collapse

Auteur Topic: Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic  (gelezen 21651 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

westher

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Gepost op: 2 februari 2010, 14:44:24 »
hoi hoi,

12 mei is voor ons onze grote dag en we zijn dus al erg ver met het regelen van van alles en nog wat.

Op dit moment ben ik druk aan het zoeken naar een blijvend bedankje voor wat mijn ouders altijd voor me hebben gedaan. Wanneer ik dan iets orgineels heb gevonden is mijn vraag alleen nog... Wanneer geef je je ouders dat kado? doe ik dat de avond voor het trouwen wanneer ik bij mijn ouders slaap, doe ik dat 's ochtends, voor de ceremonie, erna, op het feest?
Heeft iemand suggesties?

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2010, 15:01:43 »
Ik heb mijn ouders de avond voor de bruiloft hun bedank gegeven toen ik daar sliep. Was niet echt praktisch om hiermee te sjouwen tijdens de bruiloft zelf. vind het ook wel fijn dat het lekker rustig thuis op de bank was, intiem.
Verder hebben mijn ouders heel wat geld en energie gestoken in onze bruiloft en wilden wij hen dit cadeau persoonlijk geven. Op de dag zelf waren mijn schoonouders er anders bijgeweest en we wilden ook niet ongemakkelijke situaties veroorzaken ( mijn ouders wel een cadeau en zijn ouders niet).

bruidje12mei

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2010, 15:03:01 »
Ik geef mijn moeder het boek "mam, vertel eens" en geef het op de avond voor de bruiloft als ik daar blijf slapen.

westher

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2010, 15:13:27 »
[quote name=\'bruidje12mei\' post=\'303575\' date=\'02 February 2010, 15:03\']Ik geef mijn moeder het boek "mam, vertel eens" en geef het op de avond voor de bruiloft als ik daar blijf slapen.[/quote]

ik denk inderdaad dat dat het beste is om te doen ja, de avond ervoor geven. ik zie trouwens dat je ook 12 mei gaat trouwen! leuk!

Trouwring

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2010, 16:42:28 »
Tsja, ik zou het de avond ervoor doen, als je al een kado kunt vinden? Wij hebben het niet gedaan, omdat de dank zo groot was dat het nogal moeilijk in een kado/waarde te vatten was, we hebben het dus maar bij 'bedankt' gehouden (om het kort samen te vatten).
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2010, 16:42:54 door Trouwring »

Nogevengeduld

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2010, 20:56:57 »
Een aantal weken voor de bruiloft krijgen wij een proefsessie bij de fotograaf. Gewoon in casual kleding en om aan elkaar te wennen.
Die foto wordt dan verwerkt in een kaart met een gedicht (doet de vrouw van de fotograaf) In dit gedicht bedanken wij onze ouders.
Ik denk dat we deze kaart geven voor vertrek naar het gemeentehuis. Kunnen ze hem lezen en in huis achterlaten zodat ze hem niet kwijtraken of beschadigen.

melis

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2010, 10:56:47 »
ik geef onze ouders een trouw foto op linnen van ons drieen dus paar weken naar de bruilof

K en P

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2010, 12:52:20 »
Wij hebben de avond voor onze bruiloft mijn ouders bedankt met 2 liedjes en een kado.
Dit was voor alle goede zorgen mijn hele leven.
Op de bruiloft zelf hebben we ze ook bedankt, maar dan voor alle hulp rondom de bruiloft.
Dat kado hebben we tegelijk met alle andere kado's voor de andere helpende handen gegeven.
Na het eten in het bijzijn van de daggasten.

Broekkie

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2010, 20:17:00 »
wij geven na t trouwen een mini foto album aan onze ouders, cm maar daar moeten ze op wachten tot ons album klaar is.
verder betalen we voor cm al 2 nachten hotel + ontbijt.
en gewoon BEDANKT zeggen betekend ook al veel
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2010, 20:18:22 door Broekkie »

Suusjeuh

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2010, 13:10:04 »
Ik kon niets bedenken wat mooi en goed genoeg was om mn ouders mee te bedanken.. Ik heb 2 boekjes gekocht, van die "wijze uitspraken over papa's en mama's" boekjes en daar een mooi gedichtje in geschreven. Die heb ik vlak voordat mn as aanbelde (ik wachtte op kamer van mn ouders ) op hun bed gelegd. Toen ze dus 's avonds thuiskwamen lag dat te wachten.

Broekkie

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2010, 09:22:44 »
lief suusjeuh zo'n gedichtje.

bruidje12mei

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2010, 14:34:50 »
Naast het boek 'mam vertel eens' geven we na de bruiloft een mooie foto van ons op canvas. Die geven we overigens ook aan zijn ouders. Ik weet dat ze daar super blij mee zijn.

kim

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2010, 14:52:07 »
Ook wij geven de boeken "mam vertel eens" en "pap vertel eens" aan onze beide ouders cadeau. Verder geven wij een "mini" versie van ons trouwalbum cadeau, gemaakt door onze fotografen die ook zelf ons album maken. Dus helemaal in dezelfde stijl! Omdat dit cadeau natuurlijk niet klaar is op de avond zelf hebben we leuke kaarten gekocht met veel ruimte om een dankwoordje in te zetten en ze het mini album te beloven. Ik wilde ze hier in bedanken voor alles wat ze voor mij gedaan hebben en nog steeds doen. Misschien in een leuk gedichtje? Dit pak ik allemaal met hetzelfde papier in, waar we ook alle cadeau's voor getuigen, cm, videoman in hebben ingepakt. Dan maak ik er een paketje van door het samen te binden met lint en een hart eraan waar ik de namen opzet. (hetzelfde hart als ons gastenboek, zie het doe-het-zelf forum). En dit geven wij op de dag zelf tijdens het feest.

Anneke Babs

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2010, 14:13:43 »
[quote name=\'westher\' post=\'303565\' date=\'02 February 2010, 14:44\']hoi hoi,

12 mei is voor ons onze grote dag en we zijn dus al erg ver met het regelen van van alles en nog wat.

Op dit moment ben ik druk aan het zoeken naar een blijvend bedankje voor wat mijn ouders altijd voor me hebben gedaan. Wanneer ik dan iets orgineels heb gevonden is mijn vraag alleen nog... Wanneer geef je je ouders dat kado? doe ik dat de avond voor het trouwen wanneer ik bij mijn ouders slaap, doe ik dat 's ochtends, voor de ceremonie, erna, op het feest?
Heeft iemand suggesties?[/quote]

Hoi!
Ik ben zelf ambtenaar van de burgerlijke stand en het gebeurt steeds vaker dat mensen hun ouders bedanken tijdens de ceremonie. Dat kan op diverse manieren gebeuren: dat ze zelf het woord nemen en ich tot hun ouders richten, dat ze vragen mij wat te zeggen omdat ze zelf te emotioneel worden, of dat ze tijdens de ceremonie iets overhandigen (een collage met foto's bijvoorbeeld, of een gedicht) aan hun ouders.
Bedenk dat je bij de ceremonie alle belangrijkste mensen bij elkaar hebt en dat dat een mooi moment is. Bespreek het eens met je ambtenaar!

Ik wens jullie een onvergetelijke dag!

tamra

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2011, 11:22:30 »
halloa allemaal!
Wij willen graag onze ouders na de bruiloft een blijvende herinnering cadeau doen...nu heb ik wel een leuk idee gezien een spiegel met een trouwfoto er op ....maar wat zet ik daar voor tekst nog bij....alleen de datum? of een een speciale boodschap en wat zet ik er dan nog op...??thxxx tamra

deniesje

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2011, 12:37:26 »
Persoonlijk, ik vind een spiegelfoto al gaaf genoeg!!! Ik zal er juist verder niks op zetten, soms geldt: less is more!
En dat vind ik bij een fotospiegel zo :wink:

tamra

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2011, 13:02:35 »
ok thx voor je antwoord...wel datum toch???

Fee

  • Gast
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #17 Gepost op: 16 juni 2011, 12:10:03 »
Als er echt een speciale, passende tekst is, voel je dat waarschijnlijk zelf wel aan. Ik zou het niet forceren (per se bedenken omdat het moet).

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe, wanneer en waarmee bedank ik onze ouders?"-topic
« Reactie #18 Gepost op: 16 juni 2011, 12:37:11 »
http://www.kwartetcadeau.nl/?gclid=COz3preduqkCFUsf3godJh9fRw

Ik ben wel fan van Kwartetcadeau... Met olijke foto's. Maarja, als je ouders daar het plezier niet van in zouden zien (mijn pa heeft niks met spellen) dan is er niet zoveel leuks aan vrees ik... :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards