collapse

Auteur Topic: Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?  (gelezen 10604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

  • Gast
Hoi,

de grote dag zit er op!! nu willen we onze ouders heel graag een klein boekje geven met een paar mooie foto's; ik denk een stuk of 20.
Gewoon een leuk schattig klein fuchsia rose fotoboekje ofzo..
maar ja waar vind je die? tips?

en mbt foto's bijbestellen.. merken jullie veel qua kwaliteit tussen bv etos/kruidvat/ah of een echte fotograaf?
en waar zijn ze het snelst nu? wil ze vanavond bijbestellen en ze zaterdag al geven..

miru

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2010, 10:20:30 »
Hema.nl is echt super. Daar kan je digitaal je fotoalbum latene maken en dan heb je het twee dagen later binnen.
Als je niet digitaal wilt, dan kan je meteen usb-stick met foto's naar ook de Hema of kruidvat gaan en ze daar ter plaatse meteen laten afdrukken en zelf een fotoboekje inplakken.

Han

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2010, 10:23:28 »
maar waar vind ik dan een mini-leuk foto/albumpje?
ik kan ook een digitaal boekje voor ze maken maar dat schijnt heel veel tijd te kosten en ze willen er maar iets van 20 foto's.. dus misschien net  zo leuk om een leuk klein rose albumpje te kopen en daar de foto's in te plakken?

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2010, 10:34:34 »
Bij de hema hebben ze leuke kleine boekjes, anders bij de kantoorboekhandel. v&d misschien.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2010, 11:15:50 »
[font="Lucida Sans Unicode"][color="#8b0000"]Als je 'm toch digitaal zou willen maken (kost niet eens zoveel tijd, hoor, vond ik; heb het ook gedaan na onze bruiloft voor de ouders, namelijk) dan is myphotobook.nl echt een aanrader!
Mooie kwaliteit, leuk zakformaat albumpje en gelamineerde pagina's, dus blijft mooi als mams het dagenlang in haar handtas meesjouwt :wink:[/color][/font]

Bloemetje82

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2010, 12:10:31 »
Mijn moeder heeft eens een klein fotoboekje gemaakt via vistaprint geloof ik. Kost geloof ik 2,95 inclusief verzending. Foto`s zijn dat net zo groot als een pinpasje, dus makkelijk in je tas te stoppen. ( kunnen je ouders ook met de foto`s pronken. :biggrin: ) Passen wel een stuk of 15/20 foto`s in, met tekstje. Heb er ook 1 van de kids, dus erg leuk!

Han

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2010, 13:11:35 »
dank voor de tip maar helaas echt onvindbaar.... balen!!

lijkt me ook leuk voor in portemonnaie/agenda, een klein uitklapbaar ding met een stuk of wat foto's van ons huwelijk om aan collega's etc te laten zien..
tips?

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2010, 14:11:34 »
Omdat dit een topic is mbt. foto's/fotoalbumpjes en de rest mbt. dat onderwerp onder "het Huwelijk" staat verplaats ik dit topic naar "het Huwelijk" ipv. "Getrouwd"...
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2010, 14:12:06 door stimpy »

Yvette09

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2010, 21:36:36 »
Ik heb onlangs een erg leuk klein album gemaakt bij albelli, type langwerpig S.
De foto's heb ik voor een meerprijs af laten drukken op fotopapier en ik moet zeggen dat hij erg mooi is geworden.
Ik kan albelli absoluut aanraden voor een leuk klein album, ik zit nu zelfs te denken om ook een groot album te maken, hebben anderen hier ervaring mee?

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2010, 20:08:07 »
Ik heb onlangs een erg leuk klein album gemaakt bij albelli, type langwerpig S.
De foto's heb ik voor een meerprijs af laten drukken op fotopapier en ik moet zeggen dat hij erg mooi is geworden.
Ik kan albelli absoluut aanraden voor een leuk klein album, ik zit nu zelfs te denken om ook een groot album te maken, hebben anderen hier ervaring mee?

Ik heb nu 3 fotoalbums (Edit:)L (liggend A4 formaat) laten maken en echt 100% tevreden. Prettig werkprogramma en prachtige kwaliteit. De laatste twee boeken op hoogglans laten afdrukken, dat is echt helemaal geweldig!. Dit is het laatste boek wat ik gemaakt heb.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 20:19:22 door Ctje »

Marry24

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2010, 20:12:19 »
Een vriendin van mij laat al haar albums afdrukken bij albelli en zien er allemaal even goed uit :biggrin: Zij heeft alleen de L boeken, ben wel benieuwd of de blz van de xl boeken wat dikker zijn.

Heb zelf laatst een klein album af laten drukken bij de blokker maar dat vind ik niet wat. Het lijkt op de foto's wel of de mensen die er op staan steeds op het papier liggen zeg maar, kan het niet anders omschrijven :s

beernt

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #11 Gepost op: 16 november 2010, 10:13:47 »
een klein fotoboekje voor de getuigen of ouders kun je ook prima laten maken bij www.myphotofun.nl
ik persoonlijk vind de boekjes (in diverse formaten) met ringbank erg prettig. Ze zijn sterk, zodat de moeders ze 180 keer op een dag in en uit de tas kunnen halen zonder het boekje te beschadigen. Als ik zie hoe het boekje er van mijn schoonmoeder nu uitziet (en die graait zo'n 180 keer per dag in de tas voor hetboekje  :biggrin: ) , kan ik het alleen maar aanbevelen.

Nogevengeduld

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #12 Gepost op: 16 november 2010, 12:48:00 »
Ik was op zoek naar een klein tassenboekje voor mijn moeder en schoonmoeder.
Gisterenavond heb ik op albelli.nl het pocketboekje samengesteld. Ben benieuwd of het wat is.
Deze week geven zij nog 15% korting op alles !!

MaFo

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #13 Gepost op: 16 november 2010, 13:20:23 »
Han, met betrekking tot je laatste vraag. Vrijwel altijd ontkend (door de printwinkel), maar er is wel degelijk een verschil tussen een foto afgedrukt bij b.v. Hema, Kruidvat, Mediamarkt en een vakcentrale c.q. een beroepsprint.
Ik heb even 2 afbeeldingen gescand en ingevoegd. Ik heb hier opzettelijk de stofjes op de foto laten zitten zodat men niet meent dat dit een origineel digitaal bestand is. Bij de rechtse uitvoering heeft de jongedame veel meer groen en blauw in haar gezicht en is de doortekening in een deel van b.v. de sluier verdwenen. De juffrouw is gezonder dan de rechtse foto doet vermoeden.
Deze afbeeldingen zijn sterk verkleind. Maar ik wil ze je wel mailen zodat je het verschil duidelijk kunt zien.
De foto's heb ik ooit bewust laten afdrukken omdat ik deze vraag vaker krijg.



Het euvel zit hem erin dat bij de drogist en andere aanbieders een automatische kleurcorrectie (contrast) wordt uitgevoerd. Dat kun je niet uitschakelen, het gebeurt gewoon.

Trouwfotograaf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #14 Gepost op: 22 november 2010, 12:56:30 »
Er zijn vele aanbieders van albums en boekjes. Echter, de meeste albums of boekjes die worden aangeboden worden gedrukt. Nadeel hiervan (wat MaFo ook al enigszins aangeeft) is dat de kwaliteit ten opzichte van echte foto's iets minder is. Drukwerk haalt nou eenmaal (nog niet) dezelfde kleurdiepte als echte foto afdrukken. Tevens word een druk opgebouwd uit 'puntjes' en een echte foto niet (zie voorbeeld hieronder)



Het moet gezegd worden, als je niet kunt vergelijken zal een gedrukt album er prima uitzien. Echter in vergelijk (is mijn ervaring) kiest iedereen voor de echte foto afdrukken. Helaas zijn hier veel minder aanbieders van en vele zijn alleen toegankelijk voor de vakfotograaf. Er is er echter 1 (voor zover ik weet) waar je als particulier ook een album kunt bestellen en dit is ProFotonet. Je kunt software downloaden waarmee je zeer eenvoudig een mooi album kunt maken. Hun kleinste album heeft het formaat van 20x20cm, waarmee het een ideaal album is voor ouders of voor jezelf als alternatief voor een duur trouwalbum. Ze hebben ook een 20x30 en een 30x30cm album. Het 20x20 album met standaard 24 pagina's is er vanaf €36,45 (inclusief verzendkosten)

De consumentenbond test ook regelmatig online albums. Mocht je hiervan lid zijn, altijd interessant om te kijken welke aanbieders daarin goed 'scoren'.

Nogevengeduld

  • Gast
Waar leuk klein fotoboekje voor ouders met goede kwaliteit foto's?
« Reactie #15 Gepost op: 22 november 2010, 19:40:41 »
Sorry....zag dat ik al gereageerd had in dit topic over het pocketboekje van albelli.nl
« Laatst bewerkt op: 22 november 2010, 19:41:28 door Nogevengeduld »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards