collapse

Auteur Topic: Versieren in en om het huis  (gelezen 40151 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lilian

  • Gast
Versieren in en om het huis
« Gepost op: 1 januari 2008, 21:03:38 »
waar kan ik heliumballonnen halen in omgeving noord brabant?

Ik heb heel google gehad maar kan niks vinden daarover
miss iemand tips

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Het grote heliumballonnen-topic
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2008, 21:20:22 »
fopwinkels? of van die feestverhuurbedrijven?

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Het grote heliumballonnen-topic
« Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2008, 21:30:42 »
http://www.deballonnenkoning.nl/

http://www.bbfeestartikelen.nl/heliumballonnen.html

http://www.hetmasker.nl/helium.asp

http://www.hetfeestplein.nl/show/website/h.../ballonnen.aspx

ze leveren in heel nederland staat er op de website :)

Ik vond dit voor je op internet :) hopelijk heb je er iets aan.
Groetjes!!
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2008, 21:35:04 door angelique_20 »

Suusje1982

  • Gast
Het grote heliumballonnen-topic
« Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2008, 21:35:16 »

Bruidje2008

  • Gast
Het grote heliumballonnen-topic
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2008, 08:05:20 »
Bij de Fopsjop in Breda leveren ze heliumballonnen, even googelen voor de website.

Jolanda

  • Gast
Versieren in en om het huis
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2010, 18:02:25 »
Ik vraag me al een hele tijd af, wie versiert het huis en de voortuin op de trouwdag??? Moet je dat als bruidspaar zelf doen? Hoort CM dat te doen? Of de ouders? Ik heb echt geen idee......
En wanneer zou je dat dan moeten doen??? De avond ervoor of op de ochtend (wanneer je geen tijd hebt) van de trouwdag??
En wie versiert het binnen in huis?

Familie kunnen niet het huis in als wij niet thuis zijn. Ze hebben wel de sleutel maar wij hebben een alarm. De code weten alleen beide ouders, al willen we het voor het trouwen wijzigen want wij willen niet 's nachts thuiskomen (wij hebben de huwelijksnacht gewoon knus thuis) dat het bed onder de rijst of zo ligt. Wij houden helemaal niet van die "geintjes". En ook al weten familieleden dat, toch vertrouwen wij daar niet op, juist omdat we het niet willen zouden ze het kunnen doen!

Ratatosk

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2010, 18:07:30 »
Wij hebben geen sleutels uitgedeeld :).
Dat is dus vast geregeld.

Verder denk ik dat het de bedoeling is dat je huis als verrassing versiert wordt door familie en vrienden.
Maar als jij je huis per se versiert wilt hebben kun je zelf ook alvast wat doen natuurlijk :).

Marry24

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2010, 18:17:29 »
Hier is het ook 'normaal' dat het voor je gedaan wordt. Maar heb wel zelf dingen voor de versiering gekocht omdat ik graag zelf ook inspraak wil hebben haha. Hier wordt het huis van mijn ouders de avond ervoor versierd met mijn hulp :laugh: en ons eigen huis heb ik geen idee van. Mijn ouders en zusje hebben wel een sleutel maar weten niet dat wij ook een slaapkamer hebben die op slot kan met de scharnieren aan de binnenkant haha kunnen we in elk geval slapen :wink:

vitani

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #8 Gepost op: 15 juni 2010, 07:46:18 »
Net als Marry24 heb ik ook zelf dingen gehaalt om inderdaad een eigen hand erin te hebben maar ongetwijfelt komt er nog wel meer bij waar ik geen hand in zal hebben.

Het idee van de slaapkamer deur op slot doen vind ik wel een slim idee. Weet nog toen me zus paar jaar geleden ging trouwen dat haar schoonzusje ook rijst in haar bed had gegooit en na zo'n dag wil je denk ik door alle drukte alleen maar gaan slapen en niet eerst je bed verschonen.

Nienke82

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2010, 10:55:29 »
hoi

ik vertrok vanuit het huis van mijn moeder, zij heeft het daar helemaal versierd. Bij mij thuis is het door een aantal vrienden helemaal versierd (mijn cm had de sleutels, eigenlijk meer voor het eventueel wegbrengen van cadeau's)

ook bij ons lag rijst in het bed  :huh:  maar we waren nog zo hyper na het feest dat we gelukkig nog wel de energie hadden om het op te ruimen  :wink:

gr. Nienke

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2010, 11:16:06 »
Ik vind het leuk als ze je huis versieren maar het moet wel normaal blijven.

Bij vrienden van ons hadden ze het warme water afgesloten, al het bestek uit het huis gehaald, het hele bed idd onder de rijst gegooit,
doorzichtige folie over de wc getrokken (maw hubbie gaat plassen ziet dat niet en je hele wc hangt onder) en ga zo maar door.
Tjahh ik kan daar dus echt niet om lachen en zou zwaar pissig zijn.
Niet echt een leuke afsluiting van je dag lijkt me zo....

Moest wel lachen om het verhaal van de ouders van mijn schoonzusje.
Zij kwamen dus thuis na een lange en mooie dag. Hij doet de deur open en overal ligt rijst.
Dus hij gaat naar binnen en gaat stofzuigen en alles opruimen. Al die tijd staat mevrouw de bruid buiten op het stoepje te wachten totdat hubbie haar de drempel over gaat dragen, maar hubbie was haar helemaal vergeten!! hahahaha

Dus je hele huis vol met ballonnen slingers rozeblaadjes en ga maar door DAT vind ik erg leuk.
De boel verbouwen en er een smeerboel van maken of gewoon treiteren NEE iets minder leuk...

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2010, 12:42:06 »
Wij wilden ook van alles veranderen in huis, bijv. de cilinders van de sloten verwisselen,of nieuwe inzetten.. maar ook al hadden we dat gedaan, manlief werd opgehaald door broer, die de sleutel al uit de garage had gehaald.. dus nu hadden ze 2 mogelijkheden!

de 'rotzooi' in ons huis was tegelijkertijd ons kado: we hadden 1200 statiegeldflessen op onze slaapkamer liggen! en de vrienden hadden het matras uit ons logeerbed gehaald, en op zolder neer gelegd.. die hebk met mn loeizware trouwjurk aan, nog zelf van zolder afgehaald! wij vonden het een geslaagde grap,aangezien het geen/weinig echte rotzooi heeft gegeven! de flessen zonder dop hebben ze met tape alsnog dichtgeplakt! :biggrin:

verder was het huis van mn ouders versierd, door mn ouders/zijn ouders, zussen en broer! ik heb daar geen inspraak over gehad :) maakt me ook achteraf ZEER weinig uit..ik heb eenmaal gezegd wat me leuk leek, en nu we getrouwd zin denk ik helemaal: heb toch gewoon de leukste dag van je leven, en maak je vooral niet van te voren druk om ALLES! :)  :biggrin:

Mappie

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #12 Gepost op: 15 juni 2010, 17:04:46 »
Het hangt denk ik af van of je de mensen die het huis gaan versieren vertrouwt.

Meestal doen getuigen/CM of familie de versiering van de tuin. Maar dat is meestal "spontaan". :-) Je kan natuurlijk best aangeven dat je dat leuk zou vinden. (sommige mensen hebben geen attente familie die dat zelf bedenkt) Op de trouwdag heb ik zelf eigenlijk nooit echt meegemaakt dat het huis van binnen versierd was, meer dan met wat slingers en evt bloemen.

Als ik jouw verhaal lees, zou ik zelf het huis de avond van tevoren wat opleuken,en de tuin aan anderen overlaten. Die kunnen dat doen terwijl jij in de make up zit.

Mbt thuiskomen na je trouwdag: Als je een beetje nadenkt dat weet je dat het bruidspaar hartstikke moe is als het thuiskomt, en waarschijnlijk niet zit te wachten op zgn "leuke" grappen.(sommige stellen vinden dat wel leuk..) Ik vind ook dat de familie en/of CM dat horen te respecteren als je daar duidelijk in bent. Je kan ook versieren met slingers, bloemblaadjes, kaarsjes etc, en dat is wel leuk thuiskomen.
Anyway, wat ik al schreef: als ze je een beetje kennen en jij bent duidelijk, dan zou het wel heel raar zijn als ze je wens niet respecteerden.

Trouwens was mijn huis versierd toen ik terugkwam van huwelijksreis (door familie). Grote bos bloemen, slingers met grote foto van ons huwelijk, ballonnen, lekkers, etc En een goed gevulde koelkast zodat we de eerste paar dagen geen boodschappen hoefden te doen.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2010, 17:11:47 door Mappie »

m-a-n-d-y

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #13 Gepost op: 15 juni 2010, 21:49:37 »
IK ga me niet met de versieringen van mijn husi bemoeien.
Ik zie wel of er iets gebeurt.
Is het versierd, dan vind ik het hartstikke leuk.
Is er niets gedaan, dan vind ik mijn trouwdag er niet minder leuk door.
Ga zelf in elk geval niets kopen.

M'lein

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2010, 21:57:48 »
Onze CM's hebben ons gevraagd of we het leuk zouden vinden als zij ons huis een beetje versieren. Alle daggasten verzamelen bij ons huis, dus we vinden het inderdaad wel leuk als het er een beetje feestelijk uitziet. Daar zorgen onze CM's nu dus voor.

Ik trouw vanuit het huis van mijn ouders en mijn moeder had het er al over dat zij het huis ook wel gaan versieren.

Ik weet dus al wel dát er versierd gaat worden, maar hoe of wat blijft nog een verrassing.

Jolanda

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2010, 11:18:06 »
Bedankt voor jullie reacties!  :)

Ik denk dat ik het zelf (wil) gaan versieren!
Gewoon de avond ervoor of vroeg in de ochtend.
Ik weet precies wat ik wil en cm, en beide ouders zijn in de ochtend zelf heel druk met van alles en nog wat!
CM heeft zeker weten geen tijd! Zij doet het haar van haarzelf en haar moeder en misschien ook mijn moeder. En zij moet als eerste op de trouwlocatie zijn. Daar moet ze al voor 11en zijn want dan komen de gasten. Wij wonen in Lelystad en trouwen in Barneveld (5 kwartier rijden als alles in het verkeer meezit).

Marry24

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #16 Gepost op: 16 juni 2010, 13:29:14 »
grappig dat je in bveld trouwt:D indd als het verkeer meezit is het zeker een uur en een kwartier rijden

Jolanda

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #17 Gepost op: 16 juni 2010, 13:42:03 »
grappig dat je in bveld trouwt:D indd als het verkeer meezit is het zeker een uur en een kwartier rijden


We trouwen in Barneveld omdat we in een kasteel wilde trouwen. En in Kasteel De Schaffelaar kon alles wat we wilde en het was een mooie locatie voor foto's. De trouwzaal is erg romantisch en sfeervol, terwijl de kelder (waar we het feest houden) weer erg modern is!
In Lelystad is naar mijn mening geen leuke locatie.
Onze tweede keus was de Orchideeën Hoeve in Luttelgeest.

Marry24

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #18 Gepost op: 16 juni 2010, 14:30:55 »
hihi wanneer ga je trouwen? misschien kom ik wel even kijken bij de schaffelaar :biggrin: ik vind de schaffelaar echt vreselijk maja het is hier ook zo gewoon natuurlijk. De kelder is wel super :biggrin:

Jolanda

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #19 Gepost op: 16 juni 2010, 14:38:23 »
Ik trouw op 28 mei 2011 om 12.00 uur!  :)

Suusjeuh

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #20 Gepost op: 16 juni 2010, 16:34:32 »
Dit hoort trouwens meer thuis in "het huwelijk" als in "doe het zelf"...

Ik heb bij mn ouders thuis zelf versierd ( Strikken aan de trap, krans op de voordeur etc ) en in ons eigen huis kon gelukkig niemand. We hadden duidelijk aangegeven absoluut niemand in huis te willen; we hadden de 6 maanden voor de bruiloft onze handen kapot gewerkt aan de verbouwing en dan wil je echt niet dat mensen met meubels gaan slepen of wat dan ook! Buiten was het wel versierd door schoonzusje & vriend, maar persoonlijk had ik dat liever netter gehad ( Er hingen vlaggetjes maar alles erg slordig. ) Toch wel leuk dat er wel iets gedaan was, maar in principe hoort dat als verassing gedaan te worden.

melis

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #21 Gepost op: 17 juni 2010, 19:13:04 »
hier word er 14 dagen van te voren versierd, dus als we in de bruidsdagen zijn.
Dat doen de ouders me cm,s en ons lievelings oom.

Dag van te voren doe ik zelf ff nieuwe ballonen ophangen.

pamela

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #22 Gepost op: 20 juni 2010, 23:53:41 »
het is ontzettend leuk om je huis/ tuin te versieren met ballonnen, maar waar haal je helium vandaan?

op internet kan je disposable flessen vinden voor zo'n 30 ballonnen of hervulbare flessen, maar ik vind het best prijzig. Je betaald zo 50 euro voor een fles ... heeft iemand tips?
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2013, 19:11:16 door JoyceS »

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #23 Gepost op: 21 juni 2010, 08:09:31 »

Marry24

  • Gast
Re: Versieren in en om het huis
« Reactie #24 Gepost op: 21 juni 2010, 18:01:49 »
Het goedkoopste wat ik tot nu toe kan vinden is 40 euro voor 50 ballonnen, maar ook dit vind ik nog te duur haha

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards