collapse

Auteur Topic: Mag Ik Even Vuurspuwen?!  (gelezen 11910 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Gepost op: 4 januari 2010, 11:26:10 »
Mijn as heeft vanochtend naar de gemeente gebeld om de datum (11-06-11) vast te laten leggen.

Nu zeggen ze daar: wij kunnen uw huwelijk pas in juli vastleggen, want dan maken we de agenda voor volgend jaar.
Ik viel van mn stoel toen ik het hoorde. Wat belachelijk!  :ohmy:

Wat we wel konden doen is een brief sturen met de datum en alle gegevens, zodat het tegen die tijd allemaal vast gelegd kon worden, en dan hadden we het vast ingediend. Maargoed... ik wil de feestlocatie gaan bespreken en de fotograaf boeken (die al boekingen voor 2011 heeft staan) dus ik moet het gewoon zeker weten! :rage:

Gelijk advies bij mijn vader ingewonnnen, die heeft nog weleens te maken met de gemeente. Hij dacht dat hij wel wist wat ze bedoelden. Ze kunnen namelijk pas een jaar van te voren dingen invoeren in hun agenda (een of ander computersysteem), Dus voor ons zou gelden dat dat pas in juli zou kunnen. Daarom moeten we een brief schrijven, zodat het al wel schriftelijk vast staat. Ofzo. Ik vind het nogsteeds vaag!  :unsure:

Komt dit bij jullie bekend voor? Of is dit misschien normaal?

Marry24

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2010, 11:31:03 »
Dat slaat echt nergens op :wink: Tenminste hier dan niet, wij anderhalf jaar van te voren de datum vast laten leggen.... Zou gewoon nog een keer bellen hopen dat je een andere persoon aan de lijn krijgt.

Silvia87

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2010, 11:31:10 »
Jeetje wat stom zeg!
:sad:

De datum die wij ons hoofd hadden (10-09-10) kan voor ons ook niet door gaan..
De mensen bij de gemeente hebben dan een personeels uitje :s
*dus ik spuw met je mee!

Sh@ron

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2010, 11:46:09 »
scheelt per gemeente. in mijn gemeente kan het tot max. een jaar van te voren vastgezet worden

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2010, 11:58:13 »
Bij ons konden we ook pas een jaar van tevoren de datum laten vastleggen. Geen problemen mee, een jaar van tevoren een huwelijk regelen is meer dan genoeg, vind ik.

idgnkv

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2010, 11:59:19 »
Wij konden het ook pas een jaar van tevoren vastleggen. Maar dat is toch niet zo'n probleem? Als je precies een jaar van tevoren weer naar het gemeentehuis gaat/belt, lijkt het me dat je de eerste bent en dan nog alle keus hebt.

~M*M~

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2010, 12:02:08 »
bij onze gemeente kan het langer van tevoren, maar als je het nu schriftelijk doet dan is er toch niets aan de hand?
kan je die bewuste dag 2010 nog ff bellen of het al is doorgevoerd.

het komt goed.

sydnew

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2010, 12:12:05 »
Hoihoi,

Wij mochten  het ook pas een jaar van te voren doen. Vond het toen ook frusterend hoor, maar ach als je precies op de datum vroeg belt is er heus wel plaats. Ik zou me daar niet zo druk over maken komt wel goed.

Groetjes Wendy

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2010, 12:27:29 »
Verschilt per gemeente, en helaas ook per gemeenteambtenaar (!)....
Ik wilde in aug. 2009 de datum voor april 2011 vastleggen. Eerst kon het niet. Later (lees na drie keer bellen met drie keer een andere ambtenaar) kon het toch wel en ondertussen hebben we zelfs schriftelijk bevestigd dat er een ambtenaar in openluchtmuseum wordt afgeleverd op onze trouwdatum...

Stug volhouden wellicht? Gewoon nog eens bellen met "de nieuwe omstandigheid" dat de locatie/fotograaf etc. zekerheid wil. Of ze je echt niet kunnen helpen...

Succes!
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2010, 12:28:36 door stimpy »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2010, 12:44:04 »
Ik heb net een mail getsuurd naar gemeente Leerdam en heb onmiddelijk een mail terug gehad.

Als ik een brief stuur met de gegevens en aanvraag, worden deze in de loop van de maand ingevoerd en horen we voor eind januari of deze goedgekeurd zijn (in plaats van juli dus!!). Er waren nog helemaal geen aanvragen voor 2011 dus ze zag geen problemen en ik mocht er vanuit gaan dat de datum dus gewoon staat. Voor de ondertrouw moest een aparte afspraak gemaakt worden.

Fjuuw.. opluchting... Wat een mailtje van een bridezilla al niet kan doen  :tongue:

Broekkie

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2010, 12:45:53 »
nou ik ken het verhaal hoor, was hier ook.
ze zeiden idd hetzelfde als tegen jou. ik heb gewoon tig keer achter elkaar
gebeld en toen kreeg ik iemand die ik al eerder had en die zei
vooruit zal kijken wat ik kan doen,
en wat denk je?????????? ja hoor toen kon het wel.

zou zeggen gewoon blijven bellen/mailen.
succes

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #11 Gepost op: 4 januari 2010, 14:29:49 »
Heb ik in Hilversum ook gehad :) ook precies 21 Mei 2009 gebeld om vast te leggen :)

Wij hadden toen nog eerste keus voor de tijd, en hebben 13.00 gekozen. Toen ik later de beheerder van het oude raadhuis aan de telefoon had, zei ze ook dat de andere tijden al binnen een maand vastlagen bij andere bruidsparen :tongue: (ze doen er maar 3 per dag)
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2010, 14:30:16 door Within »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2010, 19:32:20 »
Nou de brief is geschreven... EN DE DATUM VOOR DE ZOVEELSTE KEER VERANDERD!

Want zeer waarschijnlijk is het op die dag vrijmarkt *zucht*

Dus nu is het 17 - 06 - 11

Ik baal er wel van want ik vond 11 - 06 - 11 zo leuk.. maarja...

Broekkie

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2010, 10:15:53 »
ja je moet idd aan veel dingen denken wat er te doen is in
de desbetreffende gemeente.
hoop voor je dat dit de blijvende datum is

suusje24

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2010, 11:47:59 »
wij gaan trouwen op 11-11-2011 en ik heb in februari 2009 het gemeentehuis en de kerk gebeld. de mevr van het gemeentehuis zei dat ze al 2 stellen meer had voor die datum en ze schreef het in de agenda. ik moet dan wel vandaag of morgen even bellen om te vragen of het wel goed is meegekomen naar 2010. van de kerk kregen we een heel papierwerk. ingevuld en al terug gestuurd maar die ga ik toch ook nog een keer bellen. ga het maar meteen even doen als ik de verhalen lees hier......

suus

Nou heb net gebeld met het gemeentehuis en het staat gewoon in de agenda voor volgend jaar. zon computersysteem.......suus haalt opgelucht adem haha.

Suusjeuh

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2010, 13:46:14 »
Nou zou ik me er echt niet zo druk om maken hoor, een datum 1.5 jaar van te voren vastzetten... Ja in het geval van 10-10-2010 enzo wel, maar voor een andere datum? Helemaal als je dus vanwege vrijmarkt nog een week later hebt moeten kiezen...

Trouwring

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2010, 15:00:52 »
Precies. Wij konden het ook een jaar van tevoren pas vastleggen, maar een jaar voor we gingen trouwen wisten we nog niet eens dat we gingen trouwen.. Dus als je geen hele 'bijzondere' trouwdatum hebt zoals 11-11-11 ofzo, dan hoef je echt niet te stressen hoor, die datum is nog wel vrij, en een jaar is toch zat om de rest te regelen?
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2010, 15:01:07 door Trouwring »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2010, 14:15:14 »
Het gaat ons er om dat we een aantal dingen nu al willen reserveren zoals de fotograaf en de feestlocatie, en dat doe ik gewoon liever als ik zeker ben van de datum.

De fotograaf heeft al reserveringen staan voor tegen die tijd en wij willen hem heel erg graag.
De feestlocatie heeft aangegeven dat je het beste nu al kan reserveren, omdat het daar erg snel vol zit (ook met beurzen, andere feesten en vanalles)

elleinad

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2010, 15:28:02 »
Wat een gedoe allemaal.
 Ik vind het heel raar dat sommige gemeente's heel moeilijk doen. Ook bij ons moesten we de DJ en de locatie tijdig laten vastleggen.
De DJ had een dag na onze eerste contact ook iemand anders. Gelukkig waren wij eerder en konden wij hem nemen. Maar dat was
1,5 jaar van te voren.
 Ook hadden wij 3 locatie's in gedachte waarvan er 2 (ook 1,5 jaar van te voren) ook al volgeboekt waren. Dus vind het jammer dat
een gemeente daar niet in mee denk.
 Ik hoop bij een iedere dat het nog gaat lukken. En anders gewoon vast een optie doen op fotograaf en locatie enzo.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2010, 15:33:44 »
In Nijmegen mag je ook pas een jaar van te voren boeken.
Maar uh ligt het aan mij, wat ontzettend vroeg om alles vast te gaan leggen.
Je hebt nog 1 1/2 jaar. Zou deze datum zo super snel volgeboekt zijn dan?

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #20 Gepost op: 8 januari 2010, 15:41:12 »
Het gaat er niet om dat de datum bij de gemeente dan al bezet is, maar om de fotograaf en de feestlocatie zoals ik al eerder zei. Ik vind het niet fijn om andere zaken al vast te leggen als de datum nog niet officieel vast ligt.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2010, 15:51:55 »
Maar 1 1/2 jaar van te voren?? Zal wel aan mij liggen denk ik.
Ik ben in Australie getrouwd en wij hadden een zeer gewilde ceremonie meester en een prijswinnende fotograaf. Beide 4 maanden van te voren geboekt :biggrin:

Kun je niet vastleggen "onder voorbehoud" dat de gemeente ook beschikbaar is die dag? Doen de feestlocatie en de fotograaf dat niet?

Eveline82

  • Gast
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2010, 13:33:42 »
wij konden ook pas op 20 augustus 2009 de datum in 2010 vastzetten.. dus zo raar vind ik het niet :)

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #23 Gepost op: 10 januari 2010, 15:28:30 »
Hoor regelmatig dat gewilde fotografen/locaties en dergelijke al zeker 1,5 jaar van tevoren worden geboekt...

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Mag Ik Even Vuurspuwen?!
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2010, 11:27:51 »
[quote name=\'stimpy\' post=\'296141\' date=\'10 January 2010, 15:28\']Hoor regelmatig dat gewilde fotografen/locaties en dergelijke al zeker 1,5 jaar van tevoren worden geboekt...[/quote]

dankuwel!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards