collapse

Auteur Topic: Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?  (gelezen 10521 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maggie

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Gepost op: 16 december 2010, 13:51:22 »
Hallo allemaal!

Ik ben hier nieuw! we trouwen in juni 2011 en ik heb een vraagje.
Hoe gaat dat normaal met het versieren van de locaties enz ? Wij hebben meerdere locaties, overal moet wat gebeuren natuurlijk. Maar dit kan de CM toch niet op de dag zelf doen? ten eerste is het teveel werk voor 1 persoon en ten tweede moet de CM gewoon op die dag bij de bruiloft zijn.
Ik begrijp echt niet hoe dit gaat, wie kan me wat wijzer maken?

Fee

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2010, 15:15:28 »
Bij ons regelt het personeel van de locatie zelf de versieringen.

Ik denk dat je bij de contactpersonen van de locaties aan het juiste adres bent om deze vraag te stellen. Je zal vast niet de eerste zijn die er iets voor zijn huwelijk doet!

Nanna

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2010, 16:02:26 »
Wij hadden geen extra versieringen op de locatie. We vonden de locatie mooi genoeg.
Houdt er wel rekening mee dat er veel regels zijn. Vaak moet de versiering brandwerend of brandvertragend zijn. Een dag van te voren versieren is vaak ook niet mogelijk ivm andere bruiloften en/of activiteiten.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2010, 16:37:51 »
Bij onze locatie gebeurt niks aan versieren, vind het gezellig genoeg zo en het is natuurlijk kerst dus er zal wel wat aan gedaan zijn.
Hoe het met versieren gaat, daar is geen pasklaar antwoord op, dit zul je met de locatie moeten overleggen. Vaak kun je niet van te voren komen versieren omdat er nog iets anders is, en vaak mag je ook niet zomaar vanalles ophangen vanwege brandveiligheid e.d. Je kunt het dus het beste bij je eigen locatie navragen.

Marry24

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2010, 16:38:21 »
Wij hadden ook verschillende locaties. Op de feestlocatie waren ook strenge regels voor brandwerend enzo. Wij konden wel overal de dag van te voren terecht om te versieren. Ligt er natuurlijk net aan of het dan vrij is of niet. Denk ook wel dat de cm het voor je kan regelen, of je moet het zelf leuk vinden om te helpen natuurlijk :biggrin: Zou in elk geval wel aangeven dat je het versierd wilt hebben want dat is denk ik net iets waar niet altijd aan gedacht wordt voor bij bv de feestlocatie.

m-a-n-d-y

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #5 Gepost op: 16 december 2010, 19:32:21 »
Bij ons regelde de locatie de versiering en decoratie.
Er is niet veel poespas gedaan, maar wel een beetje stijlvol aangekleed en versierd.

Bij een locatie moest alles op de dag zelf versierd worden en 's avonds ook alles weer opgeruimd zijn. ppffftt dat zou ik niet zien zitten.

elleinad

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #6 Gepost op: 16 december 2010, 22:18:09 »
Een CM is in mijn ogen iemand die heel veel regelt, organiseert en op de dag van de bruiloft zorgt dat alles in goede banen lijdt. (het is maar net wat je afspreekt)

Ik heb gekozen voor een goede vriendin die goed kan regelen, organiseren en het overzicht kan bewaren (heel belangrijk).

Haar taken (zijn naar mijn mening);
* voor de bruiloft zaken regelen en uitzetten. Dus ook de locatie's kennen. Hoe ziet het er uit, wat zijn de afspraken. Hoeveel reistijd zit er tussen de locatie's.
* zorgen dat spullen op de juiste locatie komen
* op de dag zelf het door jou bedachte schema handhaven.
Ze kan dit zelf doen, maar het makkelijkst is als ze taken gaat verdelen. Maar dat is haar ding.

Ik heb de CM de vrije hand gegeven in versiering. Ik heb de kleuren aan gegeven, maar zij heeft de versiering gekocht en is van te voren op de locatie geweest om te bekijken hoe ze het wilde doen.
Het is belangrijk dat je een lijst geeft met wat je wilt en hoe je het wilt die dag. Zij zorgt er dan voor dat alles op tijdschema verloopt.
  Als je CM het wil regelen (en je vertrouwt hem/haar) zou ik mij er niet mee bemoeien en het haar laten doen. Of ze doet het zelf of ze deelt taken uit.

Het is handig om genodigde te vragen of iemand een taak op zich wil nemen. Een vriendin, broer,zus nicht ofzo. En deze namen en telnrs geef je dan door aan de CM.
 
Een goede CM is goud waard. Denk je dat je CM het niet alleen aan kan. Laten het dan 2 mensen zijn (die met elkaar kunnen opschieten)

SUCCES
« Laatst bewerkt op: 16 december 2010, 22:27:37 door elleinad »

nataschja

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #7 Gepost op: 17 december 2010, 10:53:40 »
Wij hebben ook een CM maar die gaat bij ons niet versieren.
In het kapeltje waar we trouwen gaan we de avond van te voren zelf sieren.
En voor de feestlocatie heb ik iemand ingehuurd die de dag ervoor alles versierd.
De zaal is erg groot en helemaal kaal.
Dus die persoon is daar bijna 5 uur mee bezig.
En het fijne hiervan is dat de dag na het feest ook alles weer opgeruimd wordt.
Dus zelf hoeven we niks na het feest zelf te doen.

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #8 Gepost op: 21 december 2010, 17:35:46 »
Wij doen in principe niets aan de locatie, maar onze CM wilde zelf graag versieren. Dit gaat zij dan ook doen, en we laten haar daar volledig vrij in. Ze weet erg goed wat onze smaak is, dus ik denk dat dit helemaal goed gaat komen.
Wij hebben overigens 2 CM's, en da's een stelletje, dus die kunnen wel goed met elkaar opschieten :wink: We willen nl niet dat de druk op 1 persoon neerkomt, maar dat ze het kunnen verdelen.

Junibruid2011

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #9 Gepost op: 22 december 2010, 08:06:56 »
Hoi Maggie,

Ik begrijp je probleem. Ik vind dit zelf ook moeilijk. Na veel dubben en wat afkijken bij de bruiloft van mijn zusje hebben een goede vriendin van mij en een goede vrienin van mijn A.S gevraagd om CM te zijn. In ons geval zal de " aanhang"  ook helpen dus kunnen we rekenen op hulp van 4 mensen. Maar ik vind niet dat je alles op de schouders van een CM kunt gooien. Wij hebben besloten om te trouwen, dan kun je niet een ander opzadelen met de rotklusjes. (persoonlijk vind ik het een belasting voor de persoon die je vraagt CM te zijn, hoe groot de " eer" dan ook moge zijn) En zoals je zelf ook zegt, de CM moet ook kunnen genieten van de dag, vaak is het iemand die dicht bij je staat dus je wil ook dat deze persoon het naar zijn zin heeft.

Wij trouwen om 16.00 uur, dus als wij ons bezig houden met haar/ make-up e.d gaan zij naar de lokatie om te versieren. ( ik weet niet of dat voor jou ook kan,of was dat juist het probleem? Dat alles niet meteen in de ochtend versierd kan worden?) Daarna kunnen ze zich opfrissen en de dag veder mee maken. Tussendoor zullen ze hier en daar wat dingen moeten regelen/begeleiden, daar valt weining aan te doen. Maar ik heb alles minstens 100 doorgesproken met de locatie en hoop dat ze zo min mogelijk hoeven te doen.

Wij hebben nagedacht over een wedding planner, maar dan ben je al snel 500 euro kwijt. Ik weet niet of je wat aan dit antwoord hebt, maar weet in ieder geval dat je niet de enige bent die dit moeilijk vind :wink:

Groetjes Junibruid2011

Dientjelief

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #10 Gepost op: 22 december 2010, 10:47:53 »
Het is natuurlijk ook maar net hoe het gaat met de locaties, of je daar versiering zelf mag neerzetten/ophangen.
Dan zijn er vast ook anderen die kunnen helpen (naast de CM), want dan hoeft die dat niet alleen te doen!

SGV

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #11 Gepost op: 27 december 2010, 22:28:11 »
Ik ben al 3x CM geweest. En godzijdank neit opgezadeld geweest met klusjes als versieren enz. Het mag dan "een eer"zijn, maar al emt al, betektn CM gewoon dat je wordt opgezadeld met karweitjes en regeldingen.
Al met al is het tch echt veel leuker om zelf te geneiten van een bruiloft. dUs ik zou iedereen willen adviseren om neit te perfectioonistsiche te zijn en de CM niet met allerlei onnodig heden op te zadelen. Locaties kunnen zelf ook leuk versieren.

tamra

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2011, 23:28:50 »
hallo ik heb een vraagje ben vandaag voor het eerst bij een locatie wezen kijken,hier kwam de versiering te sprake..degene zei dat we daar zelf voor moesten zorgen is dat normaal?? misschien licht het aan mij maar volgens mij kan een locatie toch ook al een end in tegemoet komen of is dit raar gedacht??

hoor graag een reachtie...

gr

Fee

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2011, 17:53:36 »
Ik denk dat het wel een goede is als je het zelf verzorgt. Immers, iedereen heeft een ander kleurenthema en een ander idee bij "versiering". Dus met een standaardpakket zullen ze haast niemand blij maken.

june102011

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2011, 21:21:00 »
wat ik wel belachelijk vind van mijn locatie is dat ze geld berekenen voor  de zogenaamde locatiemanager van 37/uur voor de momenten dat ze bij de locatie moeten zijn om eventuele leveranciers op te vangen!
Ik heb ze al gevraagd of ze de zaal volgens mijn instructies kunnen aankleden, en dat kan idd alleen berekenen ze dan 2 of 3 uur extra voor dat "extra werk". En tafel dekken duurt echt niet 2 of 3 uur hoor (er zijn maar 15 tafels niet 50). Dat terwijl ze zelf ruim 2 uut vantevoren aanwezig zijn om alles voor te bereiden. En ik kan de zaal ook niet avond vantevoren aankleden...
Echt zooo belachelijk!! Ze proberen alles uit de onderste kan te halen. Heb genoeg betaald!! BAH...sorry Ladies, ff mekkeren hierzo.........

Sabine80

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2011, 09:05:15 »
De feestzaal mogen wij een dag van te voren versieren, samen met de cm (heeft ze zelf aangeboden)

En daar leggen we nog wat extra slingers en opgeblazen ballonnen klaar, vlak voordat we dan binnen
komen op de dag zelf zorgt de eigenaar van de lokatie ervoor dat die hangen in het gedeelte van de receptie en restaurant.

Gelukkig zonder extra kosten!

gr. Sabine

misstiara

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2011, 21:01:40 »
Hoi,
Heeft iemand een idee hoe duur heliumbalonnen zijn?
Ik probeer op internet te kijken naar prijzen, maar dan moet je offertes aanvragen.
Heeft iemand een indicatie?

Daarnaast nog een andere vraag:
Ik wil graag de locatie versieren, maar heb geen flauw idee met hoe en wat. Iemand ideetjes met wat voor soort dingen je de locatie kan opleuken?

Marretje

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2011, 21:22:17 »
Bij www.feestkoe.nl kun je leuke versieringen bestellen..
Is echt een hele toffe site , ik heb er al diverse keren besteld en dat is tot nu altijd goed gegaan..

Heliumballonnen zijn er in diverse maten en soorten..
Wij hebben 50 ivoorwitte ballonnen( inclusief lintjes) en die worden gebracht naar de kerk, daar afgevuld met helium en BTW en voorrijkosten-kilometervergoeding.
Kostenplaatje 85 euro....
Wij hebben de ballonnen besteld bij Ballondeco.

Maar je kunt ook zelf een tankje helium kopen..
Hier kun je plm 40 ballonnen mee vullen..
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2011, 21:25:17 door Marretje »

misstiara

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2011, 22:17:57 »
Hoi Marretje,
Dank je wel voor de info!
En die 50 ballonnen die laat je gewoon op het plafond? Of maak je ze dan vast aan stoeltjes?

Lotte09-09

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2011, 08:44:09 »
Weet iemand hoe lang dat helium goed blijft? Want ik wil dat eigenlijk wel doen, maar dat zou dan de avond/dag van te voren moeten. Ziet het er dan nog leuk uit?

Marretje

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2011, 09:06:25 »
@ Miss Tiara,

Wij laten de ballonnen op na de kerkdienst..
En een stuk of zes hangen we aan de bankjes in het gangpad.
De rest laten we dan buiten op.
Heb je nog op feestkoe.nl gekeken?
Zat er iets leuks bij voor je?

@ Lotte,

Helium blijft ongeveer een uurtje of 8 goed in een ballon, ik zou de locatie zo laat als mogelijk versieren als je heliumballonnetjes wil gaan gebruiken.
Anders is de kans groot dat er van die leeggelopen ballonnen hangen en das geen gezicht toch !
Op de locatie heb ik gewone ballonnen, die hangen we met een touwtje op.
Hier staat bij ons de tekst Just married op..
Als ze op de kop hangen dan staat de tekst goed leesbaar..
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2011, 09:07:42 door Marretje »

misstiara

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #21 Gepost op: 2 februari 2011, 17:24:59 »
Hoi marretje,
Heb wel op de site gekeken, maar had niet zozeer iets gevonden.
Vandaag wel hele  leuke hartjesslingers gekocht bij de xenos voor maar 1,29. Koopje :)

Marretje

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #22 Gepost op: 2 februari 2011, 18:15:26 »
Hoi marretje,
Heb wel op de site gekeken, maar had niet zozeer iets gevonden.
Vandaag wel hele  leuke hartjesslingers gekocht bij de xenos voor maar 1,29. Koopje :)

Kijk dat is weer mooi meegenomen he...
Goedkoop en leuk, wat wil je nog meer.
Nu rond Valentijnsdag kan je misschien nog meer leuke versieringen vinden...
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2011, 18:15:45 door Marretje »

misstiara

  • Gast
Aanbrengen Van De Versieringen En Decoraties ?
« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2011, 18:49:10 »
Ja precies, rond valentijn is alles rood en vol met hartjes :)
Heb een krans gekocht met roosjes. Die wil ik uit elkaar gaan halen en daar weer autolintjes van maken.
Zometeen even uitproberen.

Er is allerlei valentijnspulletjes te koop bij: xenos, blokker.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards