collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 381234 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fee

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #100 Gepost op: 14 juli 2011, 16:06:16 »
Wij hebben onze foto's laten maken door Jean van Roij. Een hele aardige man, die dit vak samen met zijn vrouw uitvoert.
's Ochtends legde hij een aantal zaken even uit waar we eventueel op konden letten (bv wel naar de ander kijken ipv de zaal in kijken bij het zetten van de handtekening) en zijn vrouw gaf ook nog even goede tips (het was kouder dan we gehoopt hadden, zij dacht er nog even aan om een bolero mee te nemen tijdens de buitenfoto's).

Tijdens de fotoshoot deed zijn vrouw ook assisteren met het goedleggen van de sleep en ze hield ook regelmatig zo'n reflectiescherm voor extra ligt vast.
Tijdens de drukke receptie liepen ze beiden met een fotocamera rond. Dat zullen dus wel heel veel foto's worden!

Ze hadden veel leuke ideeen voor leuke foto's en stonden ook open voor ideeen van anderen. Bij zonsondergang hebben ze nog even gekeken of er goede foto's buiten konden worden gemaakt, maar het licht werkte die dag helaas niet mee.

Positief was ook dat ze beiden netjes gekleed waren, niet in spijkerbroek (zoals ik bij andere bruiloften heb gezien).

Helaas moeten we nog een behoorlijk aantal weken wachten op het foto album, dus hebben we alvast een 6tal foto's gekregen voor de bedankkaart.

Als hij denkt dat het album gereed is, gaat hij met ons door een "selectie" van de beste foto's (800 tot 1000 stuks) en toont ons het album. Als we toch liever andere foto's willen, of andere opmaak van het album, hebben we er dan dus nog invloed op.

Prijs voor 8 uur Jean met zijn vrouw, alle foto's (bewerkt) op CD-ROM en foto-album (80 blz A3, in doos) is €650,=. Voor de extra uren die we hadden, was de toeslag €32,= per uur. En dit wordt allemaal pas betaald bij aflevering van het album.

deniesje

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #101 Gepost op: 14 juli 2011, 17:31:05 »
wauw fee, dat is een hele nette prijs voor datgene wat jullie ervoor krijgen!

CD28

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #102 Gepost op: 15 juli 2011, 10:19:19 »
Jeetje wat een verschil in prijzen! Wij hadden met 2 fotografen een afspraak en beiden zaten rond dezelfde prijs. Ik heb nog even 2 anderen gemaild uit dit topic voor wat informatie.
Degene die we nu op het oog hebben maakt wel verschrikkelijk mooie foto's, maar we vinden het ook wel veel geld...

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #103 Gepost op: 15 juli 2011, 10:42:28 »
Hoi,
Ja bedankt voor je reactie. Helaas hebben wij al voor hem gekozen. Ik dacht ff kijken of nog meer mensen vervelende ervaring hebben met Dimitri Visser. Hij is inderdaad fotograaf geweest bij ons op de bruiloft. Op de dag zelf is het prima gegaan maar daarna..... Ik heb netjes betaald en heb nu na 8 maanden nog steeds mijn fotoboek niet ontvangen! Hij is net helemaal niet bereikbaar. Je kan hem 100 keer bellen mailen of brieven sturen en hij reageert nergens op. Dan is het logisch dat mensen negatieve recensies gaan schrijven. Hij heeft onze dag echt een rotsmaak gegeven. Dus ik beveel hem absoluut niet aan! Hij heeft mooie foto's maar ja daar heb je niet zoveel aan als je ze niet in een album krijgt en er wel voor betaald hebt!
Gelukkig heb jij voor een ander gekozen!  En je hebt mooie foto's, gelukkig maar!
Groetjes


Heb jij zijn voorwaarden nog? wat is de afspraak over de levertermijn? Wellicht is hij aangesloten bij een organisatie en kan je met deze organisatie contact opnemen en kunnen zij nog wat voor je betekenen. Een levertijd van zo'n 2 á 3 maanden is nog wel okay (er gaat gewoon tijd in het bewerken etc zitten en hoeveel is ook afhankelijk van de keuze van het bruidspaar) maar 8 maanden is wel heel lang.
Hopelijk krijg je gauw je boek!

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #104 Gepost op: 15 juli 2011, 10:54:02 »
Jeetje Christa, wat vervelend zeg! En hij belooft nog wel dat hij snel levert.
Ik ben inderdaad erg blij dat we niet voor deze man zijn gegaan. Hopelijk kan ook jouw berichtje andere mensen ervan weerhouden om met hem in zee te gaan.
Ik hoop voor je dat je snel jullie album krijgt. Daar kijk je toch vreselijk naar uit.

deniesje

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #105 Gepost op: 15 juli 2011, 11:15:01 »
Christa, wat balen zeg! Ik hoop dat jullie snel het album zullen kijgen, dit kan écht niet door de beugel :mad:

Wie heeft er ervaring met Maurice en Annet van http://www.trouwreportagerotterdam.nl/
Wij hebben bij hun voor onze trouwdag een bronzen pakket gewonnen en daar zijn we natuurlijk enorm blij mee!
Ben erg benieuwd wie hier nog meer foto's (heeft) laten maken.

groetjes

Fee

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #106 Gepost op: 15 juli 2011, 14:36:41 »
wauw fee, dat is een hele nette prijs voor datgene wat jullie ervoor krijgen!

Ja, het voordeel van onze fotograaf is dat hij wel 10 jaar ervaring en fotovakschool heeft gedaan, het is alleen niet zijn hoofdberoep. Naast trouwrapportages heeft hij nog een kantoorbaan. Dus van zijn fotosalaris hoeft hij dus geen arbeidsongeschiktheidsverzekering en pensioen te betalen, zoals full-time fotografen dat wel moeten. Dat scheelt enorm!

Christa Matthijsse

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #107 Gepost op: 15 juli 2011, 22:18:44 »
hoi
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2011, 13:07:17 door Christa Matthijsse »

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #108 Gepost op: 22 juli 2011, 11:11:57 »
Ik heb gelukkig alles zwart op wit, dus we gaan er werk van maken hoor. Maar ja daar zit je echt niet op te wachten na een onwijze leuke huwelijksdag. Maar het zal moeten dus we gaan ervoor!!

En? heb je al wat meer gehoord? Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten sterker nog ik vind uit het oogpunt van fotograaf dat je een bruidspaar hier niet op KAN laten wachten! Er kan iets gebeuren maar in goed overleg met je klanten vind ik dat je naar een oplossing moet zoeken.
Als hij geen thuis blijft geven kan je natuurlijk ook nog naar de branche organistatie stappen waarbij hij aangesloten is.

CD28

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #109 Gepost op: 22 juli 2011, 12:04:27 »
Wij hebben toch besloten voor de fotograaf te gaan die wij in 1e instantie hadden uitgekozen. Op mijn mails heb ik geen enkele reactie meer gehad en bij haar hebben wij een goed gevoel. Had het laatst met iemand erover die is jaren terug getrouwd en ze hadden een goede fotograaf gekozen. Broer van AS kende nog wel iemand die het goedkoper kon en uiteindelijk zijn ze daarvoor gegaan. Gevolg is dat ze nooit haar foto's bekijkt omdat ze niet mooi zijn. Zij staat bijvoorbeeld nergens op van de voorkant. Ook hebben ze alleen maar een boekje gekregen waar je de foto's zo los in steekt dus geen mooi album. Voor haar een echte teleurstelling dus zij raadde me aan om toch voor iemand te gaan waar je een heel goed gevoel bij hebt.

KarinB

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #110 Gepost op: 6 augustus 2011, 08:53:45 »
Even een recensie voor onze trouwfotograaf: Jeroen Rebergen (www.huwelijkfotografie.nl).
Wat een fantastische vent! We hebben wel 20x tegen hem gezegd dat we zo blij zijn met onze keuze voor fotograaf.

Ook wij hadden op voorhand uitgebreid onderzoek gedaan en met diverse fotograven gesproken en uiteindelijk op ons gevoel af gegaan en voor Jeroen gekozen. Dit bleek de goede keus.

Hij heeft veel foto's en filmmateriaal gemaakt. De eerste selectie kregen we binnen 36 uur na de trouwerij al binnen, dat is écht heel leuk!
Hij paste zich enorm goed aan, aan de rondlopende gasten. Onze vrienden en familie zijn best losjes en daar voelde hij zich als een vis in het water. We hebben dan ook ontzettend gelachen met hem tijdens meerdere momenten van de dag.
De reportage (voor zover we nu gezien hebben) was voor ons als leken heel eenvoudig met Jeroen erbij en de resultaten zijn er.

Nu nog een paar weekjes wachten voordat we het definitieve materiaal in onze handen krijgen. Maar mocht iemand twijfelen over Jeroen, wij kunnen alleen maar zeggen, gewoon doen en je krijgt er écht geen spijt van!

chantal80

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #111 Gepost op: 19 november 2011, 10:36:29 »
Hallo

Wij hadden op onze trouwdag Joris Telders als fotograaf (komt uit de achterhoek). Op het moment dat hij er aan kwam lopen hadden we al een goed gevoel. Dit verliep erg prettig en tijdens het kennismakingsgesprek voelden we al een prettige klik. Prettige telefoontjes gehad waarin we de laatste dingen nog doornamen voor de dag zelf, overleg over tijden geplande reportages etc. De dag zelf geen stress en je voelde je echt op je gemak voor de camera (wat vooral mij erg verbaasde want ik ben geen "fotomodel"). In hetzelfde weekend ontvingen we al een mail met daarin een aantal sneakpeak foto's Vorige hebben we de foto's op dvd ontvangen (dit was later ivm onze huwelijksreis) zodat we zelf kunnen kijken wat we er mee doen. het zijn echt prachtige foto's geworden een mooie herinnering aan een prachtige dag.Hij vroeg ook een leuke prijs, je betaald hem per uur en betaald een bedrag voor de dvd (wij hebben bijna 500 foto's van 10.00 - 16.00) .
hij heeft een site www.jorisfotografie.nl

Groetjes
Chantal.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2011, 10:42:05 door chantal80 »

Kastanjaa

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #112 Gepost op: 20 november 2011, 19:37:15 »
In eerste instantie vonden wij de foto's niet zo belangrijk, maar toen bedachten we ons dat dit onze "enige tastbare" herinnering zou zijn aan deze dag. Dus toch maar op zoek gegaan naar een goede fotograaf, waarbij we een klik hadden. Daarnaast ook zijn portfolio goed bekeken en langs geweest voor een kennismakingsgesprek. Dit verliep erg prettig en de foto's waren prachtig. Meteen vast gelegd voor een jaar later (je  moet er wel op tijd bij zijn).

In de voorbereiding dacht de fotograaf goed mee, zo ook tijdens het bekijken van de (voor ons beide) onbekende locatie. Hier kwam hij nog met handige tips. Daarnaast konden we zelf aangeven wat we graag wilden. Zo wilde ik perse foto's met sneakers aan. De fotograaf wilde ook met onze CM om tafel. Zo kon hij het draaiboek doornemen, maar ook evt. verrassingen die wij niet wisten. Dan wist hij wanneer hij zijn camera paraat moest hebben.

Wij hebben een hele mooie en ontspannen dag gehad. Houden allebei niet van poseren, maar dit ging zo gemakkelijk en ontspannen. Wij krijgen morgen het trouwalbum (zijn 8-10-2011 getrouwd). Paar dagen na het trouwen kregen we al wat foto's van hem gemaild. Die zal ik hier even plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe goed hij is ;-)

www.bsfoto.nl
« Laatst bewerkt op: 20 november 2011, 19:39:59 door Kastanjaa »

SGV

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #113 Gepost op: 4 december 2011, 21:57:09 »
Nogmaals je bloemen zijn echt super gaaf Kastanjaaaaa

Mikey

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #114 Gepost op: 8 december 2011, 16:00:11 »
Iemand ervaring met Ysbrand en Anna van trouwenopdefoto.nl?
Het zijn 2 fotograven en de foto’s worden in hoge resolutie geleverd op DVD.
Reportage is incl. online trouwalbum (blijft 1 maand online). Vanaf deze website zijn de foto’s ook in hoge resolutie te downloaden.
Wij hebben een goed gevoel bij hen en vinden hun portfolio erg leuk. Hij is al bekend met onze locatie, en we gaan er samen nog een keer naar toe voor de bruiloft.

Dwencke

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #115 Gepost op: 11 december 2011, 21:41:00 »
Even ook een recensie van onze fotograaf. Zoals wel meerderen hier hadden wij Astrid Termaat als fotograaf en ze was echt super. Niet alleen bewoog ze zich ongemerkt door de gasten (voor ons heel belangrijk) ze was ook heel hulpvaardig (net even dat extra setje ogen en oren die je op zo'n dag goed kan gebruiken). En last but not least...we hadden op dezelfde avond al de eerste paar foto's...en geloof me als je 's nachts samen na zit te genieten van een prachtige bruiloft dan zijn een paar foto's echt helemaal leuk!

Bruidje!

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #116 Gepost op: 3 januari 2012, 21:29:38 »
Wij hebben gisteravond een gesprek gehad bij 'Kronieken in Beeld' in Zoetermeer. Dit is een man die het voor zijn hobby doet. Een ontzettend gezellige vent..

Gaat helemaal goedkomen!! Hij maakt prachtige foto's en is relatief niet duur!!

Wij hebben ook Arthur van Kronieken in Beeld als fotograaf voor ons huwelijk. Inderdaad hele fijne vent en ook fijne prijs :-)! Meer dan €1.000 voor een reportage zagen wij niet zitten en dat is dus ook helemaal niet nodig! Nog geen ervaring met zijn foto's, maar die op zijn website vonden we er mooi uitzien. En hij had echt een geweldig mooi fotoalbum!!! Dat was uiteraard het duurste album wat hij had, haha, maar daar hebben we ons maar even over heen gezet, want het was echt super!

Mereza

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #117 Gepost op: 6 januari 2012, 18:53:39 »
Morgen gaan wij bij de eerste fotograaf op bezoek om kennis te maken. Natuurlijk gaan we er nog meer bezoeken. Hebben jullie tips of adviezen wat je tijdens zo'n eerste gesprek in ieder geval moet vragen of te weten moet komen?

Jack&Jill

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #118 Gepost op: 9 januari 2012, 15:28:30 »
Hoi Mereza,
Wij zijn ook bezig met het kiezen van een fotograaf en zijn er waarschijnlijk wel uit :-)

De vragen die wij hebben gesteld hadden betrekking op zijn manier van werken, hoe lang het duurt voordat de foto's klaar zijn en of hij nog suggesties had voor onze planning.
Uiteindelijk was het een heel leuk gesprek. Dat is denk ik nog het belangrijkste. Dat het iemand is waarmee je een klik hebt.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor Christiaan de Groot: www.mooibelichttrouwreportages.nl

Succes!

Gr. Jill
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 15:29:50 door Jack&Jill »

Jack&Jill

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #119 Gepost op: 9 januari 2012, 15:30:25 »
Nee, maar wel een fan van onze fotograaf :-)
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 15:31:30 door Jack&Jill »

Jack&Jill

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #120 Gepost op: 9 januari 2012, 15:34:09 »
Is er een plek waar alle nieuwe berichten binnenkomen zodat ik zien wat de topics allemaal zijn?

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #121 Gepost op: 9 januari 2012, 21:30:03 »
Nee, de nieuw topics staan gerangschikt per onderwerp (als je ze tenminste goed plaatst). Gewoon even de homepage bekijken, dan hoef je niet ver te zoeken.

twijfeltje

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #122 Gepost op: 9 januari 2012, 22:18:05 »
Je kunt wel op 'bekijk nieuwe inhoud' klikken rechtsbovenaan als je dat bedoelt.

marjolein1987

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #123 Gepost op: 11 januari 2012, 12:08:17 »
Wie weet er nog een leuke fotograaf in de omgeving van arnhem? Die een beetje betaalbaar is?

Richelle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #124 Gepost op: 11 januari 2012, 13:01:24 »
Wie weet er nog een leuke fotograaf in de omgeving van arnhem? Die een beetje betaalbaar is?

Jeroen Rebergen.....woont in Vorden. Niet zo ver weg dus maar hij doet het landelijk.

www.huwelijkfotografie.nl

Wij hebben hem ook, over 4 1/2 week kan ik je vertellen hoe het was

greetz

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards