collapse

Auteur Topic: Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!  (gelezen 9421 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

essies

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #25 Gepost op: 11 maart 2010, 07:02:05 »
Het was leuk!!!!!

En heb een fantastische jurk gevonden.

De zenuwen waren echt nergens voor nodig, het was gewoon 1 groot feest!

Ilona, april, dat is al bijna!

Ilon@

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #26 Gepost op: 11 maart 2010, 09:53:12 »
[quote name=\'essies\' post=\'315661\' date=\'11 March 2010, 07:02\']Ilona, april, dat is al bijna![/quote]

Ja, het gaat snel nu. En dat terwijl ik nog steeds zit te twijfelen over een aanpassing aan de jurk of niet. Zit mezelf een beetje gek te maken. Mijn mening wijkt af van iedereen (lees moeder, zus en beste vriendin) die de jurk gezien heeft.

Maar eh, Ook in een keer geslaagd dus?

pamela

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #27 Gepost op: 11 maart 2010, 17:23:52 »
het is inmiddels allang zondag geweest... en ik heb nog helemaal niet geschreven hoe het was!


het was super!
ik had 2 winkels op mijn lijstje staat die dag.
de eerste moesten we even zoeken maar we waren ruim op tijd. eenmaal binnen moetsen we even wachten. al snel kregen we een kopje koffie/ thee aangeboden.
we hadden een leuke verkoopster die ook gelijk vroeg naar het budget en wat ik ongeveer zocht. terwijl wij onze thee en koffie opdronken ging zij op zoek naar jurken om te passen.
niet veel later stond ik samen met de verkoopster in de paskamer waar ik eerst een torseletje aankreeg en passchoentjes met kousjes.
De eerste jurk ging aan en toen deze dicht was gemaakt, stapte ik uit de paskamer. Wat een geweldig moment was dat!
Mijn meegebrachte publiek viel stil... en later kwamen de O's en A's... ik had een echte 'sissy-jurk' aan dus dat was een geweldige start.
meerdere jurken volgden. enkele strappless, een halter, een met mouwtjes, een met roosjes, een glad model.. enz enz.. en ook een waarbij ik zelf ook een beetje stil viel en tegelijk begon te stralen. hierin zag ik me al helemaal naar de trouwlokatie lopen... deze was mooi!
helaas gold ook in deze winkel geen foto's maken tenzij je besluit om deze te kopen.
ik heb nog niet besloten om deze jurk te kopen omdat ik eerst nog even verder wil kijken. hij staat wel op mijn "deze zou ik wel willen-lijstje". hij was ook net ietsje over het budget, hoewel ik wel had aangegeven wat mijn budget was. maar al met al was het een geweldige dag.

(de tweede winkel bleek helaas geloten te zijn :sad:)
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2010, 17:25:19 door pamela »

Trouwring

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #28 Gepost op: 11 maart 2010, 18:37:02 »
Wat vreemd! Had je daar wel een afspraak?

Natascha Bruidje

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #29 Gepost op: 12 maart 2010, 17:50:45 »
25 en 26 maart ga ik weer passen!

Ik heb een keertje eerder gepast bij Jeanet's mode, goed geholpen, maar mijn jurk zat er niet tussen en verkocht blijkbaar ook niet wat ik graag wilde hebben.

Nu ga ik naar het bruidspaleis en naar de bruidshoek. Alleen ben ik nerveus geworden voor de onbeschofte vrouwen bij het bruidspaleis. Ik lees en hoor veel slechte reacties over/van mensen die daar zijn geweest. Terwijl ze daar Blue verkopen, ik ben helemaal verliefd op die jurken! :S Nu maar hopen dat ik goed en fijn word behandeld daar! Heeft iemand trouwens wel eens een goede ervaring daar gehad?

De bruidshoek zie ik helemaal zitten! 'k Heb een mooie jurk van Rembo en Pronovias gezien die ik daar graag ga passen! Ik heb er echt zin in, als ik ben geweest krijgen jullie de details!!
:wink:

Iemand anders mooie/leuke ervaringen gehad met passen!?

pamela

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #30 Gepost op: 12 maart 2010, 20:43:32 »
[quote name=\'Trouwring\' post=\'315904\' date=\'11 March 2010, 18:37\']Wat vreemd! Had je daar wel een afspraak?[/quote]

nee ze werken daar niet met afspraken, dus ik kan ze niets kwalijk nemen. ik heb wel gebeld voor de volgende keer dat ik langs ga, dat ik niet weer voor een dichte deur sta plus dat ik wel gegarandeerd kan passen. niet dat het dan te druk is en dat ik alsnog niet kan passen. ik moet vanuit noord holland naar utrecht rijden, dus dan wil je niet horen dat het te druk is om te passen :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2010, 20:45:30 door pamela »

bonfire

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #31 Gepost op: 13 maart 2010, 19:03:11 »
[quote name=\'Natascha Bruidje\' post=\'316226\' date=\'12 March 2010, 17:50\']25 en 26 maart ga ik weer passen!

Ik heb een keertje eerder gepast bij Jeanet's mode, goed geholpen, maar mijn jurk zat er niet tussen en verkocht blijkbaar ook niet wat ik graag wilde hebben.

Nu ga ik naar het bruidspaleis en naar de bruidshoek. Alleen ben ik nerveus geworden voor de onbeschofte vrouwen bij het bruidspaleis. Ik lees en hoor veel slechte reacties over/van mensen die daar zijn geweest. Terwijl ze daar Blue verkopen, ik ben helemaal verliefd op die jurken! :S Nu maar hopen dat ik goed en fijn word behandeld daar! Heeft iemand trouwens wel eens een goede ervaring daar gehad?

De bruidshoek zie ik helemaal zitten! 'k Heb een mooie jurk van Rembo en Pronovias gezien die ik daar graag ga passen! Ik heb er echt zin in, als ik ben geweest krijgen jullie de details!!
:wink:

Iemand anders mooie/leuke ervaringen gehad met passen!?[/quote]

Ik ben vandaag bij het Bruidspaleis geweest, ben goed geholpen. Verkoopster vroeg eerst wat ik wilde en nam me toen mee door de hele winkel. Wilde geen strapless maar ze kwam met allerlei ideeën om van een strapless toch een halter te maken. Ik ben positief, ze dacht echt mee en was ook eerlijk (had een jurk met een kleur aan die me helemaal niet stond)>
Was wel behoorlijk druk dus vechten voor de spiegel  :biggrin:. Nee dat viel reuze mee hoor, dat losten ze wel netjes op.

Heb een jurk aangehad waar ik helemaal weg van ben maar weet geen merk. Jammer want ik had wel even op internet willen kijken hoe die er daar op staat. Nog maar even zoeken...

pamela

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #32 Gepost op: 14 maart 2010, 01:53:56 »
a.s donderdag ga ik weer passen. ben benieuwd, want ik heb best wat negatieve recenties gelezen. om bij de winkel te komen, moet ik een flink eind rijden. ik hoop dat het de moeite waard zal zijn, aangezien het de enige winkel is waar ik dan heenga...

@ bonfire
ik had bij de eerste winkel ook een jurk aangehad die ik erg mooi vond. ik heb op een onbewaakt ogenblik naar een label gezocht in de jurk. toen ik die niet kon vinden zocht ik verder en zag op de lussen, waar de jurk aanhing, de merknaam. helaas geen model(-nummer). die heb ik onthouden. na het passen heb ik ook gevraagd of ze wilden opschrijven welke jurk ik toen had aangehad, zodat als ik terugkwam om hem nog eens te passen, wist welke het was. natuurlijk kreeg ik de naam niet mee op een papiertje, maar het werd wel opgeschreven in een boek van de winkel. ik had geluk, want ik kon het net lezen (ondersteboven). later heb ik hem teruggevonden op internet.
EN nog een tip... als je van de officiele site geen plaatjes kan kopieren of uitprinten kijk dan even bij de verkooppunten op de site. daar zijn de afbeeldingen vaak niet beveiligd en kun je ze gewoon kopieren of uitprinten.
hopelijk heb je er wat aan als je nog eens gaat passen :wink:

Natascha Bruidje

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #33 Gepost op: 14 maart 2010, 13:35:46 »
[quote name=\'bonfire\' post=\'316462\' date=\'13 March 2010, 19:03\']Ik ben vandaag bij het Bruidspaleis geweest, ben goed geholpen. Verkoopster vroeg eerst wat ik wilde en nam me toen mee door de hele winkel. Wilde geen strapless maar ze kwam met allerlei ideeën om van een strapless toch een halter te maken. Ik ben positief, ze dacht echt mee en was ook eerlijk (had een jurk met een kleur aan die me helemaal niet stond)>
Was wel behoorlijk druk dus vechten voor de spiegel  :biggrin:. Nee dat viel reuze mee hoor, dat losten ze wel netjes op.

Heb een jurk aangehad waar ik helemaal weg van ben maar weet geen merk. Jammer want ik had wel even op internet willen kijken hoe die er daar op staat. Nog maar even zoeken...[/quote]


Fijn dat je een goede ervaring hebt gehad met het passen, mijns inziens toch erg belangrijk omdat het zo'n gaaf en leuk moment is. Ik maak me al een stuk minder zenuwachtig voor het passen iig.. :biggrin:

Wat betreft de jurk, je kunt kijken via de officiële sites en de bruidsmagazines nastruinen? Zo heb ik althans mijn jurk ook gevonden. Hopelijk lukt het voor jou ook!

@Pamela: ik ga jou taktieken ook toepassen, echt een slim idee!  :laugh:

bonfire

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #34 Gepost op: 14 maart 2010, 19:19:59 »
Hee Pamela, bedankt voor de tip. Ik heb al een paar uur zitten zoeken maar nog geen geluk...

Overigens als je plaatjes wil downloaden en ze zijn beveiligd: je hebt altijd nog zoiets als screen dump (op je toetsenbord in de buurt van de delete knop). Als je dan een programma als irfanview opent (kan je gratis downloaden, is een plaatjes bekijk en bewerk programma) kan je het plaatje plakken met ctrl+v en vervolgens opslaan als jpg.

Is dus niet heel moeilijk... Heb inmiddels als hele verzamelingen plaatjes van jurken, kapsels, boeketten, taarten, etc. Handig als je uit wil leggen wat je wil!

pamela

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #35 Gepost op: 15 maart 2010, 21:49:04 »
[quote name=\'bonfire\' post=\'316673\' date=\'14 March 2010, 19:19\']Hee Pamela, bedankt voor de tip. Ik heb al een paar uur zitten zoeken maar nog geen geluk...

Overigens als je plaatjes wil downloaden en ze zijn beveiligd: je hebt altijd nog zoiets als screen dump (op je toetsenbord in de buurt van de delete knop). Als je dan een programma als irfanview opent (kan je gratis downloaden, is een plaatjes bekijk en bewerk programma) kan je het plaatje plakken met ctrl+v en vervolgens opslaan als jpg.

Is dus niet heel moeilijk... Heb inmiddels als hele verzamelingen plaatjes van jurken, kapsels, boeketten, taarten, etc. Handig als je uit wil leggen wat je wil![/quote]


heey bonfire, jij ook bedankt voor jou tip! we helpen mekaar wel goed zo he? :wink:
ik hoop dat je je jurk nog wel gaat vinden, joh!

Joy's

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #36 Gepost op: 16 maart 2010, 21:00:16 »
Hallo!
Ik weet niet wat het is maar ik twijfel om een pasafspraak te maken.
Ik ga pas 02-02-2011 trouwen!
Ik wilde in Mei gaan passen! Alleen ga ik eerst in mei op vakantie en daarna mn moeder. Dan wordt t pas juni.
Op zich is dat ook nog niet te laat. Maar om lekker de tijd te nemen wilde ik toch wel in April.
Nu lees ik alleen net dat de bruidsmodezaak waar ik heen wil volgende week uitverkoop heeft!
Ik wil morgen even bellen om te vragen hoe vaak ze dat per jaar hebben.
Wat vinden jullie, is het slim om ZOOO ver van te voren naar een jurk te gaan zoeken??
Groetjes Joyce

Natascha Bruidje

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #37 Gepost op: 17 maart 2010, 09:43:26 »
Ik ben de verkeerde om je daarover te informeren, ik ga trouwen op 31-05-2011. :laugh: :wink:

Je moet het echt zelf bepalen, de meeste bruiden gaan zo'n 7 maanden van te voren passen.

Tenzij je nu iets op het oog hebt wat nu in de uitverkoop is en je wilt het graag passen zou ik het doen, maar als je al twijfelt is het ook goed om daar naar te luisteren.

Kortom: ik zou het niet weten, maar doe wat je wilt.. Het is ook gewoon erg leuk om te passen :biggrin:

lydia

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #38 Gepost op: 17 maart 2010, 13:57:14 »
nou.. uitverkoop klinkt altijd goed! gewoon even bellen en ze vragen zelf ws naar je trouwdatum. als ze dan aangeven dat dat echt te vroeg is (heb ik weleens gehoord: zo, kom maar over zoveel maanden terug.. :blink: ) dan kun je nog altijd zien.
trouwen is duur genoeg en wat als jouw droomjurk daar nu net bij hangt?

pamela

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #39 Gepost op: 18 maart 2010, 12:37:09 »
@joy's
ik zou gewoon lekker gaan rondkijken en passen. dat doe ik ook en ik ga pas op 25 juni 2011 trouwen!
zo heb je lekker alle tijd om te kijken en te vergelijken. de kans dat je in tijdnood komt door wat dan ook is zo erg klein en wie weet kun je nog goedkoper uitkomen ook :)

vanmiddag ga ik naar utrecht, elles mode. niet iedereen is enthousiast over deze winkel, maar ik ga het gewoon proberen. ik verwacht niet teveel dan kan het ook niet tegenvallen. ik laat jullie weten hoe het was geweest.

intussen heb ik plaatjes van internet geript van de jurk die nu bovenaan mijn verlanglijstje staat:
(hoop dat het lukt om een afbeelding toe te voegen :S)

nou plaatjes toevoegen gaat dus goed :) (het zijn de 1e 3 plaatjes)

kan ik ook nog even laten zien welke jurk ik ook erg mooi vond, (laatste 3 plaatjes) maar die dus niet meer te krijgen is.
het is een jurk van pronovias (wel duur, hoor. maar hij is zooo mooi :))

ik ging dus eigelijk voor de jurk die op de laatste 3 plaatjes staat afgebeeld, maar die was er dus niet meer. toen kreeg ik deze aan (had 'm niet eens zelf uitgekozen..) en deze (jurk op de eerste 3 plaatjes) vind ik eigelijk mooier dan de jurk waar ik in eerste instantie naar zocht  :wub:  

hebben jullie ook plaatjes/ foto's van jullie droomjurk? laat zien!
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2010, 12:41:13 door pamela »

Joy's

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #40 Gepost op: 21 maart 2010, 16:02:36 »
Ik heb een afspraak gemaakt!!
Ik ga gewoon lekker kijken en passen! Dat kan geen kwaad!
Ben erg benieuwd. Zit nu al weer 2 dagen alleen maar in de boeken naar jurken te kijken! haha
Dat herkennen jullie vast!
Jullie gaan nog van me horen!!

@ Pamela
Mooie jurk zeg!!! Heel chique, mooie kleur!

Samarinde

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #41 Gepost op: 21 maart 2010, 16:50:24 »
Hallo!
Ik weet niet wat het is maar ik twijfel om een pasafspraak te maken.
Ik ga pas 02-02-2011 trouwen!
Ik wilde in Mei gaan passen! Alleen ga ik eerst in mei op vakantie en daarna mn moeder. Dan wordt t pas juni.
Op zich is dat ook nog niet te laat. Maar om lekker de tijd te nemen wilde ik toch wel in April.
Nu lees ik alleen net dat de bruidsmodezaak waar ik heen wil volgende week uitverkoop heeft!
Ik wil morgen even bellen om te vragen hoe vaak ze dat per jaar hebben.
Wat vinden jullie, is het slim om ZOOO ver van te voren naar een jurk te gaan zoeken??
Groetjes Joyce

 
Het is wel ver van tevoren, maar als je je droomjurk aan hebt dan voel je dat meteen. Dan wil je over een half jaar niet ineens heel wat anders..
Wij gaan pas 06-05-11 trouwen, maar ik heb mijn jurk al. De levertijd is zes maanden, stel je voor dat je een half jaar van tevoren denkt 'ach, laat ik nu maar eens kijken naar een jurk' . Dan was ik gewoon te laat geweest!
Gewoon gaan passen, op deze manier heb je lekker de tijd om verschillende winkels af te gaan.
Geniet ervan!

pamela

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #42 Gepost op: 21 maart 2010, 17:36:58 »
nou zoals beloofd, hier een berichtje over hoe het gegaan was afgelopen donderdag bij elles mode.

toen we binnenstapten werd er gelijk gevraagd of ze konden helpen. toen ik had uitgelegd waar ik voor kwam en wat ik ongeveer zocht gingen we van start. althans het was een vliegende start. ik moest me in een sneltreinvaart uitkleden. het pashok-je was al in gebruik, maar ik moest daar ook maar in terwijl er achterin de winkel ook nog een pashokje was en volgens mij vrij was.
binnen 1 minuut werd er een trouwjurk over mij heen gegooid en dichtgemaakt EN stond ik buiten. de passchoentjes die ik aankreeg hadden welliswaar wel de goede maat maar hadden veel te hoge hakken :S
mij zus en vriendin die mee waren gekomen kregen niets te drinken en mochten ook hun mening niet geven over de jurken die ik aanhad. de verkoopster gaf wel uitgebreid haar mening...
tussen het passen door stond ik op een gegeven moment klaar om de volgende jurk aan te trekken (ik had alleen een hipster aan en passchoentjes) komt ineens een vreemde vrouw het pashokje binnen om de spullen van haar dochter te pakken die er ook lagen, nu was het dan wel een vrouw maar ik vond het erorm genant  :wtf:
ik geloof dat ik ongeveer 3 jurken aan heb gehad en na ongeveer een half uur stond ik alweer buiten. ze wilde eerder sluiten. bovendien had ze nu niet zoveel hangen. ik moest in juni of juli nog maar 'even' terugkomen. dan had meer keuze omdat dat haar bestelde jurken binnen zouden komen. da's toch raar? dat zijn toch de meest populaire maanden om te trouwen en dan zorg je toch dat je VOOR die tijd je jurken in huis hebt?
naja.. ik ben nog niet helemaal van mijn roze wolk afgevallen.. ik heb wel jurken aangehad die ergens wel een beetje mijn smaak waren, maar mijn droomjurk heb ik daar niet aangehad.

ach ik was ook erg verwend na mijn 1e keer jurken passen :)
op naar de volgende winkel, dan horen jullie weer van mij :wink:
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2010, 17:38:42 door pamela »

bonfire

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #43 Gepost op: 22 maart 2010, 22:48:36 »
Hai Pamela,

Klinkt een beetje ongastvrij van die winkel, dacht dat het overal zo was dat je een afspraak moest maken zodat je ook genoeg tijd krijgt om te passen en te proberen. Ik zou zeggen: op naar de volgende winkel. Veel succes en plezier!!

pamela

  • Gast
Zondag Ga Ik Voor Het Eerst Passen!
« Reactie #44 Gepost op: 26 maart 2010, 23:59:30 »
even verslag uitbrengen van mijn bezoek aan bruidsmodewinkel nr. 3

mijn droon japon in woerden

ik moest vantevoren een afspraak maken.
toen we bij de winkel aankwamen zag het er wel een beetje armoedig uit.. ik had meer verwacht.  :biggrin: bleek het de verkeerde winkel te zijn. gelukkig stonden we nog niet binnen.
een stukje verderop was de winkel waar ik een afspraak had.
het was een niet al te grote winkel met een nette sjieke uitstraling. meteen kwam de verkoopster naar ons toe en stelde zich voor. we mochten gaan zitten en ze vroeg naar wat voor jurk ik op zoek was. daarna ging ze op zoek naar jurken om te passen.
ze hing er 4 klaar en we gingen de paskmer in. ik kreeg passchoentjes en een torseletje en een hoepel aan. ze hielp me met het aantrekken van de 1e jurk. het gordijn van de paskamer ging op en daar ging ik... het meegebrachte publiek ging er echt voor zitten en viel in eerste instantie stil, toen viel hun mond open en toen kwam het zeer enthousiaste commentaar met de o's en a's.
de verkoopster was erg behulpzaam, vriendelijk, eerlijk en absoluut niet opdringerig. erg prettig! ook had ik de hele winkel voor mij alleen, ik was de enige in de winkel, dus alle spiegels waren voor mij... de verkoopster vertelde ook dat de hoepel gehuurd kon worden en ook het torselet kon gehuurd worden, handig!
ik heb deze keer 4 jurken aangehad... maar het was duidelijk. de eerste jurk nog maar een keertje aan....

EN... JAAAAAAH wat mij betreft kon het prijskaartje eraf geknipt worden  :wub:
het gekke is, dit is een heel andere jurk dan dat ik eigelijk in gedachte had... maar DIT IS 'M!
in iedergeval ben ik op tijd! ruim 1 jaar vantevoren ben ik geslaagd, nu mijn as nog :wink:

de jurk wordt besteld en moet ietsje vermaakt worden. in iedergeval een stuk langer en bij de heupen ietsje breder, dan zit de jurk perfect. in maart ga ik weer passen (volgend jaar pas)

hieronder de foto's van mijn jurk (ze zijn niet echt scherp, omdat ze gemaakt zijn met een telefoon en niet met een fotocamera, geen van ons had gedacht dat ik zou slagen en dat een camera wel handig kon zijn :biggrin:)
ivm meelezers onherkenbaar :wink:
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2010, 00:07:00 door pamela »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards