collapse

Auteur Topic: Project Sluier  (gelezen 36718 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Gepost op: 3 februari 2010, 10:03:47 »
Tijdens het passen van mijn jurk heb ik ook een sluier op gehad. Hij stond geweldig! Deze had langs de rand allerlei steentjes, kraaltjes en lovertjes. Maar toen ik de prijs hoorde viel ik bijna stijl achterover, hij zou op ongeveer 300 euro komen!!! Het was een ivoorkleurige Kathedraal sluier, met 2 lagen.

Ik heb nog op internet gezocht, maar ik heb niet veel vergelijkbaars gevonden wat wel te betalen is...

Nu kwam mijn moeder op het grandiose idee om zelf een sluier te kopen (gezien op marktplaats) die qua vorm en lengte goed is en er zitten al een aantal strass steentjes op... En hem dan zelf te gaan bewerken!!! Ze biedt aan om het samen te doen.

Opzich moet het ons wel lukken want we zijn erg creatief en de bruiloft is pas over anderhalf jaar  :tongue:

Ik heb op een aantal sites al de perfecte kralen en lovertjes gevonden die ook op mijn jurk zitten!

Het idee is dus om aan de hand van foto's van de sluier die ik op gehad heb, zelf de bewerking met ienimienikraaltjes erop te gaan borduren...

Het lijkt me geweldig leuk om te doen, maar aan de andere kant een hels karwei! Al is mijn moeder ervan overtuigd dat het haar gaat lukken.

Ik zal jullie op de hoogte houden van het hele project  :tongue:

Silvia87

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2010, 10:17:19 »
Oh dat is wel een gaaf idee zeg!

Mijn zus is ook zo creatief! Die had een ketting na gemaakt van de bruidsmode winkel!
Hij leek sprekend! en het scheelde ook iets van 200 euro! haha!

Ik ga het in de gaten houden!

Nogevengeduld

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2010, 10:22:19 »
Heb je misschien een foto of plaatje van de sluier? Ben erg benieuwd !!

Ratatosk

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2010, 10:32:51 »
Ik ben ook benieuwd naar de foto van de sluier.
Zelf ben ik net zo creatief/gek genoeg om zoiets te proberen, hartstikke leuk joh!
Op mijn (ook niet te dure) sluier ga ik glittersteentjes bevestigen.

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2010, 10:56:50 »
Wat een engelen geduld heb je zeg! Respect :hail:
Ik heb ook een handgemaakte italiaanse sluier met kraaltjes erop. De sluier was rond de €260,- en uiteindelijk kreeg ik 'm voor €230,- ongeveer (weet het niet precies meer). Toen was ik helemaal weg ervan, maar nu denk ik ook wel wat een geld :wow: Maar goed wie mooi wilt zijn, moet betalen! hahaha (of heel creatief en geduldig zijn)

Marry24

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2010, 12:27:24 »
Ja nieuwe sluiers zijn echt belachelijk duur :S Leuk om hem zelf te gaan maken :biggrin:  Dat heeft ook wel iets speciaals :biggrin: Ik heb via mp ook een sluier gekocht voor maar 25 euro :biggrin: Er zit nu een ivoorkleurig kanten randje omheen daar wilde ik zelf een andere kleur omheen gaan maken en strikjes op mijn sluier. Inmiddels heb ik er een gevonden met de goede kleur rand dus hoef alleen nog maar strikjes te maken :biggrin: Heb nu de andere dus nog over dus als je wilt kun je die wel van me overnemen hihi

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2010, 15:26:47 »
Moeilijk om een goede afbeelding te vinden van de sluier, wil eigenlijk geen foto's plaatsen van mn jurk enzo maargoed...

Hier een foto van de bewerking op mn jurk..
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2010, 15:27:07 door Jnine89 »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2010, 17:36:52 »
Prachtig zeg Jnine! Hopelijk gaat het lukken met die sluier!

Nogevengeduld

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2010, 18:00:48 »
Heel erg mooi !

Broekkie

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2010, 20:22:00 »
wow janine mooi hoor dat lijfje, en wat heb je een mooie taille daarin zeg!
super

Marry24

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2010, 20:26:47 »
Super mooie sluier! Dat is vast na te maken :biggrin: Succes!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2010, 14:14:12 »
Ik denk dat ik toch een sluier bij www.trouwdecoratie.nl bestel in plaats van marktplaats. Dan kan ik precies de lengte kiezen enzo. Dan bestel ik hem alleen gesneden, dan zit er ook geen rand aan.

Kga nu ff met de foto's naar mn oma, die wilde ook graag meewerken  :tongue:
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2010, 14:14:40 door Jnine89 »

Trouwring

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2010, 15:38:31 »
Leuk, zo'n familieproject :biggrin: Ben benieuwd naar het resultaat :)

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2010, 12:53:07 »
Ik stuit nu al op een probleem, namelijk een goede sluier vinden. Ik heb opo marktplaats op een advertentie gereageerd maar ik krijg geen reactie terug.
Vervolgens bij www.trouwdecoratie.nl een mail gestuurd, ik wilde daar een sluier, handschoenen en kousenband bestellen, maar heb daar ook nogsteeds geen antwoord op gehad. Best vreemd als een webshop niet binnen 5 dagen terugmaild lijkt mij. Erg jammer want ze hadden daar echt de perfecte dingen. Ik kwam op het idee om de bewerkign ook op mijn handschoenen door te voeren, dus wilde ik daar ook blanco handschoenen bestellen, met een vingerlusje in dezelfde kralen als de bewerking. Die hadden ze daar. En hebben ze ook veel kousenbanden die je in alle kleuren kon bestellen. Ik wilde een knalroze bandje met ivoren organze eraan, met wat strassteentje.. die hadden ze dus ook!!!

Maar wat ik dus zoek voor sluier:

Een ivoorkleurige sluier, zonder bewerkte rand of zonder lint erlangs, Het liefst 1 laags (ik wil hem onder mijn opgestoken kapsel vandaan laten komen), en zo'n 2.30m lang!

Jaaaaaaajaaa :) Appeltje-Eitje  :tongue:

Ratatosk

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2010, 13:55:36 »
Staat er niks voor je bij op www.sluier.nl?
Daar heb ik mijn sluier besteld en die is gisteren binnengekomen. Wel met een ivoren randje maar dat had ik ook besteld :tongue:.

Kostte me iets van 30 euro inclusief verzenden.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Reactie #15 Gepost op: 7 februari 2010, 14:46:10 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'304873\' date=\'07 February 2010, 13:55\']Staat er niks voor je bij op www.sluier.nl?
Daar heb ik mijn sluier besteld en die is gisteren binnengekomen. Wel met een ivoren randje maar dat had ik ook besteld :tongue:.

Kostte me iets van 30 euro inclusief verzenden.[/quote]

Nee, die zijn helaas allemaal te kort  :sad:

joan

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2010, 20:22:05 »
kan nie de echte maar vinden maar bedoel je zoiets; http://www.megosbruidsmode.nl/epages/62064...7/Products/W124

kim

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2010, 07:17:37 »
Ik heb een lange sluier, tot bijna op de rand van mijn sleep. Tweelaags, dat wel, maar met ongeveer dezelfde bewerkingen als bij jou op de foto. Mijn moeder heeft alles betaald, maar als ik het mij goed kan herrinneren dan was 'ie rond de € 160,-! Is dat je budget ongeveer?

Edit: goed lezen Kim, sorry, zie nu andere prijzen voorbij komen bij de links enz.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2010, 07:19:33 door kim »

Marry24

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2010, 08:46:50 »
Je kunt ze bij sluier.nl ook mailen want ze hebben nog meer dan op de site staat....

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Reactie #19 Gepost op: 12 februari 2010, 11:45:06 »
Die van Megos staat geen lengte bij  :huh:

Ik zal Sluier eens een mailtje sturen  :)

En 160 euro is inderdaad niet veel, waar heb je hem vandaan kim?

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Reactie #20 Gepost op: 12 februari 2010, 14:22:55 »
Jeej, de vrouw van trouwdecoratie.nl heeft terug gemaild dat het een beetje druk was en excuses.

Ze stuurt me wat stofstalen toe van organza, bruidstule en chiffon in ivoor. Ook voor handschoenen, welke ik ook zelf wil bewerken :)

Ik ben zo blij, want zij maakt alles op maat, precies zoals je wilt! En niet duur! Joepie!

kim

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #21 Gepost op: 12 februari 2010, 15:49:59 »
[quote name=\'Jnine89\' post=\'306528\' date=\'12 February 2010, 11:45\']Die van Megos staat geen lengte bij  :huh:

Ik zal Sluier eens een mailtje sturen  :)

En 160 euro is inderdaad niet veel, waar heb je hem vandaan kim?[/quote]

Bij bruidsmode Hedwig in Castricum. Succes!

Marry24

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #22 Gepost op: 12 februari 2010, 17:00:36 »
dan ga ik haar ook eens mailen:D kan namelijk geen handschoenen in de zelfde kleur vinden:D

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Project Sluier
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2010, 14:00:59 »
Ik heb vrijdag de eerste kraaltjes gekocht! De rest heb ik besteld op internet bij www.creadream.nl Daar hebben ze werkelijk alles! Precies dezelfde kralen als op mn jurk! Zilver en ivoor, in verschillende vormen en groottes. En ook dezelfde ivoorkleurige lovertjes gevonden, dus ben er erg blij mee!!

Het was nog moeilijk om te bepalen hoeveel kralen je nodig hebt! De slueier wordt 2,5 meter, en 1,80 meter breed... Heb je toch zo'n 7 meter om te borduren  :blink: En dat met kraaltjes van 2mm groot haha!

Hopelijk ontvang ik snel de stofstalen voor de sluier, dan kan ik die ook bestellen.

Nu nog een patroontje otnwerpen, daarvoor even goedkijken naar de bewerking op mn jurk.

Crazysweet

  • Gast
Project Sluier
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2010, 17:07:32 »
Wat gaaf! lijkt me leuk werk om te doen! hopelijk lukt het allemaal! ben benieuwd naar het eind resultaat! :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards