collapse

Auteur Topic: Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar  (gelezen 14072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian1313

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Gepost op: 26 januari 2010, 19:05:23 »
Ik hou er niet van als ik van de ceremoniemeester een opdracht mee krijg om van tevoren iets in te leveren voor het bruidspaar.
Hier is onze ceremoniemeester ook van op de hoogte zover ik weet (toen we voor vrienden een brabantse spreuk moesten zoeken heb ik duidelijk gezegd dat ik zoiets verschrikkelijk vind.
Nu heb ik ontdekt dat ze tussen onze uitnodigingen (die nog niet verstuurd zijn) een briefje voor de feestgasten heeft gestopt met de vraag een anekdote of herinnering aan ons op te sturen met een foto en daar gaat ze dan een boek van maken. Het idee van de foto's vind ik wel leuk, maar we waren toch van plan om als receptieboek bij de ingang van iedereen een foto te maken (dat weet ze alleen niet), dus het een beetje dubbelop. Van de anekdotes hou ik niet, ik vind het zelf altijd moeilijk om zoiets voor iemand te doen en weet dat mijn familie daar ook zo over denkt. Verder hebben we ook een flink aantal gasten die we wel leuk vinden voor een feestje, maar waar we ook weer niet zo'n goede band mee hebben.
Dan ben ik ook een beetje ongerust over het soort anekdotes, er kunnen best dingen verteld worden die mijn AS wel weet, maar die hij misschien niet graag in een boek ziet staan (hij houdt niet zo van verhalen over exen e.d.).

Kortom: ik zie het hele idee niet zitten, maar weet niet goed wat ik moet doen.
Maak ik me druk om niks en zal het achteraf vast leuk zijn of moet ik mijn gevoel volgen en aan onze ceremoniemeester laten weten dat ik/we hier niet op zitten te wachten.
Ik heb het nu mijn AS nog niet verteld omdat ik het voor hem toch een verrassing wil laten zijn als ik het door laat gaan, maar zit er toch wel mee in mijn maag.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2010, 19:16:10 »
Ik zou haar hier zeker op aanspreken. Het is jou bruiloft
Je moet je niet zenuwachtig gaan maken op je eigen bruiloft voor "gekke"stukjes als je dat niet wil.
Hopelijk kent ze jullie goed genoeg om te weten wat wel en wat niet kan maar dat nog eens duidelijk zeggen is helemaal niet erg.

Ratatosk

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2010, 19:31:13 »
Maar begrijp ik het goed als ik zeg dat je ceremoniemeester niet weet dat jij gespiekt hebt?

In dat geval zou ik tegen haar een verhaal beginnen van 'weet je nog, die bruiloft waarbij iedereen een spreuk moest opsturen? VRE-SE-Lijk was dat he, jij zorgt er wel voor dat dat bij ons niet gebeurt, toch?" En haar dan de uitnodigingen open teruggeven en laten versturen, en er het beste van hopen :wink:.

mimi82

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2010, 20:18:37 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'301576\' date=\'26 January 2010, 19:31\']Maar begrijp ik het goed als ik zeg dat je ceremoniemeester niet weet dat jij gespiekt hebt?

In dat geval zou ik tegen haar een verhaal beginnen van 'weet je nog, die bruiloft waarbij iedereen een spreuk moest opsturen? VRE-SE-Lijk was dat he, jij zorgt er wel voor dat dat bij ons niet gebeurt, toch?" En haar dan de uitnodigingen open teruggeven en laten versturen, en er het beste van hopen :wink:.[/quote]

Tsja lastig!! Ik denk dat ik het net zoals Ratatosk zou doen idd!
Succes!

Janet2

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2010, 20:32:00 »
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar zorg er bij het kiezen van je ceremoniemeester voor dat hij je ondersteunt zoals jullie dat willen, en dat er geen dingen gebeuren die jullie niet willen. Het is jullie dag, niet die van de cm. Als jullie cm dat niet begrijpt heb je misschien de verkeerde cm gekozen. Blijkbaar was je er al niet zeker van, anders had je niet stiekem in die brieven gekeken, toch?
Probeer te redden wat er te redden valt, ik zou in elk geval  open kaart spelen.
Succes!!

marian1313

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2010, 22:44:13 »
Ze had aangeboden om de kaarten te schrijven omdat we druk met de verhuizing zijn, daar waren we natuurlijk erg blij mee.
Maar toen ze een beetje vreemd reageerde toen ik zei dat ik de kaarten graag zelf op de bus wilde doen was ik een beetje "bang" dat er dus een kaartje of zo in zat en ik kon me niet goed genoeg beheersen om het even te controleren

Ze bedoelt het heel goed en zal er best wat tijd in gaan steken, ik kan er waarschijnlijk maar het beste op vertrouwen dat het leuk wordt.
Dan moet ik nog wel de briefjes uit de kaarten halen die we persoonlijk gaan bezorgen, zodat het in elk geval voor mijn AS nog wel een verrassing is!

Trouwring

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2010, 11:50:32 »
De kaarten met briefjes zijn dus al verstuurd? Dan is er natuurlijk weinig aan te doen..

marian1313

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2010, 11:51:19 »
nee, er is nog niks verstuurd, de kaarten liggen nog een week bij ons voordat we ze willen versturen

Trouwring

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2010, 11:58:18 »
Mmm.. ik zou doen wat bij je past om te doen. Ik zou eerlijk zijn en zeggen: 'Joh, hoor eens, toen ik vroeg of je het oke vond als ik die kaarten zelf op de bus deed, vroeg ik dat omdat ik bang was dat er een kaartje in zou zitten. En nu heb ik gezien dat je er inderdaad een kaartje bij hebt gedaan, en ik zou die er graag uit willen halen, omdat zoals ik al had aangegeven dit echt niet op prijs stel.'

Of je kunt zeggen:
'Joh, hoor eens, toen ik vroeg of je het oke vond als ik die kaarten zelf op de bus deed, vroeg ik dat omdat ik bang was dat er een kaartje in zou zitten. Dus ik toch nog een keer benadrukken dat ik het echt niet leuk zou vinden als er een kaartje in zou zitten. En ik waardeer het trouwens echt heel erg dat je de kaartjes wilde schrijven!'

Kippie

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2010, 13:19:21 »
Hoe ik het lees heb je nooit expliciet vermeldt dat je dat niet leuk vindt. Helaas is niet iedereen even goed in dit soort stille hints oppakken...
Als je het echt verschrikkelijk vindt zou ik het er gewoon met je CM over hebben (het uitspreken). Anders zou ik me niet al te druk maken. Misschien vindt niet iedereen het even erg, en uit ervaring weet ik dat mensen - die het niet leuk vinden - vaak ook niet regageren op zo'n oproep.

Succes!
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2010, 13:19:39 door Kippie »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2010, 15:40:49 »
Vind je geen enkel stukje leuk of vooral de stukjes waarin je voorschut gezet wordt.
Wij wilde ook geen stukjes op de bruiloft omdat ik er een hekel aan heb om in het middelpunt te staan en dan ook nog eens voor schut gezet te worden.
Onze ouders en mijn collega's hadden een liedje gemaakt met een klein grapje hier en daar maar verder wel heel lief.
Ze kende mij dus goed genoeg om te weten wat ik wel en niet leuk vond.

Misschien kun je aan je cm aangeven wat je wel en niet wil. Ik zou gewoon zeggen dat jij de briefjes gezien(en je man nog niet) hebt en dat je nerveus bent voor het feit dat je voor paal gezet wordt ofzoiets.
Mensen moeten toch de stukjes bij haar aanleveren dus kan zij dat ook in de gaten houden.
Houd het eerlijk en open daar heb je beide het meeste aan.

lydia

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2010, 16:00:04 »
het is ook de taak van de cm om er voor te zorgen 'de stukjes' en dit soort dingen in goede banen te leiden. Als ze niet weet dat jullie hier niet van houden heeft ze gewoon haar best gedaan om gasten bij jullie bruiloft te betrekken en jullie een 'leuke' persoonlijke verrassing te bezorgen. het lijkt me verstandig dat je ook gewoon overlegd dat dat boek er komt met die foto's, dat je haar zegt dat er géén stukjes mogen komen als je dat niet wilt. beter laat dan het zn beloop laten als je er echt mee zit.

ik heb ook weleens een bruiloft gehad waarbij een paar mensen allemaal het idee hebben opgevat om íets' in te laten leveren. we kregen allemaal mailtjes met wil je dit maken en dat inleveren én er was een gastenboek dat helemaal volgeknutseld moest worden met glitters en stickers en teksten.

wat bizar is; je hoort weleens aan stellen dat ze zich al zorgen maken om de stukjes en dat ze zich niet 'dood' willen schamen, maar ondertussen nooit op de gedachte komen dat je er ook een rem op kunt zetten; een max van 2 stukjes of ieder stukje max 5 minuten of helemaal geen.

marian1313

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2010, 16:24:35 »
met stukjes hebben we geen problemen, dat vinden we heel erg leuk, en diegene die een stukje doen weten de grenzen ook wel

ik denk dat ik haar gewoon eerlijk vertel dat ik het briefje gevonden heb, en dat ik erop vertrouw dat de anekdotes voor allebei leuk zijn, verder haal ik de briefjes uit de kaarten die we persoonlijk af gaan geven en geef de briefjes dan stiekem aan die mensen (onze ouders en opa en oma o.a.), zodat het voor mijn AS geheim blijft

ik heb nooit expliciet gezegd dat ik dit niet wilde omdat ik er vanuit ging dat ze het niet zou doen, vind het namelijk niet echt bij de ceremoniemeester passen, waardeer het wel heel erg dat ze iets leuks voor ons wil doen, alleen is het jammer genoeg iets wat ik minder leuk vind

Janet2

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2010, 16:26:07 »
Het is ook wel erg belangrijk dat je met de cm doorspreekt wat je wel en niet van hem verwacht, en dat je heel duidelijk aangeeft wat je wel wilt en wat je niet wilt. De taak van de cm is toch vooral om er voor jullie een onbezorgde dag van te maken en dat de dingen gaan zoals jullie dat graag willen. Toch? Een cm die zijn eigen ideeen wil uitvoeren en niet goed naar jullie luistert zou voor mij beslist ongeschikt zijn.

Trouwring

  • Gast
Verrassing Van De Gasten Voor Het Bruidspaar
« Reactie #14 Gepost op: 27 januari 2010, 16:39:08 »
[quote name=\'marian1313\' post=\'301879\' date=\'27 January 2010, 16:24\']ik denk dat ik haar gewoon eerlijk vertel dat ik het briefje gevonden heb, en dat ik erop vertrouw dat de anekdotes voor allebei leuk zijn, verder haal ik de briefjes uit de kaarten die we persoonlijk af gaan geven en geef de briefjes dan stiekem aan die mensen (onze ouders en opa en oma o.a.), zodat het voor mijn AS geheim blijft[/quote]

Dat is toch goed :) En ik mag hopen dat mensen alleen LEUKE anekdotes opschrijven als ze naar een bruiloft gaan.. maar anders kun je je aan je cm vragen om het even te checken voor ze het inplakken/op de leesstapel gooien.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards