collapse

Auteur Topic: Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?  (gelezen 9272 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bruidjemei2012

  • Gast
Mijn aanstaande en ik zijn al een tijdje opzoek naar trouwringen, maar kunnen maar niet slagen. Hij wil het liefst iets van een randje op de ring en ik graag een klassieke (zijkanten afgerond)met een duidelijk zichtbare steen :biggrin: :biggrin:
Nu zoeken we hier een mooie combinatie van in wit goud. Ik zoek een open of vierkante steenzetting.Daarbij moet het ook nog betaalbaar blijven. We zijn al een aantal keren op pad geweest en ik heb het internet al aardig afgestruind. Heeft iemand nog tips voor ons?

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2012, 15:28:45 »
Wij gaan volgend weekend kijken in Duitsland, bij 123gold. Als je op hun site kijkt: 123gold.de zie je dat je heel veel kanten op kan, eigenlijk is bijna alles mogelijk. En de prijs vinden wij ook erg meevallen!

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2012, 15:58:20 »
Wij hebben ze zelf laten maken. Internet afgestruint naar voorbeelden, oude (kapotte) gouden schakels en gouden ringen ingeleverd en daar de ringen van laten maken. Omdat ik er echte briljantjes in wou (maar liefst 10 stuks!) bedroeg dat ongeveer 3/4 van de totale prijs, anders was het helemaal goedkoop geweest. Ik zou dus gewoon bij je juwelier in de buurt gaan informeren. Succes!

Irene85

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2012, 16:54:12 »
Ik weet niet waar je woont, maar wij zijn naar Atlantis trouwringen in Dronten geweest. Zij hebben erg veel keus!

trouwen2012

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2012, 17:51:01 »
Wij hebben eerst ringen gepast bij verschillende juweliers (als ik jouw verhaal lees jullie ook :wink:) toen we daar niet konden slagen zijn we naar een edelsmid gegaan (deze edelsmederij zit toevallig in een juwelierszaak), daar hebben we alles onder elkaar gezet en de prijs vonden wij heel netjes dus laten maken.

Paar zaken om op te letten.
De 4 c's van het diamantje (google maar even is handiger dan uitleggen)
Het type witgoud, palladium of met rodium? Ik heb al witgouden ringen en mijn verlovingsring is ook witgoud dit is met rodium. Nu hebben we alles eens goed uitgezocht en was de keuze duidelijk palladium..
En de pasvorm: afgeronde of juist strakke binnenkant.

Er zijn vast nog meer zaken om op te letten, maar dit vonden wij de belangrijkste.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2012, 18:35:00 »
Die site van 123gold.de heb ik net ook even bekeken. Ik zag dat ze daar verschillende 'waarden' goud hebben (met dus bijbehorende prijsverschillen). Heeft iemand verstand van het verschil daartussen? Is de kwaliteit echt minder bij een lagere hoeveelheid goud?

DoubleWedding

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2012, 19:23:02 »
Heey,

Wij konden ook niet slagen met onze ringen en dat is uiteindelijk wel gelukt bij fede di oro in belgie, izegem..
We hebben een flink stuk moeten rijden maar wel allebei onze ringen gevonden, je mag per ring uitzoeken dus niet per bij elkaar passend setje.. vervolgens hebben zij nog voorbeelden gegeven van wat zij konden doen om de ringen wel te laten 'matchen' (als we wilde) en de prijs viel ons zo mee!
Succes!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2012, 08:27:57 »
Heey,

Wij konden ook niet slagen met onze ringen en dat is uiteindelijk wel gelukt bij fede di oro in belgie, izegem..
We hebben een flink stuk moeten rijden maar wel allebei onze ringen gevonden, je mag per ring uitzoeken dus niet per bij elkaar passend setje.. vervolgens hebben zij nog voorbeelden gegeven van wat zij konden doen om de ringen wel te laten 'matchen' (als we wilde) en de prijs viel ons zo mee!
Succes!

Daar heb ik me ook in verdiept, ik dacht, voor we naar Duitsland gaan moet ik wel 'alles' weten, zodat ze mij niets iets gaan vertellen waar ik geen verstand van heb :biggrin:

Wat ik genoteerd heb:

Meest voorkomend is wit/geelgoud 585 = 14 karaats = iets meer dan 50 %

Christian Bauer (daar wilden we eerst kijken voor ringen) gebruikt palladium 950 in de ringen.

Wij willen wel echt goede ringen, dus hebben besloten dat wij minimaal Palladium 950 en geelgoud 585 willen!

Poohpooh

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2012, 09:37:23 »
Mijn vriend en ik hebben onze ringen gekocht bij Frecon in Purmerend.
Deze meneer verkoopt al 18 jaar ringen aan huis, van veel verschillende merken.
Hij is heel transparant in het berekenen van prijzen en je krijgt 25% korting op de ringen.
Voor ons werden onze droomringen toen ineens heel betaalbaar!

Voor hij je ringen laat zien vertelt hij iets over het maken van ringen en de kwaliteitsverschillen in diamant.
Ik dacht eerst: Ik kom hier om te passen en niet voor een spreekbeurt, maar als snel vond ik het heel informatief!

Er schijnt bijvoorbeeld verschil te zijn in het maken van ringen.
Je hebt gegoten ringen waarbij er ieniemini luchtbelletjes in het goud zitten. Dit zijn allemaal zwakke plekjes.
En er zijn gestanste ringen, die uit een gewalste plaat gestoken worden en een hogere kwaliteit hebben.

Bij de diamanten heb je inmiddels vast gelezen dat er verschillen zijn in zuiverheid. Onzuiverheden blokkeren de weerkaatsing van het licht in de diamant waardoor deze minder schittert. Maar daarnaast kan je deze onzuiverheden ook zien als zwakke plekken.

Als je een gegoten ring combineert met een diamant met veel onzuiverheden dan bestaat de kans dat je de diamant verliest.

Bij Frecon krijg je garantie tot de deur bij ringen met diamanten tot en met VS zuiverheid en op alles daarboven (dus VVS en LZ) krijg je levenslange garantie mits ze in een gestanste ring zitten.

Uiteindelijk hebben wij 2 gestanste witgouden ringen (18karaat) met voor mij 3 VVS briljantjes voor 1100 euro gekocht. Dit viel ons toen heel erg mee, en ik vond het een heel fijn idee dat ik levenslange garantie op de diamanten heb.

Jeej het is wel een heel verhaal geworden. Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes met de ringen!

bruidjemei2012

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2012, 10:46:03 »
Bedankt allemaal voor de reacties. Fede di oro lijkt wel een ander assortiment te hebben dan de meeste juweliers :) Bij 123 gold zag ik nu nog niet iets wat ons allebei aanspreekt op de site. En anders gaat het toch zelf ontwerpen worden. heeft iemand hier een goede tip van een goudsmid oid in de buurt van Den Bosch?

twijfeltje

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2012, 13:25:07 »
Bij Verdonk kun je zelf je ringen laten ontwerpen en als je wilt ook zelf maken.
Zitten in de binnenstad in Den Bosch.
Ze hebben ook 'kant en klare' ringen.  
Veel mogelijk iig.

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2012, 16:03:59 »
De meeste juweliers kunnen het zelf ook wel. Succes met je zoektocht!

bruidjemei2012

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2012, 10:28:33 »
ik ga vanavond ff bij verdonk kijken :biggrin: :biggrin: ben benieuwd

bruidjemei2012

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2012, 10:54:12 »
We zijn eruit !!!!! We gaan ze bij Verdonk zelf maken. We hebben de afspraak en het ontwerp al gemaakt. Ik ben er erg blij mee :biggrin:
heel erg bedankt voor het meedenken en de tips

twijfeltje

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2012, 14:40:30 »
Wat leuk!
Sowieso fijn dat je eruit bent.
Wij hadden niet alletwee een ring, anders had ik ze ook zelf willen maken daar.
Wanneer ga je ze maken?

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2012, 11:11:18 »
Zelf maken staat hier ook hoog op de lijst.

Ik had in december een super mooie ring gezien (op een plaatje) Maar geen enkele juwelier had dit model want het scheen een nieuwe collectie te zijn.

Vorige week werden we gebeld door een juwelier, hij had ze binnen. Wij er zaterdag naar toe, ring ziet er super mooi uit, doe ik 'm om maar toen was hij helemaal niet leuk meer!! Nou ja !!




Zo stom hoe je je kan vergissen, bij mijn vriend stond het model wel heel mooi.

Maidenofmay

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2012, 12:20:29 »
Bij Frecon krijg je garantie tot de deur bij ringen met diamanten tot en met VS zuiverheid en op alles daarboven (dus VVS en LZ) krijg je levenslange garantie mits ze in een gestanste ring zitten.

Nou, daar ben je mooi klaar mee... Heeft de zuiverheid van een diamant iets te maken met de manier waarop je 'm vast kunt zetten in de ring? Daar geloof ik niks van. Het is het hardste materiaal op aarde, en die kleine inclusietjes maken echt niet dat 'ie ineens vergruist tot puinpoeier  :wink: Die juwelier heeft gewoon geen zin om service te verlenen voor een 'goedkope' diamant en hoopt je zo over te halen tot het kopen van een duurdere. Qua diamanten moet je gewoon kijken of je 'm mooi vindt; het heeft geen zin om een peperdure loepzuivere briljant te kopen als jij zelf het verschil niet ziet tussen VS, VVS en LZ. Als je het wel ziet is het een ander verhaal natuurlijk. En mijn belangrijkste tip: pas nooit iets dat (echt) boven je budget ligt, want dat vind je dan mooier en dan heb je er weer een dilemma bij :wink:

Anneli

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2012, 15:01:39 »
Wij laten onze ringen maken door Elsbeth Baarslag, een edelsmid in Amsterdam. We hebben een heel leuk gesprek met haar gehad, waarbij ze heel goed luisterde naar onze wensen en ons aan de hand daarvan goed advies gaf. Binnenkort hebben we nog een afspraak met haar, om definitief over het materiaal van mijn ring te beslissen. Ik aarzel tussen zilver en roségoud en wil wel heel zeker weten dat ik achter mijn keuze sta, want ik ben niet van plan die ring ooit nog af te doen.  :laugh: Gelukkig vond ze mijn geaarzel niet vervelend en vertoont ze ook absoluut geen pusherig gedrag richting het (veel duurdere) goud. Ze stimuleert alleen maar dat ik de juiste keuze maak voor mezelf.

We hadden haar eigenlijk bij toeval ontdekt, omdat we een keer naar het Concertgebouw gingen op een zaterdag en ik toen op internet had gekeken of er een edelsmid in de buurt was om eens te gaan kijken. Ik was erg weg van de dingen op haar website en J. vond ze ook erg mooi. Hij wilde eigenlijk zelf helemaal geen ring, maar wel een van haar, haha.

bruidjemei2012

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2012, 18:13:45 »
gesloten
« Laatst bewerkt op: 9 mei 2012, 22:04:28 door bruidjemei2012 »

twijfeltje

  • Gast
Iemand Tips Bij Het Uitzoeken Van Trouwringen Of Het Laten Ontwerpen?
« Reactie #19 Gepost op: 30 april 2012, 19:12:09 »
Fijn dat het uiteindelijk naar je zin is, maar wat jammer dat het zo is gegaan...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards