collapse

Auteur Topic: Dresscode Ja Of Nee?  (gelezen 134802 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saartjuh88

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #175 Gepost op: 8 juni 2013, 23:44:35 »
Cocktail hoeft niet veel geld te kosten. Het gaat erom dat de dames in een jurkje komen en niet in broek. (Vooral bedoeld voor mijn alternatieve zus dat ze een beetje normaal gekleed komt).

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #176 Gepost op: 9 juni 2013, 00:20:49 »
Persoonlijk vind ik dat je als gast zelf bepaald wat je uitgeeft aan een bruiloft. Het kado is in alle gevallen vrijblijvend en kan ook een dienst zien i.p.v. een geldcadeau, de kleding kun je ook zo duur maken als je zelf wilt..als de dresscode nou Channel zou zijn is het een ander verhaal maar cocktail kun je ook prima voor bij de primark terecht, de H&M, marktplaats en de betere kringloopwinkel. Een kleurtje is makkelijk toe te voegen, je tas, een strik in je haar, je sjaaltje, noem maar op. Ik vind dat je als gast best tijd en energie mag steken in de bruiloft van iemand anders, die doet ook z'n best om het één geheel te maken, voor een verkleedfeestje zou je ook je best doen!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #177 Gepost op: 9 juni 2013, 13:48:25 »
Tsja, hier verschillen de meningen duidelijk over. Wanneer ik in een rok MOET komen, vind ik dat geen fijn gevoel... Terwijl dat als het niet moest, de kans groot was dat ik er ook gewoon 1 aanhad, en ik me wel goed voelde...

Jassou

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #178 Gepost op: 9 juni 2013, 14:13:00 »
Lekker recalcitrant willie ;)
Als mensen altijd een spijkerbroek aan hebben, hoop ik dus niet dat ze die aan hebben op een bruiloft. Geen duidelijkere manier om te zeggen dat die bruiloft voor die gast kennelijk niets anders is dan ieder andere willekeurige dag, alsof ze tussendoor nog even een boodschap gaan doen bij de AH. Die dag draait niet om de gast. Ik vind dat je als volwassen persoon gewoon minstens 1 nette outfit in de kast hebt te horen hangen voor sollicitaties/bruiloften/begrafenissen. Nooit een nieuwe aanschaf nodig, een onzin reden naar mijn idee. Daarnaast vind ik ook dat bruidsparen geen dresscodes moeten opleggen die meer vragen ('white tie' bijvoorbeeld, of 'kom in het wit!') en het onnodig moeilijk maken voor een gast. Een kleuraccent, prima.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #179 Gepost op: 9 juni 2013, 14:14:38 »
Jassou ik sluit me helemaal bij je aan. Mensen mogen best een beetje moeite doen, helemaal daggasten, alleen moet het niet in de kosten lopen, dat is echt niet nodig.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #180 Gepost op: 9 juni 2013, 15:06:28 »
idd jassou ben het met je eens ,

zo hadden wij dresscode Feestelijk op de kaart gezet,
zo konden mensen er zelf een beetje mee uitvinden.
denk dat de meeste mensen ook wel wat netjes in de kast hebben of wat feestelijks.
dus geen extra kosten aan verbonden.


Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #181 Gepost op: 9 juni 2013, 15:58:53 »
@jassou het is niet dat ik er tegenin ga om er tegenin te gaan, ik vind het alleen vervelend als het me opgelegt wordt. Ik weet heel goed hoe ik me gepast kan kleden voor een bruiloft. En iemand voorschrijven om in een rok/jurk (cocktail dus) te komen vind ik te ver gaan. Ik denk idd dat iedereen 1 nette outfit in de kast heeft hangen, maar wat als dit voor de vrouw nu een broek is?
En ja, ik wil dat iedereen op onze bruiloft aantrekt wat hij/zij zelf wil. Of dit nu is wat ze toevallig de rest van de dag ook al aan hadden of niet, het maakt me totaal niets uit. Ik nodig ze uit omdat ik met ze wil vieren dat wij getrouwd zijn. Ik vind niet dat mensen hiermee zeggen dat het voor hen een dag als alle andere is. Ze zijn zichzelf...

@penciltje de dresscode feestelijk vind ik iets anders. Daar kan iedereen zijn eigen invulling aan geven. Ik kan als vrouw zijnde heel goed feestelijk gekleed gaan in een broek, iets wat niet binnen de dresscode cocktail past.
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2013, 16:13:20 door williieeee »

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #182 Gepost op: 9 juni 2013, 18:14:06 »
Willieeee ik ben het helemaal met je eens! Persoonlijk zou ik er ook moeite mee  als ik als vrouw word 'verplicht' om een rok of jurk aan te trekken. Daarom vind ik 'Tenue de ville' op zich nog wel een OK dresscode, dan kun je als vrouw namelijk nog alle kanten op (broek of rok/jurk). Zelf hebben wij (na lang twijfelen, dat wel) besloten om géén dresscode te doen, ook niet 'feestelijk', met inderdaad als voornaamste reden dat we willen dat mensen zichzelf zijn op onze bruiloft. Mijn ervaring is dat de meeste mensen toch wel iets feestelijks aantrekken naar een bruiloft, en als ze dat niet doen hebben ze er blijkbaar een broertje dood aan om zich op te doffen. En dan moeten ze dat ook vooral niet doen!
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2013, 18:16:02 door Trotse augustusbruid »

Jassou

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #183 Gepost op: 10 juni 2013, 10:25:35 »
@jassou het is niet dat ik er tegenin ga om er tegenin te gaan, ik vind het alleen vervelend als het me opgelegt wordt. Ik weet heel goed hoe ik me gepast kan kleden voor een bruiloft. En iemand voorschrijven om in een rok/jurk (cocktail dus) te komen vind ik te ver gaan. Ik denk idd dat iedereen 1 nette outfit in de kast heeft hangen, maar wat als dit voor de vrouw nu een broek is?
En ja, ik wil dat iedereen op onze bruiloft aantrekt wat hij/zij zelf wil. Of dit nu is wat ze toevallig de rest van de dag ook al aan hadden of niet, het maakt me totaal niets uit. Ik nodig ze uit omdat ik met ze wil vieren dat wij getrouwd zijn. Ik vind niet dat mensen hiermee zeggen dat het voor hen een dag als alle andere is. Ze zijn zichzelf...

Oh maar een dresscode is niet omdat niemand zou weten  hoe die zich zou moeten aankleden (hoewel... ;) ) maar om een bepaald niveau van formaliteit aan te geven, en zo gasten te helpen zodat ze niet under- of (eigelijk nog erger) overdressed zijn. Cocktail (en eigenlijk bedoelen de meeste daar gewoon 'feestelijk' mee) is bijvoorbeeld minder formeel dan black tie, maar wel weer formeler dan smart casual. Tenue de ville en cocktail zijn wat dat betreft even formeel, alleen is de eerste meer voor de ochtend en overdag (de morning coat is daar de formelere variant op), cocktail voor eind van de middag en 's avonds (black tie is hier weer de formele variant, en white tie nog meer). 

Wat ik bedoelde met mijn opmering over dat je tenminste 1 nette outfit in de kast moet hebben, is dat je met een dresscode als cocktail echt niet op kosten gejaagd hoeft te worden. Wat jij denk ik van je gasten 'verwacht' is eerder iets als smart casual. In dat geval zou ik dan als gast wel fijn vinden om te weten, dan trek ik iets gemakkelijks aan (wat nog wel netjes is natuurlijk, alleen niet zo formeel) om te voorkomen dat ik buiten de boot val door als enige in formele kleding te staan.

Het is dus niet de keuze tussen óf je gasten zichzelf laten zijn, óf ze vertellen wat ze aan moeten doen alsof je hun kleding belangrijker vind dan hun aanwezigheid (die twee sluiten elkaar niet uit). Een dresscode dient als een soort hulp: het geeft een niveau van formaliteit aan waarbinnen gasten alle speelruimte hebben. Je kunt nog steeds helemaal jezelf zijn.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #184 Gepost op: 10 juni 2013, 10:31:00 »
 :applaus:, jassou, goed verwoord!! :)

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #185 Gepost op: 10 juni 2013, 13:10:32 »
Oh maar een dresscode is niet omdat niemand zou weten  hoe die zich zou moeten aankleden (hoewel... ;) ) maar om een bepaald niveau van formaliteit aan te geven, en zo gasten te helpen zodat ze niet under- of (eigelijk nog erger) overdressed zijn.

Het is dus niet de keuze tussen óf je gasten zichzelf laten zijn, óf ze vertellen wat ze aan moeten doen alsof je hun kleding belangrijker vind dan hun aanwezigheid (die twee sluiten elkaar niet uit). Een dresscode dient als een soort hulp: het geeft een niveau van formaliteit aan waarbinnen gasten alle speelruimte hebben. Je kunt nog steeds helemaal jezelf zijn.
[/quote]

Ik ben het hier wel mee eens ik ben ook weleens op een bruiloft geweest zonder dresscode en dan sta je daar overdressed in een jurkje en pak (70/80% stond daar in een spijkerbroek met soms zelfs een gewoon t-shirt).

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #186 Gepost op: 10 juni 2013, 13:12:19 »
Ik heb gewoon niets me dresscodes, laat ik het daarbij houden.
Prima dat er mensen zijn die wel een dresscode hebben. En de kans is groot dat ik er iets mee doe, maar als ik me er niet goed bij voel, ga ik er niet in mee.

en over het over- of underdressed, het doet me ook niets...

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #187 Gepost op: 10 juni 2013, 13:13:38 »
Ik heb gewoon niets me dresscodes, laat ik het daarbij houden.
Prima dat er mensen zijn die wel een dresscode hebben. En de kans is groot dat ik er iets mee doe, maar als ik me er niet goed bij voel, ga ik er niet in mee.

en over het over- of underdressed, het doet me ook niets...

gooo wilde willie of moet ik zeggen wilNie ;)  :applaus: :applaus: :applaus:

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #188 Gepost op: 10 juni 2013, 13:15:43 »
@Willie dan is dat toch super voor jullie bruiloft zeker omdat je er zelf dus niet op die manier waarde aan hecht.En ik houdt me ook niet heel strikt aan een dresscode maar ik probeer wel gewoon mijn best te doe als het bruidspaar een voorkeur aangeeft.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #189 Gepost op: 10 juni 2013, 13:16:00 »
Ik heb gewoon niets me dresscodes, laat ik het daarbij houden.
Prima dat er mensen zijn die wel een dresscode hebben. En de kans is groot dat ik er iets mee doe, maar als ik me er niet goed bij voel, ga ik er niet in mee.

en over het over- of underdressed, het doet me ook niets...

+1

Overigens heb ik met sommige dresscode toch echt het idee dat het geen hulpmiddel is maar iets is wat je wordt opgelegd.

Jassou

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #190 Gepost op: 10 juni 2013, 13:24:10 »
Haha, grappig, zoveel mensen, zoveel meningen :)

Happy mamma, het wordt je echt niet opgelegd, er is nog niemand verzocht het feest te verlaten omdat de kleding niet aansluit bij de dresscode. Het grootste risico wat je loopt is dat je een van de weinigen bent in een bepaalde stijl. Als je dat niets doet, prima. Ik ben gewoon een beetje te onzeker daarvoor, dat geef ik vrijelijk toe. Ik vind dresscodes dus wel fijn, ik wil gewoon niet opvallen op een bruiloft door uit de toon te vallen, of dat nu naar de meer overdressed of underdressed kant is.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #191 Gepost op: 10 juni 2013, 13:28:38 »
Ik heb gewoon niets me dresscodes, laat ik het daarbij houden.
Prima dat er mensen zijn die wel een dresscode hebben. En de kans is groot dat ik er iets mee doe, maar als ik me er niet goed bij voel, ga ik er niet in mee.

en over het over- of underdressed, het doet me ook niets...

gooo wilde willie of moet ik zeggen wilNie ;)  :applaus: :applaus: :applaus:

Wilde willie klonk wel goed eigenlijk. Voel me nu net een cowgirl ;)

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #192 Gepost op: 10 juni 2013, 13:33:59 »
Haha, grappig, zoveel mensen, zoveel meningen :)

Gelukkig maar anders is het maar saai.

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Wel of geen dresscode voeren en wel of niet volgen.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #193 Gepost op: 10 juni 2013, 13:47:15 »
gooo wilde willie of moet ik zeggen wilNie ;)  :applaus: :applaus: :applaus:
[/quote]

Wilde willie klonk wel goed eigenlijk. Voel me nu net een cowgirl ;)
[/quote]

Haha :biggrin:

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #194 Gepost op: 28 juni 2013, 12:06:14 »
Wij hadden geen dresscode en ik geloof dat de CM wel in de brief had gezet dat we het leuk zouden vinden als iedereen iets feestelijks aantrekt o.i.d. maar als ik nu terug kijk weet ik van het merendeel niet eens meer wat ze aan hadden. Wel natuurlijk van de daggasten maar van de feestgasten geen idee.
Alle daggasten hadden de dames allemaal een jurkje aan of een rokje en de heren was volgens mij iedereen in pak. Sommige 3delig sommige 2 delig.

Soms in een dresscode wel fijn zodat je niet volledig under of overdressed aankomt. Maar soms voelt het net als wat Willie zegt wel alsof je iets opgelegd wordt. En daar gaan mijn haren ook iets van overeind staan  :cool2: Dingen als een a touch of, geen probleem natuurlijk wil je moeite doen om in het thema of te kleuren bij wat het bruidspaar bedacht heeft. Dat vind ik een kleine moeite. Al ben ik wel blij als het een kleur is die me staat. Van a touch of yellow zou ik wel wat misselijk worden  :biggrin:

Rockergirl

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #195 Gepost op: 3 juli 2013, 23:05:28 »
Ik weet nog niet of ik een echte dresscode in ga zetten.
Weet wel dat iets in de trend van "no jeans or t-shirts" want anders komt mijn familie bij wijze van gewoon in een trainingspak aanzetten op het feest. En dat is geen grapje.

Peetiescheetie

  • Gast
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #196 Gepost op: 4 juli 2013, 08:33:32 »
Wat betreft under of overdressed, ik zelf heb daar weinig problemen mee. Als ik word uitgenodigd voor een bruiloft, heb ik zin om me helemaal op te tutten maar wel op mijn manier. Zo ben ik pas in een pencil dress van TopVintage naar een bruiloft geweest, dat is 50's/60's  en ik vind dat helemaal geweldig. En voor mijn doen ben ik dan helemaal opgetut... maar het kan zijn dan anderen dat zien als een verkleedpartijtje :')
Underdressed is minder tof, maarja.... ik voel me liever prettig in mijn kleding dan dat ik een stijf jurkje aan moet en dan ik heel de dag uit kijk naar het moment dat ik die weer uit kan trekken :)

En voor onze bruiloft maakt het me niet uit hoe mensen komen. Alhoewel ik wel denk dat iedereen moeite wil doen, zij staan er allemaal een beetje hetzelfde in als ik "het is een feestje, goede reden om uit te dossen" hihi... dus ik ben niet bang dat mensen slonzig naar de bruiloft komen.
Maarja, als je net als Rockergirl al weet dat er mensen zijn die dat wél doen en je vindt dat niet tof, dan zou ik ook wel wat op de kaart zetten denk ik :)

Irisje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #197 Gepost op: 22 oktober 2014, 10:41:01 »
Ik heb even een vraag. (als het hier niet goed staat hoor ik het graag of verplaats me vraag dan maar)

We hebben binnenkort een bruiloft van een bevriend stel, ze hebben een thema 'feestelijk chique'. Nu is de bruiloft in november, wel binnen, maar deels daarom dacht ik aan een lange jurk. Me man gaat in pak en met zijn overhemd willen we iets bijpassends kopen. (het wordt sowieso iets kopen want ik heb niks wat eventueel in aanmerking zou komen)

Nu vroeg ik me af wat zouden jullie voor jurk doen met zo'n thema? (Liefst plaatjes).
Ik wil er ook niet te veel als bruidsmeid uitzien, maar wel een mooie jurk passend bij de gelegenheid en het thema.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #198 Gepost op: 22 oktober 2014, 10:51:04 »
Heb je al eens bij bv zalando, bonprix etc op de website gekeken?
http://www.bonprix.nl/categorie/voor-haar-jurken-lange-avondjurken/
http://www.bonprix.nl/categorie/voor-haar-jurken-mouwloze-jurken-lang/
Of bv lange mouwen
http://www.bonprix.nl/categorie/voor-haar-jurken-jurken-met-lange-mouwen/

Sommige zijn wellicht wat te sjiek. Maar weet ook niet wat jou style is :)

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dresscode Ja Of Nee?
« Reactie #199 Gepost op: 22 oktober 2014, 11:05:52 »
Meestal als je een jurkje aanhebt, met pumps en een mooie clutch en je haar een beetje vast dan is het algauw wel sjiek.

Als ik in dit geval stond nu in November zou ik volgens mij een mooi zwart jurkje halen, (meteen voor de kerst erbij) en pumps en een mooie kleur clutch.

Maar het is inderdaad wat bij je past en wat jou style is!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards