collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 985245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #50 Gepost op: 4 december 2011, 22:17:29 »
@JM2012, ja het is wel pittig daarom wil ik ruim van te voren beginnen met plannen.
Zo hoef ik niet op het einde mijn bruiloft te plannen met mijn werk en school daarnaast, daar heb ik dan gewoon weg geen tijd voor.
Ik vind het ook leuk om te neuzen op dit forum, er staan veel handige tips op!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #51 Gepost op: 4 december 2011, 22:36:25 »
@ Sjaantje: Vind ik ook fijn hoor, wij zijn al een tijdje bezig (totaal 11 maanden van aanzoek tot trouwdag)en dat maakt het allemaal lekker rustig en goed verspreid!

Veel plezier met dit topic 2013 bruidjes, wij zullen jullie in 2012 verblijden met foto's van onze jurken/kapsels/schoenen/verhalen over onze prachtige (hopelijk! ) dagen etc. :)

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #52 Gepost op: 5 december 2011, 09:58:00 »
Over vroegplannen...

- Ik ben een notoire vroegplanner, al sinds mijn studietijd aan de RUG;
- Dat moet ook wel, werkagenda loopt ongeveer een half jaar voor op "echte agenda", hetzelfde geldt voor nevenactitiveitenagenda, die loopt soms nog wel meer "vooruit";
- Ik ben meer dan 1,5 jaar van tevoren begonnen met plannen;
- Ik ben niet het type bridezilla, heb nooit gedroomd over een droombruiloft met een grote witte jurk etc.;
- Lief en ik waren zo'n 10 jaar samen toen we trouwden;
- Ik heb mijn jurk meer dan een jaar van tevoren gekocht, de locatie meer dan een jaar van tevoren geregeld, net als de fotograaf etc. en alles in goed overleg met mijn lief (die hier overigens niet van opkeek (hij kent me) en ook niet van schrik de deur uit is gehold;
- Ik was toen we uiteindelijk trouwden nog steeds heel blij met alle keuzes die ik ongeveer anderhalf jaar daarvoor had gemaakt, kwestie van goed nadenken;
- De ruimte die het vroegplannen van een aantal hoofdzaken opleverde kwam goed uit. In verband met studiewerkzaamheden, grote drukte en persoonlijke omstandigheden bleek ons trouwjaar een heftig jaar en was het alleen maar mooi dat we toen niet meer hoefden na te denken/weinig tijd meer hoefden te steken in ons trouwen;
- Wij hebben een superrelaxte bruiloft gehad, net als een heel laid-back feest een paar maanden later, zie de foto's in het "getrouwd"-topic;
- Omdat we op tijd zijn begonnen hebben we samen echt de tijd kunnen nemen voor het regelen van dingen die bij ons pasten zodat onze bruiloft echt bij ons paste!
- Vroegplannen betekent niet direct dat je bridezilla/hysterica/iemand die tijd over hebt bent....

Ik vind het alleen maar slim, het is mij goed bevallen, dus een hart onder de riem voor al die meiden die nu al bezig zijn!
« Laatst bewerkt op: 5 december 2011, 09:59:32 door stimpy »

Kimmtt

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #53 Gepost op: 5 december 2011, 13:19:55 »
Hoi Dames ben ik ook weer even,

Goh flink wat bij te lezen, hier nog een vroegplanner hoor.
Dit mede omdat wij zoals aangegeven in het buitenland willen trouwen, en ons op ons gemak willen orienteren, alles goed willen regelen en vooraf willen bezoeken.

SGV discusseren is prima maar wat je nu doet is aandacht vragen en sensatiezoeken, en dat is in mijn ogen niet de bedoeling van dit forum.
Je ervaringen in de branche, wil ik op je woord geloven. Maar de reactie's die ik tot nu toe van bedrijven krijg zijn alleen maar positief, niets tussenproppen gewoon een goede voorbereiding ruim op tijd en gewoon alles zoals wij hetzelf willen hebben.! En voor het geval je intresse hebt in mijn opleidingsniveau HBO studie afgerond.
Vind je dit topic onzin lees hier dan gewoon niet.

We zijn inmiddels weer een stap verder dames, het lijkt toch echt 31 mei 2013 te worden. We zijn nu in gesprek met meerdere weddingplanners in Schotland wat ze ons aan kunnen bieden. Ons oog is gevallen op Urquhart Castle (nou ja het is meer een ruine waar je kan trouwen aan Loch Ness, om vervolgens in  Loch Ness Lodge te dineren en een klein feestje te houden) En dan bij terug komst in Nederland een groot feest op een feestlocatie met de volledige familie.
« Laatst bewerkt op: 5 december 2011, 13:20:40 door Kimmtt »

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #54 Gepost op: 5 december 2011, 13:51:09 »
Wat leuk dat er steeds meer mensen bij komen!
@kimmtt: Klinkt erg romantisch om te trouwen aan Loch Ness, waarom hebben jullie ervoor gekozen om in Schotland te trouwen?
         Heb je daar familie, of vind je het een mooi land? (helemaal niet nieuwsgierig hoor :biggrin: )

Frutsel26

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #55 Gepost op: 5 december 2011, 18:40:35 »
alweer iemand voor 31-05-2013, wat is het toch met die datum :)
Wij maar denken dat het een doodgewone vrijdag was in mei :tongue:

Kimmtt

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #56 Gepost op: 6 december 2011, 07:57:21 »
Hihi geeft niets Sjaantje, we vinden het een heel mooi land zijn er beiden een beetje verliefd op geworden. En het lijkt ons superromantisch om in een "echt"kasteel te trouwen met als achtergrond de ruige natuur van Schotland.

hahah inderdaad al is het hier nog niet zeker, het wordt mei of juni 2013 maar is ook even afhankelijk van wat er mogelijk is.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #57 Gepost op: 6 december 2011, 23:04:53 »
Oke, lijkt me ook heel bijzonder. Ik ben benieuwd naar alle dingen die geregeld moeten worden. Dat verloopt dan toch heel anders dan wanneer je in Nederland trouwd! En 31-05-2013 is inderdaad erg populair! Haha..tot nu toe gaat bijna iedereen die in dit topic schrijft op die datum trouwen.
Hier staat op het moment alles stil qua planning/brainstormen. Mijn beste vriendin heeft een kindje gekregen dus daar ben ik nu veel te vinden, super schattig dat kleintje!

kumarie

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #58 Gepost op: 7 december 2011, 11:26:07 »
Ik denk dat het voor ons toch ook 2013 gaat worden.
Eerst had ik november 2012 in gedachten, maar door omstandigheden lijkt dat niet goed uit te komen. Vrijdag gaan we eens even samen zitten en kijken welk datum het wordt.
Hoor hier al vaak de maand mei voorbij komen. Ik denk dat ik april ook een mooie maand vind. Wordt vervolgd :)

Tis toch leuk om er al vroeg mee bezig te zijn. Ik ben nog maar net gevraagd en heb al een hoop ideeen. Tis wel fijn om ook de tijd te hebben om genoeg geld en tijd te hebben om die ideeen uit te werken.

@kimmtt: geweldig idee, een kasteel in Schotland! Lijkt me helemaal te gek.

Frutsel26

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #59 Gepost op: 8 december 2011, 10:41:03 »
Ik schrik van alle dingen die geregeld moeten worden, das stiekem nog best veel.
Ik heb AS inmiddels kunnen activeren om ook dingen te gaan doen en uit te gaan zoeken. maar de playstation is op dit moment toch nog belangrijker :wink:
Vanavond afspraak ik het gemeentehuis om de trouwzaal te bekijken, ben benieuwd

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #60 Gepost op: 8 december 2011, 16:15:32 »
Leuk Kumari, ben benieuwd welke datum het gaat worden!
@frutsel, fijne he een playstation  :dry:  Mijn vriend is er ook niet echt voor te porren om iets dingen te gaan uitzoeken. Zit ik elke keer achter de laptop: "Kijk dan, dit is een leuke locatie!" Hoor ik een soort van gebrom/grom naast me...want meneer zit tv te kijken! Ach ze kunnen maar 1 ding tegelijk word wel gezegd, dat ga ik steeds meer geloven!

Frutsel26

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #61 Gepost op: 9 december 2011, 08:27:02 »
@Sjaantje Hihi ik weet wel zeker dat mannen niet meer kunnen dan 1 ding tegelijk. Dat gebrom komt me bekend voor, maar dan wel als het spelletje afgelopen is (ongeveer een half uur later) zeggen; Zei je iets.
Wij zijn gisteren bij het gemeentehuis wezen kijken, en we zijn er nu toch wel uit dat we daar willen trouwen.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #62 Gepost op: 9 december 2011, 13:51:53 »
Erg he...en dan zeg ik: laat nou maar zitten. En dan blijft ie net zo lang zeuren totdat ik hem heb verteld wat ik zei!!
En wanneer ik het dan niet zeg dan vind ie dat ik chagrijnig ben!  :laugh:
Leuk dat jullie er over uit zijn dat je in het gemeentehuis wilt trouwen.

Nathalie

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #63 Gepost op: 9 december 2011, 15:54:04 »
Hallo allemaal,

een jaar geleden ben ik ten huwelijk gevraagd en nu hebben mijn vriend en ik besloten om in 2013 te gaan trouwen!
Dat duurt nog een tijd maar ik vind het gewoon super leuk om al dingen op te zoeken en te bekijken op internet.
Op het forum was al een topic over trouwen in 2012, maar ik kon helemaal niets vinden over 2013
...hopelijk is het dus goed dat ik dit topic heb gestart.
Ik ben dus benieuwd of er nog meer leden zijn die in 2013 gaan trouwen.
Onze datum is 07-06-2013.....duurt nog lang maar ik vind het zoooo leuk!!

groetjes Sjaantje

Nathalie

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #64 Gepost op: 9 december 2011, 15:57:10 »
Hallo,

Ik ben Nathalie en ik ben op 20 juni 2010 ten huwelijk gevraagd en wij trouwen ook pas in 2013, waarschijnlijk 15 juni 2013.

Wij hebben al heel wat zalen bezocht en de meesten die we bezocht hebben in de regio Limburg zijn al bijna helemaal volzet voor 2012.  Dus je kan beter op tijd gaan rondkijken...

Wij krijgen ook wel de reactie van mensen als ze vragen wanneer we gaan trouwen en ik dan zeg 2013 van "amai nog zo lang en nu al aan het rondkijken"...  Niets van aantrekken!!!  Het is jullie keuze en jullie dag!!
En zo heb je tijd genoeg om alles voor te bereiden.

Groetjes,

Nathalie

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #65 Gepost op: 9 december 2011, 17:13:50 »
Hoi Nathalie,

Welkom in dit topic! Gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk...ik ben benieuwd naar de plannen enz.

Frutsel26

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #66 Gepost op: 11 december 2011, 09:35:28 »
Hallo Nathalie

Welkom. en ook gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk.@Sjaantje: Ik krijg hier altijd te horen dat als de playstation aangaat ik chagerijnig kijk. haha. En als hij vraagt zei je wat en ik zeg nee, dan gaat ie er gelukkig ook niet over door. Maar 9 van de 10 keer is dat echt frustrerend.

Jojootje

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #67 Gepost op: 11 december 2011, 20:05:03 »
Hallo allemaal!
Ik ook weer even iets van me laten horen!

Iedereen nog Sinterklaars gevierd??? Al druk met de plannig van kerst en oud & nieuw denk ik??
Nog eventjes en we kunnen in januari zeggen dat we volgend jaar gaan trouwen...:) Dan klinkt 2013 al een stuk minder ver:)

Inmiddels weten wij wat onze trouw- eet- en feestlocatie gaat worden. Trouwlocatie wordt een kasteel. Wilde graag snel een afspraak maken...want hadden nog niet eens gekeken.  Zal het ff kort uitleggen....ik kom oorspronkelijk uit het Noorden en ben voor mijn as (vakantievriend) verhuisd naar het westen. Het leuke is nu dat we in het noorden gaan trouwen. Mijn vader heeft ooit gezegd, als jullie in het noorden gaan trouwen gaan jullie in het kasteel trouwen. Het is pas gerenoveerd en echt supermooi geworden. Dus alvast besloten om daar de ceremonie plaats te laten vinden. In januari gaan we bellen om een afspraak te maken en een optie te plaatsen. Hierna ook op de eet- en feestlocatie een optie plaatsen. Leuk!!!
Heel stiekem heb ik natuurlijk ook al gekeken naar jurken en kom steeds terug op 1tje.....gelukkig is deze van de collectie van 2012...nu vroeg ik me alleen af, en misschien weten jullie dat; hoelang blijven die jurken op voorraad in een bruidswinkel? Ik wil volgend jaar september/oktober ongeveer op zoek gaan naar een jurk en hoop eigenlijk dat deze er dan nog wel tussenzit. Hebben jullie een idee?

Wel leuk zo'n forum....voor je dilemma's en vragen zonder dat je bekenden al teveel moet verklappen :)

Fijne avond allemaal nog !
Wat leuk al zoveel reacties.

En ik zie dat 31-05-2013 inderdaad populair is.

Jojootje & Laga waarom speciaal 31 mei? of hebben jullie die dag net als ons gewoon geprikt met de gedachte lijkt me wel een mooie dag.

Verder hebben wij nog helemaal niks vastgelegd (op de datum na dan) vriendlief wil niet zo hard.

Het laatste....ik heb ook geen idee waarom het een populaire datum is. We zaten te twijfelen tussen 24 mei en 31 mei maar 24 mei is het waarschijnlijk pinkstervakantie en zijn de bungalows op een park waar wij huren duurder voor de gasten.
KOmt bij dat de laatste dag van een maand eigenlijk wel mooi is...:) En heb het gevoel dat het een mooie zonnige dag wordt...:wink:

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #68 Gepost op: 12 december 2011, 09:08:52 »

Heel stiekem heb ik natuurlijk ook al gekeken naar jurken en kom steeds terug op 1tje.....gelukkig is deze van de collectie van 2012...nu vroeg ik me alleen af, en misschien weten jullie dat; hoelang blijven die jurken op voorraad in een bruidswinkel? Ik wil volgend jaar september/oktober ongeveer op zoek gaan naar een jurk en hoop eigenlijk dat deze er dan nog wel tussenzit. Hebben jullie een idee?

Sorry dat ik even inbreek hoor :wink:
op jurken (van de grote merken) zit meestal een levertijd van zo'n 4-6 maanden. Het zou heel goed kunnen dat ze in september uitverkoop hebben en dat die jurk er dus in zit.
Mijn advies, je kan het best niet té vroeg kijken voor een jurk, wellicht veranderd je smaak gedurende de tijd en kun je achteraf behoorlijk twijfels hebben of je wel de juiste keuze hebt gemaakt. Plus het voordeel als je nog even een paar maanden wacht het minder lang duurt voordat je je gekozen jurk eindelijk aan mag :wink:
Ik had mijn jurk in juli uitgezocht en ik ga in mei trouwen dus 10 maanden van tevoren.
Ik zat ook al in maart naar jurken te kijken en te zwijmelen haha heerlijk was dat! Maar ben toch blij dat ik het een paar maandjes had uitgesteld, ik kwam met totaal iets anders dan wat ik voor ogen had thuis.

Frutsel26

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #69 Gepost op: 12 december 2011, 19:25:32 »
de mooie zonnige dag hadden wij ook voor ogen, als je de afgelopen jaren terug kijkt is het steeds een mooie zomerse dag geweest.
En idd laatste dag van de maand is ook wel leuk.
Nog een ander bijkomend voordeel  iedereen heeft net zijn vakantie geld gehad  hahahahahahahahaha. Inclusief wij wat eigenlijk het belangrijkste is.
Of is dat heel erg als ik dat zeg


Jojootje

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #70 Gepost op: 12 december 2011, 22:05:20 »
de mooie zonnige dag hadden wij ook voor ogen, als je de afgelopen jaren terug kijkt is het steeds een mooie zomerse dag geweest.
En idd laatste dag van de maand is ook wel leuk.
Nog een ander bijkomend voordeel  iedereen heeft net zijn vakantie geld gehad  hahahahahahahahaha. Inclusief wij wat eigenlijk het belangrijkste is.
Of is dat heel erg als ik dat zeg


Hahaha....nee idem dito!!! Dat anderen het hadden had ik nog niet bij nagedacht...maar wel zeker dat wij het dan hebben!!haha....tja toch wel lekker als je vrij snel erna op huwelijksreis wilt!:)

Frutsel26

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #71 Gepost op: 13 december 2011, 08:24:41 »
dat zit hier wel in de planning, willen een kleine rondreis door amerika gaan maken, en de broer van AS niet de mogelijkheid geven om een week na ons te trouwen :dry:

Kimmtt

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #72 Gepost op: 13 december 2011, 15:34:37 »
Is hij dat serieus van plan dan Frutsel?

En playstation... met aanstaande hubbie's ik weet er alles van maar we gaan van de week toch echt ff zitten samen eindelijk, om ons schotland idee wat verder uit te werken :biggrin:

Jojootje

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #73 Gepost op: 13 december 2011, 16:14:50 »
dat zit hier wel in de planning, willen een kleine rondreis door amerika gaan maken, en de broer van AS niet de mogelijkheid geven om een week na ons te trouwen :dry:


Toevallig!! Wij zijn ook aan het kijken voor een rondreis Amerika.....al een beetje een idee waar? Wij willen in New York beginnen en daarna richting Westen, Las Vegas, San Francisco e.d.
Ik schrik van alle dingen die geregeld moeten worden, das stiekem nog best veel.
Ik heb AS inmiddels kunnen activeren om ook dingen te gaan doen en uit te gaan zoeken. maar de playstation is op dit moment toch nog belangrijker :wink:
Vanavond afspraak ik het gemeentehuis om de trouwzaal te bekijken, ben benieuwd

Hoe was de trouwzaal???:)

Frutsel26

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #74 Gepost op: 13 december 2011, 19:03:56 »
@Kimmt: Alles wat mijn AS wil wilt zijn broer ook, alleen hij wil dan altijd eerder zijn. AS had het erover dat hij een aanzoek wilde gaan doen, Broer deed anderhalve week later aanzoek (zonder ring thuis op de bank,) Niet vervelend bedoelt naar de bruidjes die opdezelfde manier zijn gevraagd maar bij hem was het puur zorgen dat hij eerder was dan AS,
AS mij gevraagd, direct datum doorgegeven, komt de opmerking maar die wilde wij ook, dan moeten wij maar 7 juni doen.  (zo vaak dat het vervelend wordt)

Nog een mooi voorbeeld, Ik wil nieuwe gordijnen in huis, zeg welke ik leuk vind. 2 dagen later hangen precies die gordijnen bij hun in huis.MMM of ik doe iets verkeerd of de helft van mijn post komt er maar op@ Jojootje: Wij willen Graag beginnen in New york daarna paar dagen Las Vegas. Doorvliegen naar orlando om daar nog een keer naar de disney parken te gaan. En om het goed en ontspannen af te sluiten willen we nog naar Hawaii.

De trouwzaal was trouwens echt heel mooi, wel wat oudbollig maar dat was eigenlijk niet storend. het past wel heel mooi bij het geheel

@ Kimmt: Schotland is ook heel gaaf, mijn AS wil daar de West highland way gaan lopen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards