collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 381723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #275 Gepost op: 29 oktober 2012, 07:35:08 »
Nou in dit topic vind je die misschien alleen maar (weet ik niet, heb ze niet allemaal bekeken) maar ik weet van best een hoop mensen dat zij ook dure fotograven hebben..

Denk dat de meeste mensen letten op hun budget ook.
Ik heb bijvoorbeeld van te voren samen met mijn AS gekeken naar wat ons totaal bedrag zou zijn en dit dan beetje onderverdeeld in verschillende dingen zoals feest, diner, trouwauto, kleding, fotograaf, videograaf, ringen, enzovoort.. En elke keer gekeken naar wat je ongeveer voor prijzen kunt verwachten maar ook naar hoe belangrijk het voor ons is.

Een fotograaf is voor ons heel belangrijk echter willen we ook een groot feest op een bepaalde locatie wat net iets belangrijker was. Het budget voor de fotograaf is bij ons overigens wel verdubbeld.. hadden eerst 500 en nu 1000...

Kim Righarts

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #276 Gepost op: 29 oktober 2012, 08:57:39 »
Help...! Ben het hele topic doorgeweest:-(
Blijf het toch lastig vinden hoor. Op de L&M Beurs kregen we een folder in onze handen van  :censored:budgettrouwfotograaf :censored:. Zijn volgens mij 2 meiden. Zag er wel heel gaaf uit... Mijn voorkeur ging uit naar een fotograaf in Wassenaar ( :censored:Damon :censored:) beide stylen vind ik eigelijk geweldig, maar prijsverschil is zooooooo groot!
Ik lees op dit topic alleen maar goedkopere fotografen, waar letten jullie op bij de keuze? echt alleen de prijs?

@Majohn  Het is mij inderdaad ook opgevallen dat het voornamelijk om de prijs draait op dit topic.
Mijn vriend is zelf bruidsfotograaf en wat vaak blijkt is dat mensen de fotograaf een beetje onderaan het lijstje hebben staan. Begrijpelijk ik zou wat budget betreft mijn locatie ook belangrijker vinden dan de fotograaf.
Ik denk persoonlijk dat het het belangrijkste is om te kijken wat voor een fotograaf je zoekt.......
Ben je opzoek naar de romatische trouwfoto's veel geposeerd? Of ben je opzoek naar een fotograaf die een journalistieke manier van werken heeft en geef jij meer om de spontane foto's op jou dag waarbij alle belangrijke momenten op zijn mooist worden vast gelegd? En wat verwacht jij daarna? een dvdtje met alle foto's? of wil jij ook een mooi trouwalbum in de kast hebben staan?
Kijk daarnaast ook wat de fotograaf je bied voor die prijs........ komt hij of zij voor 700 euro, maar moet je dan nog zelf de reiskosten betalen en ook nog een album dan zal hij niet duurder zijn dan een fotograaf die 1200 vraagt met album en reiskosten inbegrepen. En hoeveel uur komt zo'n fotograaf dan? zegt die fotograaf 6 uur en dan ben ik weg? op feesten maak ik geen foto's? terwijl jij dat zo graag wil? Ik denk datd at de punten zijn waar je goed overna moet denken..... het komt zo vaak voor dat mensen achteraf spijt hebben van de fotograaf die ze hebben gekozen omdat ze alleen maar naar de prijs hebben gekeken......

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #277 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:46:01 »
@kim89, wat leuk dat jouw vriend bruidsfotograaf is, maar ook lastig denk ik. Wat doen jullie in dit geval? Wie komt bij de foto's maken?
Wij willen een een professionele trendy&hippe&tikkie "sexy" trouwreportage. Niet alleen journalistiek, wil zeker mooie reportage foto's van onszelf, incl album. Ik wil er zeker niet op bezuinigen maar ook niet TopOfTheBill zeg maar. Het is naast de ringen het enige wat er nog van over is van de dag...buiten elkaar uiteraard ;)  Ik ga gewoon de 2 die ik had aanschrijven, qua style helemaal die van ons, en ik hou jullie op de hoogte. Volgens mij heb ik 2 uiterste gevonden in prijs dan haha! Tot later.... :biggrin:

Mirthe

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #278 Gepost op: 29 oktober 2012, 14:29:46 »
Ik wil nog wel even een zeer positieve recensie achtelaten over onze fotografe: Mira Makkinje uit Huizen (onze bruiloft was in Amsterdam). http://www.m3-fotografie.nl/

Ze was erg meedenkend met ons kleine budget en specifieke wensen. En ik vind onze foto's veel mooier geworden dan ik had verwacht naar aanleiding van haar website. Er staan elders op het forum wel een paar foto's die ze gemaakt heeft.


misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #279 Gepost op: 29 oktober 2012, 16:14:31 »
Ik heb gelukkig gekeken naar budget maar vooral ook naar de foto's en wat diegene allemaal kan en doet. Van 3 foto's op een site weet je nog niets.. vond het allemaal maar een beetje hetzelfde eruit zien vaak...

Gewoon vooral afspreken met fotograven.. dan krijg je het juiste beeld vaak pas!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #280 Gepost op: 29 oktober 2012, 16:43:31 »

Gewoon vooral afspreken met fotograven.. dan krijg je het juiste beeld vaak pas!

Dat is zeker heel belangrijk! Wij hebben het vooral daardoor laten afketsen met de fotograaf die we in eerste instantie in gedachten hadden. Voor hem hoefden we nu nog niks af te spreken, als we de datum vast zouden leggen, zouden we 6 weken van te voren een afspraak maken om alles door te spreken en dat was het! Voelde ik me echt niet fijn bij, wilde toch echt eerder kennis maken en kijken of de ideeën wel bij ons passen!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #281 Gepost op: 30 oktober 2012, 09:30:51 »
Wij hebben gekeken naar ons budget, wat voor we voor dat geld hebben, is de stijl naar onze smaak en is er een klik met de fotograaf. Wij hebben met verschillende fotografen afgesproken en vergeleken

Hilda79

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #282 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:23:25 »
Laat fotografie niet je sluitpost zijn tenzij je een gruwelijke pest aan foto's hebt.
Het enige wat overblijft zijn jullie ringen en de foto's.

Een lijstje met belangrijke punten:
- spreekt de site / foto's / schrijfstijl je aan? (Site en tekst kunnen door een ander gemaakt zijn dus staar je daar niet blind op)
- staan er prijzen op de site en past dat in je budget?
- biedt de fotograaf wat je wilt? album foto's digitaal etc.

Ja?

Maak dan een afspraak maar maak niet met heel veel fotografen afspraken want dan zul je na een aantal gesprekken niet meer weten wat nou de eerste heeft gezegd en laten zien. Filter uit de sites ongeveer de 3 fotografen die je het meeste aanspreken. Heb je bij de eerste een goed gevoel dan kun je de anderen altijd nog af gaan zeggen als je echt denkt dit is hem/haar.

Geef in de gesprekken heel goed aan wat je graag wilt.

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #283 Gepost op: 31 oktober 2012, 22:16:53 »
Wat handige lijst Hilda, super!!
Morgenavond hebben we een afspraak bij www.budgettrouwfotograaf.nl ben reuze benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte! Ben zooooo weg van de style, nu nog de klik O0

Hilda79

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #284 Gepost op: 1 november 2012, 12:57:14 »
Dat ziet er echt leuk uit.
Qua site en foto's ook helemaal mijn smaak. Album herken ik en die zijn ook goed dus daar ga je je geen buil aan vallen zoals wij dat hier zeggen.

Fiona80

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #285 Gepost op: 1 november 2012, 22:17:57 »
Laat fotografie niet je sluitpost zijn tenzij je een gruwelijke pest aan foto's hebt.
Het enige wat overblijft zijn jullie ringen en de foto's.

Een lijstje met belangrijke punten:
- spreekt de site / foto's / schrijfstijl je aan? (Site en tekst kunnen door een ander gemaakt zijn dus staar je daar niet blind op)
- staan er prijzen op de site en past dat in je budget?
- biedt de fotograaf wat je wilt? album foto's digitaal etc.

Ja?



Inderdaad dit is een goed advies!
Ik vind het zelf heel belangrijk dat de website er goed verzorgd uit ziet (stukje professionalisme), dat de prijzen op de site staan en wat je ervoor krijgt.
Dit in mijn achterhoofd houdende heb ik momenteel ook een voorselectie gemaakt van 2 à 3 fotografen...
Nu maar ff kijken wie ik wanneer ga uitnodigen!

Hilda79

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #286 Gepost op: 2 november 2012, 16:48:57 »
Fiona, ik heb ooit eens van iemand gehoord dat de prijzen op de site stonden maar toen ze gesprek hadden dat degene zei ja maar dat is alleen daar of daarvoor. Ze zouden 3 dubbele kwijt zijn voor hun wensen. Er stond trouwreportage inclusief boek bedrag x. Dat bleek alleen foto's van het trouwen op zich te zijn en een miniboekje met paar foto's daarvan. Let er dus op dat er uren bij vermeld staan.

Succes.

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #287 Gepost op: 2 november 2012, 16:53:16 »
MaJohn, hoe is het gesprek gegaan?

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #288 Gepost op: 2 november 2012, 22:30:03 »
Gisteren langs geweest bij 1 van de meiden (het zijn er inderdaad 2) van budgettrouwfotograaf.
En ik ben eigenlijk laaiend enthousiast, maar ik heb me ingehouden;) De klik was er zeker, ze luistert en komt zelf met tips en ideeen.
OK, als ik het goed begrepen heb: Budget is een onderdeel/bedrijf wat ze met zn 2-en hebben opgezet, omdat ze een trouwreportage voor iedereen betaalbaar willen maken. Wat ik begreep is dat het met name zit in de albums, die maken een reportage zo duur. Een reportage afleveren zonder boek willen ze niet, dus is budget ontstaan. De meiden hebben ook een eigen bedrijf+site en werken ook voor elkaar. Snappen jullie me nog haha!
Nu krijg je ook de grote albums te zien en ja....die zijn TOP! Ze gaat een offerte maken, voor een groot album, dus vallen wij dan niet onder budget. We vonden het album te klein.
Maar de prijs is nu echt niet schrikbarend ofzo! (1130.- voor 4 uur, ieder extra uur is 85.-, en daar zit alles bij in...album/dvd/reiskosten) geen gekke achteraf kosten, daar houd ik van!
Dus.....ik wacht de offerte af, de andere fotograaf die we hadden ligt echt boven budget. We gaan er nog een paar nachtjes over slapen, denk ik.....;)
 





Hilda79

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #289 Gepost op: 4 november 2012, 13:42:08 »
Klopt idd dat de luxe albums vreselijk duur zijn. Je zit daarmee al snel aan een inkoopprijs van 200 - 300  euro en dan moet je hem nog maken.
De budgetalbums die zij gebruiken hebben een software mogelijkheid waarbij je vrij snel en simpel een album kunt maken en die zijn inkoop rond de 40 euro.

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #290 Gepost op: 4 november 2012, 20:11:04 »
@hilda ik heb je even gechecked hoor en ik lees dat je fotografeerd/fotograaf bent?. Ga je zelf ook trouwen? Vind het eerlijk gezegd een beetje apart dat je inkoopprijzen vermeld van fotoalbums. Misschien lief bedoelt maar bij de supermarkt staat naast de verkoopprijs toch ook niet de inkoopprijs vermeldt. Of biedt jij albums aan tegen inkoopprijs:)? En hoe weten wij nou dat die bedragen kloppen? Het belangrijkste is wat vraagt de fotograaf ervoor lijkt me.

Mirthe

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #291 Gepost op: 5 november 2012, 09:02:29 »
Dit forum is er toch voor om informatie te geven. Iedereen zijn eigen keuze wat hij/zij wil betalen natuurlijk maar het is ook wel goed om te weten wat het nou eigenlijk kost. Ik maak zelf een professioneel trouwfotoboek via www.profotonet.nl, een site en software die ook veel professionele fotograven gebruiken, daar kost een luxe trouwboek inderdaad 200-300 euro (groot, met beschermende coating en combi leer en foto omslag), en een 'normaal' boek ongeveer 40-100 euro (en dan heb ik het niet over hema kwaliteit maar wel gewoon plat vallende spreads, goede kwaliteit fotopapier en leren of foto omslag).

Het kost mij als niet professional ongeveer 8 uur om een mooi boek te maken, maar een professional zal daar minder lang over doen omdat die waarschijnlijk standaard kaders en lay out van de pagina's hebben (ik moet nog lay out maken en alles op de millimeter gaan uitlijnen enzo).

Ik heb 350 euro betaald voor een professionele fotograaf voor 3 uur en alle foto's bewerkt en digitaal aangeleverd gekregen. En ben nu nog ongeveer 350 euro kwijt voor een boek voor ons en 3 boeken voor familie. Maar ik heb niet voor de allerduurste fotograaf of boeken gekozen. En ik ben er ook nog wel 20 uur mee bezig geweest om al die boeken te maken. Dus als ik mijn tijd zou uitdrukken in kosten van werkuren ben ik er nog in totaal 1100 euro voor kwijt. Ik vind het leuk om het zelf te doen, en ben ook hobby fotograaf, maar voor iemand die dat niet leuk vind of er geen ervaring mee heeft is het logisch om er gewoon voor te betalen.

Saartjuh88

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #292 Gepost op: 5 november 2012, 09:30:59 »
Ik twijfel tussen twee fotograven. De eerste man is al op bezoek geweest maar hij kletst te veel over zich zelf ben bang dat hij op ons huwelijk ook overal tussen springt of gaat kletsen en ben niet helemaal om. Maar hij past wel in ons budget. Eind van de maand een afspraak met een andere fotograve hoop dat  het niet tegenvalt. Een totaal andere stijl. Weet echt niet welke ik moet kiezen. Misschien wil iemand voor mij even je ongezouten mening geven? :biggrin: Ben zo'n twijfelkont.

Fotograaf 1: 
http://www.rgfotografie.nl/

Fotograve 2: http://lerafotografie.nl/

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #293 Gepost op: 5 november 2012, 09:37:10 »
Ik twijfel tussen twee fotograven. De eerste man is al op bezoek geweest maar hij kletst te veel over zich zelf ben bang dat hij op ons huwelijk ook overal tussen springt of gaat kletsen en ben niet helemaal om.

Sorry ik moest hier heel hard om lachen haha. Als je al zo twijfelt, dan zou ik er niet mee in zee gaan. Er zijn zoveel fotograven, er is er vast nog wel 1 die binnen jullie budget past en die een stuk minder kletst  ;)

Saartjuh88

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #294 Gepost op: 5 november 2012, 09:54:50 »
@Latin Bride

Beetje chaotische zin van mij. Je hebt gelijk! Maar deze man komt voor 395 5 uur fotograveren en hij wist echt waar hij over sprak. Maar qua style ben ik er ook nog niet helemaal overuit.

Hilda79

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #295 Gepost op: 5 november 2012, 10:32:29 »
MaJohn, deze inkoopprijzen kun je zelf zien via de link die Mirthe je gaf. Daar komen namelijk de albums van heel erg veel fotografen vandaan. Ook andere albums waar mee gewerkt wordt kun je zelf de prijzen van vinden op internet wat het een fotograaf kost om het aan te schaffen. Dus wat is er op tegen als ik dan je die zoektocht bespaar en een prijs geef wat het ongeveer inkoop kost?
Ik ben net als anderen hier op het forum al getrouwd.

Mirthe, sommige zullen met standaard opgemaakte albums werken of met de software aangeleverd en dan kost het inderdaad niet heel erg veel tijd (uur of 2 - 4). Anderen zullen dit zelf keer op keer doen in bijvoorbeeld photoshop of indesign. Weer anderen besteden het uit aan een grafisch ontwerper.

Saartjuh, ga voor je gevoel en de stijl die je aanspreekt. Al vind ik die eerste wel heel erg mooi!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #296 Gepost op: 5 november 2012, 10:32:49 »
@Latin Bride

Beetje chaotische zin van mij. Je hebt gelijk! Maar deze man komt voor 395 5 uur fotograveren en hij wist echt waar hij over sprak. Maar qua style ben ik er ook nog niet helemaal overuit.

Kies voor een stijl die ook bij jullie past! En als die stijl niet in jullie budget past, is er vast een andere fotograaf die wel in jullie budget pas en nog eens de stijl heeft die jullie willen!

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #297 Gepost op: 5 november 2012, 10:45:29 »
Tuurlijk is iedereen er vrij mee om te vermelden wat zij wil, alleen kan je er zo weinig mee als consument om te weten wat de inkoopprijs is. Dit omdat elke fotograaf er een eigen verhaal voor heeft, en vaak ook pakketten aan biedt. Maargoed...we hebben het er niet meer over;)
Profotonet echt nog nooit van gehoord, maar daar kan je dus prof albums zelf maken? Apart...(weer haha!) Ik ben bang als ik zelf mn boek ga maken, dat ik er alleen foto's in doet waarbij ik er geweldig op sta, en niet naar de foto zelf. Zou beetje eenzijdig worden denk ik.

@saartjuh88 fotograaf 1 is totaal niet mijn smaak, geen idee wie Ronald is, maar de style bevalt me helemaal niet. Beetje griezelig komt in me op...:( Fotograaf 2 bevalt me wel, hier wordt ik vrolijk van. Volgens mij ook een vrouwelijke fotograaf, die weten toch altijd net even een extra touch aan alles te geven. Als je zo op de prijs kijkt, check anders even de fotograaf van mij, qua style verschillen ze niet zo veel.
Je moet (nouja...) wel voor de style gaan, en niet voor de goedkoopste...en als je dat wel doet, zoek dan een fotograaf die aan beide voldoet. HIj kan wel voor 200.- 5 uur komen fotograferen, maar daar gaat het toch niet om, je moet wel happy zijn met de foto's. In dit geval bij twijfel....niet doen haha! Dat was mijn ongezouten mening;)

idgnkv

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #298 Gepost op: 5 november 2012, 10:46:15 »
@Saartje: Als je twijfelt, moet je het niet doen. Mijn ongezouten mening: de foto's van fotograaf 1 vind ik niet mooi, die van fotograf 2 wel :)

Hilda79

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #299 Gepost op: 5 november 2012, 10:54:02 »
MaJohn, haha ja de albums wel de boeken vaak niet dan willen ze een fotograafsite/kvk/btw etc van je zien voor je dat kunt bestellen. Als je sites wilt voor goede albums gil maar ik weet er een aantal die goede prijs kwaliteit leveren.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards