collapse

Auteur Topic: Juli 2011  (gelezen 84877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anna23

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #25 Gepost op: 27 december 2010, 11:55:13 »
@KarinB: We gaan na de feestdagen even langs een reisbureau en dan ook meteen boeken. We denken nu idd aan Tunesië, maar of dat het ook wordt, who knows, mss heeft een RB ook andere ideeen. Verder zit ik vooral leuke schoenen aan het bekijken.... :) Maar nu vooral druk bezig met de feestdagen etc.

Vind jouw laarsjes super leuk, alleen vind het veels te dicht voor mijn huwelijk :biggrin: Wil liever een leuke zomerse pump met een twist :biggrin: We zien wel wat ik uiteindelijk kies...moet toch eerst op zoek naar een jurk (maar schoenen zoeken is toch veeeeeeeeel leuker).

En jij, heb jij nog iets nieuws mbt jullie huwelijksplanning?? Zin in januari om de jurk te passen?? Ben wel zeer benieuwd naar jouw jurken (jij hebt een dag en een avond jurk toch??)

KarinB

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #26 Gepost op: 27 december 2010, 12:09:13 »
Oh leuk de huwelijksreis boeken! Dan heb je nog een fantastisch vooruitzicht.
En de jurken/schoenentocht vond ik zo leuk. Vond het zelfs een beetje jammer dat ik zo snel was geslaagd.
Geniet er maar van!

Ja, een beetje warm gaan mijn laarsjes wel zijn, maar moest echt stevige schoenen hebben als wij ons plan voor een openingsdans willen doorzetten. Staat zo stom als ik op mijn gezicht gaan op de dans vloer :wink:

Yep 2 jurken! Eentje wit, statig en deftig zonder tierelantijnen voor naast mijn lief zijn Marinepak. En voor 's avonds een jurk waar eigenwijze en een tikkeltje gekke karin naar voren komt. Zo leuk want liefje heeft geen idee!!

Vinden jullie het ook zo'n leuke levensfase? Lekker bezig zijn met "ons" dingen!
« Laatst bewerkt op: 27 december 2010, 12:17:54 door KarinB »

jennenjos

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #27 Gepost op: 27 december 2010, 13:45:39 »
Hoi ladies,

Wij trouwen op vrijdag 29 juli 2011.

Dat was niet de originele planning, want de trouwdatum stond gepland voor 17 maart 2012, maar we wilden liever een intieme bruiloft dus wordt het trouwen in een schattig kerkje en daarna een tuinfeest.
Vorige week besloten.
Ben helemaal van de DIY bruiloft.
We hebben een ruime tuin en wonen pal tegenover een megagroot speelplein, met basketbalveldje, tafeltennis, kunstgrasveldje voor het voetballen, schommels, glijbaan, renbaan etc.
De kids kunnen zich dus echt vermaken.

Ben nu dus druk aan het plannen,en wat is dit leuk om te doen zeg!
Zeker een leuke levensfase karinB, je hebt gelijk!

anna23

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #28 Gepost op: 27 december 2010, 13:51:16 »
inderdaad, we zitten in een lueke levensfase! Nog een paar dagen en dan is het ook 2011 en dan zal de tijd wel snel gaan denk ik :biggrin:

@jennenjos: Welkom!! En moet je nog veel regelen??

jennenjos

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #29 Gepost op: 28 december 2010, 10:26:49 »
@ Anna

Bedankt voor het welkom!
Het regelen valt eigenlijk wel mee. Heb alles in grote lijnen al geregeld (in een dag hahah) en de kleinde
Ik heb allemaal ideën en wat een lol heb ik zeg. Wat ben ik blij dat ik de keus gemaakt heb om het niet in een zaal te doen. Dit voelt zo goed en het wordt heel gezellig.
Volgens mij moet ik weddingplanner worden, ik kan de hele dag bezig zijn met de bruiloft hahaha
De ideëen schieten vanuit het niets zo mijn hoofd binnen en...... internet!!!

anna23

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #30 Gepost op: 28 december 2010, 10:48:02 »
@jennenjos:

Mijn 2e bruiloftfeest is ook in een tuin, dus moest zel alles bedenken. Ik vond dat ook heel leuk! In juli is het feest wel gewoon in een restaurant, dus we maken allebei mee :biggrin:

Heb je al een (kleuren)thema??

jennenjos

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #31 Gepost op: 28 december 2010, 11:51:45 »
ow leuk!!!

ja ik heb lime, wit en twijfel nog tussen zacht roze en fuchsia (of hoe je dat schrijft)

Heb jij meerdere feesten?

anna23

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #32 Gepost op: 28 december 2010, 12:31:48 »
jep jep, 1tje in het buitenland (2 juli) en 1tje in NL (20 augustus incl ceremonie). Dit ivm grote familie, waarvan een grote gedeelte in het buitenland woont. In totaal hebben we ong. 250 pp onze bruiloft hahaha. Dus ik mag dubbel regelen, maar ook dubbel genieten :biggrin:

jennenjos

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #33 Gepost op: 29 december 2010, 11:28:48 »
wow!!!!!
Ik vind het ook wel erg leuk hoor
Bij ons moeten er ongeveer 100 mensen in de tuin. We hebben een hoekwoning met best een aardige tuin, maar ware uitdaging natuurlijk
Gelukkig het grote speelveld voor de deur en ik haal de woonkamer leeg dus komt goed qua ruimte

Enige lastige is het weer, maar dat heb je nooit in de hand natuurlijk. Goede partytenten en een vloer over het gras.
En als ik eraan denk dat wij tot enkele jaren geleden met hetzelfde aantal mensen in het huis van mijn grootouders (benedenwoning met tuin) nieuwjaarsdag vierden, dan maak ik me nergens zorgen om.

Heb jij bepaalde kleuren of thema? En is jullie feest in je eigen tuin?
nog tips and tricks?

anna23

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #34 Gepost op: 29 december 2010, 17:56:51 »
Wij hebben in augustus dus een tuinfeest op een oude boerderij van de familie van lief. Dus ruimte genoeg :biggrin:

mbt tot de thema: je kunt op deze forum veel info vinden hierover (even de zoekfunctie gebruiken). Maar onze thema is wit met een vleugje rood (en dan vooral rode rozen). Dat komt terug in onze trouwkaart, bedankkaartjes, witte tenten met rode stoelen en witte tafellakens en witte bartafels met een rode lint eromheen etc. etc. Wel super leuk om te doen!

Ik moet nog wel verzienen wat ik op de gewone tafels ga zetten qua decoratie....sowieso rode rozenbladeren strooien, maar verder??? Daar moet ik nog wel op zoek naar gaan, want we hebben een buffet.

Qua tips...we hebben een buffet waar ook drank etc. bij zit met een bar en een barman dus daar hoeven we geen zorgen meer over te maken (alles is uitbesteed). Verder moet je vooral de kleine dingen niet vergeten te huren (zoals asbakken ofzo). Oh en een wc huren, vooral omdat je 100 pp wilt uitnodigen en dan houd je ook thuis een schone wc aan over!! Ze zijn wel prijzig, maar ik vind het wel een must (en een soort service t.o.v. de gasten) :biggrin:

Succes nog :cool:

KarinB

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #35 Gepost op: 29 december 2010, 20:47:24 »
Wat leuk om iedereen z'n plannen zo te lezen.

Houden jullie de ceremonie zelf ook buiten of alleen het feest?

KarinB

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #36 Gepost op: 30 december 2010, 14:20:55 »
Oh ja 2 updates:

Gisteren geslaagd voor lingerie voor onder mijn jurk :biggrin:
En vandaag op jacht geweest naar de trouwringen! En deze keer zijn we gewoon geslaagd. Ben zooo blij, ook omdat het ruim binnen ons budget valt!
Zodra ze binnen zijn maak ik een mooie foto die ik zal plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2010, 14:21:48 door KarinB »

Bride-77

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #37 Gepost op: 30 december 2010, 18:54:05 »
He meiden,

Ik kom ook weer even bijlezen. Was afgelopen dagen nogal druk op m'n werk maar heb nu dan eindelijk vrij.
Leuk Karin dat je geslaagd bent voor de ringen, kan je een beschrijving geven van hoe ze er uit zien?

En de meesten hebben dus wel een kleuren-thema. Wij ook: lila-paars.

Hebben jullie allemaal ook een bruidstaart of een ijstaart lees ik ook vaak? Wij zitten nog te dubben wat we daarmee willen doen, wel/niet of iets anders, maar wat?!

Qua huwelijksreis zijn we er bijna uit: waarschijnlijk gaan we naar Toscane, 3 weken. Niet echt superluxe, maar gewoon met de auto en dan camperen in een sta-caravan of tent. Maar ach, dat bevalt ons altijd prima en ik zie ons met onze kleine kinderen niet echt uren in een vliegtuig zitten en dan in 1 of ander luxe hotel  :cool:. Strandmensen zijn we ook niet echt, we willen graag wat zien en doen op vakantie (kunnen slecht stil zitten).  

Overigens vandaag is het de 30e: nog precies 6 maanden en dan gaan we trouwen! Ook wel erg dubbel want juist kregen we bericht dat m'n oma vanmiddag is overleden. Niet echt een leuk einde van het jaar dus  :sad:.

KarinB

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #38 Gepost op: 30 december 2010, 19:58:21 »
Jeetje Bride, gecondoleerd! Dat zijn zeker geen leuke berichten zo vlak voor het einde van het jaar.

De ringen zijn geen "vast" setje, maar we hebben iets moois bij elkaar gezocht.
We wilde bicolor (wit & geelgoud) de verdeling wit/geelgoud niet 50/50 maar juist uit balans.
En ik wilde graag een opstaande diamant.

Dus L. heeft nu een glanzend, ronde ring met 3/4 witgoud en 1/4 geelgoud en ik heb een geelgouden ring met een diamant (princes geslepen) in een witgouden zetting.

Lastig uitleggen, hoop dat je er wat uit op kunt maken.

Qua taart willen wij graag cupcakes. We gaan dit waarschijnlijk ipv een dessert doen, koffie met een cupcake. Wel op een standaard met een ienieminie taartje bovenop de standaard zodat we toch het aansnijdritueel kunnen doen. Vinden we toch leuk :biggrin:

En qua kleurthema wordt het waarschijnlijk wit, zilver en fuchsia.

anna23

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #39 Gepost op: 31 december 2010, 09:59:28 »
Bride, gecondoleerd, zeker geen goed nieuws om te krijgen...

Wij hebben een bruidstaart (wit met een beetje roze en vlinders erop :biggrin: ) voor ong. 20 pp. en verder gebak voor de rest van de gasten. Ik vind de taart ook helemaal geweldig en ik vond het heeeeeel leuk om het uit te kiezen :biggrin:

@KarinB: ben nu super benieuwd naar jullie ringen! Vooral omdat jullie ook geen ringen hebben die 'bij elkaar horen', net als wij!!

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Juli 2011
« Reactie #40 Gepost op: 31 december 2010, 10:46:27 »
hmmx as heeft een geel en wit gouden ring en ik heb een gouden ring met een princes geslepen steen...
Martinshof? Dan heb je kans dat we dezelfde ring hebben haha

KarinB

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #41 Gepost op: 31 december 2010, 11:10:40 »
@Verooo die van L. is inderdaad van Martinshof, glanzend en bol (ipv vlak)? De mijne komt van Diamond Point dus geen vast setje.
Wel grappig dat we blijkbaar dezelfde smaak hebben ;-) Is de jouwe ook met een opstaand steentje?

Bride-77

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #42 Gepost op: 2 januari 2011, 16:55:53 »
Gelukkig nieuw jaar allemaal en dat we allemaal een prachtige trouwdag zullen beleven dit jaar!

Ik ben zeer benieuwd hoe jullie ringen er uit zien! Dit zijn de onze:

En vandaag aan het freubelen geweest: onze enveloppendoos is klaar. Was leuk om te doen en zo had ik ook wat afleiding.

En oja, laatste dag van het jaar hebben we onze reis geboekt: 3 weken Toscane. Heb er nu al zo'n zin in!
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2011, 16:56:52 door Bride-77 »

KarinB

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #43 Gepost op: 2 januari 2011, 22:11:49 »
Bride: voor jou ook een fantastisch 2011! Dat het jaar je mag brengen wat je hoopt.
Je ringen en enveloppendoos zien er top uit. Zo te zien ben je goed in freubelen.
En ook je huwelijksreis nog geboekt! Heerlijk voor jullie!!
Ben je oud & nieuw nog een beetje goed door gekomen?

Voor ons was de jaarwisseling een hele fijne. 2009/2010 was echt een jaarwisseling waarin we hoopte op een veel beter jaar omdat 2009 heel erg zwaar was. En 2010 was al beter en waarschijnlijk hoef ik jullie niet uit te leggen dat het deze keer echt voelde dat 2011 "ons" jaar wordt! Wat een fijn gevoel om het jaar eens met een positieve terugblik af te sluiten en te starten met een nog fijner vooruitzicht.
Weliswaar wordt het gezondheidstechnisch wel spannend, maar ik hoop op duidelijkheid en dat is ook wat waard toch? (en zo geven we er toch een positieve draai aan;) )
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2011, 22:13:07 door KarinB »

anna23

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #44 Gepost op: 3 januari 2011, 08:58:27 »
Bride, mooie ringen!! En je enveloppendoos ziet er echt goed uit zeg!! Ben jaloers  :biggrin:

Wij kijken ook heel erg uit naar wat 2011 ons gaat brengen! 2010 was een 'zo zo' jaar, dus hopelijk is 2011 beter!!

Bride-77

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #45 Gepost op: 3 januari 2011, 23:02:42 »
Vandaag eens wat 'onderzoek' gedaan naar bruids- enijstaarten. Maar pfoeee...wat een prijzen zeg. € 6 a € 7,- p.p.
En als iedereen komt dan hebben we iets van 90 personen dat wordt een duur grapje dan.

Doen jullie ook nog iets speciaals na de ceremonie? Duiven los laten of ballonnen oplaten? Duiven zie ik zelf niet zo zitten  :cool: en ballonnen is op zich wel leuk, maar je laat ze los en ze vliegen weg en dat was het dan....weg geld...of denk ik nu te nuchter?  :laugh:

Heb de 'freubel'-smaak ineens aardig te pakken: heb gisteravond nog 2 rieten mandjes zilver gespoten (lang leve de kerst-decoraties) en wil er nog iets lila/paars op maken. Hebben de kinderen beide een mandje en kunnen ze mooi bloemblaadjes strooien of de bedankjes in doen. Ook heb ik een paars 'schatkistje' bekleed, daar komen de ringen dan in.

Helaas kreeg ik bericht dat de uitnodiging die ik als proef besteld had tijdelijk niet meer leverbaar is  :mad: (zet hem er dan ook niet tussen!). Dus maar weer verder zoeken naar iets anders want ze konden ook niet aangeven hoe lang 'tijdelijk' is..

anna23

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #46 Gepost op: 4 januari 2011, 09:01:31 »
Idd een bruidstaart is super duur! Wij hebben dan ook een bruidstaart voor ong. 20 pp en de rest krijgt gebak en fruit :biggrin: Weet je al wel wat voor een je wilt??

Verder doen we na de ceremonie niets bijzonders hoor, ja foto's maken met de familie, maar that's it. Vind duiven en ballonnen idd geldverspilling!

Ik heb gisteren met een reisleidster gepraat, uitgelegd wat wij wilden met ons huwelijksreis etc. en zij komt dat uiterlijk volgende week maandag met ideeen, spannend!! Heb er nu al zin in!

Verder ben ik mijn afspraken aan het bevestigen met de DJ, scooterverhuur en visagiste (want jah, controlfreak), maar dat gaat ook helemaal goed. Heb eigenlijk niet zoveel te doen qua bruiloftdingen...wel jammer...behalve natuurlijk de jurk uitkiezen en een pak kopen voor lief!
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2011, 09:01:52 door anna23 »

KarinB

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #47 Gepost op: 4 januari 2011, 12:37:35 »
Ja belachelijke prijzen he?? Zoals gezegd gaan wij voor de cupcakes als dessert. Die heb je zo rond de 2,50 per stuk en dan vinden wij het nog wel te doen voor ca 40 man.
En daarnaast zit ik de komende maanden thuis ivm mijn lijf dus ik ga proberen om zelf superlekkere en mooie cupcakes te maken. Dat scheelt dan ook weer geld én heb ik de komende tijd gelijk iets te doen ;-)

Qua ceremonie denk ik dat er bij ons ook geen duiven ofzo komen. We hebben ze al te veel gezien. Ballonnen vind ik wel mooi, maar daar moeten we het nog maar even over hebben. Wel gaan wel een doedelzakspeler inhuren die zo'n typisch militairtunetje speelt als wij binnenkomen of weglopen, daar zijn we nog niet helemaal over uit.

@ Anna: Heeft ze al gezegd in welke richting ze denkt? Hier ook niet meer zoveel te regelen eigenlijk. De checklist is redelijk afgewerkt.
@ Bride: Ja, dat snap ik ook nooit. Niet meer leverbaar = verwijderen van de website! Stelletje ... grrrr En leuk dat je het freubelen te pakken hebt, dat heb je soms he van die buien dat ineens alles lukt.

Op dit moment nog wel bezig met een etentje te organiseren voor onze getuigen en aanhang. Dus ik buig me nu over allerlei voor- hoofd- en nagerechten. Want ook dat gaan we natuurlijk helemaal zelf doen. We willen de getuigen met dit etentje alvast bedanken voor hun vertrouwen in ons, en we denken er aan om ze ook een pen te geven met een inscriptie.

anna23

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #48 Gepost op: 4 januari 2011, 15:04:05 »
@KarinB:

Een doedelzakspeler! Dat is leuk zeg! Komt hij dan ook in een kilt?? hahaha

En ik las ook dat jij al bruidslingerie had gekocht...was het echt zo duur zoals de meeste meiden zeggen? En heeft jouw vriend het al gezien of heb je het verstopt :biggrin:

De reisleidster dacht zelf ook aan Tunesië, vooral omdat dat qua budget het meest haalbaar was. Ze ging nog wel kijken welke andere opties ook zouden kunnen. Verder heb ik nog wel bijgezegd dat we niet in een 'familiehotel' wilden, met allemaal kinderen om ons heen :ph34r: dus ik ben benieuwd met welke hotels/locaties zij komt hahaha

KarinB

  • Gast
Juli 2011
« Reactie #49 Gepost op: 4 januari 2011, 16:52:47 »
Anna: haha ja dat is wel de bedoeling. ;-) Hilariteit ten top, gok ik zo :biggrin: Mijn vriend heeft iets met die muziek vanuit zijn militair zijn. Heb al wel gezegd dat we wel moeten opletten om niet per ongeluk dat "begrafenismelodietje" te doen!

En ik ben heel benieuwd waar ze mee komt. Heeft ze gezegd hoe lang het duurt?

Ik heb mijn bruidslingerie gekocht in Spijkenisse. Zoals het op mij overkwam is het een normale lingeriewinkel met een extra stukje bruidslingerie.
Aangezien ik 2 jurken heb, was het plan om ook 2 setjes te kopen. Achteraf gezien natuurlijk onzin en onnodig dus dat heb ik ook niet gedaan.
Ik heb nu:
1x Torselet (ca € 90,00)
2x String (ca € 25,00 per stuk)
2x Kousen (ca € 23,00 per setje)

En was € 185,00 kwijt.

Dus, ja, duur! Maar een vriendin van mij heeft in een lingeriewinkel gewerkt en volgens haar zit je ook al snel op de € 100,--/ € 150,00 voor een echt goed passend setje normale lingerie. Dus in dat perspectief valt het nog wel mee. Maar als ik als puur praktische Karin kijk .. € 185,00 voor een setje ondergoed?? Mijn hemel!! Wat heb ik uitgegeven, hij moet het wel heeeel erg mooi vinden :wink:
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2011, 16:54:16 door KarinB »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards