collapse

Auteur Topic: Iemand Meenemen Naar Fotosessie?  (gelezen 3123 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tracy_jacks

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Gepost op: 16 mei 2010, 19:32:37 »
Is het handig of gebruikelijk om iemand mee te nemen voor de fotoshoot? Ik had eigenlijk in gedachten dat we die paar uurtjes lekker samen zouden zijn, maar nu hoor ik van sommige mensen dat het goed is om iemand mee te nemen om je jurk goed te leggen, je in en uit te auto te helpen, een folie onder je jurk te leggen etc.

Ik snap dat het handig kan zijn, maar mijn vriend of de fotograaf kan dat volgens mij ook best doen en het lijkt me veel gezelliger om met zijn tweetjes te zijn. We gaan eerst foto's maken, daarna pas trouwen, receptie etc. Wat hebben jullie gedaan? En wat zouden jullie aanraden? Toch maar iemand meenemen, of niet?
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2010, 19:33:11 door tracy_jacks »

LeanneK

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2010, 19:43:40 »
Ik neem zelfs twee personen mee. Dat was op advies van mijn zus.

Bij haar was ik alleen mee, dat was best lastig. Ik moest zo'n zilveren scherm vasthouden voor extra licht enzo, dus kon geen foto's meer maken van het 'proces'. Heb er wel een paar gemaakt, superleuk, van de fotograaf die zijn camera recht zet, mijn zwager die de jurk van mijn zus optilt, mijn zus die een plekje wegpoetst uit het gezicht van mijn zwager.

Maar er is ook wel wat voor te zeggen, om lekker even samen te zijn. Net wat je zelf wilt.

MissBride

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2010, 20:04:15 »
Ik kan me voorstellen dat je liever met zn tweetjes bent. Is ook wel even prettig lijkt me.
Toch neem ik 1 persoon extra mee, want je komt handen tekort tijdens zo'n fotoshoot.  :wink:

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2010, 20:06:19 »
Zou ook even aan je fotograaf vragen wat hij/zij graag wil...

bij ons heeft hij gevraagd om minimaal 1, maximaal 2 personen mee te nemen, om te "helpen"

Suusjeuh

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2010, 20:10:56 »
Ik heb mn nichtje meegenomen om te helpen maar bij ons was het eigenlijk niet nodig, in en uit de auto hielp mn man mee, mn boeket kon ik daar gewoon op een tafel kwijt, mn nichtje heeft alleen mn sjaal aangegeven tussen de foto's door. Maar het was wel gezellig! We waren met een hele club aan het begin; mn man en ik, mn vader ( 1e fotograaf ) mn oom ( 2e fotograaf ) mn nichtje (assistente ) haar vriend (toeschouwer) mn broer ( chauffeur om de trouw auto na de 1e schoot terug te rijden omdat we naar de 2e locatie meereden in de auto van de fotograven omdat we flink stuk snelweg moesten. Dan wil je geen oldtimer met boeket voorop mee maar gewoon kunnen crossen! )

Kippie

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2010, 20:25:40 »
Heb je ook ceremoniemeester(s)? Want buiten het dragen etc is het ook wel fijn om iemand erbij te hebben die de tijd in de gaten houdt!

Kylie

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2010, 22:47:52 »
Bij mij gaan mijn zoons mee :wink:. De oudste is 7, dus die kan wel helpen met mijn sleep en ze, hebben we ook al een beetje afgesproken. Ik denk dat ik het even aan de fotograaf zou vragen, wat handig is. Helemaal miet aan gedacht om met lichtschermen ed aan de gang te moeten.

tracy_jacks

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2010, 06:45:45 »
Bedankt voor de reacties tot zover! Ik heb het inderdaad ook even aan de fotograaf gevraagd, toen LeanneK dat van die lichtschermen zei, bedacht ik me opeens dat hij ons die dingen ook liet zien tijdens ons gesprek met hem. Lijkt me niet dat hij zoiets kan vasthouden én foto's maken tegelijk, haha.

We hebben trouwens geen ceremoniemeesters, maar ik denk dat de fotograaf zelf de tijd wel in de gaten houdt. En vriendlief doet ook zijn horloge aan, dus dat komt wel goed.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2010, 10:49:19 »
Wij waren alleen samen met de fotograaf en dat vond ik ook het prettigst! Hoe minder ogen op je gericht, des te natuurlijkere foto's krijg je, althans, dat vind ik! En mijn man heeft mij geholpen met mijn jurk, ging allemaal prima. Het is ook best intiem die foto's maken vonden wij en daarom vonden we het ook echt prettig dat we alleen met de fotograaf waren.

marian1313

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2010, 11:25:48 »
Bij ons waren buiten de fotograaf en de videograaf ook de ceremoniemeester en haar man mee. Zij heeft de jurk mee gedragen en steeds tussendoor een sjaal of een fleecedeken aangegeven. Hij heeft foto's gemaakt waar we de dag erna al heel erg van genoten hebben.
Wij vonden het juist fijn, twee mensen die we goed kenden erbij, hierdoor stonden we minder te poseren, maar meer te genieten omdat het vooral gezellig was.
Zo zie je, ieder heeft er zijn eigen ideeën over...

Morgana

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2010, 12:53:44 »
Bij ons gaan de bruidskinderen mee (2 kinderen), mijn zus en de nicht van mijn verloofde. Zodat er altijd 1 op de kinderen kan letten terwijl de ander mij helpt met mijn jurk.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2010, 16:39:05 »
Zijn zusje gaat mee.

Onze CM moet dingen klaarzetten/begeleiden dus die gaat niet mee.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2010, 17:32:13 »
Bij ons gaan mijn moeder mee (om mij te helpen met jurk goede leggen enzo. Mijn zwager gata mee om de fotograaf te helpen sjouwen en eventueel reflectieschermen vast te houden. mijn schoonzus gaat mee om 3 bruidsmeisjes in toom te houden!
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2010, 18:47:32 door Jnine89 »

Suusjeuh

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2010, 18:04:00 »
Wij waren alleen samen met de fotograaf en dat vond ik ook het prettigst! Hoe minder ogen op je gericht, des te natuurlijkere foto's krijg je, althans, dat vind ik! En mijn man heeft mij geholpen met mijn jurk, ging allemaal prima. Het is ook best intiem die foto's maken vonden wij en daarom vonden we het ook echt prettig dat we alleen met de fotograaf waren.
Bij ons heeft het juist een hele leuke toevals foto opgeleverd;
[attachment=13185:Bodyguards.jpg]
Bruid en haar bodyguards in pak erachter :wink:
( Broer en vriend van nichtje )

Ik moet zeggen dat ik tijdens onze trouwdag toch bijna niet andere mensen opgemerkt heb als ons 2... Had er gelukkig totaal geen "last" van!

Marry24

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2010, 19:40:57 »
Als je kinderen mee hebt zou ik er zeker  nog iemand bij meenemen ook al zijn het je eigen kinderen. Afgelopen zomer was mijn dochter op 2 weken na geen 7 en was bruidsmeisje. Ik was de gene die meeging om dingen te dragen en de jurk enzo goed leggen. Mijn dochter vond de jurk 1 keer goed leggen wel leuk maar daarna hield het snel op. Verder zijn we op 2 locaties geweest en vond ze het echt niet leuk meer om op de foto te gaan en werd ze echt vervelend. Dus was het weer niet handig dat ik zelf steeds goed moest leggen enzo... vandaar dat er bij ons 2 extra mensen mee gaan :biggrin: Ben er ook van overtuigd dat je juist spontanere fotos krijgt als het gezellig is :biggrin:

Kylie

  • Gast
Iemand Meenemen Naar Fotosessie?
« Reactie #15 Gepost op: 18 mei 2010, 09:52:59 »
Dank je voor de tip Marry, ik verwacht dat het wel goed gaat met de kinderen, maar op zo'n dag weet je het eigenlijk nooit.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards