collapse

Auteur Topic: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest  (gelezen 160061 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hooiberg

  • Gast
Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Gepost op: 21 april 2010, 16:52:09 »
Hallo allemaal,

Over een poosje is het vrijgezellenfeest van een hele goede vriendin (ik weet niet of ze hier meeleest, dus ik hou het wat algemeen...).
We gaan haar natuurlijk "ontvoeren" en we willen haar zowel een opdrachtenlijstje geven (net voor vertrek) alsook tijdens het borrelen wat leuks doen.
Heeft er iemand suggesties voor wat we op de opdrachtenlijst kunnen zetten? Bijv. vreemde zaken laten meenemen, ze krijgt een vreselijke sluier (alleen voor onderweg  :) ) maar verder weet ik het niet.

Omdat de vrouwen die meedoen elkaar niet zo goed kennen en om de sfeer er goed in te krijgen, had ik bedacht om een spel ofzo te doen tijdens de borrel (die is buiten in een park). Nu lukt het me niet om iets heel uitgebreids nog te regelen, maar misschien een leuke kwis maken waar iedereen aan mee kan doen? Is dat wat? Heeft iemand ideëen voor vragen of hoe dat te doen? Ik dacht eerst aan iets in de trant van "ik hou van holland" maar dat is erg uitgebreid om te maken...
Wie heeft er tips, ze zijn meer dan welkom!

groetjes,
Ria

Jessica11

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2010, 16:01:20 »
Op mijn vrijgezellenfeest hadden ze alle dames én mijn AS van tevoren een vragenlijst in laten vullen, vervolgens kreeg ik die vragen voorgelegd (multiple choice vragen). Bijv: blunders, uitspraken, vragen over AS (favoriete kleur, meest sexy vrouw). Bij de antwoorden die ik invulde stonden letters, en aan het einde kwam er een zin uit. Dat was geheeeel toevallig het meest genante moment wat mijn AS in de vragenlijst had ingevuld hahaha! Leg dat maar eens uit aan je vriendinnen... :blink:

Ik hou van Holland is trouwens ook een bordspel, misschien kun je dat gebruiken? Of de Top40 quiz, of Triviant...

Succes!

naaT-b

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2010, 12:11:53 »
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op het trouwforum. En ik kom gelijk met de deur in huis vallen.

Op 1 oktober gaat mijn beste vriendin trouwen en samen met haar zusje organiseer ik haar vrijgezellenfeest.
Deze staat gepland op 25 september, het laatste weekend voor de bruiloft.

Omdat het vf in het laatste weekend voor de bruiloft plaatsvindt -en de bruid dan uiteindelijk wel door gaat krijgen dat ze dat weekend haar vf zal krijgen- willen we in de weken voorafgaand aan het vrijgezellenfeest kaartjes met opdrachten naar de bruid sturen. Dingen als 'Pak een weekendtas en vul deze met tandpasta, deodorant en een onderbroek van je aanstaande' ofzo... Deze dingen hoeven niet perse betrekking te hebben op de activiteiten op deze dag, het is juist wel leuk om haar gekke dingen te laten doen of inpakken om haar zo op een dwaalspoor te zetten. Dingen die eigenlijk nergens op slaan zoals voorgaand voorbeeld dus, ik bedoel; wat moet je met een onderbroek van je aanstaande bruid op je vrijgezellenfeest?

Wij willen 5 opdrachten voor haar maken, die op een gerijmde manier op een kaartje komen en uiteindelijk bij de bruid belanden om uit te voeren.
Zelf weten we niet of het leuker is om haar verdeeld over 5 keer een tas te laten pakken, dus dat ze bij ieder nieuw kaartje weer iets in de tas moet stoppen en aan het einde een volledig gevulde tas heeft, of dat het leuker is om dit als 1 opdracht te doen en nog 4 totaal andere opdrachten te verzinnen. Dit laatste waarbij wij zelf helemaal inspiratieloos zijn. Iemand hier nog ideeën?

Hier de planning van de dag om misschien inspiratie vandaan te halen:
Ze heeft altijd dierenverzorgster willen worden, maar omdat ze de opleiding niet leuk vond is ze daarmee gestopt. Daarom gaan we 's middags paardrijden op de Utrechtse Heuvelrug.
Ze is dol op italiaans en spaans eten en daarom gaan we eten in een tapasrestaurant in Utrecht en verder is ze gewoon een heel actief, avontuurlijk en energiek persoon dus gaan we 'savonds nachtkanoen door de grachten van Utrecht. Je kan natuurlijk wel wat actievers bedenken, maar dat is voor moeders en schoonmoeders net iets te veel van het goede denken we.

vitani

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2010, 16:56:02 »
Euhmm naat-b leuk idee maar wel lastig plannen inderdaad. Zoals je al aangeeft hoeven de dingen niks met het feest te maken te hebben natuurlijk.
Op zich het idee van pak in 1x de tas in en 4 andere dingen lijkt mij persoonlijk het leukste. Maar kan me voorstellen dat het lastig is. Je kan ook een combinatie doen. Dus 1 opdracht en iets in de tas laten doen.

Succes met plannen en hopelijk hebben de andere nog leuke tips.

Bloemetje82

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2010, 23:19:24 »
Pfff...lastig...leuk, maar lastig.

Denk inderdaad dat het het makkelijkste is om haar 5 keer een kaartje te sturen om op die manier de tas ingepakt te krijgen. Ik weet niet wat je ingepakt wil hebben, maar omdat het verder geen betrekking hoeft te hebben op de dag zelf, maakt het dus in principe niks uit.

Zet een weekendtas op je bed
Dit wordt voor jou dolle pret
Schoon ondergoed voor jou en je bijna-man
is wat je meenemen kan.
Ook de tandenborstel en tandpasta mag niet ontbreken
En wat je absoluut niet mag vergeten is een lekkere warme deken.
Een beetje deo voor de volgende dag
betekent dat je het restaurant in mag.
Voor romantiek zorg ik wel
in je laatste weekend als vrijgezel.

Zo laat je het lijken alsof iemand een romantisch weekendje weg voor haar en haar verloofde heeft gepland. Stuur haar nog een klein flesje champagne, waxinelichtjes, massage-olie en dat soort dingetjes. Laat haar op de desbetreffende vrijgezellendag s òchtends om 8 uur klaarzitten met de tas en haal haar dan op voor het vrijgezellenfeest onder het mom van : " Je dacht toch zeker niet dat je onder je vrijgezellenfeest uit kon komen?? Laat die tas maar staan, die heb je niet nodig "

Of je organiseert een speurtocht door haar wijk. Stuur haar een kaartje dat de volgende aanwijzing zich bij de plaatselijke supermarkt bevindt, en vraag of ze daar meewerken door haar ook een kaartje te geven waar op staat dat de volgende aanwijzing zich bij de slager bevindt. Die heeft dan een kadootje waar een vakblad over dierverzorging in zit. Daar zou je dan een briefje bij kunnen doen. "Maakten ze opleidingen maar wat leuker...." Een week later laat je haar weer op speurtocht gaan en dan heb je als eind-kado een opblaasbaar bootje, met een briefje erbij ( of cd met liedje ) " alle eendjes zwemmen in het water " of " Droge kleding vereist " of iets dergelijks. Dan laat je haar een week later nog een speurocht doen en dan heb je als eind-kado een mandje met spaanse/italiaanse hapjes. Een droogworstje, aioli ( weet niet of ik het goed schrijf ) stokbrood, pesto enz. met op het kaartje de tekst "een gezellige avond met je verloofde " of " Jummie, jummie for your tummy " of zoiets. Daarnaast kun je haar een tasje laten inpakken zoals hierboven beschreven en dan moet je nog 1 ding bedenken ( als je 5 opdrachten wil, dan...) Zou bijvoorbeeld een mandje met dingetjes kunnen zijn met romantische dingetjes ( kaarsjes, massage-olie enz. ) voor haar en haar verloofde. Of je laat haar aan de hand van een rebus haar eigen ontbijt verzamelen in de supermarkt ( jus d `orange, croissants, jam )

Ideetjes zat! Hoop dat je er wat mee kunt! :biggrin:
Veel plezier in elk geval!

vitani

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2010, 07:28:53 »
BLoemetje als ik ideetjes nodig heb weet ik je te vinden :tongue:

ALs jij mijne zou organiseren met dit idee zou ik het geweldig vinden.

Bloemetje82

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2010, 12:04:15 »
Hihi...thanx!

naaT-b

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #7 Gepost op: 13 juli 2010, 16:40:13 »
Bloemetje, wat een geweldige ideeën!
Ik zou dit zelf ook helemaal geweldig vinden!

Bloemetje82

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #8 Gepost op: 17 juli 2010, 14:37:57 »
Hoop dat je er iets aan hebt! :biggrin:

Miss_impossible

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2011, 10:45:58 »
Hoi hoi iedereen

Binnen een goede 2 maanden is het vrijgezellenfeestje van onze beste vrienden gepland. We hebben al aardig wat ideetjes opgedaan maar zijn nog op zoek naar een aantal ludieke en originele opdrachten. Snoep verkopen, labels verzamelen of kusjes krijgen zijn niet meer aan de orde.

Per goed afgewerkte opdracht krijgt onze vrijgezel een aantal puzzelstukjes, haar toekomstige krijgt evenwel puzzelstukjes van dezelfde puzzel. Na afloop van de avond komen we samen en moeten ze de puzzel leggen. In de hoop dat ze alle puzzelstukjes verzamelt hebben, zoniet kunnen ze nog bijkomende opdrachten uitvoeren om zo puzzelstukjes te verdienen.

We hebben een puzzel met 112 stukjes dus voor elk 56 stukjes te verdelen over 10 à 15 opdrachten.

Hopelijk krijg ik van jullie een beetje originele ideeën. THX!

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2011, 11:18:22 »
Geef een dansles op straat aan een zelfgezochtespontaanopgerichtedansgroep!

zusje

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2011, 14:29:07 »
dit vond ik wel een leuk programma met leuke opdrachten, maar weet niet of je zoiets zoekt

Nanna

  • Gast
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2011, 15:47:09 »
Een kleine greep uit de opdrachten die ik moest doen: (alles vastgelegd met een fototoestel)

- als een etalagepop in een winkel gaan staan
- met 10 mannen op de foto, en van de leukste hun nummer vragen voor mijn vrijgezelle vriendinnen
- mannen een liefdesliedje voor me laten zingen
- iets 10 keer ruilen, naar iets steeds leukers
- een bloemblaadje kopen voor 5 cent (bon meenemen als bewijs was verplicht)
- mijn veter aan die van een man knopen en samen slalommen
- midden op het plein in het dorp verschillende woorden uitbeelden die allemaal met trouwen te maken hadden, mijn vriendinnen moesten raden wat het was.

Het was allemaal erg leuk om te doen en omdat ze me vreemd hadden uitgedost was het wel duidelijk dat het om een vrijgezellenfeestje ging. Dit scheelde een hoop, hierdoor wilden de meeste mensen wel meewerken, gelukkig.
Succes met het plannen!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #13 Gepost op: 2 juni 2013, 10:11:58 »
Opdrachten van mn zusje gisteren:
- Met 15 mannen afzonderlijk op de foto
- Ga met zo veel mogelijk mannen tegelijk op de foto
- Ruilen deze rozen om voor tips voor een goed en gezond huwelijk

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #14 Gepost op: 2 juni 2013, 10:26:14 »
Opdrachten van mn zusje gisteren:
- Met 15 mannen afzonderlijk op de foto
- Ga met zo veel mogelijk mannen tegelijk op de foto
- Ruilen deze rozen om voor tips voor een goed en gezond huwelijk

Dit zijn wel grappige opdrachten!

injaja

  • Junior
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2014, 19:44:24 »
Ik organiseer binnenkort het vrijgezellenfeest van mijn vriendin.
Het idee is om haar 's middags in de stad wat leuke/originele/ludieke opdrachten te laten doen. Wie heeft er ideeën? Of wat heb je zelf op je vrijgezellenfeest moeten doen?


RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #16 Gepost op: 14 april 2014, 15:22:53 »
Ha, als ik een van mijn vriendinnen mag geloven moet je in elk geval geen workshop mozaieken regelen als vrijgezellenfeest. Dat schijnt het saaiste geweest te zijn wat ze ooit in dr leven gedaan heeft en echt een heel bruisend leven heeft ze niet haha ;)
Overigens snap ik ook niet waarom je dat als vrijgezellenfeest uberhaupt zou willen regelen, of ben ik de enige die dit saaier dan saai vindt?  :blush:

Mijn zus had overigens echt leuke opdrachten op d'r vrijgezellenfeest!
Omdat mijn zus met een vrouw trouwde hadden ze nogal pikant/genante opdrachten voor haar geregeld. Zij en haar aanstaande moesten allebei als kanaries (ze hadden toen net jonge kanaries en praatten in die periode nergens anders over dan over die kanaries) verkleed door de stad lopen met borden om hun nek met "Op zoek naar zaad." Alsof dat al niet genant genoeg was moesten ze van 5 verschillende mannen (vogel)zaad zien te krijgen en met deze mannen op de foto, moesten ze de vogeltjesdans doen op het plein, en moesten ze eieren van mensen zien te krijgen (om uit te broeden)..
Wat hebben we gelachen  :applaus:

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spellen/opdrachten/vragen vrijgezellenfeest
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2015, 22:46:49 »
Kreeg te horen dat ik om 10:00 klaar moest staan. Krijg ik om 09:00 een app met spullen die ik nog moest halen. Erg dubieus
Kortebroek
Blikopener
Balonnen
1 snoepje
3 hondenkoekjes
1 haar elastiekje
4 was knijpers
Iets om muziek mee te maken
Regen poncho

Zo gezegt zo gedaan,
Zat ik om 10:45 nig steeds op de bank te wachten..

Werd uiteindelijk om 11:30 opgehaald door mijn schoonzussen zwager en neefje.
We zijn afgezet in nijmegen waar we bij mijn zus hebben verzameld. Helaas kon er 1 vriendin en tevens ceremoniemeester niet bij zijn omdat zei vorige week weer een TIA heeft gehad. Ze hadden een gezellige high thea georganiseed dit wilde ze eigenlijk in het park doen maar omdat het weer het niet toe liet hebben we dit bij haar gedaan. Tijdens de high thea moest ik ballonnen opblazen.
Na de high thea kreeg ik een kykord met allemaal opdrachten. En een check list die in het teken stond van de bruiloft.
Begonnen met de opdracht kleding. Werd in een broekpak geheesen van beren stof met hartjes daar moest een knal roze jas op en een pruik met roze en blauw. Ook kreeg ik een kleine rugzak waar spulletjes in moesten die ik moest verzamelen.
Na het maken van de groepsfoto op weg naar het centraal station waar de eerste opdracht moest uitvoeren. Het regelen van drankjes. Ze hadden allemaal flesjes drank en ik moest raden wat wat was. Uiteindelijk moest ik gaan mixen. Omdat door de drank alles plakte hebben ze doekjes gehaald wasr een stickervel bij zat.
Als spontane opdracht hadden ze bedacht dat ik mannen boven de 7 of hoger een sticker moest plakken en tevens mee op de foto moest. Nou daar gingen we hoor op pad met een stickervel.

De tweede opdracht was cadeau verzamelen door middel van ruilen met een appel en een ei. Uiteindelijk geeindigd bij de bloemen zaak en ja hoor een bosje bloemen weten te strikken.

Vervolgens moest ik mijn bruidsboeket maken van vouwpapier. 

Ook moest ik een bruidscacke maken en de uitnodigingen dus we staan nu giga groot met krijt op de straat in de stad. Verder moest ik muziek maken en snoepjes uitdelen en mensen een mooie en liefde volle dag wensen.

Ook kwam er een foto opdracht aan te pas. Ik moest op zoek naar een knappe neef een oude oma een gekke oom en een dier.
Met de oude oma heb ik wel heel erg gelachen. Er zat een dame op het terras die aan gesproken kwamen we tot de ontdekking dat de dame jarig was. Oke met zn alle gezongen voor de damen op een vol terras. Mensje helemaal verrast. Geweldig.

Vervolgens moest ik placemats maken en met 10 witte auto's op de foto.


Aan gekomen bij de waalkade en toe aan de eindopdracht. Na deze voorgelezen te hebben moest ik de trap af richting waalkade en daar stond mijn grote liefde met een super mooie bos rozen en jah hij ging op zn knieën. Ik heb nooit echt een aanzoek gehad. Ik was zo verrast en emotioneel.

Na deze trannen trekker zijn we heerlijk wezen eten bij humfry's. Echt een aanrader.


Helaas kan ik geen foto's plaatsen.

 
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2015, 22:51:32 door Karin s »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards