collapse

Auteur Topic: Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans  (gelezen 27736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rita

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Gepost op: 1 maart 2011, 09:19:58 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en val gelijk maar met de deur in huis...
Wij gaan in juli trouwen en zijn op zoek naar een geschikt nummer voor de openingsdans waar we de quickstep op kunnen dansen. Ik zelf vind het nummer Ik ook van jou van Guus Meeuwis erg mooi, maar weet niet zeker of dit ook een geschikt nummer is om de quickstep op te dansen.
Heeft iemand enig idee??

Groetjes Rita

Nogevengeduld

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2011, 11:14:44 »
Hoi Rita,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk !

Ik heb het nummer van Guus even opgezocht op youtube (ken het wel maar wist niet meer hoe de melodie ging) maar volgens mij is dit geen quickstep.
En als het dat wel is...een hele snelle  :blink:

Wij hadden ook een quickstep. We hadden het nummer "the way to your heart" van Soulsister. Redelijk tempo.

Anders zou je eens kunnen zoeken via Google naar "openingsdans quickstep" Dan kom je genoeg voorbeelden tegen, denk ik !

Succes !!
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2011, 18:29:12 door Nogevengeduld »

Maewyn

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2011, 14:39:51 »
Wij hebben de Quickstep geoefend met dansles en ik moet zeggen dat je 'm best vlot kunt dansen! Probeer het eens, als je uitkomt de passen en de draai(en) dan kan het, zo niet, dan niet :). Wij hebben 'm gedanst op nummers van Jason Mraz (I'm Yours), eh... eh... Als ik me er meer herinner, dan hoor je het!

Rita

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2011, 15:58:10 »
Bedankt voor jullie reacties. We zitten wel op dansles, maar echt heel soepel gaat het nog niet (vooral met hem niet...), maar hij doet zijn best. Misschien is een snelle quickstep dan wat te hoog gegrepen. Anders blijven we oefenen, oefenen en nog eens oefenen, hahaha.

Mochten jullie nog meer ideeen hebben, hoor ik het graag.

Groetjes Rita

Nogevengeduld

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2011, 18:28:52 »
Jus't Say Hello van Rene Froger is qua muziek ook een fijne quick step. Hebben we nog overwogen omdat je zo iedereen wel leuk verwelkomd. Maar is het toch niet geworden  :wink:
Walking on sunshine van Katrina and the waves doet het ook goed  :biggrin:

Lotte09-09

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2011, 18:42:17 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en val gelijk maar met de deur in huis...
Wij gaan in juli trouwen en zijn op zoek naar een geschikt nummer voor de openingsdans waar we de quickstep op kunnen dansen. Ik zelf vind het nummer Ik ook van jou van Guus Meeuwis erg mooi, maar weet niet zeker of dit ook een geschikt nummer is om de quickstep op te dansen.
Heeft iemand enig idee??

Groetjes Rita

Volgens mij is het een chachacha... dus dat zou je kunnen dansen.
Ik ben zelf niet bezig met openingsdansen, dus zou zo even geen mooie optie kunnen geven. Maar opzich is de chachacha niet heel moeilijk, dus als je dit nummer graag wilt, dan kan je mss kijken of je de chachacha kan leren.

Daniƫlle B

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #6 Gepost op: 1 maart 2011, 22:43:34 »
De foxtrot is iets langzamer (geen slow foxtrot maar foxtrot), denk aan simpley red bijv. Daar zou je ook op kunnen zoeken.
Maar waarom doen jullie geen rumba? Dat is tenslotte de liefdesdans, kan de heer meer basispassen doen en jij als dame kunt het al snel opleuken met draaien, venpositie etc.

Frank

  • Junior
  • **
  • Berichten: 56
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2011, 11:50:55 »
Jan Smit heeft een paar leuke Quicksteps (als de nacht verdwijnt bijvoorbeeld), don't feel like dancing (scissor sisters (misschien beetje vreemde keus voor een openingsdans)) is een leuke quickstep

Volgens mij is het een chachacha... dus dat zou je kunnen dansen.
Ik ben zelf niet bezig met openingsdansen, dus zou zo even geen mooie optie kunnen geven. Maar opzich is de chachacha niet heel moeilijk, dus als je dit nummer graag wilt, dan kan je mss kijken of je de chachacha kan leren.
Het lijkt me zelfs wel een swing / jive, kom met de chacha niet erg mooi uit in de telling.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2011, 11:51:24 door Frank »

Dwencke

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2011, 18:13:21 »
Dezelfde vraag had je ook gesteld in het topic: Openingsdans.... en daar had ik je al laten weten dat het zoals Frank zegt een Djive is :)
Overigens is Don't feel like dancing inderdaad een hele leuke quick step en eentje met een knipoog naar de gasten.

Gonda

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2011, 19:27:17 »
Vooral mijn vriend weet veel van dansen en muziek maar wil je graag een nederlandstalig nummer?
Ik ook van jou is eigenlijk een langzame jive

wat momenteel bijv weer een hit is
hey nah neh nah is een goede quickstep

maar andere nummers voor een quickstep bijv
skip - t giet zoals t giet
Caro emerald - back it up
Guus meeuwis - zij is alles

Wil je nog meer voorbeelden?

Rita

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2011, 13:46:50 »
Vooral mijn vriend weet veel van dansen en muziek maar wil je graag een nederlandstalig nummer?
Ik ook van jou is eigenlijk een langzame jive

wat momenteel bijv weer een hit is
hey nah neh nah is een goede quickstep

maar andere nummers voor een quickstep bijv
skip - t giet zoals t giet
Caro emerald - back it up
Guus meeuwis - zij is alles

Wil je nog meer voorbeelden?


Bedankt voor je reactie en sorry dat ik wat laat reageer.....
Het hoeft niet perse een NL talig nummer zijn... als je nog een paar voorbeelden hebt heel graag!!!


Groeten Rita

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2011, 15:17:36 »
Wij hebben de openingsdans gedaan op Ilse Delange - So Incredible. Ook wij hebben een quick step gedaan.

Rita

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #12 Gepost op: 20 april 2011, 10:56:16 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en val gelijk maar met de deur in huis...
Wij gaan in juli trouwen en zijn op zoek naar een geschikt nummer voor de openingsdans waar we de quickstep op kunnen dansen. Ik zelf vind het nummer Ik ook van jou van Guus Meeuwis erg mooi, maar weet niet zeker of dit ook een geschikt nummer is om de quickstep op te dansen.
Heeft iemand enig idee??

Groetjes Rita

Ik ook van jou blijkt toch geen optie te zijn, is (helaas) geen quickstep. Nu hoeft het niet perse een nummer van Guus te zijn maar het nieuwste nummer van Guus Meeuwis - Dit lied - vind ik ook weer erg leuk en gezellig. Is ook wel toepasselijk als openingsdans. Volgens mij kun je hier wel een quicktstep op dansen, wat denken jullie??? Andere opties, zijn nog steeds welkom. Blijf het lastig vinden om een leuk nummer te vinden....

inge250284

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #13 Gepost op: 22 april 2011, 13:20:07 »
Onze openingsdans in Juni gaat ook op guus, maar wij wilde graag echt guus, heeft een speciale betekenis bij ons...

Joyce86

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2011, 13:11:17 »
Volgens mij is het een chachacha... dus dat zou je kunnen dansen.
Ik ben zelf niet bezig met openingsdansen, dus zou zo even geen mooie optie kunnen geven. Maar opzich is de chachacha niet heel moeilijk, dus als je dit nummer graag wilt, dan kan je mss kijken of je de chachacha kan leren.


Het is een langzame jive, Ik ook van jou - van Guus Meeuwis.
Dit lied - is ook een latin dans, quickstep gaat dan veeeeel te snel.
Wat een hele lekkere Quickstep is, is Vaya con dios - Neh nah nah.
Hij lijkt heel snel, maar dat valt best mee.

Succes ermee!
« Laatst bewerkt op: 29 april 2011, 13:14:13 door Joyce86 »

Melroy

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2011, 11:13:35 »
Hoi Rita,

Just say hello van rene froger is een lekkere quikstep,

grtjes melanie

inge250284

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2011, 09:13:17 »
Guus gaat hem bij ons helaas niet worden, er is bijna geen passend nummer van Guus waar je een ietwat langzame quickstep op kan dansen. En onze band kan geen guus.
Nu gaan we voor James Blunt. Ook leuk! Daarna dan maar een x guusje.

Rita

  • Gast
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #17 Gepost op: 15 juni 2011, 12:17:33 »
Wij gaan waarschijnlijk voor het nummer Celebration van Kool and the gang. Vonden wij wel toepasselijk aangezien we uiteraard iets te vieren hebben en iedereen kent dit nummer, van jong tot oud. Heb geprobeerd hier de quickstep op te dansen en dat gaat erg goed.

Groeten Rita

Frank

  • Junior
  • **
  • Berichten: 56
Geschikte Muziek Voor Quickstep Als Openingsdans
« Reactie #18 Gepost op: 16 juni 2011, 11:21:50 »
Behalve dat Celebration eigenlijk een Cha-cha is, prima keus! ;-)
Nee geintje, het wil wel, maar vraag je band wel even om de quickstep versie te spelen, dan zit er iets meer swoom in

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards