collapse

Auteur Topic: Dresscode Ja Of Nee?  (gelezen 134793 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #150 Gepost op: 25 januari 2013, 13:53:56 »
Wij gaan helemaal geen dresscode doen, om dezelfde redenen die hiervoor al vaak genoemd zijn: we willen mensen niet op kosten jagen en we willen vooral dat iedereen zich op z'n gemak voelt.
En ja, de kans is dan aanwezig dat sommigen er dan net zo ordi bij lopen als normaal, of in een slobber t-shirt komen. Ons maakt het niets uit, iedereen moet zichzelf zijn en zich lekker voelen in wat hij/zij draagt! (hoewel het natuurlijk super zou zijn als al onze gasten even 2 keer nadenken voordat ze die ochtend iets uit de kast pakken en dus allemaal iets feestelijks aantrekken...maar we wachten het wel af!)

Met spijkerbroeken op mijn bruiloft heb ik geen probleem, ook al zou ik mijn eigen vriend nooit in een spijkerbroek naar een bruiloft laten gaan! Maar ook dat is heel persoonlijk.

wedding2013

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #151 Gepost op: 25 januari 2013, 14:08:42 »
Ik kies toch voor dresscode: dit communiceren we in het programmaboekje dat bij de uitnodiging zit.

Dan hebben we het toch vermeld en op hoge kosten jagen ben ik niet bang voor, je koopt tegenwoordig heel goedkoop een mooie blouse bij de H&M. Ik vraag mensen niet om een driedelig kostuum aan te schaffen!

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #152 Gepost op: 25 januari 2013, 20:18:21 »
@wedding2013, wij doen er geen plaatje bij. Op de uitnodiging zeggen we alleen iets over de dresscode en de themakleur.
Ik zou mijn vriend ook nooit met een spijkerbroek naar ene bruiloft laten gaan, maar ik weet dat zijn broer nooit een pak aan zou doen. Dus die zal wel in spijkerbroek komen, ik hoop alleen wel met een jasje. Mijn kant zal wel allemaal in pak komen, 2 delig met stropdas.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #153 Gepost op: 25 januari 2013, 23:15:25 »
Hey meiden, ik lees net over als dames gast geen wit, maar omdat ik altijd voor zwart ga heb ik voor een bruiloft juist een jurkje met als basis kleur wit met dan een heleboel gekleurde bloemen er op gekocht... Vinden jullie dat dat wel kan? Ik ben getuige dus ik vind het wel e ht belangrijk.... Nogmaals het is vooral een gekleurd jurkje maar dan met wit als basis...

Fransje

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #154 Gepost op: 25 januari 2013, 23:25:18 »
Ik zou gewoon aan de bruid (en evt bruidegom) vragen. Niet iedere bruid struikelt daarover. :) En dan weet je het gewoon zeker! Ja toch? :)

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #155 Gepost op: 26 januari 2013, 09:52:42 »
Geduldig bruidje dat ligt er aan als de bruid en bruidegom erg van de regeltjes zijn dan kan het een probleem zijn.
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van die regel gehoord.
Maar zoals Fransje zegt, vraag het even aan het bruidspaar.

wedding2013

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #156 Gepost op: 26 januari 2013, 19:14:47 »
Ik ken de regel wel:

Witte kleding
Behalve wanneer het gevraagd wordt om wit te dragen, is wit niet de kleur voor vrouwelijke gasten om te dragen op een bruiloft. Dit geldt voor zowel overdag als ’s avonds. Het gaat erom dat je niet de kleur draagt die de bruid ook draagt. Dus vermijd om die reden ook ivoor.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #157 Gepost op: 26 januari 2013, 19:28:17 »
Maar tussen een witte jurk.. of een bloemenjurk met wit.. zit nogal een verschil. Maar je kunt t gerust vragen aan de bruid, dan weet je t zeker.

heleen27

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #158 Gepost op: 26 januari 2013, 19:55:11 »
Ik zou niet voor een witte jurk kiezen, maar heb zelf op een bruiloft een wit jurkje met bloemen gedragen (en een gekleurd bolerootje er over). Maar inderdaad, je kan het voor de zekerheid overleggen..

Dano

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #159 Gepost op: 14 februari 2013, 19:22:36 »
Waarom zou je niet om een dresscode mogen vragen? Ik vind dat dat op onze dag dat best mag! Wij hebben als dresscode feestelijk met een vleugje roze. Zo moeilijk moet dat volgensmij niet zijn en ik denk niet dat we mensen onnodig op kosten jagen daarmee.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #160 Gepost op: 14 februari 2013, 21:38:26 »
Heb het gevraagd en ze hadden er inderdaad geen problemen mee, maar ik vind het wel echt fijn even gecheckt te hebben :)
@dano: lijkt mij ook niet zon probleem, alleen voor de mannen is roze soms een uitdaging, maarja ik zou er als gast niet echt veel problemenmee hebben, al zou ik me er als avondgast misschien niet aand houden voor mijn as maar wel voormezelf, simpelweg omdat een roze stropdas of pochet lastig te vinden is volgens mij, en voor die paar uurtjes weet ik niet of ik die moeite zou doen...
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2013, 21:40:28 door geduldig bruidje »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #161 Gepost op: 14 februari 2013, 21:50:53 »
Roze is inderdaad niet zo moeilijk, er zijn zooooveel stropdassen in roze! Voor avondgasten vind ik een dresscode ook minder belangrijk dan voor daggasten.
Zelf doen wij geen dresscode. Maar ik hoor wel van familie dat ze al mooie outfits hebben gekocht (van een paar heb ik het ook gezien), dus dat is wel heel leuk.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #162 Gepost op: 14 februari 2013, 21:52:39 »
@geduldig bruidje Als jij witte kleding draagt, en de bruid heeft een jurk in het ivoor, lijkt haar jurk geel/vies. Dat is ook een grote reden waarom het niet gedaan wordt!

mamamikado

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #163 Gepost op: 15 februari 2013, 07:12:55 »
Een kleur op je uinodiging, of feestelijk vind ik wel kunnen, maar zo trouwde mijn nichtje, dresscode: cocktail. Als iets mij totaal niet staat is het een cocktailjurkje, daar zijn mijn benen veel te dik voor! Heb de dresscode in de wind geslagen, en een nette pantalon gekocht met een leuke feestelijke top, waar ik mij zeer prettig in voelde. Op de bruiloft zelf weinig mensen in cocktail zien lopen overigens, liepen er ook zat in spijkerbroek ;), had ik het nog feestelijk gedaan :P

marian1313

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #164 Gepost op: 15 februari 2013, 08:56:47 »
Ik hou absoluut niet van een dresscode, iets nieuws kopen voor een bruiloft vind ik nog niet zo'n probleem, maar wel als het in een speciale kleur moet zijn. Ik hou niet van roze, en dan zou ik speciaal voor die ene dag iets roze moeten kopen waar ik later niks meer mee doe, en waar ik me ook niet zo prettig in voel.

wedding2013

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #165 Gepost op: 15 februari 2013, 09:07:44 »
@dresscode kleurthema:  niet doen!
Ik heb het bij twee huwelijken gezien en bij beide gelegenheden leverde het vooraf irritaties op bij de gasten. Bovendien waren of de mensen het vergeten, of het was zo minimaal, dat het eigenlijk niet opviel.

Wil je persé een kleurthema voor je gasten, zorg dan zelf voor de pochets / corsages o.i.d., of knutsel zelf wat leuks in elkaar,dan is het ook allemaal in 1 kleur en de meeste mensen hebben toch niet veel daggasten.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #166 Gepost op: 15 februari 2013, 09:08:30 »
Marian, je kan dan in zo'n geval ook iets kleins doen, een sjaaltje, een bloem in je haar of als broche, een armbandje. Je hoeft niet als zuurstok te verschijnen dan.
Geduldig bruidje, fijn dat je het even gecheckt hebt!Ik zou dat als bruidspaar ook heel erg waarderen dat het gevraagd wordt, ook al is het geen probleem.

Ik vind een bruiloft iets heel bijzonders. Het bruidspaar steekt geld in maar bovenal heel veel energie en tijd om hun droomdag te verwezenlijken. Als ik daar aan kan bijdragen met iets simpels als een bijpassend kledingstuk dan doe ik dat met alle liefde.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #167 Gepost op: 15 februari 2013, 09:22:06 »
Oww ik geniet er altijd zo van om iets nieuws te kopen voor een bruiloft. Heerlijk! Vooral om net dat leuke jurkje te scoren die lekker goedkoop is of dat ene blousje wat boven die rok kan die ik al in de kast heb hangen :P  Ik doe het zelfs als ik alleen maar even naar de ceremonie ga ofzo.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #168 Gepost op: 22 februari 2013, 14:58:30 »
Ik geniet van elke reden om nieuwe kleding te kopen :biggrin:

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #169 Gepost op: 23 februari 2013, 22:21:50 »
Ik geniet van elke reden om nieuwe kleding te kopen :biggrin:

+1!

Toinette

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #170 Gepost op: 8 juni 2013, 09:15:39 »
Ik vind een bruiloft iets heel bijzonders. Het bruidspaar steekt geld in maar bovenal heel veel energie en tijd om hun droomdag te verwezenlijken. Als ik daar aan kan bijdragen met iets simpels als een bijpassend kledingstuk dan doe ik dat met alle liefde.
Ik ben het hier zo honderd procent mee eens.
Toen mijn broer trouwde had ik best wel moeite met het vinden van passende kleding. Er was geen verplichte dresscode, maar wel een wens (dus het hoeft niet, maar we zouden het wel leuk vinden). Ik heb geen moment gemopperd, want als ik bij kon dragen aan hun perfecte dag, dan doe ik dat graag. Ik wilde zelf heel graag een bijdrage leveren. Ik deed het voor hun. Ik zag het als een soort gift aan hun. Als het me niet gelukt was, dan was het niet erg geweest, maar ik ben blij dat het me gelukt was en dat ik ze een klein beetje meer kon verblijden dan ze al waren (voor zover dat nog mogelijk was. Het was het gelukkigste paar van de wereld op dat moment, natuurlijk).

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #171 Gepost op: 8 juni 2013, 17:31:54 »
Ik ben het er ook mee eens, maar ik zou van sommige verzoeken toch niet heel blij worden. Een vriendin van mij werd verzocht met een hoed op een bruiloft te verschijnen, dat zou mij toch echt even laten schrikken ;) Maar ook dan, dan zoek ik wel iets dat wel bij me past, zoals een mini-tophat.

Saartjuh88

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #172 Gepost op: 8 juni 2013, 17:45:04 »
Onze dresscode is cocktail en voor de dames nog iets extra's pastel kleuren. Sommige mensen schijnen dit erg lastig te vinden maar als ik goed om mij heen kijk zie ik genoeg! Er stond ook nog bij dat de pastel kleuren niet perse hoeft maar wel leuk meegenomen is.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #173 Gepost op: 8 juni 2013, 18:10:07 »
Onze dresscode is cocktail en voor de dames nog iets extra's pastel kleuren. Sommige mensen schijnen dit erg lastig te vinden maar als ik goed om mij heen kijk zie ik genoeg! Er stond ook nog bij dat de pastel kleuren niet perse hoeft maar wel leuk meegenomen is.

De dresscode cocktail is wel een must dus?
Ik zou liever het pastel kiezen als het cocktail...
Ik vind zo'n dresscode eerlijk gezegt een beetje raar. Ik draag wel ooit jurkjes, maar niet vaak. Als ik naar een bruiloft ga wil ik ook graag een cadeau meenemen, maar met zo'n dresscode ben ik geld kwijt voor nieuwe kleding (en als ik in het cocktail thema wil is het vaak best veel geld). Als ik dan ook nog een cadeau meeneem, ben ik best veel geld kwijt voor deze bruiloft, en dat komt niet altijd uit voor 2 studenten met een kindje... Ik zorg erg wel dat ik er gepast uitzie voor een bruiloft, maar graag op mijn eigen manier!


Wij hebben geen dresscode, iedereen mag aan wat hij/zij zelf wil! Ik ben al lang blij als onze genodigde komen. Als ze normaal altijd in een spijkerbroek lopen, hoop ik dat ze die op onze dag ook aan hebben. Als het heel warm is, mogen ze van mij zelfs in hun korte broek komen...

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #174 Gepost op: 8 juni 2013, 23:27:51 »
Ik zou juist niet blij worden van de pastel ;) Dat staat me echt niet haha.

Mijn zusje trouwt over 3 weken en heeft als kleurthema rood, dus nu halsoverkop (het is pas een week zeker dat het door gaat) voor mezelf en man iets roods aan het regelen... Maar goed als zij er blij van wordt...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards