collapse

Auteur Topic: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen  (gelezen 381194 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

17-05-2013

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #325 Gepost op: 22 november 2012, 17:19:10 »
ja ik wil ook juist een vrouw! haha. waarom? geen idee!!

misseagle

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #326 Gepost op: 23 november 2012, 07:11:28 »
Ik had niet echt voorkeuren.. In t begin dacht ik "misschien beter een vrouw".

Maar heb met 2 fotografes gesproken (samen met AS ofcourse) en die waren beide niets.
Tenminste, de 1e vond ik echt niets.. de 2e maakte wel mooie foto's (tenminste van wat ik zag op de ipad want ze had niet zo heel veel bij.. was meer overal wat vandaag geplukt en geen geheel van een bruiloft dus kon nog niet echt zien wat voor foto's zij nu zo'n hele dag maakt) maar zij was zo afstandelijk en ik had er geen prettig gevoel bij om haar de hele dag om ons heen te hebben..

Bij Jeroen hadden wij beide gelijk een klik en dat bleek ook tijdens de loveshoot.


kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #327 Gepost op: 23 november 2012, 15:00:54 »
Wij hebben wel een vrouw, puur omdat ze super mooie foto's maakt. Ze is eigenlijk geen trouwfotograaf maar haar stijl past heel goed bij die van ons. Ik denk wel dat mannen over het algemeen iets "beter" zijn. Het valt mij sowiezo op dat mannen vaak heel goed zijn in vrouwelijke dingen. (kijk naar de mannelijke kappers, stylisten, koks, interieurstylisten). En aangezien ze geen bruidsfotografie doet kost ze ook nog eens geen bal! (Eur. 500,- hele dag! excl. album)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #328 Gepost op: 23 november 2012, 16:43:03 »
Ik bedoel eigenlijk dat je vaak ziet dat mannen (al dan niet hetro) vaak heel goed zijn in dingen die je misschien eerder bij een vrouw zou denken. En zijn veel sterren-chefs die man zijn, terwijl koken toch eerder gezien is als een vrouwen dingen, er zijn veel mannelijke kappers op topniveau, terwijl dat ook gezien wordt als vrouwenbaan. Dat viel me laatst op tijdens het tv kijken. Ik denk zeker niet dat je een bepaald geslacht moet uitsluiten, mannen hebben vaak een mega goed oog voor compositie terwijl vrouwen zich vaak "drukker" maken over de kleine dingen. Kwestie van smaak.

In ons geval was het gewoon zo dat wij iemand tegen kwamen waarvan de stijl ons heel erg aansprak, was het een man geweest hadden we hem alsnog geboekt.

Jassou

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #329 Gepost op: 23 november 2012, 23:00:26 »
Ik denk dat dat meer te maken heeft met de gedrevenheid om in de top in je vakgebied te komen, welk vak dat dan ook is. Je zou kunnen beargumenteren dat mannen door de bank genomen die gedrevenheid gewoon meer hebben (hoger niveau testosteron?) of beter hun mogelijkheden benutten (makkelijker kansen krijgen?). Dat lijkt me tenminste aannemelijker dan denken dat ze dan meteen helemaal beter in hun vak zijn. De top haal je niet met kunde alleen, daar heb je heel wat meer voor nodig.

Jassou

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #330 Gepost op: 23 november 2012, 23:04:16 »
En wat betreft wat je op TV ziet: dat is vaak gewoon stereotiep bevestigend. Het idee dat vrouwen best wel mogen hobby-koken, of een beautysalonnetje kunnen beginnen, maar als het serieus wordt zien 'we' liever een man als autoriteit. Op een gegeven moment zie je het overal: de vrouw met de was, de man van calgon (in labjas!) die haar moet vertellen hoe de boel mechanisch in elkaar steekt.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #331 Gepost op: 24 november 2012, 00:49:38 »
Nou dat vindt ik persoonlijk een bijzonder onprettige gedachte! Ik probeer er zoveel mogelijk in te geloven dat je krijgt wat je wilt als je er maar hard genoeg voor wilt werken, dus ja, wellicht heeft het te maken met een hoger testosteron, maar stereotiep bevestigend? Tja, mannen zien liever een man als autoriteit maar dat kan vast niet de gedachte erachter zijn! Maar goed, wellicht naief, dat zal, ik blijf erbij dat er toch verdacht veel mannen zijn die bijzonder goed zijn in dat soort beroepen en waar die fantastische vrouwen dan zijn, dat zal ik nooit weten denk ik!

Maar goed, dit alles totaal off-topic!

Jassou

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #332 Gepost op: 24 november 2012, 20:20:43 »
Misschien struikel ik wel gewoon over het 'beter zijn'. Het 'beter doen' wat betreft carriere, tja, dat is wat anders. Al blijft het nogal generaliserend en schrijft het de prestaties van een hoop top-vrouwen weg.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #333 Gepost op: 25 november 2012, 15:25:07 »
Tuurlijk blinken mannen meer uit in veel dingen. Die hebben veel meer tijd om de beste te worden. Vrouwen brengen kinderen groot, doen het huishouden en mss daarnaast een kleine carrière. die kan alleen groter worden als de man inlevert en dat gebeurt meestal niet. Daarentegen zorgen vrouwen ervoor dat het thuis gezellig is, en dat er gevarieerd eten op tafel staat en dat iedereen er goed uit ziet. Oog voor detail dus;) Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich lekker en fijn bij voelt toch. Maar dat mannen over het algemeen beter zijn, is niet zo vreemd in deze maatschappij.

Ik word helemaal gallisch van de ondergeschiktheid van de vrouw die blijkt uit je post. Mannen hebben veel meer tijd om de beste te worden, kom nou op zeg. Mannen hebben misschien meer feeling voor een window of opportunity zoals dat zo mooi in het Engels heet, of zijn misschien meer gedreven om iets te bereiken maar dat betekent an sich niet dat mannen beter zijn dan vrouwen. Mannen en vrouwen kunnen allebei toppers zijn, in hun eigen vakgebied (wat dat dan ook is; ik zie geen enkele reden waarom een man een betere fotograaf zou zijn dan een vrouw. Nederland heeft toch ook EN Rineke Dijkstra EN Erwin Olaf?). Een uitzondering zijn misschien beroepen die wel genderspecifieke kwaliteiten vragen (dan bedoel ik lichamelijke verschillen bv in spierkracht bij topsporters of verschil in de anatomie van het strottehoofd waardoor vrouwen in een opera nooit de baspartij zingen).
Wat eventueel zou kunnen misschien is dat in de m/v-relaties die ik om me heen zie (ik begeef me op glas ijs, ik weet het) de man vaak wat ouder is in de relatie dan de vrouw. Logischerwijs heeft hij meer tijd gehad om zijn loopbaan op te bouwen. Misschien dat hierdoor nog bias ontstaat?
Ik breng geen kinderen groot en ik doe ook bijna niks in het huishouden. Ok, koken doe ik veel en graag maar zorgen dat iedereen er goed uitziet? Dat R maar lekker zelf hoor.

Ik ben het in ieder geval eens met Jassou.

Hoppa! I like!

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #334 Gepost op: 25 november 2012, 15:46:31 »
Hoera voor Elina!

Ik heb echt een hekel aan dit soort vooroordelen :dry:

Jassou

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #335 Gepost op: 25 november 2012, 18:41:26 »
Ja wat Elina zegt, ik kon gewoon de goede woorden niet vinden (gebeurt zelden haha). Met deze determinerende gedachtengang doe je ook jezelf tekort, Majohn en Kirriemirrie! En dit bedoel ik heel erg positief en bemoedigend, vrouwen moeten niet zeggen dat 'mannen gewoon beter zijn'. Dat vind ik net zo onzinnig en pijnlijk als mijn man die zich erin berust dat hij gewoon nooit de vaatwasser zal inpakken 'want daar ben ik gewoon beter in'.

Of dat er ondergeschiktheid uitstraalt weet ik niet, het determinerende ('deze toekomst/status quo is gewoon zo, voor iedereen') steekt.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #336 Gepost op: 25 november 2012, 20:47:27 »
Typisch dat iemand die juist geen kinderen heeft het hier mee oneens is.

Pardon?  :blink: (en auw eigenlijk ook wel)

Heftige opmerking om zomaar te maken hoor MaJohn, weet jij waarom iemand geen kinderen heeft?

Trouwens, je leest nogal selectief. Jassou is het er niet mee eens en heeft een kind, ik ben het er ook niet mee eens en wil graag een kind.
Ik begrijp denk ik wel hoe je het allemaal bedoelt hoor, maar iedereen heeft de mogelijkheid om iets te bereiken. Je moet dan natuurlijk wel de keuzes maken die dat ondersteunen. Hoe jij het omschreef kwam het over alsof vrouwen per definitie minder succesvol zijn.

Sorry, we gaan wel heel erg off-topic nu.

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #337 Gepost op: 26 november 2012, 09:04:09 »
Dit gaat inderdaad helemaal de verkeerde kant op, en dat is niet de bedoeling. Alles is verwijdert, deze discussies horen hier zeker niet thuis.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #338 Gepost op: 26 november 2012, 11:01:22 »
Ik wil nog even reageren en dan ontrek ik mij er weer aan.

Ik ben succesvol ,heb een carriere en ik heb een kind en een kerel die vanuit huis werkt om voor ons kind te zorgen! In mijn beleving kun je net zo succesvol zijn als je zou willen in wat je zou willen!

Wellicht kwam mijn text niet helemaal over zoals de bedoeling was. Nergens is het mijn mening dat mannen beter zijn! Absoluut niet, ik denk dat een vrouw net zo succesvol of zelfs beter kan zijn dan een man! Ik gaf aan dat het "lijkt" alsof mannen beter zijn in dat soort beroepen omdat je ze inderdaad vaker ziet op tv bijvoorbeeld. Maar goed, nu trek ik mij terug ook deze discussie.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #339 Gepost op: 30 november 2012, 21:07:01 »
Hello,

Heeft iemand ervaring met Rijst&Rozen fotografie?
Wat moeten/moesten jullie betalen?En voor hoeveel uur is dat?
Alvast bedankt!
Groetjes, LittleLady

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #340 Gepost op: 1 december 2012, 17:02:04 »
Hello,

Heeft iemand ervaring met Rijst&Rozen fotografie?
Wat moeten/moesten jullie betalen?En voor hoeveel uur is dat?
Alvast bedankt!
Groetjes, LittleLady

Rijst en rozen fotografie?  :biggrin: kwam niet meer bij toen ik dat las

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #341 Gepost op: 2 december 2012, 19:06:28 »
Heb de man op de beurs ontmoet, ik vind hem niet zo aardig...maar dat ik mijn mening. ik vond z'n boeken ook heel vol en druk overkomen. Hoe kom je aan hem, ook via een bruidsbeurs?

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #342 Gepost op: 2 december 2012, 22:24:20 »
@MaJohn:nee heb de beste man niet gesproken of ander contact gehad was aan het googlen en kwam toen op de site.
Trouwens ook fijn dat iemand hartelijk moest lachen om de naam in mijn vraag is jouw dag ook weer goed ;)

MaJohn

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #343 Gepost op: 3 december 2012, 16:35:23 »
Misschien een afspraak maken? Het is voor iedereen persoonlijk hè;) hij had ook een heel groot Canvas hangen met 2 paar All star gympjes, vergeet dat nooit meer hihi! Kijk anders bij onze fotograaf? Stuur anders een pb, mail ik je de site door. Ze zijn echt leuk:)

wedding2013

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #344 Gepost op: 3 januari 2013, 20:46:41 »
hebben jullie met de fotograaf ook een losse shoot ingepland vooraf het huwelijk?
Dan heb je lekker een soort generale repetitie met eigen kleding en kan je ook leuk buiten oefenen met poses en houdingen..


daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #345 Gepost op: 3 januari 2013, 21:54:53 »
Wij hebben onze fotograaf net geregeld. Het is Sanne geworden, van Sannefotografie. De foto's op haar site vonden we super en paste helemaal bij onze stijl. En het kennismakingsgesprek verliep ook goed. Was erg gezellig en we hebben al veel gelachen. We zijn erg blij met de keuze om op tijd te zoeken naar een fotograaf. :)

Braut220313

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #346 Gepost op: 26 januari 2013, 12:07:48 »
Wij hebben deze week ook een fotograaf geboekt  :applaus: Van een site in dld , die evenementen / feesten fotograferen. We kregen dit als tip door , de foto's die we van hun gezien hebben zien er prachtig uit en de prijs??  Hou je vast:

15 euro per uur
plus 25 euro voorrijkosten incl cd met alle foto's erop , wist niet wat ik las hahaha :D

We kijken dan zelf na de tijd wel welke foto's we afgedrukt willen hebben .

mamamikado

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #347 Gepost op: 4 februari 2013, 22:46:56 »
Mijn vraag zegt genoeg: Wie heeft ervaringen (positief of negatief) met Marenko?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #348 Gepost op: 8 februari 2013, 10:07:44 »
Wij boeken Melanie, van Fairyflash fotografie. Een beginnend trouwfotografe maar die echt prachtige foto´s maakt van andere dingen dus dit vertrouwen we haar toe!

blondbruidje

  • Gast
Re: Fotografen Recensies en hulp bij het kiezen
« Reactie #349 Gepost op: 8 februari 2013, 10:09:02 »
Onze fotograaf was Annelies Bosch uit Dokkum www.anneliesbosch.nl Ze maakt prachtige foto's, is leuk en je kunt een pakket nemen waarbij je ook alle foto's op DVD krijgt, voor ons wel een vereiste. Ook de newborn shoots van haar zijn geweldig!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards