collapse

Auteur Topic: Huwelijksdag Verzekering?  (gelezen 85743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aanzoekertje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #200 Gepost op: 29 september 2011, 14:01:53 »
De kleine lettertjes lezen we zeker altijd eerst goed voordat we iets afsluiten. Het is niet zo dat we het geld maar lukraak over de balk smijten, er moet wel iets tegenover staan. Daarom dus mijn vraag wie er een verzekering heeft afgesloten en er ook (helaas) gebruik van heeft gemaakt. En waarbij het dus wel goed is gegaan...

En oke, een trouwlocatie zal misschien wel coulant zijn als je op een later tijdstip alsnog daar trouwt, maar daar kunnen ze ook een kleine 'vergoeding' tegenover stellen (zoals bij Sh@ron). Dan betaal ik liever nu een 'redelijk klein' bedrag aan een verzekeraar als ik daarmee zeker weet dat mocht er iets ernstigs gebeuren, het wel gedekt is. Het is dus meer de rust die je ervoor terugkrijgt en dat je achteraf niet kan zeggen: Had ik maar...

Wat betreft het eerst ziek worden van een opa/oma en dan pas overlijdt is inderdaad groot, maar daar gaat het volgens mij niet om. Op het moment dat je de verzekering afsluit mag nog niet aantoonbaar zijn dat iemand ziek is? Als iemand (1e/2e graads) na het afluiten ziek wordt en vlak voor de bruiloft overlijdt, dan wordt het volgens mij wel vergoed. Correct me if i'm wrong!

Wij hebben gisteravond toevallig ook naar de Goudse gekeken, maar was gewoon benieuwd of er iemand is die dit al helemaal heeft uitgeplozen of gebruik van heeft moeten maken.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2011, 14:03:44 door Aanzoekertje »

blondbruidje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #201 Gepost op: 29 september 2011, 15:03:03 »
Wij doen het niet. De kans dat je het moet aanspreken is klein, de kans dat je daadwerkelijk iets vergoed krijgt is afhankelijk van de concrete omstandigheden en ik heb gemerkt bij het uitgestelde huwelijk van m'n broer dat de meeste partijen zeer coulant met dit soort zaken omgaan. Verder zou de reden voor de verzekering de gezondheid van m'n schoonvader zijn, maar die heeft al zoveel kwaaltjes/kwalen, dat zijn overlijden waarschijnlijk toch niet verzekerd zou zijn.
Ik ben ook niet iemand die zich om dit soort zaken druk kan maken. Het leven is nu eenmaal onvoorspelbaar, maar dat kun je niet allemaal wegverzekeren. Een verzekering afsluiten is voor ons dan ook niet echt voor de hand liggend. Als je in de stress schiet van het idee dat de grote dag in het water kan vallen en je kunt een verzekering vinden die datgene wat jij wilt verzekerd tegen een redelijke prijs, dan kan ik me goed voorstellen dat je het wel doet.

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #202 Gepost op: 29 september 2011, 15:14:47 »
Wij hebben het niet echt gedaan, het grootste gedeelte van de dag viel bij ons op de feestlokatie. In de afspraken die wij daar hadden zat een soort van verzekering. Dit vonden wij voldoende en daarom hebben wij niet ook nog eens een andere verzekering afgesloten.

twijfeltje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #203 Gepost op: 29 september 2011, 20:02:17 »
Wij hebben het even  besproken, maar niet gedaan.
Heel veel geld is het niet, maar toch.
Bij ons zal het waarschijnlijk toch niet nodig zijn (hopelijk)
Onze dag duurt relatief kort en mocht er iets gebeuren, hopen we er het beste van te kunnen maken.
Ook dekten ze niet alles en dan zul je zien dat je er niets aan hebt.
(beetje negatief gezien, maar toch)

Onze huwelijksreis hebben we wel extra verzekerd vanwege de hoge reissom.
Maar dat was gewoon bij het reisbureau en ZLM te regelen.

Dwencke

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #204 Gepost op: 30 september 2011, 09:11:46 »
Wij hebben het verzekerd bij Meeus. Uitgebreid eerst met ze aan de telefoon gehangen over de mogelijkheden en onmogelijkheden. M'n vriend vond het een beetje overbodig, maar ik vind het idee wel prettig (neemt een klein beetje what-if-stress weg).

CD28

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #205 Gepost op: 1 oktober 2011, 12:39:17 »
Deze vraag heb ik ook ooit hier gesteld. Wij hebben besloten het toen niet te doen. Als om wat voor reden dan ook het dan niet door gaat maar je houdt het later wel dan is iedereen vaak wel bereid om het door te schuiven.

elsbeth86

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #206 Gepost op: 1 oktober 2011, 16:50:14 »
wij hebben wel een verzekering afgesloten, bij de goudse geloof ik. maar is vooral voor de innerlijke rust :wink: en ben met dat soort dingen ook wel beetje bijgelovig: als ik ergens een verzekering voor neem, dan beschermt het mij als het ware zodat het niet gaat gebeuren. net zoals een paraplu meenemen op vakantie naar zuid-europa, doe ik altijd, en dan regent het nooit :) dus ook de bruiloftsverzekering, om te voorkomen dat er iets ernstigs gebeurt op of rond onze bruiloft!

deniesje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #207 Gepost op: 2 oktober 2011, 22:33:09 »
ik heb ook serieus over een verzekering nagedacht, maar uiteindelijk toch niet gedaan, Zoals inx zegt zijn de mensen heel coulant hoor wanneer je je huwelijk moet afzeggen/uitstellen.

Bij ons zit er wel een kansje in dat we niet kunnen trouwen als ons kindje weer ernstig ziek wordt, maar we gaan van het beste uit en we hopen gewoon dat hij schoon blijft en alles gewoon door kan gaan zoals we dat graag willen!
We zijn heel eerlijk geweest naar de locatie en die hebben zelf al gezegd dat we het altijd kunnen opschuiven naar een andere datum. Ze hadden alle begrip! Daarom willen we het liefst zo laat mogelijk in ondertrouw zodat we (stel worst case scenario) ruim de tijd hebben om het te verzetten.

Vooralsnog, ik heb vertrouwen in ons kind. Hij blijft gewoon gezond en trouwen dat doen we gewoon po 24 mei :wink: Met hem erbij!

Aanzoekertje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #208 Gepost op: 3 oktober 2011, 08:59:58 »
@ blondbruidje: Het is goed om te lezen dat bedrijven vaak zo coulant zijn, maar zoals je zegt zou het ons meer gaan om het idee. Ook al spelen verzekeringen hierop in, mocht er iets gebeuren dan heb je het voor je eigen idee in ieder geval gedekt.

@ Bride from Nijkerk: Als dat een mogelijkheid was geweest, hadden wij dit waarschijnlijk ook wel gedaan. We hebben het hier nooit echt over gehad, maar dat zou waarschijnlijk ook wel voldoende zijn.

@ twijfeltje: Wij hebben toch wel een hele dag. Om 12:00 uur trouwen wij voor de wet, rijden daarna door naar de kerk om vervolgens naar de feestlocatie te gaan. De fotograaf zal dus nog voor 12:00 uur aanwezig zijn en het feest duurt dan tot ongeveer 00:30 uur. Een huwelijksreis lijkt me ook sowieso wel verstandig om te verzekeren.

@ Dwencke: Bedankt, Meeus ken ik wel. We zullen eens gaan kijken. En de reden die jij noemt is dezelfde waarvoor wij een verzekering zouden afsluiten.

@ CD28: Klopt, dat lees ik nu ook veel terug.

@ elsbeth86: Haha dat is ook een reden om een verzekering af te sluiten ja...

@ deniesje: Dat zijn redenen waar je natuurlijk niet over na wilt denken, maar fijn dat de locatie er begrip voor toont.

Iedereen bedankt voor de reacties. Wij zijn zeker geholpen en gaan er nog eens over nadenken!

blondbruidje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #209 Gepost op: 4 oktober 2011, 15:52:07 »
Toevallig kwam ik een formuliertje tegen van http://www.bruiloftverzekeringen.nl/ . Dit is een website van AON. Ze geven aan dat de verzekering voor alle gasten geldt, dus niet alleen bij ziekte van naaste familieleden. Ik heb de polis niet doorgenomen dus pin me er niet op vast, maar misschien is dit een optie.
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2011, 15:52:47 door blondbruidje »

Aanzoekertje

  • Gast
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #210 Gepost op: 10 oktober 2011, 12:21:28 »
Dankjewel, we zullen er eens naar kijken.

Jelly

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #211 Gepost op: 23 november 2011, 20:48:00 »
Wij hebben er ook naar gekeken ivm oude opa en oma, maar in de voorwaarden stond expliciet vermeld dat iemand van boven de 80 sowieso niet onder de dekking valt... dus in ons geval hebben we er daarom vanaf gezien. Het had totaal geen zin om te verzekeren ivm die voorwaarde!

Wel iets om rekening mee te houden, omdat er vaak ivm opa/ oma/ oudere familie naar zo'n verzekering wordt gekeken.

Succes!

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Re: Huwelijksdag Verzekering?
« Reactie #212 Gepost op: 6 maart 2012, 10:02:22 »
Er is al lang niks meer gepost in dit topic, maar ik wilde het weer nieuw leven inblazen.

Wij willen wel graag onze bruiloft verzekeren en dan inderdaad vooral voor opa en oma, beide 80+. Veel verzekeraars hanteren een leeftijdsgrens voor mensen van 81 of ouder. Na wat zoeken kwamen we uit bij Weddingwise of bij bruiloftverzekeringen.nl. Beiden hebben geen leeftijdsgrens en dekken ALLE gasten, terwijl veel anderen alleen familie, getuigen en CM's dekken.

Uiteindelijk hebben we voor Weddingwise gekozen, omdat die ook faillissement van locaties dekt. Als de locatie dan failliet gaat, krijg je van de verzekering in elk geval je aanbetaling terug.

Nou kwam ik erachter dat je voor Weddingwise heel gemakkelijk aan een kortingscode van 20 euro kunt komen. Op de website van Weddingwise staan partners, daar kun je de kortingsbon ophalen.
Via deze website kun je ook per email een kortingscode aanvragen: KLIK
Ik heb mijn gegevens ingevuld en kreeg binnen een half uur de kortingscode in mijn mailbox. Mooi meegenomen!
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2012, 14:43:28 door Elgee »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards