collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 950249 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Gepost op: 5 mei 2010, 12:07:33 »
Het duurt nog een eeuwigheid, maar zijn er hier al dames die hun trouwerij in het jaar 2012 hebben gepland??

Ik ben vorige week eindelijk ten huwelijk gevraagd (na 14 jaar verkering hihihihi)
Bij het plannen van een datum, kwamen we tot de conclusie dat 2011 niet haalbaar is helaas. Ik moet volgend jaar stage lopen
(begin een nieuwe opleiding) en ik wil perse in de maand juni of september trouwen. (en laat ik nu net in september het nieuwe schooljaar starten)


Dus al met al kwamen we op 2012. En dan waarschijnlijk op 01 juni!!


Ik denk dat we zeker nog wel een jaar moeten wachten met alles regelen, maar kan het niet laten om van alles op te zoeken etc!!!

Wat denken jullie, moeten we echt nog een jaar wachten of juist niet. Is 2012 populair, omdat misschien 2013 minder geliefs is om te trouwen??

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Trouwen In 2012
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2010, 07:08:12 »
Hej! Gefeliciteerd met jullie trouwplannen!!!

antwoord op je vraag: veel horeca en gemeenten hebben een agenda van een jaar vooruit... dus vanaf nu zou je kunnen plannen voor 2011.. ik denk dat je echt niet eerder naar t gemeentehuis hoeft te bellen voor 2012 dan in januari 2011..dat is dan ong. de max..!! en ikzou voor mezelf niet heel veel al op gaan zoeken > in de war raken met dingen die je leuk vind enzo!

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2010, 21:01:23 »
Hoi,

Dankje voor je antwoord.

Je hebt wel gelijk hoor, als ik nu al van alles ga zoeken dan weet ik dadelijk helemaal niet meer wat ik meot kiezen hahaha.

We hebben zoiets van volgend voorjaar eens zo'n bruidsbeurs bezoeken en daarna eens gaan regelen hoe of wat.

Het enige wat ik misschien had is dat 2012 wel eens populair kan zijn vanwege het jaar erna, of zou dat onzin zijn???

jassou

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2010, 21:13:04 »
Ik zou niet weten waarom het jaar erna onpopulair zou zijn... Zit je dan aan 21-12-12 te denken ofzo? Dat 2013 'het einde der tijden' is?  :biggrin:

miru

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2010, 21:46:00 »
Ik denk ook niet dat 2013 nou impopulair is en daarom meer bruiloften in 2012.
Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom je nog zo lang wil wachten. Waarom niet juni 2011? Dan heb je nu nog mer dan 1 jaar om voor te bereiden en dan komt het toch niet in de knel met je stage? Want dan kan je natuurlijk trouwen net voor de zomervakantie.

En ik ben ook wel nieuwsgierig waarom persé juni of september? Zijn dat speciale maanden voor jou? Vind het altijd enorm leuk om te zien welke keuzes en waarom mensen deze maken.
Zelf was voor mij een specifieke datum niet heel belangrijk maar ik wilde wel in de zomer trouwen dus het is 28 augustus geworden.
In ieder geval heel veel plezier gewenst met in ieder geval de voorpret, voorbereidingen en dromen over jouw perfecte dag :-)

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Trouwen In 2012
« Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2010, 07:26:33 »
13 - maand - 2013 zal ook populair zijn! en dan vooral als er nog een vrijdag 13 - maand - 2013 is.. of 1-3-2013

ik denk dat er altijd wel dingen verzonnen kunnen worden waarom men op een bepaalde datum wil trouwen.!! en er zijn natuurlijk altijd nog duizend(en) stellen die gewoon zomaar.. op een datum trouwen!

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2010, 09:40:52 »
Puur mijn eigen gevoel dat 2013 niet populair zou zijn, gewoon omdat ik helemaal niets met 13 heb. (en er een beetje vanuit ging dat meer mensen zo dachten hahahaha)

De hoofdreden dat ik in 2011 niet zou kunnen trouwen is geld. Wij zijn nu aan het sparen voor een andere auto. Die moet er echt eerst komen, anders hebben we dadelijk een probleem.
Daarna moet je weer opnieuw beginnen met sparen. Ik werk parttime (we hebben 2 jonge kids thuis) manlief wel fulltime. Ik begin in September met school, dat kost me ook ontzettend veel geld aan lesgeld en boeken.

Dan moet ik in het voorjaar 1o weken stage lopen en eind 2011, begin 2012 20 weken stage. Ik moet dan in mijn huidige baan veel vrij nemen en/of ouderschapsverlof opnemen wat mij dan salaris kost (is onbetaald, krijg wel van belasting deel terug maar dat duurt even) (en 3 dagen stage lopen en 1 dag werken, is geen goede combinatie met het trouwen in die periode)

M.a.w. het sparen gaat niet zo heel erg hard hahahahaha.  



Mijn wens voor de maand juni/september kan ik niet echt verklaren behalve dat ik het mooie maanden vind!!


Ik zou echt het allerliefst over een jaar al trouwen, maar ik wil mijn droombruiloft en dat lukt niet met een klein budget.


Lang verhaal, hoop dat ik mezelf een beetje heb kunnen verduidelijken.

Joys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2010, 13:44:05 »
Dacht dat wij er vroeg bij waren, maar ik ben 1 mei (toen waren wij 8 jaar samen) ten huwelijk gevraagd. Wij gaan ook trouwen op 1 juni 2012.
Eerst was het de bedoeling 01-05-15 maar dat duurt nog ff en dan zouden we 13 jaar samen zijn (niet echt een geluksgetal zeggen ze).
Ben al een beetje me aan het orrienteren over hoe of wat. Vorig jaar bij m'n beste vriendin ceremoniemeester geweest dus weet al wel een beetje wat ik wel en niet zou willen.

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2010, 12:22:56 »
Wat leuk, ook gefeliciteerd~!!!!!

Ik ben toch ook al wel aan het rondkijken hoor. Ik heb al een superlocatie gezien (via via) en
heb al in mijn hoofd hoe de dagindeling moet. Wie er mag komen de hele dag etc.

Ohh en dan moeten we nog zo lang wachten hahahahaha. Nou als de tijd zo blijft vliegen zoals de afgelopen jaren, dan is
het voor we het weten al 2012.

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2010, 21:43:03 »
Hai!

Wij trouwen ook in 2012,omdat 2011 ook niet haalbaar is qua studie e.d.

Wij hebben als datum 22 juni 2012..
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2010, 22:29:46 door Charizz »

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2010, 14:24:12 »
Oh wat leuk, nog iemand voor 2012!!!!

Ik wil zo graag de datum vast zetten, maar volgens mij kan dat pas een jaar van te voren!! Zal je net zien dat je dan te laat bent ofzo.


Bij ons is 2011 ook niet haalbaar vanwege studie (en daardoor ook financien) ik begin 31 augustus met die opleiding, dus hoop dat net voor de bruiloft klaar te zijn. Volgend jaar superhard sparen!!! En dan uitkijken naar die geweldige dag!!

Wij hebben onze getuigen al gevraagd (er werd al gesmoest, dus gelijk duidelijk en alvast gevraagd)
en ik heb mijn vriendinnen gevraagd of ze mee willen trouwjurk shoppen..(denk pas eind van volgende zomer)


Heerlijk dat alvast bedenken van die leuke dingen!! Voor we het weten is het 2012!!

Maewyn

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #11 Gepost op: 5 augustus 2010, 12:36:12 »
Ik moest kiezen en wilde niet absoluut niet in 2013 trouwen, dus dan 2012. Maar nu blijkt mijn moeder weer ziek te zijn (teruggekomen borstkanker) en ondanks dat de vooruitzichten goed zijn, hebben we de bruiloft een jaar naar voren gehaald; we touwen nu op 6 mei 2011. Op die manier is er meer zekerheid dat ze erbij kan zijn :biggrin:.

Ik had 2013 niks gevonden; ik vind 2011 ook maar zo-zo, al slaat het eigenlijk nergens op :wink:

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #12 Gepost op: 13 augustus 2010, 21:44:14 »
[font="Book Antiqua"][/font]Ik krijg keer op keer de opmerking dat het nog zo lang duurt. Ik ben 10-5-10 ten huwelijk gevraagd en we trouwen 10-11-12, 2012. Tenminste, dat is wel de bedoeling. Ik ben blij dat er meerdere mensen naar een 2012 datum uitkijken.

Een oneven jaar wilde ik liever niet, voelt gewoon niet goed.[size="3"][/size]

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2010, 12:01:28 »
Die reacties krijg ik ook.

Je verteld dat je eindelijk gaat trouwen, men is onwijs blij, feliciteerd, vliegt me om de nek hahahaha vraagt wanneer, als ik dan zeg 01-06-2012 dan zo'n gezicht...OH, nou...dat duurt nog heel lang zeg...

whahahahahahaha.....

maewyn, dat is een verdrietige reden om eerder te trouwen zeg! Jemig heftig hoor. Hopelijk gaat het dadelijk zo goed me jou moeder dat ze ook je 25 jarig jubileum kan meemaken en niet alleen je bruiloft.

Dani

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2010, 21:58:18 »
Wij gaan ook trouwen in 2012.. 2 juni 2012 wel te verstaan :-)

ook wij krijgen dezelfde reactie, dan pas.. of je even 10 a 20k uit je mouw schud :-)

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:04:30 »
@Dani: zoiets ja... nou ja, ik wil sowieso wel low-budget. Maar waarom ineens haasten?

Maewyn

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #16 Gepost op: 19 augustus 2010, 12:18:06 »
@Blitzey: Dank je wel :). Het is inderdaad geen leuke reden, maar we maken er het beste van - gaan gewoon van het positieve uit, kom maar op met die 25 jaar!

31-12-2011

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2010, 19:44:37 »
...
« Laatst bewerkt op: 28 november 2010, 19:23:59 door 31-12-2011 »

Esther_S

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2010, 15:31:42 »
Hallo!

Wij gaan ook trouwen in 2012! We zijn alleen een beetje aan het denken over een datum, we hadden eerst 28 augustus 2012 (omdat dt tussen onze verjaardag invalt, lekekr praktisch, haha) maar eigenlijk duurt dat nog wel erg lang.... en als ik nu kijk naar het weer in augustus  :unsure:
wij zijn 6 april 2012 precies 5 jaar bij elkaar, en dat valt op een vrijdag, dus dat leek ons een nog mooiere datum.

Maar nu zit ik te googelen, is het een goede vrijdag!! Ik heb opgezocht dat het een erkende feestdag is. Op dit forum wat rondgekeken, en ik begrijp dat er wel mensen getrouwd zijn op goede vrijdag, maar bij de gemeente staat 'niet trouwen op erkende feestdagen'  :sad:  dus toch maar andere datum? of zoeken naar locaties/gemeenten die je dan wel willen trouwen?

anietje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2010, 16:54:57 »
Hallo!

Wij gaan ook trouwen in 2012! We zijn alleen een beetje aan het denken over een datum, we hadden eerst 28 augustus 2012 (omdat dt tussen onze verjaardag invalt, lekekr praktisch, haha) maar eigenlijk duurt dat nog wel erg lang.... en als ik nu kijk naar het weer in augustus  :unsure:
wij zijn 6 april 2012 precies 5 jaar bij elkaar, en dat valt op een vrijdag, dus dat leek ons een nog mooiere datum.

Maar nu zit ik te googelen, is het een goede vrijdag!! Ik heb opgezocht dat het een erkende feestdag is. Op dit forum wat rondgekeken, en ik begrijp dat er wel mensen getrouwd zijn op goede vrijdag, maar bij de gemeente staat 'niet trouwen op erkende feestdagen'  :sad:  dus toch maar andere datum? of zoeken naar locaties/gemeenten die je dan wel willen trouwen?

Goede vrijdag is voor het merendeel van de mensen een gewone werkdag.
Ik zou jullie gemeente gewoon even bellen. Dan weet je het zeker.
Er zijn zelfs gemeentes waar op zondag getrouwd wordt (10-10-10 bijvoorbeeld) dat zijn ook uitzonderingen.
Niet geschoten is altijd mis.

veel plezier met ge voorbereidingen

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #20 Gepost op: 31 augustus 2010, 18:36:55 »
Ow, het kriebelt zo om al een heleboel te willen kijken en regelen! Hebben jullie dat ook? Ik moet nog meer dan een jaar voordat ik uberhaupt de datum vast kan leggen!!! Ik krijg het niet uit mijn hoofd haha!

Lieneke85

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #21 Gepost op: 1 september 2010, 18:45:59 »
Hoi 2012 collega's! :)
Wij hebben 14 april 2012 op de planning staan. Ik heb mijn vriend ooit verteld dat ik 14-04-'14 een leuke datum was om te trouwen, maar besefte toen pas dat ik een huwelijksaanzoek had gedaan. Een paar weken geleden heeft hij mij dan 'echt' gevraagd. Omdat 2014 nog zo ver is en 14 april dan op een maandag valt hebben we besloten er 2012 van te maken. Ook wij moeten alles nog sparen. Ik studeer komend jaar pas af, dus daarna kan het echte sparen pas beginnen. We houden het dus ook low budget.

Spannend hoor!  :biggrin:  Ik heb ook echt zin om alles te regelen. We hebben al wel een offerte aangevraagd van onze favoriete feestlocatie, zodat we daar vast een idee van hebben.  :)

sammyke

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #22 Gepost op: 3 september 2010, 14:34:01 »
Hey hallo,

Ook wij trouwen in 2012. Om precies te zijn op 12-12-2012. :-D Dus dat duurt nog een eeuwigheid hihi. Ben gisteren naar aanleiding van mijn verjaardag ten huwelijk gevraagd na 9 jaren samen te zijn en twee kindjes te hebben  :laugh:

Nu heb ik me laten vertellen dat het wel leuk is om een thema te hebben als je gaat trouwen. Nu was ik aant denken aan thema:  winter. Iemand nog leuke tips ideeën?

Groetjes Sammyke

Lieneke85

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #23 Gepost op: 6 september 2010, 17:15:01 »
In december trouwen lijkt me ook wel heel chique, als overal de kerstversiering al tevoorschijn komt. Ik weet niet wat voor thema je in gedachte had, maar sneeuw, haardvuur en kerst zijn natuurlijk wel heel romantisch :)

Hebben jullie al tegen veel mensen verteld dat jullie gaan trouwen? Ik was vandaag voor het eerst weer op school en ik kon mn mond niet houden...  :rolleyes: Ook al duurt het nog ruim anderhalf jaar.

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #24 Gepost op: 8 september 2010, 20:25:23 »
Ik twijfel tussen 29 februari 2012 en 10 november 2012. Mijn vriend maakt het niet zoveel uit. Ik vind het alletwee leuke data, maar ergens: who cares?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards