collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 381236 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #400 Gepost op: 13 maart 2013, 10:55:14 »
Ik vind het heel raar, dat als ik om een offerte vraag, er altijd een kennismakingsgesprek moet plaatsvinden. Want vaak hoor ik kosten als 750 euro voor een hele dag, maar dan komt dan nog van alles bij. Reiskosten, nabewerking, etc.

Waarom is hierover zoveel onduidelijkheid?

Ik krijg hier ook altijd zo'n naar gevoel van. Je wilt weten waar je aan toe bent. Uiteindelijk hebben wij mede daarom gekozen voor Koppenhagen fotografie. Die is op zijn website heel duidelijk over de kosten.De hoofdreden om voor hem te gaan was natuurlijk om dat de foto's ons erg aanspraken en er een klik met hem was. Maar de duidelijkheid heeft zeker meegespeeld.
Niets geen verrassingen achteraf.

BlondeBride

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #401 Gepost op: 13 maart 2013, 10:57:08 »
op zijn site staat dat tot 100 km (heen en terug bij elkaar) bij de prijs in is, maar elke km daarbuiten is 0.35 met een max van 80euro.

de nabewerking zit ook bij de prijs, alleen een album zou er nog bij komen

Ana89

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #402 Gepost op: 15 maart 2013, 09:25:28 »
Wij hebben gekozen voor RiCon fotografie, prijs / kwaliteit verhouding is goed en we hebben er een ontzettend fijn gespek mee gehad.
we laten daar ook onze uitnodigingen maken.

Peter21

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #403 Gepost op: 15 maart 2013, 15:11:39 »
Wij hebben voor ons huwelijk met meerdere fotografen gesproken. Onze insteek was om een fotograaf die mooie foto's maakte voor een goedkope prijs. In het proces naar het zoeken van onze bruidsfotograaf werd ons steeds meer duidelijk dat de prijs geen doorslaggevende factor moest zijn.

Na een gesprek met bruidsfotograaf werd ons duidelijk dat het om service ging voor ons. Het gevoel wat hij ons gaf was volledig vertrouwen dat het van A tot Z helemaal goed ging komen. Alles was vooraf tot in de puntjes geregeld en hij heeft voor onze dag als grote adviserende rol gespeeld. Wij hadden eigenlijk geen idee hoeveel er op ons af zou komen in het jaar voorafgaande aan onze bruiloft.

Hij had een hele planning voor ons wat we stap voor stap moesten doen en hoeveel tijd voor onze grote dag dat geregeld moest zijn. Zijn service begon dus eigenlijk al op het moment van ons eerste gesprek, tussentijdse updates, een prewedding shoot, gesprek een paar dagen voor de bruiloft of alles nog volgens planning was, uiteraard op de dag zelf, snelle ontwikkeling van de foto's, samen onze foto's uitkiezen voor in het album en prints bestellen voor aan de muur. Dit alles in hele duidelijke pakketten. Misschien iets duurder dan gemiddeld, maar voor ons als grote steun voor onze hele dag en mede door zijn aanwezigheid en zijn rustige uitstraling heeft dit ons een hoop zorgen gescheeld en tot een fantastische dag en album bezorgd.

Mijn advies, ga niet prijs shoppen voor een fotograaf. Ga af op je gevoel en kies een fotograaf die bij julie past. Een persoon waar je gemakkelijk mee kan praten, en een dag gemakkelijk mee kan doorbrengen. Je bruidsfotograaf is natuurlijk de hele dag aanwezig van het aankleden tot het einde van het feest. Naast de ringen zijn de foto's en je fotoalbum het enige wat je fysiek over houdt na je bruiloft (naast je fantastische bruid natuurlijk in mijn geval) Het album is je erfstuk wat jaren en jaren mee gaat.

Succes in de zoektocht naar jullie bruidsfotograaf :)

* Post aangepast i.v.m. mogelijke reclame in eerste post*







« Laatst bewerkt op: 15 maart 2013, 15:21:52 door JoyceS »

Destino

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #404 Gepost op: 21 maart 2013, 09:33:33 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:00:36 door destino »

MayBride

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #405 Gepost op: 21 maart 2013, 13:16:53 »
Voor mij is de klik minder belangrijk (mits hij/zij is niet totaal onbeschoft;) )

Resultaat is veel belangrijk. Als hij/zij leuk kunnen spreken dan mischien voel je wat beter op de dag zelf maar hij/zij is ingehuurd als fotograaf niet een 'soothsayer' of vriend/vriendin. Dus als de foto's zijn alleen 'so-so', then what's the point of him/her and you having a click;)


Destino

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #406 Gepost op: 21 maart 2013, 13:28:30 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:00:42 door destino »

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #407 Gepost op: 21 maart 2013, 13:30:37 »
De klik is juist wel belangrijk. Hoe meer jij je op je gemak voelt des te mooier worden de foto's.

Bovendien laat je iemand toe op de mooiste dag van je leven. Toch een intiem moment dat je alleen maar deelt met vrienden en familie. Dan hoef ik niet een fotograaf op mijn bruiloft waar ik geen klik mee heb.

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #408 Gepost op: 28 maart 2013, 10:57:04 »
Wij hebben toch besloten om een professionele fotograaf in te huren (dit wilde ik heel graag, dus AS moest wel). Wijtrouwen in Eefde, terwijl we inPapendrecht wonen. Dus we vinden het moeilijk om een fotograaf op afsta d te vinden. Op het internet hebben we grietje Mesman gevonden. Heeft iemand ervaring met haar?

wedding2013

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #409 Gepost op: 10 april 2013, 21:51:58 »
Ik ben op zoek naar een fotografen duo (professionals en geen hobbyisten)
iemand een tip? afstand maakt niet uit..

Boven de 1400 is geen optie...

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #410 Gepost op: 17 april 2013, 19:01:00 »
In welke regio zoek je iets?

Leonie-Utr

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #411 Gepost op: 20 april 2013, 17:27:18 »
Een fotografen duo voor minder dan 1400 euro gaat je denk ik niet lukken.
Eentje voor een hele dag is al vaak rond die prijs.

Voor een duo kom je al snel uit boven de 2000 euro.
Die van mij werkte alleen, maar heeft beelden aangeleverd alsof hij in tweevoud rondliep.

wedding2013

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #412 Gepost op: 22 april 2013, 12:04:28 »
tja, dan maar wat studenten mailen van de foto academie, ik ga echt niet van die belachelijke bedragen uitgeven aan een fotograaf.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #413 Gepost op: 23 april 2013, 12:41:19 »
Wedding, is het misschien een idee voor jullie om voor een professional en een student ernaast te gaan?
Dan blijf je binnen jullie budget en je hebt wel twee fotografen.

misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #414 Gepost op: 23 april 2013, 12:54:23 »
Waarom wil je een duo?

Steffie_G

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #415 Gepost op: 29 april 2013, 11:02:40 »
Eventjes een vraagje.
We hebben binnen 2 weken een afspraak met een fotograaf.
Hij vraagt 980€ voor 8 uur ononderbroken fotografen en dan krijg je minstens 250 goede en bewerkte foto's op CD rom gebrand, die foto's in een hand gemaakt boekje en een eigen site met de foto's.
Per volgend begonnen uur betaal je nog 90€ extra en het 11de uur is gratis.

Is dit een redelijke prijs?
Want ik zie hier veel prijzen voorbij komen, maar aangezien we in België wonen weet ik niet of ik naar die prijzen kan kijken en vergelijken.

Edit: de foto's zijn wel volledig ons ding. Losjes, levendige kleuren, heel apart ook

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #416 Gepost op: 29 april 2013, 11:25:21 »
Volgens mij is de gemiddelde prijs zo'n beetje 1000 euro voor 6 uur. Denk dat je dus wel goed zit!

kitje

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #417 Gepost op: 7 mei 2013, 15:25:20 »
Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een foto en videograaf ineen, weten jullie goede?
En graag in de omgeving Valkenswaard (is bij Eindhoven)?
Alvast hartelijk dank!
Groetjes Kitty.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #418 Gepost op: 7 mei 2013, 15:41:41 »
@ Kitje;
Wij wonen in Veldhoven en  hebben zelf Dennis Rutters (uit Geleen-Limburg) http://www.dennisrutters.nl/
Ik hoor ook erg goede verhalen van familie en vrienden over Sandra (veldhoven) www.eyeforphotography.nl/

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #419 Gepost op: 7 mei 2013, 20:15:13 »
@kitje ik hoor ook goede verhalen over Sandra van eyeforphotography.nl
Moeite waard om eens te informeren.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #420 Gepost op: 7 mei 2013, 20:56:02 »
* Vincent Knoops Fotografie
* Lucky Pictures
* Zuiver Fotografie

Steffie_G

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #421 Gepost op: 9 mei 2013, 22:30:41 »
We hadden vandaag een afspraak bij een fotograaf en we zijn er uit dat hij onze fotograaf op dé dag zal worden.
Helemaal blij!!  :biggrin:

Maar nu, het basispakket is 8u, ik dacht aanvankelijk dat dit méér als voldoende tijd was.
Maar nu begin ik toch te twijfelen. Als ik nog foto's wil van make-up en kapsel en de laatste foto's van na de openingsdans dan komen we er met 8u bijlange na niet.
Dus ik kwam eens eventjes horen voor hoeveel uren jullie je fotograaf hebben geboekt?
Er komt bij ons 90€ per uur bij en het 11de uur is gratis. Ik denk dat dit wel een redelijke prijs is?

misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #422 Gepost op: 10 mei 2013, 08:39:42 »
Ik heb hem 12 uur haha...

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #423 Gepost op: 10 mei 2013, 10:24:59 »
God, lijkt me zo doodvermoeiend om fotograaf te zijn...12 uur door een lens kijken...pffff......Denk dat je qua prijs wel goed zit Steffie!

misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #424 Gepost op: 10 mei 2013, 10:28:45 »
Nou hij zal niet 12 uur door een lens kijken hoor.. Want tijdens de lunch en avondeten hoeft hij sowieso niet continu foto's te maken..
En als wij weg zijn een uurtje na het eten en voor het feest zal hij ook echt niet continu foto's maken! ;)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards