collapse

Auteur Topic: Ceremoniemeester Vragen  (gelezen 21938 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Faith

  • Gast
Ceremoniemeester Vragen
« Gepost op: 15 november 2010, 15:05:31 »
Misschien een stomme vraag, maar ik vraag me af wat een leuke manier is om mijn zwager te vragen om ceremoniemeester voor ons te zijn. We hebben een niet erg close band met hem (de broer van mijn AS), vandaar de drempel. Plus dat hij het altijd heel erg druk heeft...

Hebben jullie misschien leuke tips? Of vinden jullie dat je er niet omheen moet draaien en het gewoon als je elkaar toevallig ziet moet vragen?

Paula

  • Gast
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2010, 15:27:45 »
Wij hebben onze ceremoniemeester een boekje en een pen gegeven en in dat boekje hebben we allemaal eigenschappen van een ceremoniemeester geschreven: kan goed organiseren, kan goed plannen, etc. etc. en daarbij hebben we gezet dat wij vinden dat zij al deze eigenschappen bezit en of ze onze ceremoniemeester wil zijn.

Misschien een rare vraag die niet direct antwoord geeft op je vraag, maar waarom vraag je je zwager? Ik denk dat belangrijk is dat je juist een sterke band met je ceremoniemeester hebt, vanwege het feit dat het je bruiloft is en het erg belangrijk is dat diegene jou heel goed kent (ook vanwege vrijgezellenfeesten en eventueel verrassingen). En je zegt dat hij het heel druk heeft, is dat dan wel verstandig?

Het is geen aanval hoor, maar ik weet hoe megadruk onze ceremoniemeester er mee is geweest en ik was superblij dat ze er zoveel tijd voor had. Ze is overal mee naar toe geweest en was op de hoogte van elk detail. Hierdoor hebben we een superrelaxe dag gehad en we hoefden ons nergens zorgen over te maken.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2010, 15:33:12 »
Met Paula eens, ik zou iemand vragen die jullie goed kent (en andersom), waar je een goede band mee hebt en iemand die er ook tijd voor heeft en misschien wel belangrijker: er tijd voor WIL maken ( kost immers toch tijd en niet iedereen heeft het ervoor over).

Daydreamy

  • Gast
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2010, 15:34:33 »
Hoi hoi,

Wij hebben het op basis van een vacature gedaan (deze in een fotolijst gestopt en ingepakt), dit idee kwamen ergens op internet tegen (misschien wel op dit forum weet het n iet meer)
Reacties waren erg leuk! (ook meteen via deze manier verteld dat we gingen trouwen )

-------------------------------------------------

[size="3"]Gezocht:
[/size]

"Ceremoniestel"


Voorwoord
Bruidspaar xxx heeft 1 dag in de zomer van 2011 de beschikking over een prachtige locatie ergens in Midden-Nederland (locatie nog in onderhandeling).
De ceremonie, toost, diner en feest zullen allen plaatsvinden op deze locatie.

Vacatures
1 Ceremoniestel voor een periode van ruim 16 maanden.

Functieomschrijving
Vanaf vandaag tot en met zaterdag 20 augustus 2011*, zal er 1 ceremoniestel benodigd zijn die de uiteindelijke huwelijksceremonie en alle feestelijkheden daaromtrent in goede banen moeten leiden. Er is een voorbereidingstraject van ruim 16 maanden.
De uiteindelijke grande finale zal plaatsvinden op 20 augustus 2011*.

Functie-eisen
- (Ruime) kennis van het huwelijk
- Hechte band met Bruidspaar
- Organisatorisch ingesteld
- Stressbestendig en flexibel
- In het bezit van een creatief brein

Wij bieden een verantwoordelijke baan waarmee u uw stempel kunt drukken op het huwelijk. Uiteraard bieden wij marktconforme arbeidsvoorwaarden waarbij wij streven naar een goede balans tussen werk en privé.

Solliciteren
Indien u belangstelling heeft voor deze functie, verzoeken wij u voor zo snel mogelijk een keuze te maken en bij onderstaande contactpersonen uw definitieve besluit neer te leggen.


Contactpersonen:
Bruid: xxx
Bruidegom: xxx
Bruidsjonker: xxx

*  Datum is nog onder voorbehoud.




[size="2"]
[/size]

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2010, 15:35:49 »
Wij hebben onze ceremoniemeesters te eten gevraagd. Na het eten hebben we gevraagd of ze onze ceremoniemeesters wilden zijn. Het was voor hen geen verassing: mijn schoonzusje organiseert bijna altijd de familieuitjes enzo. Haar vriend is erg creatief, waaroor ze erg veel mee denken in de kaart (die gaan zij ontwerpen), in de locatie + aankleding e.d.
We hebben verder wel alles zelf geregeld, ik wilde geen geregeld feest door een ander. Het is onze dag, en die willen we zelf organiseren.

Fee

  • Gast
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2010, 16:06:41 »
Wij hebben juist gekozen voor een kennis/vriendin waarmee we niet een enorme band hebben, maar die wel een kei in regelen is. De reden hiervoor was dat mocht er iets dramatisch mis gaan op het huwelijk, het best wel eens kan zijn dat de ceremoniemeester 2 uur mist om zaken te regelen. Dat wilden we niet een familielid / goede vriend aandoen.

We waren toevallig bij die kennis aan het eten en we vertelden over onze kersverse verloving en huwelijksplannen. Zij was toen meteen zo enthousiast aan het meedenken dat we haar maar meteen direct hebben gevraagd ceremoniemeester te worden (en erop gepushd dat ze wel een paar dagen bedenktijd nam).

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2010, 16:19:44 »
wij hebben mijn beste vriendin gevraagd.
Ik was samen met haar hier thuis, en ik had voor haar een ketting gekocht, die ze op de dag zelf zou kunnen dragen.
Dus dat vond ze heel speciaal :)

Faith

  • Gast
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2010, 21:11:25 »
Misschien een rare vraag die niet direct antwoord geeft op je vraag, maar waarom vraag je je zwager? Ik denk dat belangrijk is dat je juist een sterke band met je ceremoniemeester hebt, vanwege het feit dat het je bruiloft is en het erg belangrijk is dat diegene jou heel goed kent (ook vanwege vrijgezellenfeesten en eventueel verrassingen). En je zegt dat hij het heel druk heeft, is dat dan wel verstandig?

Het is geen aanval hoor, maar ik weet hoe megadruk onze ceremoniemeester er mee is geweest en ik was superblij dat ze er zoveel tijd voor had. Ze is overal mee naar toe geweest en was op de hoogte van elk detail. Hierdoor hebben we een superrelaxe dag gehad en we hoefden ons nergens zorgen over te maken.


Nee, juist bedankt voor je vraag, ik vind het eigenlijk wel een goede. Mijn zwager was een suggestie van mijn schoonmoeder. De reden is dat hij een heel groot organisatorisch talent heeft (organiseert ieder jaar het dorpsfeest) en heel vlot is. Dus hij zou op de dag zelf alles goed in banen kunnen leiden.

Onze bruiloft wordt verder best eenvoudig en het feest wordt door mijn vader geregeld.

Maar dan nog is het misschien nog wel een hoop werk, zeker als ik jullie zo hoor. Dus is het misschien beter om hem gewoon op de man af te vragen of hij er wel tijd voor wil/kan maken. Dan voelt hij zich ook meteen minder gedwongen om 'ja' te zeggen. En dan kunnen we eventueel nog verder kijken... (ik heb wel een sterke band met mijn zus, maar dat is een onwijze chaoot).

Ik vind die vacature van Daydreamy trouwens ontzettend leuk.  :biggrin:

celinejm

  • Gast
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #8 Gepost op: 16 november 2010, 13:12:02 »
Wie ik moest vragen als ceremonimeester was heel moeilijk. Er waren wel een aantal mensen die ik kon vragen, groot organisatorisch talent en zouden het ook leuk vinden. Maar dat waren mensen die het dan zo leuk zouden vinden, dat ik mezelf al steeds in discussie zag treden, omdat ik het zo wil en niet op hun manier.
En ook ik wou het niet een naaste aandoen dingen te moeten regelen op de dag zelf en dan zo een deel van de dag te missen.

Uiteindelijk hebben we (om andere redenen) besloten een weddingplanner in te huren. Zij is dan ook meteen de ceremonimeester, dus probleem opgelost.
Tot nu toe vind ik het super handig: ik doe wat ik wil doen, of tijd voor heb, en laat haar de rest doen. En haar salaris heb ik al nagenoeg terugverdiend door kortingen en ideeën van haar; ze kost me dus geen cent meer dan het originele budget dat we in gedachte hadden.
Misschien is dit ook iets voor jou?

Fee

  • Gast
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #9 Gepost op: 16 november 2010, 13:16:21 »
Onze bruiloft wordt verder best eenvoudig en het feest wordt door mijn vader geregeld.

Maar dan nog is het misschien nog wel een hoop werk, zeker als ik jullie zo hoor.

Of het veel werk is, ligt er maar net aan wat je van de ceremoniemeester verwacht. Regelt hij/zij alleen zaken op de dag zelf achter de schermen? Of helpt je ceremoniemeester ook bij de voorbereidingen?
Tip: Schrijf eerst goed op wat je verwacht van de ceremoniemeester en wat je zelf doet.

Faith

  • Gast
Ceremoniemeester Vragen
« Reactie #10 Gepost op: 16 november 2010, 18:24:56 »
Of het veel werk is, ligt er maar net aan wat je van de ceremoniemeester verwacht. Regelt hij/zij alleen zaken op de dag zelf achter de schermen? Of helpt je ceremoniemeester ook bij de voorbereidingen?
Tip: Schrijf eerst goed op wat je verwacht van de ceremoniemeester en wat je zelf doet.

Ja, dat is wel een goede tip... dank je. ik ben echt blij dat ik op dit forum zit. Heel veel dingen zijn voor iedereen weer anders, blijkt maar, dus ik moet idd even op een rijtje zetten wat een ceremoniemeester in ons geval precies inhoudt!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards