collapse

Auteur Topic: Vrijgezellenfeestje Maewyn  (gelezen 5575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maewyn

  • Gast
Vrijgezellenfeestje Maewyn
« Gepost op: 20 april 2011, 11:35:04 »
Mijn vrijgezellenfeestje was hartstikke leuk en gewoon een mooi weekend. Ik werd om 13.15 opgehaald (pas 5 minuten ervoor sloegen de zenuwen toe!) door mijn vader, die een kroontje met een paars lintje en een kleine paarse pluche eenhoorntas bij zich had. Ik was die dag een prinses en prinsessen hebben kronnetjes en eenhoorns :wink:. Daarna stapte ik de auto in ( Merel's Vrijgezellentaxi, stond er op aan twee kanten en hij was helemaal versierd met groene, paarse en witte ballonnen) en werd ik nar een onbekende bestemming gereden! Die onbekende bestemming bleek het huis van mijn ouders te zijn, waar al mijn vriendinnen en mijn nicht ook al waren en mij met bubbelsap (alcoholisch en non-alcoholisch) stonden op te wachten! Ik kreeg een lieve speech en toen gingen we een workshop servies beschilderen doen! Ik vond het hartstikke leuk om te doen, heb de theepot beschilderd in dezelfde stijl als de kaart! Ook de rest heeft zich flink uitgeleefd in donkerpaars en limegroen, ontzettend leuk om te zien!! Mijn moeder had thee klaarstaan en de meiden hadden gebakjes meegenomen, dus het was ook nog eens een echte mini high tea :biggrin:.

Daarna moest ik mijn eigen tas afgeven, ik mocht alleen mijn portemonnee en de medicijnen voor mijn darmen meenemen. Geen sleutels, geen mobieltje, geen pyama o.i.d. Ik vond het hartstikke grappig want hop, met z'n allen de auto's weer in naar de volgende onbekende bestemming! Dat bleek het huis van mijn vriendin haar ouders te zijn, ouders waren een weekendje weg, dus we hadden het rijk alleen. Ze hadden een heerlijke gourmet klaargemaakt en we hebbenmet z'n allen gegourmet. We waren wel heel snel klaar, dus dus nog lang gewoon zitten natafelen. Toen kwamen de cocktails, pina coloada's! Lekker! Helaas ging daarna één van mijn vriendinnen weg - ze heeft de ziekte van Crohn en de gourmet had een aanval getriggerd :sad:. Echt heel evrvelend, toen was de stemming er ook wel even een beetje uit. Maar goed, we hebben wat spelletjes gedaan en dat hielp prima voor de sfeer. Je hebt toch een groep mensen die elkaar niet allemaal kent en dat blijft soms lastig combineren. Om 1 uur hebben we de matrassen tevoorschijn gehaald en kreeg ik mijn pyama: een wit, knie-lengte shirt, waar iedereen met groene en paarse textielstift een lieve boodschap op geschreven heeft! Dat was echt een ontzettend leuk cadeau! Waanzinnig leuk om te hebben :). We hebben de film 'Bride Wars' gekeken, helaas viel iedereen al snel in slaap dus ik ben de enige geweest die 'm afgekeken heeft :wink:. De volgende ochtend kreeg ik ontbijt en heb ik met 3 vriendinnen nog lang nagekletst, voordat ik weer netjes om 16.00 uur thusi werd afgeleverd. Een heerlijk weekend - maar wat was ik maandag moe :wink:.

Maar er zit wel een beetje dubbel gevoel aan...
Het enige dat ik een klein beetje jammer vond, is dat ik verder niet verkleed ben (ik had graag iets mafs aangehad!) en dat er 's avonds geen 'activiteit' meer was. Het had, voor mijn gevoel, geholpen om 's avonds een speurtocht, een quiz of iets anders, dat echt over 'de vrijgezel/len' ging, was gedaan. Wellicht had dat de groep wat meer gebonden. Maar goed, niet iedereen had nu eenmaal evenveel budget en dat begrijp ik ook prima :biggrin:. Alleen... in het bijzijn van de bruid klagen over hoeveel werk het vrijgezellenfeest organiseren was, dat doe je mijns inziens niet - met name niet, als die bruid een hele bruiloft moet organiseren! Maar goed, ook dat ligt misschien aan mij... :S. Ik weet zeker dat ze heus wel echt hun best hebben gedaan iets te kiezen dat ik leuk zou vinden - ik ben alleen helemaal niet zo moeilijk als zij denken :).

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeestje Maewyn
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2011, 11:52:54 »
Klinkt als een geslaagd feestje, alleen dan weer jammer dat je er een nasmaakje aan hebt. Meestal verdwijnt dat vervelende gevoel erover na een tijdje weer. Geniet nog even van de verwennerij van afgelopen weekend.
En tja iedereen heeft zo zijn eigen smaak over verkleedpartijen etc bij vrijgezellenfeesten :tongue:

anna23

  • Gast
Vrijgezellenfeestje Maewyn
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2011, 12:12:11 »
Klinkt leuk M.! Maar idd, de bruid moet een hele bruiloft organiseren en een vrijgezellenfeest valt eigenlijkin het niets als je daarmee vergelijkt. Maar jouw vriendinnen hebben hun best gedaan en dat zul je later het meest herinneren!!

Gertje

  • Gast
Vrijgezellenfeestje Maewyn
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2011, 13:05:26 »
Klinkt erg gezellig Mae!!! Snap wel wat je bedoelt. Als bruid ben je vaak de enige op een vrijgezellenfeest, die iedereen kent en krijg je ook een soort verantwoordelijkheidsgevoel, om de groep te binden. Dat lukt niet altijd en dan houd je een vervelende nasmaak over. Maar het is niet jou verantwoordelijkheid en die dag moet gewoon om jou draaien, of zij nou kunnen binden of niet!!! Dus is er maar één heel belangrijk ding: als jij het naar je zin hebt gehad, is je dag geslaagd, toch?!

Ben benieuwd wat ze met mij uit gaan vreten!!!

MichelleJ

  • Gast
Vrijgezellenfeestje Maewyn
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2011, 13:56:30 »
Het klinkt als een ontspannende dag Mae.
Ik snap dat je het toch stiekem een beetje jammer vind dat er niet echt 'uit de band gesprongen' werd en dat het hele zooitje al lag te slapen terwijl jij alleen nog de film aan het kijken was. Het is toch één van de je laatste dagen als ongetrouwde dame, dan mag er wel wat geks gedaan worden.

Grappig dat jij schrijft 'ik had graag iets mafs aangehad' ik heb nl één voorwaarde gesteld en dat is dat alles mag, behalve mij iets mafs aantrekken :biggrin:
Ben benieuwd waar ze bij mij meekomen.

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Vrijgezellenfeestje Maewyn
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2011, 14:07:29 »
Hey Maewyn,
misschien is er al iets meer aan voorafgegaan dan je denkt. als organisator van een vrijgezellenfeest moet je ook maar wat organiseren wat meiden leuk vinden die je als organisatie niet kent,je moet bepalen wat een ander moet gaan betalen etc.etc. Ik denk wel dat er iets meer werk in zit dan je zo 1.2.3 denkt.. Maar,ik ben het met je eens dat je daar inderdaad niet over moet gaan klagen op t feestje!!! Ik hoop dat die nasmaak snel verdwijnt!

Ik heb het geluk dat ik een heel aantal vriendinnen heb, die elkaar allemaal niet kenden, maar het jammer vinden wanneer een 'onbekende' voor ze  niet op een feestje komt, oftewel: iedereen kon supergoed met elkaar opschieten.!!!

MichelleJ, ik had ook gezegd, ik wil GEEN maffe kleding aan enzo...kwamen ze aan met een kadootje zeiden ze.. ik uitpakken, een blauw met witte 50igerjaren jurkje, met knalblauwe krullenpruik..!!! (een annie,maar dan in het blauw:P) ik heb genoten van de hele dag toen!!

Edit:spelfouten door snelheid en het woordje GEEN vergeten te zetten in de laatste alinea!
« Laatst bewerkt op: 22 april 2011, 10:14:02 door Muisje »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeestje Maewyn
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2011, 18:06:42 »
Snap wel wat je bedoelt. Als bruid ben je vaak de enige op een vrijgezellenfeest, die iedereen kent en krijg je ook een soort verantwoordelijkheidsgevoel, om de groep te binden. Dat lukt niet altijd en dan houd je een vervelende nasmaak over.
Precies de reden waarom ik géén vrijgezellenfeestje wilde (uiteindelijk kreeg ik er toch één, maar niet met m'n vrienden maar met m'n zus, moeder, schoonmoeder en lievelingstantes, heerlijk!). Ik heb mijn vrienden namelijk ook overal bij elkaar geraapt en ze kennen elkaar niet of nauwelijks. Ik ben zo'n tiep die zich daar druk om zou maken.
En qua verkleden: Ik geloof dat veel meiden dat juist niet zo zien zitten van wat ik hier lees... Dus misschien gingen je vriendinnen er vanuit dat jij daar misschien ook niet zo van hield?

Ik zou als ik jou was focussen op het leuke/lieve van het weekend :) Klinkt namelijk erg leuk allemaal!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards