collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 682757 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #50 Gepost op: 10 mei 2010, 20:24:59 »
Ik zou ook voor minstens 10 stokbroden gaan, heb altijd maar liever te veel in huis dan te weinig. En doe je ze zelf afbakken in de oven? Dan zou ik gewoon een hele zooi in slaan, komt altijd op bij een andere gelegendheid ook. Hier gaan er echt altijd heel veel stokbroden doorheen.

Trouwring

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #51 Gepost op: 11 mei 2010, 17:47:04 »
@ stokbroden: Ja, en zeker afbakstokbroden kosten per 2 26 cent ofzo, dus de kosten zullen het niet zijn! In een beetje oven kunnen er wel 4 tegelijk in!

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #52 Gepost op: 11 mei 2010, 19:42:26 »
Dames, ik heb er 8 besteld(gaat nu nog beete lastig om wat anders te bespreken aangezien we in een klein dorp wonen en er dus maar een kleine supermarkt is,en dus niet veel stokbrood verder naast de besteling) daarbij heb ik afbakstokbrood in geslagen, nouja dat doe ik eigenlijk wekelijks al.. dus mocht er ECHT te weinig zijn, dan gaat er gewoon wat de oven in:)

iig bedankt voor al jullie antwoorden!!

nog maar.. 1187 minuten:P

Femke

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #53 Gepost op: 11 mei 2010, 19:45:03 »
spannend muisje, veel plezier!
ongewone dag, een woensdag om te trouwen :wink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #54 Gepost op: 11 mei 2010, 19:48:29 »
Superspannend Muisje! Hopelijk werkt het weer een beetje mee morgen (en anders maar niet!), heel veel plezier!

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #55 Gepost op: 11 mei 2010, 21:14:45 »
Donderdag is het hemelvaart:P vandaar een woensdag.! haha

Kippie

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #56 Gepost op: 11 mei 2010, 22:35:01 »
Stokbroden: Ok, ik ben misschien een simpele ziel... maar tussen 8 en 10 stokbroden zit op zich niet zo'n heel groot prijsverschil. Of het moet net de spreekwoordelijke druppel zijn die de bruiloftsbudget emmer doet overlopen...  :wink:
Better safe than sorry. Right?  

Edit: Ik zie net pas dat je er 8 hebt besteld, haha... dat zal vast ook wel genoeg zijn.  

Bedankjes: In dit blogje staat wel een leuk idee. Verder hangt het natuurlijk af van wat je zelf leuk vindt.
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2010, 22:36:03 door Kippie »

Juli2010

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #57 Gepost op: 12 mei 2010, 16:06:27 »
Vraag

Ik ben niet nederlands, maar mijn vriend wel en we gaan in nederland trouwen. Ik ben nu met ons kerkboekje bezig maar ik heb een vraag. In de protestantse kerk, heet het dan predikant, dominee, priester of pastor? Iemand die dit uit kan leggen?
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2010, 16:06:53 door Juli2010 »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #58 Gepost op: 12 mei 2010, 16:13:11 »
predikant of dominee. Bij onze kerk heeft predikant de voorkeur.

idgnkv

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #59 Gepost op: 12 mei 2010, 16:20:57 »
Predikant of dominee is voor de protestantse kerk, priester of pastoor is voor de katholieke kerk. Je kan 'm ook nog voorganger noemen :wink:

M'lein

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #60 Gepost op: 12 mei 2010, 16:20:57 »
Vraag

Ik ben niet nederlands, maar mijn vriend wel en we gaan in nederland trouwen. Ik ben nu met ons kerkboekje bezig maar ik heb een vraag. In de protestantse kerk, heet het dan predikant, dominee, priester of pastor? Iemand die dit uit kan leggen?

Priester en pastor horen inderdaad bij de Katholieke kerk. Bij de Protestantse kerk kan predikant of dominee allebei. Bij ons wordt ook vaker predikant gebruikt.

Juli2010

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #61 Gepost op: 12 mei 2010, 16:22:38 »
Oke dan schrijf ik wel predikant! Bedankt!

LeanneK

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #62 Gepost op: 12 mei 2010, 17:00:00 »
WIj gebruiken ook vaak predikant. Maar als ik een brief stuur, adresseer ik die aan ds. A. Jansen, en dan de rest :wink: In onze kaart staat ook ds. A. Jansen (niet haar echte naam :wink:) Onze eigen predikant noemen we gewoon bij haar voornaam.

Edit; Even nadenken en ik kom tot de conclusie; Wanneer we de naam erbij noemen, zeggen we dominee Jansen, zonder naam zeggen we predikant. (Bij mededelingen in de kerk wordt dan gezegd; Vandaag zal voorgaan onze eigen predikant, dominee Jansen.)
Snap je hem nog?
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2010, 17:02:36 door LeanneK »

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #63 Gepost op: 12 mei 2010, 17:17:57 »
Wij noemen heb gewoon dominee :)

Vraag: Beetje gekke vraag, maar zijn hier meiden die hartvormige ballonnen hadden? Hoe hebben jullie die opgeblazen? Ik heb het geprobeerd, eerst leek het op een kat, vervolgens had ik 2 bobbeltjes en daarna lijkt het helemaal nergens meer op..

LeanneK

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #64 Gepost op: 12 mei 2010, 17:23:36 »
Toevallig heb ik die 2 weken geleden opgeblazen voor een bruiloft. Die van mij leken nergens op, maar de truc was ze hard op te blazen. Wij hebben ze gewoon met de mond opgeblazen.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #65 Gepost op: 12 mei 2010, 18:01:04 »
Antwoord @ Within: Indien binnen het budget zou ik contact zoeken met een bedrijf dat ballonnen kant en klaar aanlevert. Hartjesballonnen zijn ondingen. Bovendien zou je ze met helium kunnen laten vullen da's erg leuk...
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2010, 18:01:27 door stimpy »

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #66 Gepost op: 12 mei 2010, 18:07:32 »
Dat was nou juist het leuke, dat hebben we niet gedaan omdat de ballonnen (150 stuks in totaal) op 3 verschillende locaties worden opgeblazen.
Het zijn ballonnen om de heg en de deur enz te versieren, dus helium is niet nodig
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2010, 18:08:00 door Within »

Jessica11

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #67 Gepost op: 13 mei 2010, 16:52:35 »
Onze tuin was versierd met 'simpele' ronde parelmoer ballonnen, ook mooi en gemakkelijker op te blazen volgens mij... Succes!

Femke

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #68 Gepost op: 13 mei 2010, 16:55:43 »
ballonnen: bij ons ging het prima, al is het natuurlijk niet echt een mooi hart. Het leek er wel op zeg maar, maar niet geweldig.
Wij hadden ook heeeeele leuke doorzichtige ballonnen met daarop witte afbeeldingen, zoals duifjes en slingertjes enzo, die vond ik heel mooi

kerk: bij welke kerk is de 'voorganger' (domine/priester/pastor etc) wel of niet getrouwd? Ik heb geeeen idee, maar we gaan binnenkort verhuizen naar een dorp met een protestantse kerk. Wat hoort daarbij?
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2010, 16:57:16 door Femke »

Suusjeuh

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #69 Gepost op: 13 mei 2010, 18:14:00 »
Dominee's ( Katholieke kerk ) zijn meestal niet getrouwd naar mijn weten. [size="1"]Dat zijn ook diegene die die kindjes misbruiken [/size]

Wij hebben het zo gezet: In de dienst, die geleid word door Ds. E.Achternaam. Anders noemen wij hem dominee.

Hartvormige ballonnen: Ik heb ze laatst thuis gehad voor P zn verjaardag, maar er knalden 3 in mn gezicht. Bij het vrijgezellenfeestje van een vriendin waren ze wel mooi maar idd groot opblazen maar wel met knal gevaar.

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #70 Gepost op: 13 mei 2010, 18:14:18 »
@ Dominee,Priester verhaal : Dominee bij ons, of we zeggen alleen de achternaam... haha

@ mijn eigen stokbroden: er zijn nog 2 hele stokbroden over gebleven.. of nouja.. heel, wel gesneden, in een zak, maar dus wel over! misschien tip voor de volgende die trouwt: mensen zijn vaak zenuwachtig dus zitten niet te wachten op een zware lunch!

@ hartvormige balonnen lijken nergens op...wij hadden ze ook, en de lucht is er nu al zo goed als uit! misschien ook belangrijk te weten dat je verschillende maten hartbalonnen hebt.. wij hadden de (te) kleine
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2010, 18:17:48 door Muisje »

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #71 Gepost op: 13 mei 2010, 18:17:05 »
Priesters of pastors uit de katholieke kerk zijn nooit getrouwd, moeten celibaat leven. In de katholieke kerk heb je geen dominees.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #72 Gepost op: 13 mei 2010, 19:34:01 »
Nieuwe vraag: krultang
Ik heb deze krultang gekocht, maar eigelijk zie ik weinig resultaat als ik hem gebruikt heb. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je 'm na 15 sec. weer los moet doen, dus veel langer durf ik niet omdat ik bang ben dat mn hele haar dood gaat. Ik heb haar tot 15 cm over m'n schouder, zal het te lang zijn om te laten krullen?  
Wie gebruikt er ook wel eens een krultang, en hoe, en hoe goed werkt het?
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2010, 19:34:46 door Ctje »

Trouwring

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #73 Gepost op: 13 mei 2010, 20:16:35 »
@ Krultang: Het scheelt nogal een stuk als iemand anders het doet. Je moet in ieder geval je haar opdelen in stukken, de rest aan de kant/omhoog doen en dan aan de slag gaan. Maar ik ken het probleem, want ik heb hetzelfde met een stijltang. Iemand tips?

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #74 Gepost op: 13 mei 2010, 20:21:16 »
@krultang:  Ik weet niet of je haar ook dik is? Persoonlijk heb ik heel dik haar, iets langer dan jij en hier werkt een krultang nooit. Doordat het zo dik/zwaar is zakt het binnen no time weer uit. Inderdaad als je het door een ander laat doen en ik etappen opsteken en krullen dan wil het nog wel eens beter lukken. maar hier zakt het dan nog heel snel uit.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards