collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 381191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bride-77

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #50 Gepost op: 27 februari 2011, 18:23:51 »
Om met 10 fotografen af te spreken, vind ik echt overdreven.

Jeroen was de 1e fotograaf waarmee we afspraken, het klikte direct en vooral z'n ongedwongen, spontane foto's spraken ons erg aan.

Wij waren dus met 1 bezoek klaar! Waarom verder zoeken als het goed is?

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #51 Gepost op: 27 februari 2011, 18:34:08 »
Bride-77, zo willen wij het nu ook gaan aanpakken.... Een collega van m'n vriendin (en cm) is ook professioneel fotograaf, we hebben nu een offerte aangevraagd (en gekregen) en willen dan met hem een afspraak maken. Als de klik er is, waarom dan verder zoeken??

We willen hem dan vragen om foto's te maken van de voorbereiding, ceremonie, toost, fotorapportage van ons en begin vh diner, en dan een bevriend iemand vragen om gewoon leuke foto's te maken van het feest 's avonds. Uiteindelijk willen we dan een profi album van de fotograaf, en zelf een album maken met een soort van verslag van de gehele dag... Inclusief het ontbijt de volgende ochtend met onze daggasten!

Richelle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #52 Gepost op: 27 februari 2011, 20:36:58 »
Hoi Chelle,

Ik woon ook in de achterhoek en wij hebben ook voor hem gekozen. Het voelde meteen goed tijden het gesprek.

groetjes

Wij hebben ondertussen ook ons kennismakingsgesprek gehad en gisteren even de afspraak bevestigd.
Het voelde goed, je kunt van alles doen en vele kanten op.

groetjes

Janniek1980

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #53 Gepost op: 28 februari 2011, 23:16:36 »
Met 10 fotografen afspreken is wel erg veel !

Voor ons huwelijk  (dit najaar) hebben wij met drie fotografen gesproken. De prijzen waren ongeveer hetzelfde en hun foto's vonden we beide erg mooi.  Uiteindelijk hebben we gekozen voor john jongmans uit roosendaal (pictureone). We vonden hem erg leuk en hij gaf goede tips. De fotograaf blijft tot de eerste dans, waarna een goede vriendin (fotocursus gevolgd) de rest het feest gaat fotograferen...dat hoeven van ons niet zulke professionele foto's te zijn.

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2011, 23:18:31 door Janniek1980 »

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #54 Gepost op: 1 maart 2011, 09:30:03 »
Wij gaan voor fotograaf van der Plas uit Wassenaar. Aangezien wij daar ook trouwen, wilde ik graag een fotograaf die daar bekend was. Hij fotografeert al jaren bruiloften in Wassenaar en weet daarom dus ook de goede plekjes voor mooie foto's. Wij hebben een gesprek met hem gehad en we kregen echt de indruk dat hij wist waar hij het over had. Ook de fotoboeken die in de zaak liggen zijn echt fantastisch. Precies zoals wij het willen hebben! Het hoe en wat moeten we nog precies met hem afspreken. Het fotoboek dat wij willen hebben kost 775 euro voor 40 bladzijden, incl 4 uur fotografie plus de fotos op een dvdtje. Mochten we meer tijd nodig hebben, dan kost dit 70 euro per uur. Op het hele bedrag van het huwelijk maakt dat ons eigenlijk niet zo veel meer uit, dus als hij 5 of 6 uur nodig heeft, is dat ook prima :)

LindaD

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #55 Gepost op: 4 maart 2011, 08:31:26 »
Ik ga daar ook even kijken, ik trouw ook in wassenaar. Waar trouw jij Risje? Wij trouwen (in september) op voorlinden!

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #56 Gepost op: 4 maart 2011, 22:44:20 »
Wij trouwen in augustus in Raadhuis de Paauw! Dat heb ik altijd al gezegd en gelukkig gaat vriendlief er in mee! Hij was ook meteen verkocht toen we daar zijn gaan kijken :)
(ff offtopic: Hebben ze bij jou bij de gemeente ook gezegd dat je 4 mnd van tevoren in ondertrouw moet? vond het zo vreemd.. )

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #57 Gepost op: 8 maart 2011, 19:31:16 »
wij hebben morgen een afspraak bij Astrid Termaat in Cuijk.. Ben benieuwd!

LindaD

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #58 Gepost op: 8 maart 2011, 20:36:17 »
(ff offtopic: Hebben ze bij jou bij de gemeente ook gezegd dat je 4 mnd van tevoren in ondertrouw moet? vond het zo vreemd.. )

Nee? oh jee, paniek!!!!! ik ga morgen bellen :)

anna23

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #59 Gepost op: 8 maart 2011, 20:57:49 »
wij hebben morgen een afspraak bij Astrid Termaat in Cuijk.. Ben benieuwd!

In augustus maakt ze ook van onze bruiloft foto's! Laat je weten hoe jullie gesprek is gegaan? Ons gesprek is pas veeeel later :biggrin:

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #60 Gepost op: 9 maart 2011, 08:09:10 »
Nee? oh jee, paniek!!!!! ik ga morgen bellen :)
Zal wel goed komen toch? Ze had tegen ons gezegd: in de wintermaanden in ondertrouw, minimaal 4 maanden van tevoren. Wij hebben dat gepland voor 30 maart, dus dat komt wel goed.

anna23

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #61 Gepost op: 10 maart 2011, 16:16:11 »
En Chariz, hoe is jouw afspraak gegaan?? :biggrin:

Liesje1984

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #62 Gepost op: 11 maart 2011, 10:04:50 »
Is er ook iemand die een tip heeft voor het een fotograaf in het Noorden van het land (omgeving Groningen)? Ik heb natuurlijk op internet gekeken en wat gemaild met wat mensen maar ik vind het echt heel moeiljk! Wat is een gangbare prijs als je ongveer 8 uur fotograaf wilt en een redelijk simpel boek?

Groetjes Lisa

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #63 Gepost op: 11 maart 2011, 12:02:03 »
Ik ben zelf fotograaf in opleiding en vond daarom een fotograaf uitzoeken voor de bruiloft een "ramp".
Zelf kijk ik heel anders tegen de foto's aan als mijn AS, wel eens lastig maar ook wel weer handig omdat ik van zijn reactie kan afleiden of ik missschien te kritisch ben.
De eerste fotograaf waar we gingen kijken bezorgde me een hartverzakking!, de site ziet er super mooi uit en de geschreven teksten spraken ons wel aan.
Juist ja.... tot we het voorbeeld boek zagen en het gesprek aan gingen, ze schrok al van mijn gerichte vragen (tja weet wat ik mooi vind sorry) maar uit eindelijk kwam ook de aap uit de mouw dat ze een samenwerkings verband had met een aantal andere fotograven en dat niet alle fot's op de site van haar hand waren.
Toen ik het boek bekeer had ik echt zo iets van ???!!! Toen we weg waren keek ik mijn AS aan en die riep "de helft was niet scherp!"  :laugh:  het lag dus gelukkig niet aan mij.
Daarnaast vond ik dat ik af en toe in de foto's moest zoeken naar het onderwerp. Is m dus ook niet geworden.

Uit eindelijk zijn we bij dezelfde fotograaf uitgekomen als mijn beste vriendin, ik zal altijd wel kritisch blijven maar hier heb ik een goeg gevoel bij wat ook niet onbelangrijk is.
Plus ik heb haar totaal niet opgemerkt tijdens de bruiloft van mijn vriendin wat toch een dikke plus is vind ik!, heb ook wel eens meegemaakt dat de fotograaf zijn moment miste en aan het bruidspaar vroeg of ze het over wilde doen ?! :blink:

Mijn tip, wees je zelf stel de vragen die in je op komen en voel je op je gemak doe je dat niet dan zie je dat absoluut terug op de foto's.
En als je twijfelt kan je natuurlijk vragen of je voor die tijd misschien een keer een "verlovings" shoot kan doen.(leuk voor je ouders :) )
Dan ben je wel wat geld kwijt maar weet je ook hoe de fotograaf is, ik kan er bijvoorbeeld niet tegen als mensen aan me gaan plukken :mad:

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #64 Gepost op: 11 maart 2011, 13:39:02 »
Wij hebben John Hunt in de arm genomen om onze dag vast te leggen. Hij levert alles op hoge resolutie af op DVD zodat we zelf kunnen kijken of we nog een album willen laten maken (en waar we dat zouden willen). We kozen hem om de prijs, maar ook om zijn portfolio en ervaring. Ik heb een hoo[ andere budgetfotografen gezien, maar die foto's spraken me dus echt niet aan.
Wij betalen nu €500,- voor de hele dag, inclusief reiskosten en de DVD. Vond ik heel redelijk :)

Carmen

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #65 Gepost op: 11 maart 2011, 13:41:51 »
Is er ook iemand die een tip heeft voor het een fotograaf in het Noorden van het land (omgeving Groningen)? Ik heb natuurlijk op internet gekeken en wat gemaild met wat mensen maar ik vind het echt heel moeiljk! Wat is een gangbare prijs als je ongveer 8 uur fotograaf wilt en een redelijk simpel boek?

Groetjes Lisa


http://www.mellowmerit.com/wordpress/ is een vriendin van mij en zit in het Noorden van het land...staat dacht ik niet op haar site, maar ze heeft ook al meerdere trouw reportages gedaan en kan zeker wel het eea aan mooi werk laten zien...

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #66 Gepost op: 11 maart 2011, 16:15:25 »
En Chariz, hoe is jouw afspraak gegaan??


Erg leuk gesprek gehad! Superleuke vrouw, geweldige foto's (vonden wij) dus we hebben besloten dat we met haar in zee gaan! We zijn er heel blij mee!


anna23

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #67 Gepost op: 11 maart 2011, 16:49:13 »
Fijn om te horen! En op haar blog staan ook super leuke fotos en helemaal onze stijl!

Liesje1984

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #68 Gepost op: 11 maart 2011, 21:15:36 »
@Carmen: bedankt voor de tip, ik zal haar site zeker even bekijken!

oktoberbruidje

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #69 Gepost op: 4 april 2011, 14:52:13 »
Ook wij hebben gekozen voor Jeroen Rebergen :-), hij is echt een hit hier op het forum blijkbaar. Vindt 'ie zelf ook heel grappig (Hoi Jeroen!). We hadden ook nog een andere fotografe op het oog, maar we hadden meteen een goed gevoel bij Jeroen dus hebben niet eens meer afgesproken met die andere mevrouw.

Jeroen komt erg relaxed over, maakt mooie foto's en wij hadden een leuke klik met hem. Daarbij is hij echt heel redelijk geprijsd en omdat wij niet zo'n groot budget hebben is dat toch ook wel belangrijk voor ons. Hij is heel meegaand en flexibel, zo vindt het bijvoorbeeld geen probleem om de foto's van een vriendin (die fotografeert ook professioneel en gaat ons feest fotograferen) eventueel in het album op te nemen. Op de dag zelf kun je eventueel nog beslissen of je hem langer of korter wilt laten blijven dan in eerste instantie afgesproken, en extra uurtjes zijn slechts €25. Het verhaal was goed, nu hopen dat het ook in de praktijk zo goed uitpakt. Ik houd dit topic in de gaten voor de ervaringen van o.a. Maewyn!

Yvie

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #70 Gepost op: 4 april 2011, 22:20:22 »
Wij hebben gekozen voor Birgit de Jong, Beeld bij Birgit, uit Meppel. Zij heeft de bruidsreportage van één van mijn beste vriendinnen (CM) gedaan. Echt super. Ze is jong, fris en heel spontaan & humoristisch. Goed met kinderen! Kwaliteit/Prijs verhouding is erg goed.

Maidenofmay

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #71 Gepost op: 8 april 2011, 09:46:59 »
Misschien heb ik dit al eens eerder gepost, dus vergeef me als ik iets dubbel zeg :) Maar nu iedereen zich hier afvraagt hoe Jeroen Rebergen bevallen is...

Wij zijn in september 2010 getrouwd en hadden Jeroen. We zijn echt super tevreden over hem! Hij was leuk met ons, leuk met de gasten en deed nergens moeilijk over. Binnen een week hadden we alle foto's op hoge resolutie op DVD, en ze zijn supermooi geworden! Het enige waar ik spijt van heb is dat we hem niet gevraagd hebben de hele avond te blijven (hij is nu vertrokken na de speeches van de wederzijdse ouders). Voor die paar euri extra hadden we dan foto's gehad van alles :)

Kay

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #72 Gepost op: 8 april 2011, 14:13:08 »
Wat fijn dat je het even meldt, MoM.....superblij word ik daarvan, want voor onze bruiloft hebben we Jeroen ook en voor de hele dag tot 's avonds na het diner (we hebben geen avondfeest maar een lekker lang diner tot een uur of elf..).  Bedankt voor je info, dus!

Groetjes!

KarinB

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #73 Gepost op: 8 april 2011, 14:35:42 »
Tnx MoM, ook ik wordt hier super blij van om te horen! Wij hebben hem ook heel de dag geboekt, zelfs inclusief feest!
En vanaf 1 januari doet hij desgewenst ook de belangrijkste momenten van de dag filmen.
Inderdaad voor die paar euri's extra .. Wij hebben gewoon "CTRL - A " bij hem gedaan  :laugh:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #74 Gepost op: 11 april 2011, 10:31:44 »
Wij hadden een vriendin als fotograaf die nu ook opdrachten van bruidsparen krijgt vanwege onze reportage :biggrin: Wij hebben 250 euro voor haar betaald. Een goede vriend van ons heeft de hele dag gefilmd.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards