collapse

Auteur Topic: Versiering Voor De Kerk Maken ( Wie Heeft Er Tips)  (gelezen 5015 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flashy

  • Gast
Versiering Voor De Kerk Maken ( Wie Heeft Er Tips)
« Gepost op: 18 april 2011, 11:34:52 »
Hoi allemaal,

Ik wil graag versiering voor de kerk maken.
De bedoeling is om strikken te maken die dan aan de bankjes bevestigd kunnen worden.
Wie heeft er tips om dit het beste te doen? en hoeveel strikken gaan er uit een meter stof?

Annebloem

  • Gast
Versiering Voor De Kerk Maken ( Wie Heeft Er Tips)
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2011, 11:59:12 »
Hoeveel strikken je uit een meter stof haalt, hangt er af hoe groot jij je stikken wilt hebben. :)
Als je een paar grote strikken wilt ophangen, denk ik dat je aan een meter stof niet genoeg hebt. Probeer het zelf eens uit door een strik te maken van een meter touw. Je zult zien dat je minder dan 1/4 overhoudt (dus strik van ci 25 cm hoog).

Als ik jou was zou ik trouwens als stof tulle gebruiken. Dat is lekker stijf zodat je strik niet gaat 'hangen'. En bovendien is het relatief goedkoop en knipt het gemakkelijk :)

Dwencke

  • Gast
Versiering Voor De Kerk Maken ( Wie Heeft Er Tips)
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2011, 13:46:02 »
Wat ook kan is een combinatie van tule en taftzijde (als je die van de markt hebt, dan heb je vaak anderhalve meter breed en een meter kost 3 tot 5 euro). Uit een meter haal je al gauw 5 banen van 20 cm, als je daar een kleine zoom inzet kun je aan de onderkant de tule gelijk meenaaien. Zo krijg je toch de luxe uitstraling van glimmende stof met stevigheid van tule.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards