collapse

Auteur Topic: Piano Huren Voor Huwelijksceremonie  (gelezen 12704 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marlayne

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Gepost op: 6 januari 2011, 20:16:39 »
Wie heeft er ervaring met het huren van een piano? Wij willen een vriendin op de piano laten spelen tijdens de ceremonie (Maastricht) maar op de locatie is geen piano aanwezig. Bedoeling is dus dat de piano voor de ceremonie en voor de gasten arriveren wordt geplaatst (en gestemd neem ik aan) en na de ceremonie meteen weer op wordt gehaald....

Groetjes Marlayne

Marry24

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2011, 20:26:28 »
Wat een leuk idee :biggrin::D  Het zal vats bestaan maar of dat ook kan/mogelijk is voor zo'n korte tijd? Het lijkt me bv lastig om de piano al door een normale deur te krijgen. Er zijn vast wel verschillende maten in. Vinden ze het op de locatie ook goed en is er bijvoorbeeld wel genoeg ruimte?

Marlayne

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2011, 20:34:48 »
De locatie vindt het prima, gaf aan dat het ook eerde gebeurd was maar wist niet hoe en door wie. Ik heb natuurlijk op internet gezocht maar kan niets vinden (zonder pianist erbij hihi). Wat betreft de deur is wel een goeie van je, moet ik navragen maar als het eerder gedaan is zou het toch moeten kunnen....

We willen graag tijdens de ceremonie live muziek, helaas geen goede zangeressen in de familie/vriendengroep en de zangeressen die ik tot nu toe gevonden heb op internet ben ik nog niet zo weg van....

dufty

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2011, 23:33:56 »
Misschien een idee om een electrische/electronische piano te huren? Die hoef je niet af te stemmen, heeft wel dezelfde aanslaggevoeligheid als een echte piano en klinkt (als je een goede hebt) ook prima. Oja, ze zijn ook nog te tillen (met een gewone piano kan ik je uit ervaring vertellen, is dit niet echt geweldig voor je rug :wink:) Even informeren bij een muziekwinkel.
Veel succes met zoeken!

twijfeltje

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2011, 00:13:30 »
Mijn vriend heeft een electrische piano.
Als je er geen kunt huren in de buurt, kun je die van hem huren.
(Maar zal vast wel mogelijk zijn hoor)
Wanneer is je ceremonie?
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2011, 00:13:56 door twijfeltje »

Marlayne

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2011, 08:04:41 »
Bedankt voor de reacties!! Zo zie je maar weer, ik heb er helemaal geen verstand van! Nooit gedacht aan een elektrische piano.
En twijfeltje: bedankt voor het aanbod om de piano van je vriend te huren!! het is 5 augustus 2011. Heeft jouw vriend een elektrische staande piano? Heb je misschien een foto?

Groetjes

twijfeltje

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #6 Gepost op: 7 januari 2011, 09:45:45 »
Nog een advies van mijn vriend: koop een mooie nieuwe (700 euro) en verkoop hem daarna weer als je hem zelf niet wilt houden.
Of misschien weet je vriendin zelf er meer over of wil ze er een?
Dat is dan voordeliger dan huren (is best prijzig)
Meer info bij Feedback (zit in Eindhoven, Rotterdam, Utrecht...)
Mijn vriend heeft deze met een standaard eronder en bankje om op te zitten, maar dat is een digitale, geen electrische hoor ik net:
Heeft een iets andere klank, maar deze kan alles nadoen en klinkt wel goed.
Eigenlijk het idee van een keyboard, maar dan goed.
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2011, 09:48:33 door twijfeltje »

Marlayne

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #7 Gepost op: 7 januari 2011, 09:56:47 »
Ik ga dan denk ik even google-en naar een elektrische die wel de uitstraling heeft van een staande piano.... Ik zal al wel dat je ze per maand kan huren maar per dag is volgens mij lastig.... ik ga eens op zoek.

Suzanne-

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #8 Gepost op: 7 januari 2011, 10:43:12 »
Ik zou eens binnenlopen bij een winkel waar ze piano's verkopen. Die kunnen vast wel meehelpen hieraan!

Ik zou geen elektrische nemen maar een digitale.
Een elektrische is zeg maar een keybord en heeft dus minder toetsen en klinkt heel andesr.
Een digitale (heb ik zelf ook thuis) heeft een volwaardig aantal toetsen en klinkt echt (vrijwel) als een piano, je kan er overigens ook voor kiezen het als een vleugel te laten klinken (het blijft digitaal :biggrin: ).

Je kan ook kijken naar een digitale vleugel, dat is iets groter en staat er iets meer zeg maar (een digitale piano is overigens ook niet klein!)

Zo'n 'standaard' onder een digitale piano, ziet er dus niet uit zoals onder een keybord! maar probeert er echt uit te zien als piano :wink:

digitale piano


Digitale vleugel

Marlayne

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #9 Gepost op: 7 januari 2011, 10:47:43 »
Suzanne, bedankt voor je reply! Ja er moet wel wat staan en geen keyboard. Ik heb veel aan deze tips :-)
Een digitale vleugel zou helemaal mooi zijn. Ok dus ik ga zoeken naar een digitale piano of vleugel hihi.
Maar nu nog voor 1 dag en brengen en ophalen....

b-aukii

  • Gast
Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #10 Gepost op: 7 januari 2011, 17:17:33 »
hoi

je kunt wel piano's huren die brengen ze dan gewoon naar de locatie gestemd en al teminste dat doet mijn vader wel want die is pianostemmer.

ik vind de klank van een piano mooier dan een elektriche piano.

misschien dat een pianostemmer bij jullie in de buurt piano's verhuurd?

Lexie1986

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Piano Huren Voor Huwelijksceremonie
« Reactie #11 Gepost op: 6 januari 2017, 20:13:58 »
Hallo allemaal, Ik was ook op zoek naar een bedrijf dat piano's verhuurd maar ben er kwam er achter dat een echte piano vrij duur was om te huren ivm transport en zo. Nu ben ik verder gaan kijken en een digitale piano blijkt ook prima te zijn. Ik zag op www.digitalepianohuren.nl dat je een digitale piano kan huren voor 150,- voor 1 dag. Dat is wel te doen dacht ik.
Succes in ieder geval!
« Laatst bewerkt op: 2 april 2018, 01:56:50 door Lexie1986 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards