collapse

Auteur Topic: Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?  (gelezen 25416 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joos85

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Gepost op: 11 januari 2012, 15:01:22 »
Hoi hoi,

In Juni 2012 gaan wij trouwen en ik ben natuurlijk al aan het kijken naar huwelijksreizen.
Het is alleen allemaal zooo duur... Wij houden van een lekkere relaxt vakantie, vooral veel strand en zon,
maar ook wel een keer wat zien. Leuke restaurantjes vinden we leuk, maar als het qua budget beter uitkomt
om all in te gaan, dan vinden we dat ook prima.

Ik denk wel aan wat verder dan Europa, bijv Thailand, Bali, Malediven (=duur...), Dominicaanse Republiek etc..
Maar wellicht hebben jullie wel leuke tips voor mij om eens te kijken. Ook tips in Europa zijn van harte
welkom want het kan nog alle kanten op. We willen na onze bruiloft wel direct met huwelijksreis, met ongeveer
2 dagen er tussen, zodat we wel rustig even kunnen bijkomen en onze koffers kunnen pakken.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en/of ervaringen.

Groetjes, Josephine

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2012, 15:56:05 »
Hoi Josephine,

Onze situatie is zo'n beetje hetzelfde als jullie. Wij wilden ook gewoon een relaxte vakantie met af en toe eens wat stadjes bezoeken e.d.. Wij trouwen ook in juni en gaan 2 dagen na ons trouwen weg.
Eerst zaten we te kijken naar de Caribbean e.d. Kwam ik toch al gauw uit op minimaal € 5000,- euro (2 weken) met zn tweeen en dat was niet eens extreem luxe ofzo en daar zat ook geen huurauto bij.
Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op de website van Eliza was here: www.elizawashere.nl. Hier staan echt de meest fantastische plekjes op! Ze hebben zelfs een speciale honeymoon top 10 samengesteld, en het is echt niet duur. Het zijn grotendeels fly-drives dus je hebt ook een huurauto.

Wij zijn nu dus gegaan voor een honeymoon naar Kreta, we hebben daar een villa met een privé zwembad (Hier de link) en er zit ook een huurauto bij in. In totaal betalen we € 2000,- voor 2 weken.

Dus voor ons was dit echt de ideale oplossing. Wel een keer wat luxer dan normaal (normaal huren we echt geen villa met privé zwembad) maar niet extreem duur en er zijn in de omgeving leuke dingen te doen. Wij wilden eerst ook het liefst buiten Europa wat verder weg. Maar ik weet zeker dat we ons hier ook prima zullen vermaken :wink: En voor zo'n groot prijsverschil was de keuze snel gemaakt...

succes!

leentjeb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 30
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2012, 09:35:52 »
Hoi Josephine,

Ook wij zitten in ongeveer dezelfde situatie. Trouwen in juni en gaan 2 dagen later op huwelijksreis. Ook ik heb lang getwijfeld (zeker omdat we al veel van de wereld hebben gezien), en hebben uiteindelijk voor een combinatie Dubai met de Malediven gekozen. Dit omdat we in 2009 ook al op de Malediven geweest zijn en bang zijn dat elke andere bestemming tegen zal vallen en we dan zullen zeggen de Malediven waren toch mooier.

Afgelopen weekend heb ik de tickets via emirates geboekt voor €1550,- voor 2 personen vertrek vanaf dusseldorf met stopover van 3 nachten in Dubai. Via Kuoni zijn er al hotels all inn op de malediven te boeken voor €1205,- voor 2 personen 1 week. Zelf heb ik de hotels nog niet geboekt, maar gaan we wel voor een luxer resort.
Moet wel opmerken dat mijn as en ik duiken, wanneer we dit niet zouden doen zou ik zelf de Malediven snel saai vinden. De eilanden zijn over het algemeen niet zo groot en het resort is je eiland. Je kunt dus niet even buiten het hotel een restaurantje zoeken. All in is dan ook zeker aan te bevelen omdat alles best duur is een flesje water was destijds $5,-

Ook zijn gisteren de werelddeal weken van KLM begonnen. Aantrekkelijke ticket prijzen voor oa curacao (€499,- pp, begin juni nog beschikbaar), Miami (€499 pp), Kuala Lumpur (€649,- pp)en nog andere bestemmingen.

Kijk ook eens naar duitse touroperators bv www.jahnreisen.de, vaak goedkoper.

suc6 met je zoektocht en mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Groetjes Heleen

blondbruidje

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2012, 10:15:25 »
Ook hier ongeveer hetzelfde verhaal. We houden van zon, zee en strand, maar voor de huwelijksreis zou ik toch wel graag een unieke bestemming kiezen, mogelijk wat verder weg. De Malediven, Hawaii en al dat soort exotische bestemmingen lijken me helemaal het einde. Helaas wil m'n AS daar niet in mee: hij vind het te duur en te ver weg. Ik ben dus wel benieuwd of er iets minder dure bestemmingen zijn die wel dat exotische hebben. Zijn misschien eilanden als Aruba, Bonaire enzo een leuk alternatief?

Wie heeft er tips!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2012, 14:00:01 »
Ik heb het al vaker genoemd, maar Maleisië is wel een heeeeeel mooi land!

Wij zijn qua strand alleen op Langkawi geweest (is wat luxer, dan de Perhantians) maar het was zoooooooo mooi (het leek wel de setting van Expeditie Robinson) en luxe (en niet onbelangrijk, goedkoop!!)



Wij hebben strand gecombineerd met een rondreis ( begonnen in Singapore ) en we hebben ook de Maleisische jungle bezocht.



Een ervaring om nooit te vergeten.

Eigenlijk had het een geweldige huwelijksreis geweest, maar ik wist toen we dit boekten nog niet dat mijn vriend mij ten huwelijk ging vragen :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2012, 14:10:25 door Esprit »

Frutsel26

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2012, 09:30:55 »
MIAMI BEACH !!!!!!!!!!!. :biggrin::D

Klinkt allemaal heel erg duur, maar valt echt heel erg mee.
Zijn wij vorig jaar 10 dagen geweest en waren samen 1500 euro kwijt, en toen zaten we in een 4 sterren hotel en inclusief huurauto. Niet op south beach maar net daarbuiten. Dan is het echt leuk en goed te betalen. En met de Taxi ben je binnen 10minuten op de Ocean Drive.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2012, 09:58:49 »
Miami beach vind ik nou niet echt een Romantische bestemming!!

blondbruidje

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2012, 10:30:34 »
@Frutsel26: waar hebben jullie dat via geboekt? 1500 totaal is inderdaad erg goedkoop!

@Esprit: misschien niet een ultieme romantische bestemming, maar het lijkt me toch wel een leuk alternatief.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2012, 10:43:22 »
Wij gaan ook naar Miami, lijkt mij juist erg leuk :) voor ons is het de eindbestemming, eerst gaan we nog naar de bahamas en rondrijden door florida.

blondbruidje

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2012, 11:33:32 »
@Sel: zoiets lijkt mij ook geweldig, maar dat wordt echt te duur vrees ik!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2012, 12:13:58 »
Miami is zeker erg leuk om naar toe te gaan, maar alleen niet zo romantisch.

Wij hebben in 2010 een rondreis gemaakt door Florida, was echt een heerlijke vakantie, vooral het stuk naar The Key's.

Blondbruidje, bij KRAS hebben ze best goedkope rondreizen (ook naar de USA), moet je maareens kijken!

Joos85

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #11 Gepost op: 26 januari 2012, 13:42:08 »
Bedankt voor al jullie reacties, wauw! Ik was net nieuw op dit forum en dacht dat ik in mijn mail wel een berichtje zou krijgen als er reacties kwamen, die kreeg ik dus niet en nu kijk ik pas weer voor het eerst!
Bedankt allemaal. Vooral de tip van Maleisie heeft me ook erg getrokken, ik ga eens op internet rond kijken of we hierin iets betaalbaars kunnen vinden.Trouwens, de tip van elizawashere neem ik ook zeker mee! Die villa ziet er wel ontzettend relaxt uit !!!
Nadeel voor ons zou alleen wel zijn dat je niet direct aan het strand zit. Dat is voor ons wel een beetje een must :) Maar verder ziet het er heel romantisch uit. Waar kan ik de top 10 honeymoon van eliza was here vinden?
Ik kan het op de site niet zien...

blondbruidje

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2012, 14:25:46 »
@Esprit: bedankt voor de tip! Lees het nu pas op de één of andere manier. We weten nog niet precies wat we willen (zo'n rondreis is behoorlijk volgepakt en we willen toch ook zeker veel relaxen) maar Kras is niet duur inderdaad!

jassou

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2012, 14:39:33 »
Miami is misschien niet romantisch, maar met de auto ben je in 6 uur op Key West, en DAT is wel weer een mooie honeymoon bestemming. Geen idee of dat duur is trouwens, wij waren daar een paar jaar terug met een groepje, dus dat was anders geregeld.

Boek in ieder geval geen cruise. Onze huwelijksreis was een cruise (noorwegen, ijsland, en vanalles daartussen) en was geweldig, rustig, romantisch, mooi. Maar we boekten een kleine boot, en die zijn duur. Omdat ik het zo gaaf vond gaf ik de tip eens een cruise te boeken aan vrienden, en die hadden een grote boot, waar doorgaans een bepaald slag mensen mee gaan. Niet echt politiek correct misschien, maar dat was hell: druk, lawaaierig, slecht eten.

O ja, en ze varen wel eens tegen rotsen aan, schijnt  :wink:

October Bride

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #14 Gepost op: 27 januari 2012, 09:03:44 »
O ja, en ze varen wel eens tegen rotsen aan, schijnt  :wink:
Hahaha, inderdaad. Mijn vriend heeft al geen zeebenen, maar na vorige week is de cruise definitief afgeschreven als potentiele honeymoon-'bestemming'. :wink:

mb83

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2012, 22:00:00 »
Wij trouwen 6 juli dus gaan in de zomervakantie op huwelijksreis. Omdat de verweg vakanties duur, druk en qua klimaat niet helemaal handig zijn, gaan we na het trouwen naar de Algarve, en willen we in het najaar nog een mooie reis maken. Aangezien we al redelijk veel hebben gezien, vinden wij het erg leuk om nog iets moois te bezoeken al kijken wij ook heel erg uit naar de Algarve. Tips heb ik daarom ook wel opgedaan;
Bali - boek je vlucht en hotels (booking.com) apart, dan kan je echt voor een leuk bedrag een mooie reis maken. Het leven kost daar zeer weinig, dat maakt het goed betaalbaar
Maleisië - ook erg leuk, met name omdat je en een gave stad hebt, Kuala Lumpur, en mooie natuur en mooie stranden.
Florida - een gave huwelijksreisbestemming, als we daar nog niet geweest waren was dat het bij ons geworden. Boek een vlucht en huurauto en maak er een leuke rondreis van. Orlando voor bijv. Sea world, sarasota en fort Meyers voor de schitterende witte stranden, de keys om leuk te snorkelen en eventueel Met dolfijnen te zwemmen en Miami  is ook leuk om geweest te zijn.

Www.fox.nl heeft leuke individuele zon- strand op de site staan. Wij hebben eerder bij hun een reis geboekt, wat erg goed is bevallen, geeft wel wat rust om alles kant en klaar te kunnen boeken.

Succes met je keuze. Als je nog vragen hebt over bepaalde bestemmingen, laat het maar weten!

Lydje

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #16 Gepost op: 29 februari 2012, 11:55:38 »
Wij gaan op huwelijksreis in Nederland, Hotel Kasteel Terworm in Heerlen. Zijn we als is eerder een week geweest en hebben daar ontzettend genoten, super romantisch en mega kamers. Misschien niet de ultieme honeymoon maar voor ons perfect:)! Kasteel Terworm
« Laatst bewerkt op: 29 februari 2012, 11:57:16 door Lydje »

Ellis 2909

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #17 Gepost op: 21 juni 2012, 22:37:14 »
Wij gaan 3 september twee weken naar Mexico, maar je ben dan zeker geen 5000,- kwijt hoor. Voor twee weken moet je rekening houden met 3000,- / 4000,- voor 4* hotel (of je zit in een 5* palace hotel).
Succes met de zoektocht!!!

misseagle

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #18 Gepost op: 22 juni 2012, 09:41:36 »
3000/4000 voor 2 personen incl wat je daar opmaakt of alleen reis en hotel?

Keecee

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #19 Gepost op: 22 juni 2012, 21:33:28 »
pangkor laut resort in maleisie
echt een resort op een prive eiland
prima te combineren met een aantal dagen kuala lumpur of andere zaken in Maleisie

Ellis 2909

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #20 Gepost op: 27 juni 2012, 22:01:34 »
@miseagle, die 3000/4000 is wel de reis, maar je zit all-inclusive dus het enige wat je dan ng zou doen zijn excursies.

misseagle

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2012, 09:37:50 »
Maar zijn de excursies ook niet erg duur?

Probleem is dat we echt niet weten hoeveel geld we uiteindelijk ervoor gespaard zullen hebben. Dit omdat ik geen vast inkomen heb en we ook niet weten wat mn AS krijgt als inkomen als hij stopt met voetbal.

We willen dolgraag naar Mexico maar zijn bang dat het niet haalbaar is :sad:

Ellis 2909

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2012, 10:11:03 »
Er zijn ook goedkopere hotels all-inclusive. Bijv. 3 /3,5*. Dan nog even bij de beoordelingen site kijken. Je kan ook 10-11 of 12 dagen. Is anderhalve week. Kan ook heel erg in prijs schelen. Dan ben je rond 2.500 kwijt.  Excursies zijn behoorlijk prijzig, maar een reis van 2500 met een budget van 4000 heb je meer dan zat.

misseagle

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2012, 10:13:57 »
Tsjah maar wij willen echt 2 weken.. Dus dan wordt het geen Mexico als we dat niet kunnen.
We willen op onze huwelijksreis wel gewoon alles kunnen en niet ergens op bekostigen.

Dus tot nu toe wordt het Egypte of we moeten straks een meevaller hebben :wink:

destino

  • Gast
Tips Voor Een Romantische En Relaxte Huwelijksreis?
« Reactie #24 Gepost op: 6 september 2012, 15:13:34 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:24:18 door destino »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards