collapse

Auteur Topic: Muziek bij kerkelijk huwelijk  (gelezen 273193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smartie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #25 Gepost op: 22 januari 2006, 19:00:44 »
De muziek voor in de kerk is geregeld
de site van chelsy
Een zangeres (met een mooie stem) ,pianist en trompetter.
dus dat is ook geregeld.

smartie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2006, 08:18:28 »
We kiezen zelf ons liedjes, alleen wat spelen ze meestal als een bruidspaar de kerk uitgaat.

Overzichtje

Binnenkomst     :         Weddingmarch
Na de eerste lezing   :  You are the reason
ondertekening     :        From this moment
Offerande           :        Kiezen we of gezongen lied of trompet, ben er niet over uit wat daar gepast is....when you say nothing at all of only love/ once upon a time in west
Onze vader        :         Onze vader
Communie          ;        Everything i do , i do it for you.

slotlied                  :      nog onbekend......

petra3

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #27 Gepost op: 1 februari 2006, 13:38:10 »
Wij geven niks uit aan muziek in de kerk, gewoon CDtje en dan komt een vriend van ons nog een paar liedjes spelen op gitaar...

SAM

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #28 Gepost op: 20 februari 2006, 22:12:46 »
Leuk onderwerp wat mij nu al erg bezig houdt! Ik vind zoveeeeeeeeeeeeel leuk!  :tongue:  Kweenie of er een koor gaat komen in de kerk, maar op zich hoeft dat van mij niet; de koren hier zijn niet zo geweldig... Verders wil ik absoluut GEEN "Ave Maria"! Ik weet dat sommigen dat heel mooi vinden, maar ik associeer dat alleen maar met een uitvaart. Niet doen dus...

Een aantal nummers (gewoon van cd) die ik graag zou willen horen zijn:

* "Heartbeats"van José Gonzalez
* "Waiting on an Angel"  van Ben Harper, als ik de kerk binnenkom...
.... Ik had er straks nog meer bedacht.....!  :wink:  Waar is dat papiertje nou???? :ohmy:

Marialice

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #29 Gepost op: 6 maart 2006, 21:57:37 »
Inderdaad een leuk onderwerp! Wij moeten nog even met de pastoor overleggen wat er kan en mag. Mijn schoonvader heeft al aangeboden om het Ave Maria te spelen (trompetversie), waarschijnlijk wil mijn nichtje ook wel dwarsfluit spelen.

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #30 Gepost op: 22 april 2006, 22:40:32 »
Muziek in de kerk is bijna nog moeilijker dan het kiezen voor de muziek op het gemeentehuis...

De broer van mijn as is organist, en een omo trompettist, dus die zullen de muziek verzorgen tijdens de dienst...

Nummers moeten nog gekozen worden...moeilijkmoeilijkmoeilijk...

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #31 Gepost op: 28 april 2006, 15:38:27 »
Bij ons zit het dameskoor er al bij in... Daar maken we dan ook graag gebruik van....

Aangezien ik het heel er op prijs stel dat ze in de kerk ook daadwerkelijk kerkliederen zingen.... En nu krijgen we het dus meerstemmig met een koor van ca. 30 vrouwen en natuurlijk de organist.

Harold maakt het allemaal niet uit, hij vindt het wel prima zo.

Hoeveel het trouwen bij ons in de kerk kost? Ik zou het niet weten!

Ieniminie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #32 Gepost op: 1 mei 2006, 14:30:35 »
Ik zing zelf in een koor en dat vragen wij om te komen zingen.

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #33 Gepost op: 2 mei 2006, 09:23:13 »
Ow ja, het trouwen in onze kerk kost 225 Euro (incl. Koor en versieringen)

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #34 Gepost op: 11 mei 2006, 08:51:44 »
Klein foutje... als betalend lid van onze parochie betaal je 180 Euro (daar kwam ik net achter)

6okt2006

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #35 Gepost op: 15 mei 2006, 13:02:07 »
Dat valt goed mee, bij ons is het -ook al zijn we lid- 400 euro!!
Wel incl koor, organist, huwelijkskaars en -bijbel.
Maar toch best wel duur he? :biggrin:

Marialice

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #36 Gepost op: 15 mei 2006, 14:50:48 »
Ik heb nog geen idee hoe duur het bij ons wordt, en wat daar dan allemaal bij zit. Voorlopig ga ik maar uit van de hier genoemde bedragen, het zal nooit heel veel schelen.

Henrieke

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #37 Gepost op: 21 juni 2006, 11:11:26 »
Wij trouwen niet in het kerkgebouw van de kerk waar we lid van worden. Aan huur zijn we zo'n 200 euro kwijt. Voor de rest hebben we daar geen kosten aan.
Een goede bekende van mijn vriend is professioneel organist, die wil graag komen spelen. We willen ook nog wat instrumenten daarnaast, maar dat zal geen probleem worden, aangezien we allebei lid zijn van een harmonie-orkest.
We hebben ook niet echt speciale wensen wat muziek in de kerk betreft. Het lijkt me trouwens wel cool om iets wedding-march-achtigs te doen als we binnen komen, lekker pompeuze herrie met trompetsignaaltjes. Dat past ewl bij ons: lekker een beetje gek en ongedwongen.

Ireen

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #38 Gepost op: 29 mei 2007, 07:49:27 »
We willen CD's draaien in de kerk en niet zingen en hebben dat ook zo afgesproken: er komt geen organist.

Nu begin ik een beetje te twijfelen…

Vordeel: er is geen handjevol mensen dat liederen zingt die niemand kent, terwijl de rest zijn mond houdt...
Nadeel: nu zingt er helemaal niemand…
Ander voordeel: we kunnen zelf muziek uitzoeken, alles is mogelijk
Ander nadeel: er is zoveel keuze…
Misschien nog een nadeel: kwaliteit van geluid (eerlijk gezegd, geen idee).

Hebben jullie ooit een kerkdienst gemaakt waar cd's gedraaid werden? Hoe was dat?

Alexia

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #39 Gepost op: 29 mei 2007, 08:44:13 »
ze hebben het in onze kerk een tijdje gedaan met kerst en pasen omdat er wat problemen waren met het koor. Dus er was wel een koor, maar er werden vaak toch 3 - 4 nummers gedraaid. Ik heb er bij ons geen goede ervaringen mee omdat:
1. het geluid was nooit echt goed (dus dat zou ik even checken als ik jou was)
2. het was voor de persoon die de cd-speler aan moest zetten niet altijd duidelijk wanneer.. dus dan zit je te wachten en komt er niks...
3. soms zat hij gewoon te suffen

maar het is op zich wel mooi, als je mooie nummers uitkiest die voor jullie iets te betekenen hebben. Van die mooie luisternummers o.i.d. Dan maakt het weinig uit denk ik dat er niemand meezingt.

Ik zou als ik jou was echt even met een cd daarheen gaan om het even uit te proberen. Bij ons was het niet echt een succes. Ben blij dat ze ook weer op het koor zijn overgestapt!

friend

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #40 Gepost op: 29 mei 2007, 11:44:47 »
ik ben laatst bij een crematie geweest (ok heel iets anders maar dat was ook in de kerk) en zij hadden ook meerdere cd's en dat klonk gewoon prima!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #41 Gepost op: 29 mei 2007, 12:24:36 »
Ik heb ook alleen ervaring met cd's draaien bij crematies (niet dat ik er zoveel heb gehad hoor!!!)
Maar dat klonk ook zeker prima.
Als je wil voorkomen dat je op de muziek moet gaan wachten, dan moet je duidelijke afspraken maken, en dan zal het toch moeten lukken lijkt me.

Ireen

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #42 Gepost op: 29 mei 2007, 12:31:32 »
Crematies... dat is ook al de associatie die mijn moeder heeft met cd's in de kerk... daarom begin ik te twijfelen.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #43 Gepost op: 29 mei 2007, 12:36:24 »
Het idee achter cd's is de persoon in kwestie.
Met muziek, of dat nou gezongen is door een koor, afgespeeld via een cd of casettebandje of desnoods a la 2007 via de mobiele telefoon, kun je laten zien wie je bent.
Muziek is zo persoonlijk.
Kijk en dat er nou niet een heel koor wordt opgetrommeld bij een crematie om een aantal nummers te laten horen die die persoon nou mooi vond, betekend nog niet dat je cd's moet associeren met een crematie.
Het is jouw muziek, jullie persoonlijke keuze.
En anders laat je het koor jullie nummers die op cd staan zingen.
Maar of dat zo mooi gaat worden is natuurlijk nog de vraag.
Ik weet het niet, maar naar mijn idee maken mensen vaker crematies/begrafenissen mee dan huwelijken.
Tja, en dan leg ja al gauw de link.

Moppie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #44 Gepost op: 29 mei 2007, 12:45:52 »
Misschien een tip: ons werd afgeraden om bij de crematie van mijn schoonvader gebruik te maken van gebrande cd's. Dit omdat ze weleens hadden gehad dat de cd speler hem niet pakte of het nummer bleef steken. Wij hebben dus originele cd's gebruikt. Misschien handig om dit vantevoren ook even te checken want het zou vervelend zijn als het nummer overslaat of helemaal niet gedraaid kan worden!

esther-disney

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #45 Gepost op: 29 mei 2007, 13:50:43 »
ja, geen mp3 cd's in elk geval, dat wordt vaak niet gelezen, let daar op.

wij hebben hetzelfde probleem, het merendeel komt nooit in de kerk, maar toch vind ik gezangen en psalmen mooier, en is het mijn dienst, en dan is het jammer als er maar 10 mensen zingen, dan zingen we maar iets harder.
ik ben ook druk aan het zoeken voor makkelijke gezangen, dat is wel moeilijk, dus als jullie wat tips hebben hiervoor zijn ze welkom!

wij hebben donderdag gesprek met de dominee en dan moeten we de dienst voorbereiden, welk melodietje doen jullie bij de entree van het bruidspaar? ik vnd de huwelijksmars niks, dus het moe iets anders worden...

misschien opwekkingslied: de kracht van uw liefde, die is altijd mooi.

suc6 ireen, laat je weten wat je gaat doen?
es

Alexia

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #46 Gepost op: 29 mei 2007, 15:04:50 »
[quote name=\'esther-disney\' post=\'119317\' date=\'29 May 2007, 13:50\']ja, geen mp3 cd's in elk geval, dat wordt vaak niet gelezen, let daar op.

wij hebben hetzelfde probleem, het merendeel komt nooit in de kerk, maar toch vind ik gezangen en psalmen mooier, en is het mijn dienst, en dan is het jammer als er maar 10 mensen zingen, dan zingen we maar iets harder.
ik ben ook druk aan het zoeken voor makkelijke gezangen, dat is wel moeilijk, dus als jullie wat tips hebben hiervoor zijn ze welkom!

wij hebben donderdag gesprek met de dominee en dan moeten we de dienst voorbereiden, welk melodietje doen jullie bij de entree van het bruidspaar? ik vnd de huwelijksmars niks, dus het moe iets anders worden...

misschien opwekkingslied: de kracht van uw liefde, die is altijd mooi.

suc6 ireen, laat je weten wat je gaat doen?
es[/quote]

hebben jullie in de kerk niet van die gezangenboeken? wij wel nml. dus ik ga vragen of ik er een mag lenen en daar dus het lied bij de entree uitzoeken... want ik vind de huwelijksmars ook werkelijk helemaal niks.. :)

Niebie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #47 Gepost op: 30 mei 2007, 16:18:49 »
[quote name=\'Ireen\' post=\'119272\' date=\'29 May 2007, 07:49\']We willen CD's draaien in de kerk en niet zingen en hebben dat ook zo afgesproken: er komt geen organist.

Nu begin ik een beetje te twijfelen…

Vordeel: er is geen handjevol mensen dat liederen zingt die niemand kent, terwijl de rest zijn mond houdt...
Nadeel: nu zingt er helemaal niemand…
Ander voordeel: we kunnen zelf muziek uitzoeken, alles is mogelijk
Ander nadeel: er is zoveel keuze…
Misschien nog een nadeel: kwaliteit van geluid (eerlijk gezegd, geen idee).

Hebben jullie ooit een kerkdienst gemaakt waar cd's gedraaid werden? Hoe was dat?[/quote]

Ik zou zelf wel een paar nummers laten zingen, om eerlijk te zijn lijkt het me best een hele opgave om de hele dienst alleen maar te luisteren. Ik zou bang zijn dat mensen gaan zitten praten door de nummers heen. Zou je niet een band + voorzangers regelen, die kunnen dan voorin de kerk staan en zingen in de microfoon, en dan leren de mensen zo'n lied snel genoeg.

Ireen

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #48 Gepost op: 30 mei 2007, 16:41:30 »
[quote name='Niebie' date='30 May 2007, 16:18' post='119435']
[quote name='Ireen' post='119272' date='29 May 2007, 07:49']

Ik zou zelf wel een paar nummers laten zingen, om eerlijk te zijn lijkt het me best een hele opgave om de hele dienst alleen maar te luisteren. Ik zou bang zijn dat mensen gaan zitten praten door de nummers heen. Zou je niet een band + voorzangers regelen, die kunnen dan voorin de kerk staan en zingen in de microfoon, en dan leren de mensen zo'n lied snel genoeg.
[/quote]



We hebben Catlaaanse gasten, die de taal niet verstaan. We hebben daarom de dominee gevraagd een korte dienst te houden, maximaal 45 minuten. In die 45 minuten wordt er minimaal 1 Catalaans stuk gelezen en 1 Nederlands stuk gelezen. De getuigen zijn aan het woord (mogen ons iets leuks wensen) en we hebben nog de preek en niet te vergeten het jawoord en de inzegening. Drie liedjes leek mij dan ook wel het maximaal haalbare.

Ik vindt het nogal overdreven om hier iets voor in te huren... zo veel is het niet en zo lang duurt het niet. Bovendien... als er weinig mensen zingen, vind ik dat niet leuk, en dat is wel wat er gebeurt met weinig kerkgangers en buitenlandse gasten (die ook niet of nauwelijks in een kerk komen).

Wat ik dan weer wel wil, is een lied nemen van een CD waarop mijn moeder en wat ooms en tantes zongen, toen ze jong waren (toen nog opgenomen als LP). Ze vormden een reli-group en hadden echt leuke nummers. Heb ik ook tegen mijn moeder gezegd en dat vond ze erg leuk. Kunnen we ook nog meezingen, want iedereen kent het!

Stel, we draaien:
- één nummer van die CD die deels door mijn familie is gemaakt en die iedereen in de familie kent,
- het nummer wat ik al ergens heb genoemd in een ander topic (Whenever I say your name, geloof ik, van Sting en Mary J Blige,
- en dan nog een klaasiek stuk

Valt wel mee, toch?
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2007, 16:41:51 door Ireen »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #49 Gepost op: 30 mei 2007, 18:57:45 »
Goed geregeld, lijkt me.
Dan heb je van alles wat en maak je iedereen weer blij.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards