloft van zijn eigen broer in een spijkerbroek liep, gaan we daar niet om vragen. Denk dat het dan een term als 'feestelijk' zal worden. Hebben niks tegen nette, donkere spijkerbroeken met een blouse en evt colbert maar vinden het wel leuk als mensen iets netter gekleed zijn dan normaal. Daarnaast willen we vragen of mensen een detail in onze themakleur willen doen: paars. Een hele outfit hoeft echt niet, met een strik of een bloem zijn we al blij. Hoewel daar ook niet iedereen blij mee is geloof ik. Maar goed, vind wel dat we het iig mogen vragen en er zullen vast genoeg mensen zijn die met plezier hier een eigen invulling aan willen geven!

wedding2013

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #127 Gepost op: 10 januari 2013, 21:07:41 »
Daarnaast willen we vragen of mensen een detail in onze themakleur willen doen: paars. Een hele outfit hoeft echt niet, met een strik of een bloem zijn we al blij. Hoewel daar ook niet iedereen blij mee is geloof ik. Maar goed, vind wel dat we het iig mogen vragen en er zullen vast genoeg mensen zijn die met plezier hier een eigen invulling aan willen geven!

Ik heb dit vaker meegemaakt en vaak voor de mannen was het enorm vervelend iets aan te schaffen in het roze (was toen het verzoek) en moesten alle vrouwen het weer regelen met stropdassen, strikken, want de mannen hadden er helemaal geen zin in! Ik vond het uiteindelijke resultaat op de foto's ook niet bijzonder geslaagd. 50 verschillende tinten roze en het vloekte van alle kanten, van zacht roze tot zuurstok roze haha

Demellie

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #128 Gepost op: 22 januari 2013, 13:08:10 »
Ik denk dat wij een 'unusual' dresscode hebben: NO TIE! Ik heb zo'n hekel aan stropdassen, hahahaa! Mijn vriend helemaal happy, want dat heeft hij ook.

En dat 'niet in een spijkerbroek', ik ging naar een trouwerij in de kerk. Ik had me in een cocktailjurkje gehezen (ik in een jurk is bijzonder!) en netjes opgetut. Nou er liepen vrouwen in hun sloffie rond! En iemand in een slobbertrui. Had ik me een keer 'dressed to the occasion', liep ik toch echt voor l*l (zo voelde het en het werd me ook niet in dank afgenomen dat ik me in een cocktailjurkje had gestopt).
Voelde me al ongemakkelijk genoeg, want ik ging erheen voor het stel, omdat ik helemaal niet gelovig ben.
Maar goed, gelukkig is iedereen in mijn omgeving al getrouwd, want zoiets wil ik nooit meer meemaken! LOL.

Jassou

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #129 Gepost op: 22 januari 2013, 13:41:38 »
Het werd je niet in dank afgenomen dat je je best deed voor het bruidspaar? Goh, interessante mensen..

Hier hadden alle mannen van de directe familie incl getuigen en cms dezelfde stropdas aan, ook niet mijn ding, maar dat was kennelijk traditie in de fam van mijn man. ;)

Saartjuh88

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #130 Gepost op: 22 januari 2013, 13:45:55 »
Hier wordt het waarschijnlijk black tie with a touch of pink. Vind het juist leuk allemaal verschillende kleuren roze en vind dat erg goed bijelkaar passen. De versiering (linten en pompoms) zullen ook in verschillende tinten roze zijn.

Demellie

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #131 Gepost op: 22 januari 2013, 14:11:50 »
Ik begreep het ook niet goed Jassou. Ik dacht dat je jezelf moet optutten voor een bruiloft.

The touch of pink vind ik heel leuk Saartjuh88! :) Black tie niet, maar ik ben geen tie vrouw ;)

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #132 Gepost op: 22 januari 2013, 15:05:16 »
wij gaan voor feestelijk..

Steffie_G

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #133 Gepost op: 22 januari 2013, 15:20:13 »
Hier hebben we afgesproken dat enkel de papa's en broers in kostuum komen.
Eigenlijk ook omdat we dat met z'n allen leuk vonden dat de heren een zwaluwstaart aandeden.
De rest van de gasten mag komen gelijk hij/zij willen, zolang het maar deftig is, maar dat spreekt voor zich denk ik

wedding2013

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #134 Gepost op: 22 januari 2013, 16:53:21 »
Hier hebben we afgesproken dat enkel de papa's en broers in kostuum komen.
Eigenlijk ook omdat we dat met z'n allen leuk vonden dat de heren een zwaluwstaart aandeden.
De rest van de gasten mag komen gelijk hij/zij willen, zolang het maar deftig is, maar dat spreekt voor zich denk ik

zwaluwstaart? bedoel je jacquet?

Steffie_G

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #135 Gepost op: 22 januari 2013, 19:12:52 »
ja ^^ ik wist de juiste naam niet en wij zeiden daar vroeger altijd zwaluwstaarten tegen :p

Bruidje224

  • Junior
  • **
  • Berichten: 134
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #136 Gepost op: 22 januari 2013, 22:15:30 »
-
« Laatst bewerkt op: 6 september 2021, 14:54:44 door Bruidje224 »

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #137 Gepost op: 23 januari 2013, 20:31:08 »
Wij gaan ook niet voor een dresscode. En om de reden die al vaker is genoemd. Je jaagt mensen op extra kosten. Mensen moeten komen waar ze zich prettig in voelen. Soms staat een kleur totaal iemand niet en dan moet hij/zij het verplicht dragen? En vervolgens hangt het in de kast omdat het niet staat. Ik zou me daar schuldig om voelen.

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #138 Gepost op: 23 januari 2013, 22:30:35 »
Wij hadden ook geen dresscode,
Iedereen moet dragen waar ze zich goed bij voelen vonden wij,

Saartjuh88

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #139 Gepost op: 23 januari 2013, 22:47:03 »
Thnx Demmelie pff ja vind het zo lastig doen black tie omdat ik een hippie zus heb en hoop dat ze voor 1 keer samen met haar vriend een beetje normaal gekleed kan gaan maar als iemand een beter idee heeft altijd welkom natuurlijk

wedding2013

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #140 Gepost op: 24 januari 2013, 09:13:40 »
Maar black tie is toch in smoking? Kan je dan niet beter tenue de ville doen? Dat is een drie delig pak.

Tips hier voor communiceren dresscode, we willen eigenlijk dat de mensen deftig gekleed gaan. Geen stonewash spijkerbroeken , slobbertruien en sportschoenen (die heb je er echt tussen!)

Hoe communiceer je naar de gasten, dat je graag wil dat ze netjes gekleed zijn, maar hoeft geen driedelig pak te zijn. Een nette broek met blouse is ook goed, stropdas is ook niet verplicht. (ik denk wel aan stropdassen voor de vader, schoonvader, zwager en broer)

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #141 Gepost op: 24 januari 2013, 09:32:02 »
Kan het niet in een begeleidende brief van de CM? .. en .. houden van feestelijke kleding. (of iets anders, met dezelfde bedoeling)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #142 Gepost op: 24 januari 2013, 20:44:30 »
Wij kiezen ervoor om op onze website een dresscode te communiceren naar de gasten, met plaatjes en al. Het is niet chique de friemel maar gewoon casual netjes, ik vermoed dat de mensen uit onze groep zich daarin kunnen vinden en dat is voor ons idd belangrijk. Niet iedereen houdt natuurlijk van een verkleedpartijtje!

Braut220313

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #143 Gepost op: 25 januari 2013, 09:54:38 »
Bij ons geen dresscode.

Ten eerste zouden we het zelf ook helemaal niet leuk vinden om een dresscode bij een uitnodiging "opgelegd" te krijgen. Ten tweede is het laatste dat ik wil mensen op kosten en in stress jagen om maar iets te moeten aanschaffen, en ten derde wil ik dat onze gasten zich lekker in hun vel voelen op ons feest, en daarbij hoort lekker dat aantrekken wat je zelf wilt, waar je je goed in voelt en wat je staat.

Kan me toch echt niet druk maken over een spijkerbroek hier en daar , sterker nog het zou me denk ik niet eens opvallen, veel te druk met genieten die dag ' :biggrin:

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #144 Gepost op: 25 januari 2013, 10:22:30 »
Wij willen wel een dress code, maar weten het niet goed te verwoorden. Waarschijnlijk zeggen we iets van feestelijk chique met een paars accent. Dan kunnen mensen dat zelf interpreteren, dus een spijkerbroek met een overhemd en jasje kan an ook.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #145 Gepost op: 25 januari 2013, 10:28:34 »
Bij ons geen dresscode.

Ten eerste zouden we het zelf ook helemaal niet leuk vinden om een dresscode bij een uitnodiging "opgelegd" te krijgen. Ten tweede is het laatste dat ik wil mensen op kosten en in stress jagen om maar iets te moeten aanschaffen, en ten derde wil ik dat onze gasten zich lekker in hun vel voelen op ons feest, en daarbij hoort lekker dat aantrekken wat je zelf wilt, waar je je goed in voelt en wat je staat.

Kan me toch echt niet druk maken over een spijkerbroek hier en daar , sterker nog het zou me denk ik niet eens opvallen, veel te druk met genieten die dag ' :biggrin:

Helemaal met je eens!

Bij ons hadden de daggast-mannen allemaal een pak aan, op eentje na. Die jongen is geen pakkentype, heeft ook geen pak en ik zal hem ook nooit opleggen om een pak te dragen. Hij was gewoon heel netjes gekleed en mij was het nieteens opgevallen. Pas toen ik samen met een vriendin de foto's ging kijken wees zij mij erop dat het wel heel jammer was dat die jongen geen pak aan had. Zelf had ik de foto's al tig keer bekeken maar was het mij nieteens opgevallen :D

wedding2013

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #146 Gepost op: 25 januari 2013, 11:02:41 »
Feestelijk chique, klinkt heel erg leuk als dresscode, maar een plaatje erbij wat je bedoelt is ook weer zo betuttelend :(

Ik ben heel bang, dat er mensen in driedelig pak komen en mensen met een slobbertrui en spijkerbroek en zeker als je op een chique locatie trouwt, steken die mensen wel enorm af tegen de rest...

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #147 Gepost op: 25 januari 2013, 11:16:39 »
Feestelijk chique klinkt mooi!

Ik vind dat onze gasten (alleen familie en naaste vrienden) wel een beetje hun best mogen doen. Ik verwacht niet van ze dat ze zich in het nieuw steken, maar een spijkerbroek is echt not done wat mij betreft.

Denken jullie dat mensen snel witte kleding aan zullen doen? Een wit overhemd vind ik niet erg, maar als er meerdere dames met een wit jurkje lopen (we trouwen in augustus), zou ik het niet leuk vinden :P

Fransje

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #148 Gepost op: 25 januari 2013, 12:18:04 »
Er is een ongeschreven regel dat je als dame nooit op een bruiloft in het wit komt. Maar een vriendin van me was getuigen en de andere getuige wist dat niet. Ik weet dus niet of iedereen het weet die naar je bruiloft komt, maar het is wel echt ongepast om dat te doen. (Tenzij dat de wens is van het bruidspaar zelf).

Veertje2282

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #149 Gepost op: 25 januari 2013, 13:25:13 »
Wij hebben als dresscode een kleur genomen.Wil de gasten niet op hoge kosten gaan sturen dus vandaar alleen kleur

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards