collapse

Auteur Topic: Uitnodigingen, Show Ze Hier!  (gelezen 367334 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #275 Gepost op: 20 november 2012, 21:26:14 »
Mijn familie/vrienden doet dat dus wel, zo stond ook onze verloving al online voordat we het zelf aan vrienden hadden kunnen vertellen.
Enthousiasme noemen ze dat  :sleep:

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #276 Gepost op: 20 november 2012, 21:27:37 »
Tsja, die hint zou ik ook echt niet begrijpen  :biggrin:

En misschien ben ik vreemd, maar ik doe dat wel? Foto's plaatsen? Als ik ergens ben geweest en er is n leuke foto van mij met vrienden vind ik t wel eens leuk om dat soort dingen op Facebook te zetten, tsja, iedereen in mijn omgeving doet dat gewoon..
Dingen als zwangerschappen en verlovingen vroegtijdig bekend maken via Facebook vind ik wel te ver gaan en zou ik niet doen..

Ik zou het door de ceremoniemeesters in de begeleidende brief laten vermelde . Prominent op de kaart vind ik zonde van de mooie kaart ;)

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #277 Gepost op: 20 november 2012, 21:33:06 »
@JM, mensen mogen gerust van mij foto's van hunzelf op het feest plaatsen hoor. Maar ik wil geen foto's van mij en (nu nog) vriend erop. Misschien is dat een stomme redenatie van mij hoor..

En een brief door CM's is goed idee. Kunnen ze daar bijvoorbeeld ook intypen over het gastenboek en eventuele voordrachten?
Of wat zet je daar nog meer in?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #278 Gepost op: 20 november 2012, 21:47:29 »
Ik heb een aparte kaart bij de uitnodigingen, daar staat letterlijk op: Om te voorkomen dat de foto's van tante truus dansend op de tafels voor altijd op het internet staan vragen wij jullie om gemaakte foto's met ons te delen en niet met social media! PS: Tante truus is een fictief persoon, die komt dus niet maar ik heb het zo op de kaart gezet omdat iedereen wel een tante truus heeft toch???

2juli2013

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #279 Gepost op: 20 november 2012, 22:34:46 »
Dat "probleem" heb ik nou ook! Een schoonzusje en schoonmoeder die elke "scheet" op social media zet. Helaas hebben wij geen tante truus ;) aangezien wij geen feest oid hebben.

Vind het prima als ze foto's van het huwelijk delen, zolang wij er niet opstaan... Ook maar eens goed over nadenken!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #280 Gepost op: 21 november 2012, 09:57:17 »
Ik zou het gewoon vragen, zo direct en duidelijk mogelijk in de ceremoniemeesters brief, zo min mogelijk cryptisch.

Verder zou mijn tip zijn, dit heb je niet 100% in de hand en beste zou zijn om het straks gewoon los te laten in je hoofd, en lekker van genieten. (klinkt als een advies aan mezelf, want ik zou me er ook heel druk om kunnen maken)


MenS

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #281 Gepost op: 21 november 2012, 11:31:40 »
In principe kan een cm alles in die brief zetten wat jij graag wilt, het "slechte nieuws" komt dan van de cm en niet van jullie. Wij hebben er bv in staan dat voor de kleintjes het vanaf het dinner een lange zit wordt , andere woorden voor wij willen alleen volwassen tijdens het dinner en het feest. Ook staat er dat als mensen van plan zijn voordrachten te doen ze dit vooraf bij de cm moeten aanmelden ivm beperkte tijd voor act's.

Wat betreft sociale media hebben wij altijd van mensen verlangd dat als ik iets aan te kondigen heb ik dat zelf wel doe en vanaf dat ik het gepost heb op fb zij ook los mogen. Oa fam vond het idd erg lang wachten voordat ze hun blijdschap over het as huwelijk konden tonen, jammer dan. Ik snap wel dat tzt. bv mijn moeder graag een mooie foto van mij op fb wil zetten omdat ze trots is. Ik houd er dan wel zicht op wat er op komt.

loez23

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #282 Gepost op: 27 november 2012, 23:13:20 »
Wij wilden ook voorkomen dat er oncharmante foto's van ons op facebook stonden voordat het feest uberhaupt voorbij was, dus wij hebben dit in het extra kaartje gezet (in ons geval hebben wij dit zelf gedaan, niet de CM). Letterlijk stond er op dit kaartje (nadat er eerst stond dat we graag alle foto's die de gasten maakten van hen wilden ontvangen): "Daarnaast zouden we graag zelf de eerste zijn om foto’s van de bruiloft via social media te verspreiden, en hopen dat jullie dit willen respecteren."
Vrijwel iedereen heeft zich hier gelukkig aan gehouden, maar natuurlijk zijn er altijd mensen die het niet snappen of niet willen snappen...

MenS

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #283 Gepost op: 28 november 2012, 08:29:06 »
@October Bride, jeetje zeg en na die duidelijke boodschap zijn er nog steeds mensen die het gewoon doen? Niet te geloven, die verdienen een draai om hun oren en eenzame oplsuiting van een maand zonder internet!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #284 Gepost op: 28 november 2012, 09:39:59 »
die verdienen een draai om hun oren en eenzame oplsuiting van een maand zonder internet!

:lol2: om de straf

loez23

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #285 Gepost op: 2 december 2012, 22:14:00 »
Die verdienen een draai om hun oren en eenzame oplsuiting van een maand zonder internet!

Hahaha, briljant plan, zeker in dit specifieke geval!  :biggrin:

Kastanjaa

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #286 Gepost op: 4 december 2012, 19:20:17 »
Ok volgens mij gaat dit met linkje wel werken. Ik heb de kaart gemaakt via fotokaarten.nl met een foto die door een fotgraaf gemaakt is.

Avond:
http://www6.fotokaarten.nl/kaartenmakerpreview.php?id=1764692135151078465433341404L64688JV

Dag:
http://www6.fotokaarten.nl/kaartenmakerpreview.php?id=17638771351416438165283788286X6DTDH68

Jullie zijn er mooi op tijd bij met de kaarten ;-) Enige wat ik beetje gek vind in de tekst van de daggasten is dat iedereen om 14u aanwezig moet zijn en dan jullie dan in een stoet om 14.30u het burger huwelijk tegemoet gaan (of zoiets). Ik d8 eerst huh, gaan ze dan met de auto nog ergens heen? Klonk wat gek.

Wij willen eigenlijk op onze trouwkaart zetten dat we geen foto's van ons op social media willen. Hebben zelf bv geen facebook en hebben er ook een hekel aan.
Alleen.. Kun je dit op de kaart zetten en hoe doe je dat netjes?

Ik zelf ben helemaal social media en twittergek (het is ook mijn werk) en een aantal vrienden ook. Niemand heeft een foto geplaatst. Ik heb zelf 's avonds aan een vriend gevraagd om een foto te maken en te twitteren voor mijn twitter vrienden, zodat ze na een dag afwachten, toch eindelijk zagen hoe ik eruit zag. ;-)

Ik snap wel dat er mensen zijn die het liever niet hebben. Zelf heb ik ook van die vrienden, dus uit respect voor hen plaats ik nooit iets over hen of foto's van hen. Voor de duidelijkheid zou je het inderdaad beter in een brief van de CM kunnen vragen.


Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #287 Gepost op: 5 december 2012, 09:26:50 »
@ MenS, ik zit julle uitnodiging nog eens te lezen, maar volgens mij staat er een typ foutje op. De eerste Arnhem staat Anhem. (Bij het adres)

MenS

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #288 Gepost op: 5 december 2012, 12:02:19 »
@ MenS, ik zit julle uitnodiging nog eens te lezen, maar volgens mij staat er een typ foutje op. De eerste Arnhem staat Anhem. (Bij het adres)

Jof wat goed van jou. We hebben er hier met zn allen overheen gelezen. Gelukkig zijn deze alleen voor het ontwerp en kunnen we het dankzij jou op tijd aanpassen :))

@Kastanjaa: 14h00 is verzamelen bij het stadhuis voor de daggasten die we niet thuis ontvangen. Ze krijgen dan hun corsage en heeft de cm de gelegenheid om iedereen klaartezetten. Dat half uurtje is ook een beetje een marge ivm vinden van parkeerplek ed.

Zijn er meer mensen die de tekst zo opgevat hadden??

En ja snel... We horen het ook veel uit onze omgeving. Toch vinden wij het prettig om alles in een erg relaxed tempo te kunnen doen en niet 4 mnd van te voren stressen.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #289 Gepost op: 5 december 2012, 13:58:01 »
MenS, ik heb je kaart nog eens nagelezen. Voor mij is het duidelijk dat 14.00 en 14.30 twee verschillende dingen zijn en elkaar opvolgen.
Maar ik snap ook dat het verwarring kan geven. Misschien kunnen jullie het (simpel) op lossen door 14.30 weg te laten. En dan iets maken van de zin in de trant van;
Daarna gaan we met z'n allen in een stoet,
ons burgelijk huwelijk tegemoet.
Daarna gaan we in een stoet,
ons burgerlijk huwelijk tegemoet.

Ps. Wij trouwen ook dezelfde datum, en onze kaarten (ontwerp en proef) zijn ook al klaar. Dus jullie zijn niet de enige die ze vroeg in huis hebben hoor. Ik ga ze ook zelf drukken en maken, dus is dan zoiezo wat fijner als er meer speling is.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #290 Gepost op: 8 december 2012, 18:32:54 »
volgens mij was er laatst een tip van iemand om postzegels in te slaan. Omdat a.s jaar de prijzen van de postzegels omhoog gaan. Ik weet niet meer zeker of dit bij dit topic was....
Maar er werd verteld dat je postzegels kon kopen omdat je dan a.s jaar niet hoeft bij te betalen. Nu zag ik net op de site van postnl het volgende staan bijde veel gestelde vragen:

5. Hoe lang kan ik de ‘oude’ postzegels van 44 eurocent blijven gebruiken?
De postzegels met tariefsaanduiding 44 eurocent kunnen in 2013 gewoon worden gebruikt, er dient wel bijgeplakt te worden. Hiervoor zijn zogenoemde bijplakzegels verkrijgbaar in de waarde 10 eurocent. Deze zijn verkrijgbaar bij postkantoren.


Dit ter kennisname  :)

Wij gaan binnenkort wel onze uitnodigingen bestellen omdat ze nu een aanbieding hebben met 5% korting op de kaarten , drukkosten e.d dus dat zou wel wat geld besparen. Mochten wij de kaarten binnen hebben plaats ik natuurlijk een plaatje :)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #291 Gepost op: 8 december 2012, 18:40:12 »
volgens mij was er laatst een tip van iemand om postzegels in te slaan. Omdat a.s jaar de prijzen van de postzegels omhoog gaan. Ik weet niet meer zeker of dit bij dit topic was....
Maar er werd verteld dat je postzegels kon kopen omdat je dan a.s jaar niet hoeft bij te betalen. Nu zag ik net op de site van postnl het volgende staan bijde veel gestelde vragen:

5. Hoe lang kan ik de ‘oude’ postzegels van 44 eurocent blijven gebruiken?
De postzegels met tariefsaanduiding 44 eurocent kunnen in 2013 gewoon worden gebruikt, er dient wel bijgeplakt te worden. Hiervoor zijn zogenoemde bijplakzegels verkrijgbaar in de waarde 10 eurocent. Deze zijn verkrijgbaar bij postkantoren.

Je kunt wel postzegels kopen dit jaar voor volgend jaar, zonder dat je iets bij hoeft te plakken.
Zoals je inderdaad aangeeft moet er 10 cent bijgeplakt worden bij een postzegel waar 44cent op staat. Deze zijn echter al weer 3? jaar oud.
De postzegels waar een 1 of 2 op vermeld staat (en dus geen waarde), kunnen gewoon gebruikt worden.
Die 1 en 2 aanduidingen zijn juist bedacht, zodat er niet meer bijgeplakt hoeft te worden.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #292 Gepost op: 8 december 2012, 19:12:07 »
Ow oké.... Dan heb ik het verkeerd begrepen. Zag het voorbij komen.
Maar nu jij het zo verteld heb je inderdaad gelijk! Sorry ;)  heb zoizo niet zo veel verstand van de postzegels. Had vandaag een december zegel geplakt op een kaart die buiten Europa verstuurd moest worden..... Wist ik veel dat , dat niet kon haha gelukkig bij geplakt en het probleem opgelost ;)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #293 Gepost op: 9 december 2012, 11:53:58 »
Ow oké.... Dan heb ik het verkeerd begrepen. Zag het voorbij komen.
Maar nu jij het zo verteld heb je inderdaad gelijk! Sorry ;)  heb zoizo niet zo veel verstand van de postzegels. Had vandaag een december zegel geplakt op een kaart die buiten Europa verstuurd moest worden..... Wist ik veel dat , dat niet kon haha gelukkig bij geplakt en het probleem opgelost ;)

Geen probleem! Daar is het forum toch ook voor ;-)

Veertje2282

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #294 Gepost op: 16 januari 2013, 20:31:43 »
Ik ben helemaal trots op onze kaarten!!!
Had er eerst 1 zelf gemaakt maar nog een keer naar gekeken en was het toch niet helemaal.
Nu hebben we ze laten drukken en ben er helemaal blij mee!!
Binnen een week hadden we ze gedrukt en al in huis liggen.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #295 Gepost op: 17 januari 2013, 21:33:57 »
Ik ben helemaal trots op onze kaarten!!!
Had er eerst 1 zelf gemaakt maar nog een keer naar gekeken en was het toch niet helemaal.
Nu hebben we ze laten drukken en ben er helemaal blij mee!!
Binnen een week hadden we ze gedrukt en al in huis liggen.
heb je een foto????

April2013

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #296 Gepost op: 22 januari 2013, 07:40:17 »
hierbij onze uitnodigingen.
het tshirt is voor de daggasten en de andere is voor de avond.
hoop van de week de goede kaarten binnen te krijgen. beetje gezeur mee gehad
nog 3 weken tot we ze gaan verzenden :D

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #297 Gepost op: 22 januari 2013, 11:08:39 »
Super tof die t-shirtjes !!!!!

April2013

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #298 Gepost op: 22 januari 2013, 11:52:29 »
Dankje!!!!

wedding2013

  • Gast
Re: Uitnodigingen, Show Ze Hier!
« Reactie #299 Gepost op: 22 januari 2013, 19:41:33 »
april: ik kan het even slecht zien, zijn dat kleine t-shirts erbij?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards