collapse

Auteur Topic: Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel  (gelezen 11938 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schotse-hooglander

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Gepost op: 29 december 2011, 19:06:20 »
Hallo iedereen!

Wij zijn op zoek naar een mooie romantische locatie in Noord-Holland of Utrecht om te trouwen.  We willen de ceremonie, receptie en het feest op dezelfde plek doen. Het liefst in een kasteel of mooi landgoed.
Hebben hier mensen ervaring mee? Of zijn jullie bij andere bruiloften geweest die een soortgelijke setting hadden en wat is jullie mening hierover?

Ik heb meerdere locaties op het oog, maar  kan vrij weinig recensies lezen over de locaties en ben erg benieuwd naar de ervaringen!!!
O.a. De volgende locaties:   Het oude slot - Heemstede
                             Slot Assumburg-Heemskerk
                             Landgoed Waterland- Velzen zuid
                             Slot Zeist


Hoop dat ik wat verder kom. :biggrin:

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2011, 20:40:01 »
Op slot Assumburg zijn goede vrienden van me vorig jaar getrouwd. Ik vond het een mooie locatie, maar qua aankleding vond ik het niet perfect bij een kasteel passen. Je ziet toch wel dat het officieel een jeugdherberg is. Het eten was prima, gewoon lekker, maar niet heel exceptioneel. Wat ik erg leuk vond was dat iedereen kon blijven slapen in de kamers. Weliswaar stapelbedden en hele kleine kamers, maar het was wel erg gezellig.  :) Het bruidspaar sliep overigens wel in een tweepersoonsbed, maar ook geen hele speciale kamer.  :wink:

Schotse-hooglander

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2011, 00:51:15 »
Hallo Schotse-Hooglander,

Ik kan natuurlijk onze prachtige trouwlocatie aanraden ;-)
Wij trouwen 6 juni a.s. bij Kasteel de Haar in Haarzuilens.

Erg mooi en romantisch!
De ervaring hebben we dus nog niet, maar zijn natuurlijk erg enthousiast.

Groeten,
Nynke

Dankjwel voor de tip Nynke!

Kasteel de Haar had ik inderdaad ook al gezien online en het ziet er prachtig uit! Ik had 'm al op het lijstje gezet, we moeten toch nog bij de locaties op bezoek. Heb je nou veel gasten uitgenodigd of kan het op zo'n kasteel ook met 50 man ongeveer?

Groetjes!
Op slot Assumburg zijn goede vrienden van me vorig jaar getrouwd. Ik vond het een mooie locatie, maar qua aankleding vond ik het niet perfect bij een kasteel passen. Je ziet toch wel dat het officieel een jeugdherberg is. Het eten was prima, gewoon lekker, maar niet heel exceptioneel. Wat ik erg leuk vond was dat iedereen kon blijven slapen in de kamers. Weliswaar stapelbedden en hele kleine kamers, maar het was wel erg gezellig.  :) Het bruidspaar sliep overigens wel in een tweepersoonsbed, maar ook geen hele speciale kamer.  :wink:

Bedankt voor de info! Ik vond het idd al zo raar op hun website dat er 'hostel' stond, want als je op www.toptrouwlocaties.nl kijkt, dan ziet het er toch imposant uit dat slot. Het zag er in ieder geval niet uit als een jeugdherberg en dat is ook niet wat ik zoek.

Ik ben weer een stap verder iig, dankjewel!

lasas

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2011, 13:11:47 »
Hallo Schotse-Hooglander,

Wij trouwen 31 mei a.s. bij oude slot in Heemstede, wij waren meteen verliefd op de mooie locatie!

Ervaring tot nu toe erg goed,de voorgesprekken liepen allemaal erg soepel, offerte snel in huis en altijd goed per email en telefoon bereikbaar voor vragen.
Verdere ervaringen volgen dus nog.....


 
Groetjes
 lasas

Iris

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2011, 17:01:22 »
Hallo Schotse-Hooglander,

Wij trouwen 31 mei a.s. bij oude slot in Heemstede, wij waren meteen verliefd op de mooie locatie!

Ervaring tot nu toe erg goed,de voorgesprekken liepen allemaal erg soepel, offerte snel in huis en altijd goed per email en telefoon bereikbaar voor vragen.
Verdere ervaringen volgen dus nog.....


 
Groetjes
 lasas

Hai Lasas!

Wat leuk! Dus het is al helemaal officieel. Wij hebben over twee weken een gesprek op het oude slot in Hmstd. Het is onze eerste keus tot nu toe omdat mijn partner uit Hmstd komt. Goed om te horen dat het tot zover bevallen is.
Ik zou het echt te gek vinden als je je verdere ervaringen wilt delen als het allemaal zover is :biggrin: Ben heeeeel benieuwd namelijk!

Groetjes!

Mikey

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2011, 20:57:20 »
Wij hebben Orangerie Elswout (Overveen), is geen kasteel maar ligt wel op een landgoed.
Ik moet alleen wel zeggen dat het best prijzig is.

Iris

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #6 Gepost op: 31 december 2011, 17:54:02 »
Heb net even gekeken, het ziet er wel echt prachtig uit.

Maar prijzig dus...ik las bijvoorbeeld dat slot Zeist een offerte van 19.000 Euro had opgesteld en dat is echt teveel van het goede..Maar Overveen zou ik wel een hele geschikte ligging vinden. Mooie omgeving ook. Hij gaat op 't lijstje!

Dankjewel!

Mikey

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #7 Gepost op: 31 december 2011, 23:11:36 »
Vergeleken met dat is de Orangerie wel goedkoop :wink:
Ze hebben wel nu een aanbieding van 1000 euro korting op de rekening en gratis limo-service als je in januari (dacht ik?) boekt.

Schotse-hooglander

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #8 Gepost op: 1 januari 2012, 22:06:08 »
Klinkt supermooi!

Ik ga morgen meteen even een belletje plegen, mijn vriend is ook overtuigd..Kon op de website alleen niet echt foto's vinden van de binnenkant, maar ik maak toch een afspraak, kunnen we alles meteen even zien.

Groetjes,
IrisTrouwens..wat ik me afvroeg, kun je op dit soort locaties je eigen feestversiering (zoals ballonnen bijv. ) een beetje regelen of doen zij dat voor je? Ik bespreek het sowieso wel op de locatie, maar ben toch wel benieuwd eigenlijk..

Mikey

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #9 Gepost op: 2 januari 2012, 22:27:53 »
Je mag je eigen decoratie regelen, zij houden alles vrij neutraal (wit en beige). Je kunt zelf voor de bloemen en ballonnen enzo zorgen. En in de feestzaal hebben ze een installatie waarmee ze de hele zaal in een bepaalde kleur licht kunnen zetten (naar keuze). Maar als je daar op bezoek gaat zul je in hun fotoboek wel zien hoe verschillend alle zalen eruit kunnen zien afhankelijk van de inrichting en lampen.

Trek vooral lekker tijd er voor uit om er heen te gaan, want je kunt daarna lekker over het landgoed lopen en de hertjes kijken en dat kost je zo een uur :wink: (vooral als je net als ons rondloopt 'hier gaan we foto's maken, en daar!') Als je op zondag gaat zijn ze open voor publiek en is het dus wel drukker, maar kan je wel wat eten en drinken daar.

(ps. als je langsgaat en het komt ter sprake mag je mijn naam wel noemen Maaike 20-6-2012, misschien schieten wij er dan ook nog wat mee op :wink:)

Lijkt wel of ik reclame maak voor ze, maar wij zijn zo blij met onze locatie!!!


Foto's van binnen:
http://www.puurfeesten.nl/wp-content/uploads/2011/02/orangerie.jpg
http://www.puurfeesten.nl/wp-content/uploads/2011/02/orangerie1.jpg
http://www.hollandsmiles.nl/gallery/gallery_001/content/bin/images/large/_7058539537.jpghttp://www.event1001.com/objectimages/24593/eventplanner_event_organizations_orangerie_elswout__a6_1578101141.jpg
http://www.feestelijkvieren.nl/media/resize.php?image=527_Orangerie_Elswout_serre.jpg&width=500
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2012, 22:33:37 door Mikey »

Schotse-hooglander

  • Gast
Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2012, 23:44:57 »
Haha! Ik noem zeker je naam! Komt altijd interessanter over als ze weten dat er meerdere mensen onderling contact hebben over hun locatie natuurlijk... Hoop dat we er beiden wat aan hebben  :)

Ik bel ze morgen op voor een afspraak, wil graag doordeweeks langs als het kan. En we zullen zeker de tijd nemen, zeker op zo'n locatie als deze wil ik alles zien. Ben op zich wel blij dat ik zelf de ballonnen en bloemen kan regelen op de manier die ik mooi vind. Daar ga ik binnenkort ook maar mee beginnen.
Hoe hebben jullie dat geregeld als ik vragen mag? Laat je dat door een begdrijf doen of hou je het simpel en doe je het de avond vantevoren zelf of zo? Heb werkelijk geen idee hoe dat werkt..

En ben idd erg benieuwd naar dat boek waar je de verschillende belichting kan zien.

Nog bedankt voor de sites. Had nog even wat verder gezocht en toen kon ik idd al wat zien van het interieur. Ziet er prima uit!

Marike22

  • Gast
Re: Trouwlocatie 2012 Landgoed Of Kasteel
« Reactie #11 Gepost op: 7 januari 2014, 17:29:51 »
Hallo,

Ik weet niet of jullie dit nog lezen maar ben heel benieuwd naar jullie ervaring met Elswout! Ik heb dit op het oog (samen met slot Zeist) slot Zeist komt erg tegemoet in de prijs. Nu zie ik hier dat jullie aangeven dat de orangerie niet goedkoop is. Ik kan nergens prijzen vinden dus ben erg benieuwd wat "niet goedkoop" inhoud. 

En natuurlijk of jullie een mooie dag hebben gehad!

Vast bedankt

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards