collapse

Auteur Topic: Trouwjurk Mee Op Vakantie?  (gelezen 6922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ankiever

  • Gast
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Gepost op: 22 maart 2010, 12:51:19 »
Heeft er iemand ervaring met het meenemen van de trouwjurk naar de vakantiebestemming van je huwelijksreis? Mij lijkt dat namelijk erg gaaf zodat je daar nog even wat mooie tropische foto's kunt maken.

Maar... hoe neem je DE jurk mee? Gewoon in de koffer of met de handbagage?

zinzi

  • Gast
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2010, 13:07:23 »
In de handbagage gaat zeker niet lukken. Sommige jurken hebben al gauw een gewicht van 5kg. En om hem nu helemaal op te proppen om in je handbagage te stoppen, dan krijg je zo'n gekreukte versie, lijkt me ook niet echt mooi.

Als je het al doet, zou ik hem dus zeker in je koffer doen.

voor de foto's lijkt het me erg mooi, maar het neemt zeker ook veel ruimte in beslag in je koffer.

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2010, 13:22:11 »
Handbagage gaat helemaal lukken hoor! Ik ben naar Parijs geweest en naast mn ingecheckte bagage en handtas had ik mn jurk in zak. Aan het cabinepersoneel kan je vragen of ze hem willen ophangen (in de businessclass worden vaak pakken etc opgehangen, je jurk mag daar ook). En als je het helemaal zeker wilt weten moet je even bellen met de airline!

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2010, 14:32:42 »
Wij zijn in de Dominicaanse Republiek getrouwd. Ik heb mijn jurk in mijn handbagage meegenomen. Ik had hem opgerold ipv opgevouwen. En daar gelijk in de kast uitgehangen. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik geen hoepel had. Maar je kon niet zien dat hij zoveel uur ingepakt gezeten had. Volgens mij had Happy Bride een "uitgebreidere" jurk en die heeft hem mee genomen naar Australiƫ. Misschien kan je haar pb-en voor advies.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2010, 15:53:31 »
Tuurlijk past een trouwjurk in de handbagage.
Ik heb er bij het uitzoeken van de jurk wel rekening mee gehouden.
De stof die ik had uitgekozen was al een beetje gekreukt behalve de doorzichtige stof die er over heen viel (hoe heet dat ook alweer)
Ik had ook geen hoepel. Mijn rok en top waren los van elkaar. De top heb ik met de balijnen mee opgerold en de jurk losjes opgevouwen en erbij in een handbagage koffertje gestopt.Niet strak vouwen want dat zie je in de stof terug.
Mijn jurk heeft voor dat we trouwde 6 dagen in de handbagage koffer gezeten en 2 dagen voor ons huwelijk heb ik de jurk eruit gehaald en uitgehangen zonder zak, alles prima.
Daarna heeft mijn jurk 7 weken in de koffer gezeten en is meegeweest door de woestijn en zelfs op een soort safari, hier in Nederland erweer uit gehaal uitgehangen en nog steeds helemaal mooi.

Ik heb mijn jurk bij Anastasia laten maken en zijn adviseerde om geen zijde te nemen dat kreukt nl heel erg tenzij je daar een goede stomerij weet.


Ik heb er nooit over gedacht om mijn jurk in de koffer te doen, kreeg er al nachtmerrie's van dat de koffer kwijt zou raken en je handbagage heb je altijd bij je en met je koffer wordt flink gesmeten zonder dat jij het ziet.

Kippie

  • Gast
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2010, 22:46:41 »
Je kan van Samsonite (ofzo) een speciale tas aangschaffen waar je kleding in kan vervoeren?

essies

  • Gast
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2010, 10:32:09 »
Leuk dit topic, wij trouwen in december en gaan op huwelijksreis naar Florida, ben dus ook van plan m''n jurk mee te nemen, maar weet nog niet precies hoe... We vliegen bc dus uithangen mag hopelijk wel in het vliegtuig in een zak, alleen dan gaan we 3 weken rondreizen. Ik denk in de huurauto die we voor die drie weken hebben maar gewoon in de zak op de achterbank leggen...

Iemand ervaring met hoe je dat vervolgens op je plaats van bestemming regelt met een fotograaf?

groetjes

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2010, 11:16:30 »
Essies wij hebben de fotograaf van te voren geregeld. Onze bruiloft hebben we laten regelen via een weddingplanner en zijn hebben ook de fotograaf gevonden.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2010, 13:39:02 »
Wij hebben onze bruiloft ook laten regelen door een weddingplanner. Een aantal dingen hebben we daar besloten. O.a. de fotograaf. De WP had een adres en wij zijn er zelf naartoe gegaan. Was goed te doen.

santos_05

  • Gast
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #9 Gepost op: 23 maart 2010, 15:37:17 »
De jurk mag mee als handbagage. Als je geluk hebt kan hij weggehangen worden bij de stewardessen, maar dat kan je pas bij het boarden regelen. Ik heb de zak dubbelgevouwen en de jurk bovenop de handbagage gelegd. In het hotel direct uitgehangen dat wilde prima! Zelfs na de hele rondreis (auto in, auto uit, hotel in, hotel uit) zag hij er thuis nog super uit en kon ik hem op de receptie zo weer aan  :dry:

ankiever

  • Gast
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #10 Gepost op: 23 maart 2010, 17:01:18 »
Dank jullie wel voor alle tips! Moet even bezien of ik mijn jurk op vakantie ook wel echt kan 'uithangen' aangezien we op safari gaan :wink: Maar het lijkt me zo gaaf om in Afrika foto's te maken met de trouwjurk aan!

Holy

  • Gast
Trouwjurk Mee Op Vakantie?
« Reactie #11 Gepost op: 23 maart 2010, 19:11:56 »
Leuk idee. Goede tip: Neem de bon mee van je jurk, anders denken ze dat je hem in het buitenland gekocht hebt en moet je wellicht invoerrechten betalen. Een trouwjurk mag officieel mee als handbagage, en stewardessen hangen hem meestal wel voorin voor je.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards