collapse

Auteur Topic: Beren Op De Weg...  (gelezen 7338 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Trudy-

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Gepost op: 14 juni 2010, 12:39:19 »
Ik heb me net even voorgesteld in het voorstelhoekje, dus daar is te lezen dat ik nog niet gevraagd ben maar dat wel al héél snel verwacht...
 
Ook heb ik onlangs wat bruiloften bijgewoond en mijn zusje gaat in september trouwen, dus niet zo gek dat ik er dan ook al over na denk he?
 
Maar goed, als ik na denk over hoe ik het zou doen, kom ik eigenlijk best wat dingen tegen waar ik nú al geen raad mee weet:
 
Ik ben Nederlands en mijn vriend Brits (zijn ouders komen uit Noord-Ierland). Hij is hier geboren en spreekt vloeiend Nederlands, maar hij heeft aardig wat familieleden die absolúút geen Nederlands kunnen, en ik wat familieleden die geen Engels kunnen... Tja, doe je dan de ceremonie op z'n Engels of op z'n Nederlands?
 
Wat mij wel héél leuk zou lijken is een Iers feest, met Ierse jigs, fish 'n chips enzo... Maarja, de oudjes hier in NL snappen daar natuurlijk helemaal niets en zien ws liever een vogeltjesdans bij wijze van spreken, en dáár snappen de Britten weer niets van... Ik vraag me serieus af hoe je zoiets in het vat moet gieten, dat het gewoon leuk wordt!
 
Want je kunt het nog zó goed organiseren, maar je bent toch afhankelijk van je gasten voor een leuke sfeer, toch?
 
Daarnaast hebben we nog nauwelijks iets gespaard en zou Michael graag snel willen trouwen, maar dat wil hij wel groots aanpakken... Snel omdat er wat familieleden bij zijn die we er graag bij zouden hebben maar al aardig op leeftijd zijn... Hij wil me alles geven waar ik ooit van heb gedroomd, hij heeft een goede baan en en ik straks ook als het even meezit, maar ja, straks is nog niet nú...
 
Daarbij komt dat ik geen ouders meer heb. Ik hoef dus niet te verwachten dat ik een bijdrage van mijn ouders krijg in tegenstelling tot veel stellen hier denk ik.
 
Deze dingen houden mij er eigenlijk een beetje in tegen om er naar uit te kijken zeg maar... Is dat herkenbaar? En hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Nog tips?
 
Alvast bedankt

Ratatosk

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2010, 12:47:35 »
Je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Je zegt dat je een Iers feest wilt, dan zou ik zeggen, houd een Iers feest :).
Moeten de oudjes dat snappen dan? Ik denk dat zij blij zijn wanneer ze erbij kunnen zijn en met een goeie borrel bij elkaar kunnen zitten.
Misschien kun je er wat Hollandse elementen doorheen gooien.

Wij hadden ook niks gespaard maar hadden wel een datum geprikt die nog een jaar weg lag. Toen hebben we een (voor ons reëel) budget gesteld en in het jaar dat we nog hadden flink gespaard. We hebben ook geen bijdrage van onze ouders gekregen/gevraagd.

We doen het gewoon met wat we hebben en we hebben veel zin om (aankomende vrijdag, aaaahh  :frustrated: ) te trouwen. Het gaat er uiteindelijk om dat je een leuke dag hebt en getrouwd bent aan het eind van die dag :wink:.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2010, 12:48:47 door Ratatosk »

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Beren Op De Weg...
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2010, 12:50:51 »
Ik loop niet tegen dezelfde problemen aan als jij, maar ik wil je wel de gouden tip geven, die op dit forum regelmatig naar voren komt: Het is jullie dag, dus jullie moeten het regelen zoals jullie het willen hebben.

Je hoeft natuurlijk ook niet alles, óf iers óf nederlands te doen, je kunt er ook een goede mix van maken. Je kunt natuurlijk de ceremonie in het nederlands doen, en dan op een papiertje in het engels aan de gasten geven, dan krijgt iedereen mee wat er gebeurd én is makkelijker voor de babs :biggrin: en dan kun je nog wat typische ierse tradities er bij doen.
Mij zou het juist leuk lijken om de gulden middenweg te vinden en het te combineren.
Maarja wij zijn allebei hollanders :laugh:

-Trudy-

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2010, 12:58:19 »
Goh, 2 reacties al zo snel, bedankt! :)

Tuurlijk zou het onze dag zijn en moeten we doen wat ons leuk lijkt, maar we hebben het er wel eens over en geven allebei aan dat we het graag gezellig willen hebben.
Misschien kennen jullie het tv programma waarbij 4 bruiden elkaars bruiloft beoordelen? Daar zie je ook wel eens dat iets tot in de puntjes geregeld is, héél mooi, maar dat de sfeer er gewoon niet in komt. Dat zou ik zó zonde vinden! We zullen inderdaad eens goed na moeten denken over een goede mix...

En Ratatosk, spannend!! Aankomende vrijdag is al héél snel, ik zal duimen voor mooi weer voor jullie!

kattekliek

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2010, 15:46:30 »
Ik ben Nederlands en mijn vriend Brits (zijn ouders komen uit Noord-Ierland). Hij is hier geboren en spreekt vloeiend Nederlands, maar hij heeft aardig wat familieleden die absolúút geen Nederlands kunnen, en ik wat familieleden die geen Engels kunnen... Tja, doe je dan de ceremonie op z'n Engels of op z'n Nederlands?
Puur toeval, maar gisteren zat ik tijdens de Mis achter een Iraakse asielzoekster die zeer goed Engels bleek te kunnen en ik heb voor haar de preek simultaan-vertaald. Was ze erg blij mee (en het was ook leuk om te doen) :) Het zal wel mogelijk zijn om met een geluidsinstallatie (microfoontje en oortjes) de ceremonie te laten vertalen in het Engels door een professional (zal wel duur zijn) of gewoon door een familielid/kennis/vriend die goed Engels kan en die je natuurlijk vantevoren inseint over wat er gezegd gaat worden ('live' vertalen uit het niks is erg vermoeiend, heb ik gemerkt, omdat je tegelijkertijd moet luisteren en spreken - langer dan 'n half uur zou ik dat zeker niet volhouden en dat zal voor andere niet-professionals ook wel gelden).
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2010, 15:49:48 door kattekliek »

Trouwring

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2010, 16:50:54 »
Daarnaast hebben we nog nauwelijks iets gespaard en zou Michael graag snel willen trouwen, maar dat wil hij wel groots aanpakken... Snel omdat er wat familieleden bij zijn die we er graag bij zouden hebben maar al aardig op leeftijd zijn... Hij wil me alles geven waar ik ooit van heb gedroomd, hij heeft een goede baan en en ik straks ook als het even meezit, maar ja, straks is nog niet nú...
 
Daarbij komt dat ik geen ouders meer heb. Ik hoef dus niet te verwachten dat ik een bijdrage van mijn ouders krijg in tegenstelling tot veel stellen hier denk ik.

Tsja, dan denk ik dat je op dat gebied keuzes zult moeten maken. Of je spaart nog even (of leent het geld) en trouwt met alles erop en eraan, of je trouwt met minder geld. Wij hebben ook geen geld van onze ouders gehad, volgens mij is dat eerder uitzondering dan regel trouwens.

Verder sluit ik me aan bij wat gezegd is :)
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2010, 17:04:41 door Trouwring »

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Beren Op De Weg...
« Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2010, 17:01:26 »
Trudy, onze dag had ook een Ierse tint (receptie in een Ierse pub en een Ierse band op het feest) en mijn oudere familie vond dat echt niet raar ofzo hoor! Het was juist superfeestelijk, echt een leuke sfeer (meer vind ik dan een standaard feestbandje of een dj, maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak :-)). Wat betreft de taal kan ik me voorstellen dat het lastig is, kunnen jullie misschien tweetalige boekjes uitdelen?

Voor de rest, wat iedereen hier zegt, doe wat je gevoel je ingeeft, het is jullie mooie dag en als je hem zo inricht als jullie dat het liefst zouden willen zullen de mensen om je heen er vast ook van genieten.

-Trudy-

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2010, 17:26:04 »
Trudy, onze dag had ook een Ierse tint (receptie in een Ierse pub en een Ierse band op het feest) en mijn oudere familie vond dat echt niet raar ofzo hoor! Het was juist superfeestelijk, echt een leuke sfeer (meer vind ik dan een standaard feestbandje of een dj, maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak :-)). Wat betreft de taal kan ik me voorstellen dat het lastig is, kunnen jullie misschien tweetalige boekjes uitdelen?

Voor de rest, wat iedereen hier zegt, doe wat je gevoel je ingeeft, het is jullie mooie dag en als je hem zo inricht als jullie dat het liefst zouden willen zullen de mensen om je heen er vast ook van genieten.

Hoe was dat Ierse bandje bij jullie? Beviel dat goed?

Bloemetje82

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2010, 17:37:05 »
Wat dacht je van het ierse feest wat jij in gedachten hebt, maar dan met Delfts blauw servies ofzo? Hihihi  :biggrin:

Wij gaan er niet vanuit dat we geld krijgen van onze ouders, dus wat we wel krijgen is mooi meegenomen. Van mijn schoonouders hoef ik niks te verwachten. Schoonma zit diep in de schulden en schoonpa heeft geen contact met mijn verloofde ( is dus ook niet uitgenodigd ) Mijn vader wil nergens aan meebetalen, want hij zegt dat hij het erg slecht heeft, financiëel gezien ( wat niet zo is, hij mag gewoon niet van zijn vrouw, maar dat terzijde...) en mijn moeder heeft meteen aangeboden mijn jurk te kopen. En dat vind ik keilief van haar, want denk dat er anders geen jurk was geweest.

We hebben zelf ook geen mega budget, maar het gaat er gewoon om dat we trouwen omdat we van elkaar houden. Dit vieren we ook met mensen die voor ons heel belangrijk zijn, en dat is niet zo`n hele grote club. We gaan overdag brunchen, en s`avonds met de getuigen wat leuks doen. Dit komt ook doordat onze families niet allemaal goed door 1 deur kunnen, plus we zagen niemand de vogeltjesdans doen op de avond.  :biggrin:   Iedereen is verbaasd over onze beslissing, maar ze accepteren het wel, er wordt zelfs heel leuk op gereageerd door de meesten!

Doe het zoals jij het wil en zoals het past bij jouw gevoel. Als je echt een grote bruiloft wil, met alles erop en eraan, dan zul je nog even door moeten sparen. Neem je met minder genoegen, dan kun je sneller trouwen.
Overigens heb ik mijn jurk in Eindhoven gekocht bij een bruidsmode outlet. Jurken kosten hier max 900 euro. ( en gewoon topmerken! )  Je kunt natuurlijk ook via Marktplaats kijken. En even googlen op budget-bruiloft, geeft ook veel leuke tips.

Succes enne...Welkom hier! :biggrin:

-Trudy-

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2010, 17:42:40 »
Wat dacht je van het ierse feest wat jij in gedachten hebt, maar dan met Delfts blauw servies ofzo? Hihihi  :biggrin:

Wij gaan er niet vanuit dat we geld krijgen van onze ouders, dus wat we wel krijgen is mooi meegenomen. Van mijn schoonouders hoef ik niks te verwachten. Schoonma zit diep in de schulden en schoonpa heeft geen contact met mijn verloofde ( is dus ook niet uitgenodigd ) Mijn vader wil nergens aan meebetalen, want hij zegt dat hij het erg slecht heeft, financiëel gezien ( wat niet zo is, hij mag gewoon niet van zijn vrouw, maar dat terzijde...) en mijn moeder heeft meteen aangeboden mijn jurk te kopen. En dat vind ik keilief van haar, want denk dat er anders geen jurk was geweest.

We hebben zelf ook geen mega budget, maar het gaat er gewoon om dat we trouwen omdat we van elkaar houden. Dit vieren we ook met mensen die voor ons heel belangrijk zijn, en dat is niet zo`n hele grote club. We gaan overdag brunchen, en s`avonds met de getuigen wat leuks doen. Dit komt ook doordat onze families niet allemaal goed door 1 deur kunnen, plus we zagen niemand de vogeltjesdans doen op de avond.  :biggrin:   Iedereen is verbaasd over onze beslissing, maar ze accepteren het wel, er wordt zelfs heel leuk op gereageerd door de meesten!

Doe het zoals jij het wil en zoals het past bij jouw gevoel. Als je echt een grote bruiloft wil, met alles erop en eraan, dan zul je nog even door moeten sparen. Neem je met minder genoegen, dan kun je sneller trouwen.
Overigens heb ik mijn jurk in Eindhoven gekocht bij een bruidsmode outlet. Jurken kosten hier max 900 euro. ( en gewoon topmerken! )  Je kunt natuurlijk ook via Marktplaats kijken. En even googlen op budget-bruiloft, geeft ook veel leuke tips.

Succes enne...Welkom hier! :biggrin:

Dank je :)

Wel grappig dat je dat zegt van dat delfsblauw servies, want dat schoot mij eerder vandaag ook te binnen (niet als serieuze optie maar toch), Michael z'n oma spaart het delfsblauw servies van de Xenos :tongue:

Ik snap wel dat niet iedereen iets krijgt van de ouder(s), maar vaak zie ik in topics over hoeveel een bruiloft gekost heeft toch staan dat ouders aardig wat bijgedragen hebben...
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2010, 17:43:11 door -Trudy- »

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Beren Op De Weg...
« Reactie #10 Gepost op: 14 juni 2010, 20:39:31 »
Dat Ierse bandje was een Nederlandse band die Ierse folk speelt (en af en toe ook iets anders tussendoor). Het was echt geweldig, ze kunnen zo goed een feestje neerzetten! We hebben veel complimenten gehad over de muziek, ook juist van mensen die niets met Ierse muziek hebben, maar het maakte de sfeer echt vanaf het begin, heel leuk. het is trouwens Dockside, een band uit Beverwijk. :)

Bride 2 b

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #11 Gepost op: 14 juni 2010, 20:52:41 »
Waarom maak je er geen "Ireland meets Holland" feest van? Ierse muziek, Nederlandse en Ierse hapjes en drankjes. Wellicht dat je iemand uit je vriendenkring kan laten beedigen als babs (dat kan toch tegenwoordig???) en dat diegene de ceremonie in zowel engels als nl doet? Zo houd je het toch erg persoonlijk.

Er komt ineens een scene in mijn hoofd van titanic waarin Leonardo Dicaprio Kate Winslett leert dansen....staat me iets van bij dat dat ook een iers tintje had??? Heerlijk sfeertje iig!

-Trudy-

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #12 Gepost op: 14 juni 2010, 21:07:18 »
Ja klopt, leuk was dat he!?  :laugh:  Zo'n sfeer zo ik ook graag hebben...

En bedankt voor de naam van die band, ik ga eens kijken of ik er iets over kan vinden!
Oja, hoe ging dat dan op de dansvloer? Want er is natuurlijk geen hond die op zoiets kan dansen!  :laugh:
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2010, 21:09:19 door -Trudy- »

jassou

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2010, 21:12:39 »
Ik zou je voor het aanzoek niet te druk maken. Als je het leuk vind dingetjes te verzinnen, kan dat altijd, maar zou geen beren op een weg gaan zien die nog niet helemaal aangelegd is zeg maar :) Zorgen maken kan altijd nog!

Wat betreft twee-talige huwelijken: ben je al eens bij een paar huwelijken in ierland/GB geweest? De verschillen die er zijn vallen mee, al kunnen verwachtingspatronen van families behoorlijk uit elkaar liggen (en dan heb ik het voornamelijk over de rol van verschillende mensen op die dag, gebruiken bij uitnodigingen...). Ik zou tzt gewoon even met je schoonouders kletsen over welke verwachtingen ze hebben. Dat wil niet zeggen dat je die helemaal moet gaan volgen, maar zo weet je of die beren echt bestaan of niet, of misschien is er geen beer, maar een struisvogel op die weg (maw: iets wat je niet had verwacht komt ineens als een issue naar boven).

Wij hebben ook meer buitenlanders dan NLders op die dag, maar de ceremonie is gewoon dutch. Misschien dat we eea op papier zetten, maar verder... Dat overleven ze wel, dat half uurtje. Speeches kan iemand misschien zelf laten vertalen bij een kennis of je CM ofzo.

Onze band kan wat woorden engels, volgens mij, but rhythm has no language! :wink:
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2010, 21:13:31 door jassou »

-Trudy-

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2010, 21:22:32 »
Och, ik verwacht niet dat er mensen gaan balen van hoe wij dingen geregeld hebben hoor, ik zou het alleen jammer vinden als de ene helft helemaal uit z'n dak gaat en dat de andere helft niet begrijpend toe zit te kijken...

Die uitleg krijg ik zeker. Ik krijg om de haverklap niet bepaald subtiele hints van Michael z'n ouders om te trouwen, iedere trouwjurk die ze tegenkomen wordt aan mij geshowd en schoonmoeder-to-be flapte er al uit dat als wij op een tropisch eiland gaan trouwen, zij hun eigen reis wel gaan betalen. Moet je nagaan, wij zijn nooit zelf over trouwen begonnen, het is eerder daardoor dat wij het er nu over hebben! Zij zouden het gewoon ontzettend leuk vinden en zouden vol enthousiasme hun tradities met ons willen delen, en "mijn kant" is niet zo moeilijk...

Maar inderdaad, eerst dat aanzoek maar eens. Ik weet dat Michael het daar al uitgebreid met z'n ouders over heeft gehad, maar hoe wat en wanneer zou ik echt niet weten...

Ik heb Dockside gevonden op Youtube, hártstikke leuk! Zou een goede kandidaat voor ons kunnen zijn als het zover is en we het kunnen betalen. Da's wel echt een flinke beer wat mij betreft hoor, de familieleden die steeds ouder worden (snel), en dat er nog zó veel gespaard zou moeten worden, pffff...

CCBloom

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2010, 14:55:47 »
Misschien jurk skippen en moeder band laten betalen? zo'n jurk draagt nou niet bijster mee aan de sfeer zeg maar...wij hebben het grootste deel van ons budget ook juist opgemaakt aan dingen voor de gasten: band, dj, toplocatie, eten ipv aan onszelf: kleding, huwelijksreis...nou, dan zit te sfeer er gauw genoeg in!

Nanna

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2010, 15:56:12 »
Gaaf!! Een Iers/Nederlandse bruiloft. Ik heb jarenlang Iers gedanst (ala Riverdance) en de sfeer tijdens optredens was echt te gek. Ierse muziek spreekt vaak iedereen aan en je wordt er vrolijk van. Misschien kun je tijdens je feest een Ceili (Ierse groepsdans) workshop inlassen? Dan kan iedereen meedansen! (vriendinnen van mij verzorgen dat, is altijd een groot succes, als je de namen wil stuur me dan maar even een PB) Mijn vriendinnen uit de dansgroep waar ik altijd in heb gedanst komen ook op ons feest dansen, hebben ze me verklapt. Het liefst zou ik zelf ook nog meedoen, maar wordt lastig met mijn jurk. Misschien dat de choreografe nog iets eenvoudigs kan bedenken. Zou gaaf zijn! Mijn AS weet van niets!
Succes met de voorbereidingen, ik zou het echt als een uitdaging zien. Ik denk dat deze culturen goed te combineren zijn! Succes en geniet ervan!

-Trudy-

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #17 Gepost op: 15 juni 2010, 16:37:37 »
Gaaf!! Een Iers/Nederlandse bruiloft. Ik heb jarenlang Iers gedanst (ala Riverdance) en de sfeer tijdens optredens was echt te gek. Ierse muziek spreekt vaak iedereen aan en je wordt er vrolijk van. Misschien kun je tijdens je feest een Ceili (Ierse groepsdans) workshop inlassen? Dan kan iedereen meedansen! (vriendinnen van mij verzorgen dat, is altijd een groot succes, als je de namen wil stuur me dan maar even een PB) Mijn vriendinnen uit de dansgroep waar ik altijd in heb gedanst komen ook op ons feest dansen, hebben ze me verklapt. Het liefst zou ik zelf ook nog meedoen, maar wordt lastig met mijn jurk. Misschien dat de choreografe nog iets eenvoudigs kan bedenken. Zou gaaf zijn! Mijn AS weet van niets!
Succes met de voorbereidingen, ik zou het echt als een uitdaging zien. Ik denk dat deze culturen goed te combineren zijn! Succes en geniet ervan!
Oh, dat zou me héél leuk lijken!! Maar er zijn nog geen concrete trouwplannen he...  :tongue:

@ CC Bloom; Ik heb geen ouders meer, maar ik zou inderdaad misschien kunnen besparen op onze kleding...

Nanna

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2010, 18:00:36 »
Ik zal voor je duimen dat dat snel veranderd, want volgens mij ben jij er helemaal klaar voor!!!!!!

BABS Berrie de Boer

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2010, 16:07:40 »
Het probleem van de taal. Ik ben er vaker tegenaan gelopen. Niet alleen in het Engels trouwens.
Het wordt de uitdaging voor de Babs om zich de ene keer te wenden tot de Ieren en dan weer tot de Nederlanders. Wanneer hij of zij dat goed en vlot afwisselt, blijft het voor iedereen goed te volgen.
Uiteindelijk draait het feest om jullie, en jullie verstaan beide talen. Wie het niet helemaal mee krijgt, heeft 's avonds nog wat om over na te praten, dat heeft dan ook zijn voordelen om beide kanten van de familie met elkaar in gesprek te krijgen.  :biggrin:

Skogarfoss

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #20 Gepost op: 2 augustus 2010, 20:09:11 »
Je kan een soort van boekje maken waarin alle teksten zijn vertaald. Dan kan je de babs alleen de belangrijkste zaken in 2 talen laten zeggen.

Mignon

  • Gast
Beren Op De Weg...
« Reactie #21 Gepost op: 3 augustus 2010, 11:01:59 »
Mijn vriend zijn moeder is Engels en een deel van die kant van de familie komt ook. Dus wij zaten in het begin ook een beetje te bedenken hoe we dit konden doen. We trouwen in de kerk en de ceremonie is Nederlands en we doen er wat liedjes bij die ook erg herkenbaar zijn voor de gasten uit Engeland. Ook doen we het onze vader in het Engels. Zo hou je het voor jezelf leuk en ook voor alle gasten.
En gewoon je gevoel volgen, wat willen jullie? Het is jullie dag en tuurlijk hou je ook rekening met de gasten maar het moet jullie feest worden waar jullie nog jaren van na moeten kunnen genieten!

En met het budget, gewoon kijken hoeveel jullie kunnen sparen en daar rekening mee houden met kopen. Ik heb een deel van mijn jurk van mijn moeder gekregen maar verder betalen we ook alles zelf. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil.

Heel veel succes en wij zaten in het begin ook een beetje zo, maar over een maand is het zover en we zijn er uitgekomen en zo als ik het nu zie krijgen we de dag van ons leven!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards