collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 381175 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ikkke

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2011, 13:14:23 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, geen idee of dit mailtje goed overkomt :rolleyes: Maar zoals iedereen hier ga ik trouwen (mei 2012). Nu ben ik op zoek naar een goede en vooral goedkope fotograaf in de omgeving van Twente. Ik ben alleen op zoek naar een fotograaf die de reportage aflevert op DVD. Heeft iemand een goede ervaring?

Groetjes
Inge :laugh:

Maewyn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2011, 10:35:40 »
Ik raad je Jeroen Rebergen aan, hij komt uit die omgeving en is ontzettend aardig en niet duur! Hij levert zijn foto's op DVD af en je kunt ze ook in groter formaat erbij krijgen, als je wilt. Daarnaast zet hij (volgens de website) de mooiste foto's achter elkaar met een liedje eronder, waardoor je een prachtig overzicht hebt van je dag! Wij trouwen pas op 6 mei, dus daarna kan ik je laten weten hoe het echt was, maar tot dusver is onze indruk erg goed!

anna23

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2011, 10:42:59 »
Onze fotograaf wordt Astrid Termaat uit Cuijk! Via goede verhalen zijn wij bij haar terrecht gekomen. Kijk maar eens op haar site: http://www.astrid-fotografie.nl

Hele mooie foto's! Wij betalen 650 euro voor de hele dag (excl. album, maar wel alle foto's digitaal aangeleverd en een gratis foto DVD). Eén van haar foto's is ook genomineerd voor de Bruidsfoto Award 2011.

We hebben een gesprek met haar gehad en hadden daar meteen een goed gevoel bij. Het moet gewoon goed klikken, dat is vaak het belangrijkste!

Zij is ook onze fotograaf!! Grappig. Wanneer trouwen jullie?

En ik vind dat ze inderdaad mooie foto's maakt!

Richelle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #28 Gepost op: 24 januari 2011, 23:01:46 »
Ik raad je Jeroen Rebergen aan, hij komt uit die omgeving en is ontzettend aardig en niet duur! Hij levert zijn foto's op DVD af en je kunt ze ook in groter formaat erbij krijgen, als je wilt. Daarnaast zet hij (volgens de website) de mooiste foto's achter elkaar met een liedje eronder, waardoor je een prachtig overzicht hebt van je dag! Wij trouwen pas op 6 mei, dus daarna kan ik je laten weten hoe het echt was, maar tot dusver is onze indruk erg goed!

Ik wil je niet uit de mooie droom helpen maar Zelhem ligt nog steeds niet in twente maar in de achterhoek.
Tis niet flauw bedoeld hoor, dus pak het alsjeblieft niet verkeerd op maar de vergissing twente en achterhoek wordt helaas
nog in heel nederland gemaakt....
Zelf kom ik uit de achterhoek en we zitten er wel zelf aan te denken om een kennismakingsgesprek met hem aan te gaan.
we trouwen pas 10-2-12, dus we hebben nog even. Maar ben benieuwd naar je ervaringen straks in mei.

liefs Chelle
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2011, 23:02:56 door Richelle »

~M*M~

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #29 Gepost op: 24 januari 2011, 23:08:31 »
Ik wil je niet uit de mooie droom helpen maar Zelhem ligt nog steeds niet in twente maar in de achterhoek.
Tis niet flauw bedoeld hoor, dus pak het alsjeblieft niet verkeerd op maar de vergissing twente en achterhoek wordt helaas
nog in heel nederland gemaakt....
waarschijnlijk een teer plekje bij je, maar de achterhoek, ligt altijd nog meer in de omgeving van Twente dan bijvoorbeeld Den Haag of Eindhoven.

Ik vind zelf de comment een beetje slakken en zout. Maewyn geeft een tip. Boeie of de plaatsaanduiding klopt? Ze geeft toch geen fotograaf op uit Zeeland waar meneer uit Twente niks mee kan?
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2011, 23:09:03 door ~M*M~ »

Richelle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #30 Gepost op: 25 januari 2011, 07:10:28 »
waarschijnlijk een teer plekje bij je, maar de achterhoek, ligt altijd nog meer in de omgeving van Twente dan bijvoorbeeld Den Haag of Eindhoven.

Ik vind zelf de comment een beetje slakken en zout. Maewyn geeft een tip. Boeie of de plaatsaanduiding klopt? Ze geeft toch geen fotograaf op uit Zeeland waar meneer uit Twente niks mee kan?

oeps sorry :sad: .........was echt niet mijn bedoeling.
Was ook meer bedoeld als goed goed bedoelde raad.
Ik persoonlijk vind het erg fijn als de fotograaf de omgeving goed kent vandaar en twente - zelhem ligt dan misschien net iets te ver uit elkaar voor dat.

Heb waarschijnlijk teveel mijn eigen idee erin mee laten spelen. Was absoluut niet mijn bedoeling om te zeuren of zo.

liefs

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2011, 12:22:57 »
Hm, laat ik ook eens wat actiever meeposten dan alleen lezen... Wij hebben a.s. donderdag een afspraak staan om kennis te maken met John Hunt. Al veel recensies over deze man gelezen, de een positief en de ander wat minder. Ben erg benieuwd! :)

Maewyn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #32 Gepost op: 25 januari 2011, 12:31:43 »
Hmmm... het was inderdaad goed bedoeld hoor. Daarbij, orginele vraag was 'omgeving twente' - ruim genomen kan de Achterhoek dan ook prima.

celinejm

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #33 Gepost op: 26 januari 2011, 13:58:59 »
Bedankt voor alle tips en voor de vele pb-tjes!
Zijn nu idd andere mogelijke fotograven aan het ontdekken, helemaal leuk!
Thanx voor de steun!

Utrechtsmeisje

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #34 Gepost op: 29 januari 2011, 17:13:35 »
Onze trouwfotograaf was Marije van der Leeuw. Zij is net begonnen na de fotoacademie dus nog niet zo duur. Superfijne meid!

Het zijn wat creatievere foto's, niet van die standaard portretten geworden. Tijdens de dag was ze vrij onopvallend aanwezig en tijdens de shoot heeft ze ons geholpen met poses om zo romantische foto's te krijgen.

De site is www.trouwfotoartist.nl Daar staan ook een hoop fotos op van mijn eigen bruiloft! :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 1 juni 2011, 13:14:21 door Utrechtsmeisje »

Imke1986

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #35 Gepost op: 1 februari 2011, 10:37:28 »
Wat zijn (ongeveer) de kosten om een fotograag op locatie een korte reportage te laten maken?
Verder maakt een oom van mij de foto's maar ik dacht misschien is een fotoreportage toch wel erg leuk.
Het is een shoot van +/- 45 minuten.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #36 Gepost op: 1 februari 2011, 10:40:54 »
Ik schat in tussen de 50 en 100 euro en daar kunnen nog bijkomen reiskosten en afdrukken/digitale bestanden. Vaak krijg je enkele afdrukken er standaard bij en kun je meer foto's bijbestellen, maar dan betaal je wel vaak de hoofdprijs.

Fee

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #37 Gepost op: 1 februari 2011, 10:54:36 »
Wij betalen voor 8 uur fotograaf, plus groot album en alle foto's op DVD €650,=. De fotograaf neemt ook zijn vrouw mee die dan helpt met de jurk goedleggen, de juiste groepjes mensen roepen voor de reportagefoto's etc. Dat hoeft onze CM dus niet meer te doen.
Voor de extra uren betalen we €32,= per uur. En die foto's worden ook bewerkt voor het album en gaan ook op de DVD.

Een korte reporatage zal relatief duurder zijn. De fotograaf heeft immers relatief meer reistijd. En als jij halverwege de dag hem 1 uurtje nodig heeft, kan hij zichzelf niet meer verhuren voor de complete dag bij iemand anders. Die kosten zal hij ook willen dekken.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #38 Gepost op: 1 februari 2011, 12:04:31 »
Lang geleden dat ik op het forum ben geweest, best leuk weer rondsnuffelen hier en zie zelfs hier en daar nog "oude" bekenden.

Ik wil toch ook even reageren op dit topic om een fotografe aan te raden, ze doet er trouwens ook visagie bij.

www.vavavonne.nl
Succes aanstaande bruidjes met de zoektocht naar een fotograaf!!!
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2011, 23:56:02 door cadanawo »

Daydreamy

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #39 Gepost op: 4 februari 2011, 10:12:48 »
Wij hebben gekozen voor: Tiety Wemekamp uit Almere voor 660 euro.
Hierin zit: reiskosten (2uur in totaal) en 8 uur foto's maken, en 80/100 foto's op DVD (ook meer bij te bestellen).
Het is een hele aardige dame en de klik was er meteen.

We hebben afgelopen december een fotoshoot van onze kleine man bij haar gedaan (als een soort van proef)
en de foto's zijn echt geweldig geworden! :biggrin:
Ben dus erg benieuwd hoe onze trouwfoto's zullen worden.

Carmen

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #40 Gepost op: 7 februari 2011, 13:57:06 »
Hier hebben we lang getwijfeld tussen 3 fotografen  
www.mellowmerit.com
www.mennovandermeulen.com
www.zwartbontfotografie.nl

Onze aanvraag was voor de hele dag, van aankleden tot feest (1100-2200, niet t hele feest)
Uiteindelijk gekozen voor familiebanden, dus voor de laatste....ze hadden voor ons alle 3 wel wat & op prijs hebben we niet vergeleken.

Trouw pas eind augustus dus resultaat laat nog ff op zich wachten.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #41 Gepost op: 21 februari 2011, 11:15:07 »
Goedemorgen,

Ook wij zijn op zoek naar een fotograaf (voor 13 april 2012) in omgeving Rotterdam. Iemand tips? Aanbevelingen? Advies?

Ik weet dat de klik met de fotograaf het belangrijkste is, maar als ik nu de websites aan het bekijken ben, is er zoveel keuze en zoveel mogelijkheden....en om nou met 10 fotografen af te spreken vind ik ook wat overdreven.

Groetjes,
Bouke

Maewyn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #42 Gepost op: 21 februari 2011, 11:16:40 »
Ik raad je aan, zeker omdat je zoveel tijd hebt, om wél met 10 fotografen af te spreken. Per slot van rekening moeten ze jullie liggen en dat is voor een ander lastig in te schatten. Wat de één prettig vindt, daar kan de ander zich kapot aan ergeren en andersom!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #43 Gepost op: 21 februari 2011, 11:22:53 »
Echt?? Pff....dan mag ik m'n as wel alvast gaan voorbereiden... Die vond 5 locaties eigenlijk al te veel ;-)! Maar je hebt ook wel gelijk....het is zo belangrijk die dag, want je wilt toch hele mooie foto's hebben om naar terug te kijken!

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #44 Gepost op: 21 februari 2011, 11:49:52 »
Ik heb wel een tip voor je:
Foto Burggraaf uit Hendrik Ido Ambacht, deze hadden wij ook op onze bruiloft. Erg leuke vrouw, mooie foto's en niet te duur.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #45 Gepost op: 21 februari 2011, 21:05:13 »
Ik zou eerst eens beginnen met het opvragen van offertes om te kijken welke voldoen aan je budget en daar dan 2 uitzoeken die je echt aanspreken en daar eerst een afspraak mee te maken. Wij hadden geluk de eerste met wie wij een afspraak hadden klikte helemaal. Hoe de foto's zijn tja dat duurt nog eventjes :wink: (Albums doet hij niet, dus daar zijn we nog mee bezig omdat ergens anders te regelen)

Het is wel een beetje afhankelijke van wat je zoekt. Zoek je gewoon iemand voor het minste geld en met relatief 'standaard' foto's dan zou ik me niet te druk maken. het is gewoon hoe belangrijk je het vind. Voor ons zijn ze heel belangrijk. Ik zit heel graag met fotoalbums op mijn schoot te kijken en te dagdromen. Mijn As is zelf fotograaf, dus voor ons zeer belangrijk.
Fotograven is echt super persoonlijk, vrienden van ons hadden een fotograaf waarvan as en ik zoiets hadden, nee die niet op onze bruiloft (mede door haar gedrag op de bruiloft), zij waren er super blij mee en hun familie vonden de fotograaf ook geweldig zoals ze was. Dus ja hoe verschillend wil je de meningen hebben over dezelfde persoon op dezelfde dag/tijdstippen :tongue:
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2011, 21:06:28 door Jof »

kanama

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #46 Gepost op: 24 februari 2011, 07:19:26 »
Wij hebben jeroen rebergen als fotograaf, na het gesprek hadden wij een erg goed gevoel.We trouwen pas in september dus ervaringen komen later.
Maewyn ik hoor graag hoe jullie dag met hem is verlopen!

Maewyn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #47 Gepost op: 24 februari 2011, 12:23:58 »
Geen zorgen, recensie komt vanzelf :)

Richelle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #48 Gepost op: 24 februari 2011, 19:57:20 »
Wij hebben jeroen rebergen als fotograaf, na het gesprek hadden wij een erg goed gevoel.We trouwen pas in september dus ervaringen komen later.
Maewyn ik hoor graag hoe jullie dag met hem is verlopen!

wij gaan ook met hem in zee, moeten alleen nog ff bevestigen bij hem.
Maar idd na het gesprek ook een goed gevoel.

Ik wacht rustig jullie reacties af.

Nijntje1

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #49 Gepost op: 27 februari 2011, 15:26:53 »
Ik wil je niet uit de mooie droom helpen maar Zelhem ligt nog steeds niet in twente maar in de achterhoek.
Tis niet flauw bedoeld hoor, dus pak het alsjeblieft niet verkeerd op maar de vergissing twente en achterhoek wordt helaas
nog in heel nederland gemaakt....
Zelf kom ik uit de achterhoek en we zitten er wel zelf aan te denken om een kennismakingsgesprek met hem aan te gaan.
we trouwen pas 10-2-12, dus we hebben nog even. Maar ben benieuwd naar je ervaringen straks in mei.

liefs Chelle

Hoi Chelle,

Ik woon ook in de achterhoek en wij hebben ook voor hem gekozen. Het voelde meteen goed tijden het gesprek.

groetjes

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards